Výměna chladící a brzdové kapaliny

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Výměna chladící a brzdové kapaliny

Příspěvekod vasical » úte 10. říj 2006, 11:36

Jsem majitelem Citroen Xsara 1,4 benzin, r.v. 2000 a prosím o podrobněj?í návod (postup)
a) výměny chladící kapaliny
b) výměny brzdové kapaliny
u tohoto vozidla. Přesto?e jsem automechanik (star?ího ročníku), nemám zatím odvahu si tyto úkony bez rady udělat sám.
Děkuji
vasical
 

Příspěvekod miskod » úte 10. říj 2006, 14:24

Brzdovku neviem (netrufal som si), ale na chladiacu kvapalinu je navod na xsara.cz pri vymene termostatu. Je to v pohode.
Otazka na ostatnych...ako je to z vymenou tej brzdovky? Ta by sa aj mne ziadal vymenit. Ono to asi nebude len tak...vypustit a naliat...ze? :-(
miskod
 

Příspěvekod Martas » úte 10. říj 2006, 17:30

Brzdovka je jednoduchá.Stačí ti nádobka na starou kapalinu,hadička(musí být na odvdu?ňováku fest),aby nesála vzduch a injekční stříkačka na vycucnutí starý brzdovky jo a je dobrý mít je?tě jednoho pomocníka,aby ti ?lapal a dolejval brzdovku.Pak u? stačí vysát starou kapalinu z nádobky(myslím ?e tam je pod víčkem sejtko,to vyndej) a nalít novou(DOT-4)Rozhejbej si odvdu?ňováky a zase je zatáhni.Pak na?lapat a povol odvzdu?ňovák na kterým bude hadička.(vět?inou se začína od nejvzdáleněj?ího kola tedy 1,pravý zadní 2,levý zadní 3,pravý přední a 4,levý přední)A? vystříkne brzdovka a spadne pedála na podlahu tak zatáhni odvdu?ňovák a znovu na?lap.Tohle opakuj na ka?dým kole asi tak 5-7 uvidí? podle barvy brzdovky.Stará je tmavá a nová světlá.Nevím co ti je?tě víc napsat jen asi to aby jsi dal bacha na to aby jsi měl dost brzdovky v nádobce a aby ti to nestříklo do obličeje neni dobrá :D kdyby něco tak dej vědět poradím tiZatím čus Mar?as
xsara 1,8 16V VTS
Martas
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 207
Registrován: pon 18. zář 2006, 16:42
Bydliště: Hořice nebo Jičín

Příspěvekod Martas » úte 10. říj 2006, 17:33

:!: Jo a je?tě jedna věc.Dotahuj to s citem, ne moc a né málo, aby ti neutíkala brzdovka a nebo neprasknul odvdu?ňovací ?roub rádi to dělaj :? hlavně kdy? jsou zarezlí a dlouho se nepou?ívaly. :!:
xsara 1,8 16V VTS
Martas
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 207
Registrován: pon 18. zář 2006, 16:42
Bydliště: Hořice nebo Jičín

Příspěvekod Sbohem vąem » úte 10. říj 2006, 18:33

Tak ten odvzdu?ňovák nový stojí 190 kč(na feldu 19 kč),přední třmen je litina,ale kdo má i vzadu kotouče tak tam doporučuji s citem,tam je třmen z hliniku a odvzdu?ńovák je kov a Hlíník s kovem oxiduje a tím jakoby zamrzne,není to sranda,oba mi v blbým servisu utrhli a pak oprava by stála moc,děkuji otci,?e mi to odvrtal,udělal nový ku?el,vět?í závit,odvzdu?ňovák na feldu a je to hotovo,jinak nový brzdič 9500 kč.

Stím postupem souhlasím s mar?asem,taky jsem to tak dělal,ale jak jsem měl auto nakloněné na zvedáku,tak nekde v potrubí byla docela dost velká bublina,odvzdu?ňovali jsme asi 2x dokola,ale projevilo se to a? při postavení auta na v?echny 4 kola a ujetí 200 metrů,pak u? ne?lo zabrzdit,musel jsem to dělat znova,ideální je rampa nebo zvedák co mají v servisu.

