Stránka 7 z 10

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: sob 26. úno 2011, 13:05
od rosta12345
možná na to bude mít vliv i třeba vlhkost vzduchu :?: ale každopádně to bude hlavně špatně konstrukčně vyřešeným odvětraním motoru

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: pon 28. úno 2011, 14:06
od Sleemak
Takže včera jsme se švárou vyčistily všechny odvětrací hadice, víčko a nalévací otvor a bylo to všechno pořádně zamatlané. Bylo to ovšem způsobené tím, že olej už nebyl zrovna v dobré kondici a začal vodnatět (14 tkm). Vody v něm celkově nebylo moc, pár kapek, ale vlivem velkých mrazů se z kapek udělaly krystalky a led + zatuhlé hadice. Nový ojel + filtr a už to zase pěkně šlape.

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: pon 28. úno 2011, 20:50
od Marek
Taky jsem hledal souvislosti, ale nic kloudného jsem nezjistil. Poprvé jsem zamrzl s asi 2 měsíce starým olejem - najeto kolem 2tis. km. V další sezóně vyčištění hadice na podzim - nepomohlo. Po několika letech jsem jí loni v červenci sundal a byla bez sraženiny. Přitom jsem před tím nejel žádné delší trasy. Oleje jsem měl několika značek, vždy 10W-40. Jediné, co mi napadá, jestli na to nemá magický vliv výrobce - nevím o případu, že by zamrzl někdo s Totalem. Pokud o někom víte, napište. Je to zdánlivě hloupost, ale po zkušenostech s převodovým olejem bych se nedivil tomu, že mají nějakou přísadu, která nepodléhá výkonové klasifikaci a zabraňuje tvorbě emulze. Chemie není moje silná stránka, tak možná píšu nesmysl.

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: pon 28. úno 2011, 21:19
od FIRSKAS
Marek-ja davam len Total 10W40 a primrzam tak isto tuto sezonu je to sice lepšie asi len 4krat.Ale ked sa bližia mrazy viac ako-15 tak to všetko vyčistim vratane motorčeka a mam pokoj.V citroene mi povedali že to je choroba citroenu a že aj papanie oleja u 1.8 16V ja som menil kružky a zo stratov oleja mam pokoj na 10tis-0,5l dolievam.Chcel som aby mi namontovali tepelnu špiralu na odvetravanie vika ako je na jumpre ale nechceli bali sa zaruky.Tak zostava len čistenie a pevna vola. :D

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: pon 28. úno 2011, 21:51
od Marek
Tak je to jasné, zázraky se nekonají (a to je špatně). Vyčistit hadici na podzim, když je rozumné počasí, se dá, ale v zimě venku...

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: úte 1. bře 2011, 12:37
od masor68
Taky jsem nic nevykoumal. Parkuju sice prakticky stále v garáži, ale zrovna při letošních maximrazech jsem se párkrát nějak zdržel na kulečníku a parkoval celou noc u potoka, kde nad ránem bylo okolo -20. Mám to asi 3km, tudíž auto jsem večer odstavoval prakticky studené, ráno by v kabině zmrznul i denaturák :D . Zatím nic nevyletělo a letos už asi ani nevyletí. Taktéž motor do rozsvícení druhého dílku netočím. Olej Mogul Extreme 10W-40.

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: úte 1. bře 2011, 12:40
od rosta12345
s tím vyhříváním to není špatný nápad vzít topný kabel namotat na hadici a zaizolovat to

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: úte 8. bře 2011, 23:01
od Marek
Obávám se, že by to nepomohlo. Za jízdy je tam dost tepla od motoru a chladiče, topný kabel by přes stěnu hadice nedocílil větší teplotu aniž by hadici poškodil. Problém způsobí promrznutí emulze u odstaveného auta. Vyhrívání topným kabelem zvenku hadice by se muselo aktivovat delší dobu před startem a předehřát hadici a přilehlý kus motoru. Při napájení z akumulátoru by se poté dalo asi odemknout dálkáčem, ale už ne nastartovat. Vytápění hadice zevnitř topným tělesem s vysokou teplotou prý funguje, běží za chodu motoru a nemá extremní příkon. Vysuší vnitřní prostor hadice. Při experimentování pozor na povrchovou teplotu topného tělesa i při jeho poškození, olej je hořlavý.

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: stř 9. bře 2011, 15:27
od rosta
A hlavně pozor na zakřivení hadice to je velký problém.

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: čtv 10. bře 2011, 19:09
od Stančík
Ja síce nemám žiadny problem s únikom a to jazdím veľmi krátke trasy(cca 1,5-2km) a parkujem von.Ale čo keby sa mohla hadica vyhrievať vodou z motora,urobiť odbočku z hlavy alebo spred termostatu a obtočiť okolo nej. Senior.

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: sob 12. bře 2011, 9:26
od ESA
Zdravím všechny !
Řešení hrozné stydím se moc. Ale úniku oleje už se nebojím. Pro laboratorní účely jak jsem slíbil jsem použil průhlednou PET LAHEV. Odpojil jsem tu silnou hadici odvětrání od klikovky u nalévacího hrdla. Na ten nátrubek co na něm byla hadice nasazena jsem po vhodném natvarování nasadil hrdlo petky.(vůle tak 1mm). Zboku jsem do pet vyřízl díru kam jsem vrazil tu hadici od klikovky.
Z napětím jsem sledoval co se bude dít. Do -5 téměř vůbec nic. Při -10 se vodní páry z krytu vačky vyvíjí hodně a rychle. V pet která slouží co by odlučovač vody se začne tvořit bíla emulze, protože se tu vodní páry srazí z horkými olej. párami z klikovky. Při -15 je to ještě intenzivnější.Při delší jízdě se vodní páry se netěsnostmi PET vypaří a zůstane trochu zamazaná láhev. Olej tam neteče.
Je to prasárna hrozná, ale ten konstruktér citroenu se s tím taky nemazlil. Na technickou jezdím v létě petku vyhodím hadici nasadím a je to...

Ještě něco. Při jízdě při zatížení po dálnici při mrazu(asi jen 100 km) má olej tendenci tlačit se ven kolem nalévacího hrdla oleje. To je způsobeno patrně malou dírou kterou se má vracet olej dolů po namazání vačkových ložisek. Toto platí jen když je motor trvale v otáčkách - neboli kdy ho tam olej.pumpa dodá více než stačí odtéci.. Ten konstruktér by se asi měl navrhnout na Nobelovku.

Poslední věc: Po opětovné erekci oleje a následném uklízení se dají úspěšně polámat zapalovací kabely. Stačí poškodit jeden kabel a nejedou okamžitě 2 válce a auto nepoznáte. Má to nějaký volnoběh pak to škube skáče nejede. Když to nějak překonáte po 80 už to skoro jede. POZOR! Běžná diagnostika nic nezjistí..
posting.php?mode=reply&f=54&t=6909#

ESA

Únik oleje přes měrku - Picasso.

PříspěvekNapsal: stř 8. úno 2012, 12:00
od jiřík
Tak přišly mrazy a samozřejmě jsem se dočkal i já zamrznutí odvětrání ze skříně a úniku oleje přes měrku. Když jsem sundal hadičku zpod víka do sání, byla trochu zamrzlá, ale ne až tolik. Ví někdo jak to tam pokračuje dál (do motoru) ? Protože hadice je teď průchozí, ale někde to zatuhne uvnitř, podařilo se mi to profouknout až po nějaké době, ale nicméně do rána zase zamrznuto. Vím, že už toho bylo napasáno dost, ale pořád je řeč jenom o ucpané hadici, ne o tom co je dál. Tak jestli někdo ví víc, rád se seznámím. Je to Xsara Picasso 1.8 16V r.2001.Takhle mi to přijde, že je to "francouz od jara do podzimu". Díky.

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: stř 8. úno 2012, 13:32
od miskod
Pod ventilovym deklom je labyrint. Tam ti to zamrza.
Kratke trasy, ze?

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: čtv 9. úno 2012, 19:17
od vlasta0303
Hadičky nesundavej když jsou studené,praskají.Propojil jsem víko ventilů se sáním tlakovou hadicí na vodu a je to o.k.Viz fo'rum. :driv:

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: ned 12. úno 2012, 17:34
od bblaha
Zdar Xsaráci.
jsem tady novej a chci se zeptat,jestli problém kterej tady popisujete se týká i 1.6 r.v. 2008 v benzínu, nebo jen 1.8?Kámošovi co má 1.8 se to stalo minulý týden a zadřel motor, tak mě na to upozornil.díky za odpověď.