Jinak v servisu (Citroën) ti to udělají vývěvou,jenom to napíchnou na jeden a odsají vzduch bez ?lapání na pedál.
Sbohem vąem
 

Příspěvekod Martas » úte 10. říj 2006, 18:41

Jo,v tom souhlasí s KVÍDEM.Nejlep?í je to odsát podtlakem to máme v dílnách a nemů?u si to vynachválit.Pokud to nezavdu?ní tak by to mělo být bez problémů i se zvednutým kolem,ale myslím ?e se nemusí sundávat kola.Aspoň u svý Xsary je nesundávám mám vzadu kotouče a je tam dost místa,ale je fakt ?e tam mám 17"kola :P ,ale myslím ?e to jde i bez sundání.Hlavně bacha na ty odvdu?ňováky.Lep?í je to postříkat nějakým uvolňovačem na rez nebo WDečkemPřeju hodně ?těstí
xsara 1,8 16V VTS
Martas
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 207
Registrován: pon 18. zář 2006, 16:42
Bydliště: Hořice nebo Jičín

Příspěvekod darnel » pát 13. říj 2006, 20:48

Já mám pech, odvzdu?ňovák ne?el povolit a mechanik jej ukroutil, nechám to na jaro, stejně jsem chtěl dělat komplet brzdy! Co se týká chladící kapaliny v servisech tam dávají koncentrovanou bez ředění. Nevím ale jestli to tak má být proto?e v návodu na pou?ití je upozornění ?e samotnou bez ředění v ?ádném případě NE! Asi ji dodatečně naředím. Zajímalo by mě jakým způsobem to ře?íte. :?
darnel
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 89
Registrován: ned 20. srp 2006, 17:39
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod Hanes » sob 14. říj 2006, 11:37

Chladící kapalina se míchá na potřebný stupeň s vodou, buď destilkou,nebo z vodovodu, to je na tobě, mo?ná ?e v servise u? berou namíchanou směs, ale vět?inou chodí koncentrát který se domíchá podle potřeby.
jinak vytáhnout ovzdu?ňovák není a? zas takove¨j průser, vět?inou se nám to povede.
Xsara break 1.9td
Uživatelský avatar
Hanes
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 99
Registrován: sob 2. zář 2006, 12:49
Bydliště: Královehradecko

Příspěvekod miskod » pon 16. říj 2006, 12:30

Suhlasim...Ja som tam nalial neriedenu chladiacu kvapalinu a permanentne som mal teplotu 100C...Po jednej ceste som to rozriedil a je vsetko ok....Ona sama neriedena je dost husta.
miskod
 

Výměna chladící kapaliny

Příspěvekod RomyTM » stř 28. zář 2011, 19:13

Ahoj, mám Xsaru II motor 1.6i 16V (TU5JP4)
Chtěl bych vypustit/vyměnit chladicí kapalinu.
Sehnal jsem si ze servisního webu návod, ale nedaří se mi najít výpustný šroub chladicí kapaliny na bloku motoru.

Mohl by mi ho někdo na svém motoru vyfotit a na fotce označit.
RomyTM
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát 10. dub 2009, 14:18
Bydliště: Liberec
Vůz: Citroën Xsara II, 1.6i 16V, r.v. 2000

Re: Výměna chladící a brzdové kapaliny

Příspěvekod rosta12345 » stř 28. zář 2011, 19:30

když ho nenajdeš tak odšroubuj spodní hadici na chladiči kolikrát je to i pohodlnější a rychlejší
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

RE: Výměna chladící kapaliny

Příspěvekod RomyTM » stř 28. zář 2011, 19:51

Tak jsem začal, ale takto mi vytekly pouze 3 litry. Pak jsem začal shánět návod.
Je pravda, že jsem nepovolil odvzdušňováky, takže jsem nemusel vyrábět adaptér z PETky, abych odvzdušnil, když jsem to lil zpátky.
Nevím, kolik by vyteklo s otevřenými odvzdušnováky, ale další pokus bych chtěl provést, až se mi podaří lokalizovat ten vypouštěcí uzávěr bloku válců.

Návod
1. Demontovat skříň vzduchového filtru.
2. Odpojit spodní hadici od chladiče.
3. Otevřít odvzdušnovací šroub na komoře výstupu chladicí kapaliny
4. Otevřít odvzdušnovací šroub na výměníku topení
5. Demontovat vypouštěcí uzávěr bloku válců
6. Nechat vytéci chladicí kapalinu.

update: Moje Xsara nemá vypuštěcí uzávěr v bloku válců. :-((((
Naposledy upravil RomyTM dne sob 30. bře 2013, 17:05, celkově upraveno 1
RomyTM
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát 10. dub 2009, 14:18
Bydliště: Liberec
Vůz: Citroën Xsara II, 1.6i 16V, r.v. 2000

Re: Výměna chladící a brzdové kapaliny

Příspěvekod petr_xs » pát 30. zář 2011, 7:15

Zatím jsem všude četl jen o hadici od chladiče. Jen tady je u toho motoru napsáno: The drain plug for the coolant is fitted on the intake side. , což by mělo znamenat: Výpustný šroub pro chladivo je umístěn na straně sání. Jenže to taky může znamenat jen připojení od chladiče. Tak můžeš zkusit hledat zezadu.
http://www.peugeot206cc.co.uk/repair-20 ... bbmek3.htm
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 475
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003


Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků