Vařím pouze na dálnici

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Vařím pouze na dálnici

Příspěvekod Silenoz » pát 15. črc 2011, 12:07

Zdravím vás,
mám problém, který stále nemohu vyřešit. Diskuze jsem pročetl, ale podobný případ jsem zatím nenašel.
U mé Xsary 1.6 16V Break 2/2001 se mi stává to, že pokud jedu na dálnici okolo 4000 ot./min. (130-140 km/h), tak po cca 20 - 30 km se mi teplota z cca 105 C vyskočí na 120 C + červená kontrolka, pipání a varování na displeji. Když zastavím nádobka s chladící kapalinou nebublá, neteče voda ven z auta, prostě nic nenasvědčuje tomu že bych vařil. Ventilátory někdy běží rychleji, jindy pomaleji.
Pokud stojím v koloně či jedu kolem 100-120 km/h drží se teplota přesně mezi čárkami 90 a 105 C (tedy cca 97 C).
Mám podezření na čidlo, ale netuším jaké, našel jsem dva typy http://autokelly.cz/#PATH=3761801;15896 ... T=0|LNG=0|

Termostat mám Thomson France na 89 C

PS: nevíte jaké čidlo (měl bych mít dvě u 1.6 16V) je na ukazatele rafičky na palubce?? Díky
Přílohy
termostat01small.jpg
termostat01small.jpg (136.6 KiB) Zobrazeno 12451 krát
Naposledy upravil Silenoz dne pát 15. črc 2011, 15:35, celkově upraveno 1
Citroën Xsara II Break Exclusive 1.6 16V (3/2001)
Obrázek
_________________
Uživatelský avatar
Silenoz
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte 25. bře 2008, 16:09
Bydliště: Plzeňsko
Vůz: Xsara break 1.6 16V, 3/2001

Re: Vařím pouze na dálnici

Příspěvekod Viki » pát 15. črc 2011, 13:27

Píšeš, že se to stává jen někdy...,předpokládám, že si už zkusil termostat vyndat, jezdit bez něho, zda to udělá znovu, pokud ne, vyměníš ho. Pak bych řešil čidla. Ahoj Viki
Obrázek
Viki
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 69
Registrován: ned 27. pro 2009, 15:46
Bydliště: Ruprechtická 158/12a, 46001 Liberec 1 - Staré město
Vůz: nyní Opel Astra 1,6 16v sedan

Re: Vařím pouze na dálnici

Příspěvekod baffy » pát 15. črc 2011, 16:08

Z tých dvoch to bude podla OEM čísla tento:
http://autokelly.cz/#CT=5|PCT=13|CUR=0| ... T=0|LNG=0|
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Vařím pouze na dálnici

Příspěvekod Stančík » sob 16. črc 2011, 16:26

Čau,môže byť vadný termostať,ktorý zadrháva o vedenie v spodnej časti.No ajtak Xsary l majú predpísaný termostat ktorý otvára pri 83 stupnov. Ja som vyskúšal termostat s otváraním 89 st.a nerobilo to dobre,často vyskakovala teplota nad 100,preto som sa vrátil kpôvodnej teplote.Inak spolahlivosť záleží aj od výrobcu termostatu.Dal by som Wahler,alebo org.z Citroenu. Senior.
Xsara1,rv99,1,8i,benzín,coupe,bez klimy
Stančík
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 4. říj 2008, 20:12
Bydliště: Banská Bystrica-Sásová
Vůz: X1,1999,1,8i,benzín,66kW,čierne coupe,bez klimy

Re: Vařím pouze na dálnici

Příspěvekod Silenoz » sob 16. črc 2011, 19:15

Jeste bych doplnil, že jsem termostat vyndal a dal do teple vody. Od 90C zacal pomalu otevirat, zda otevira velmi pomalu ci spravne, netusim.
Otestuji jeste auto na dalnici, ale stale u me pretrvava pocit podezreni na cidlo-ze si jen vymysli vareni :)

-- přidáno sob črc 16, 2011 7:17 pm --
odpovídej, necituj

Diky za tip, zkusim ho zakoupit v Citroenu.
Citroën Xsara II Break Exclusive 1.6 16V (3/2001)
Obrázek
_________________
Uživatelský avatar
Silenoz
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte 25. bře 2008, 16:09
Bydliště: Plzeňsko
Vůz: Xsara break 1.6 16V, 3/2001

Re: Vařím pouze na dálnici

Příspěvekod Silenoz » pon 1. srp 2011, 17:31

Tak jsem se vratil z dovolene a bohuzel zatim nic nepomohlo.
Na dalnici z Nemecka jsem jel kolem 120-130 km/h, venkovni teplota cca 15C, teplota na cca 97C. Pri jizde kolem 140 km/h po nekolika km teplota vyletla - alarm, cervena kontrolka, pipani, raficka pres 120C a pak spadla pod 60C jako kdyz je vypnuty klicek. Po zastaveni se valila voda s pod vicka nadrzky na vodu.

Uz jsem zkousel:
- vyndat termostat a i bez nej varim na dalnici
- vymenit cidlo na vysokou teplotu http://autokelly.cz/#PATH=3761801;15896 ... T=0|LNG=0|
- vypustil vodu z chladice a alespon proplachl zahradni hadici, moc bordelu tam nebylo, barva bezova-jako v louzi

Stale nic nepomohlo.
Opravdu uz netusim co by to mohlo byt :cry:
Citroën Xsara II Break Exclusive 1.6 16V (3/2001)
Obrázek
_________________
Uživatelský avatar
Silenoz
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte 25. bře 2008, 16:09
Bydliště: Plzeňsko
Vůz: Xsara break 1.6 16V, 3/2001

Re: Vařím pouze na dálnici

Příspěvekod baffy » pon 1. srp 2011, 18:00

Myslím k zmene určite prišlo aspoň podla prvého príspevku,kde píšeš že sa voda nevarila.Teraz už ano a dokonca ju vytláča čo by mohlo znamenať prdnuté tesnenie
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Vařím pouze na dálnici

Příspěvekod rosta12345 » pon 1. srp 2011, 21:50

jo jo pokud to vařilo i bez termostatu a i okruh jsi proplachnul tak to vypadá opravdu na těsnění pod hlavou to v tom lepším případě v horším prasklá hlava
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Vařím pouze na dálnici

Příspěvekod Silenoz » pon 1. srp 2011, 22:47

Sakra, to snad ne :cry:
Nevite zda u 1.6 16V lze vymenit tesneni pod hlavou aniz by se museli menit i rozvody? By me to takhle stalo cca 10litru :(((
Citroën Xsara II Break Exclusive 1.6 16V (3/2001)
Obrázek
_________________
Uživatelský avatar
Silenoz
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte 25. bře 2008, 16:09
Bydliště: Plzeňsko
Vůz: Xsara break 1.6 16V, 3/2001

Re: Vařím pouze na dálnici

Příspěvekod snoopy » pon 1. srp 2011, 23:00

rozvody měnit určitě nemusíš. Ale to mě přivádí na myšlenku - jak je na tom tvá vodní pumpa? Neznám konstrukci pumpy v xsaře, ale na oktávce byla na kovové ose nalisovaná plastová vrtulka. Při vyšších otáčkách prokluzovala a vařil jsem....
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Vařím pouze na dálnici

Příspěvekod Silenoz » pon 1. srp 2011, 23:09

Rozvody a vodni pumpu jsem menil pri 118 000 km a ted mam 170 000 km.
Bracha tvrdi, ze na sve 1.4 by musel pri vymene tesneni pod hlavou vymenit i rozvody. Jestli je to zde jinak, tim lepe.
Kdyby to byla jen pumpa (nalezl jsem tuto http://autokelly.cz/#PATH=3761801;15896 ... T=0|LNG=0|)... da se zjistit na diagnostice zda funguje jak ma? Ci jak poznam spatne tesneni pod hlavou? Olej ve vode chladice nemam.
Citroën Xsara II Break Exclusive 1.6 16V (3/2001)
Obrázek
_________________
Uživatelský avatar
Silenoz
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte 25. bře 2008, 16:09
Bydliště: Plzeňsko
Vůz: Xsara break 1.6 16V, 3/2001

Re: Vařím pouze na dálnici

Příspěvekod Surmi » pon 1. srp 2011, 23:16

měnit se má řemen ,ale když není popraskaný a dá se tam takovým směrem jak tam byl vadit by to nemělo :wink: a na diagnostice nejde zjistit jestli funguje vodni pumpa tak jak má..
Xsara 1.6 16V 80kW r.v.2003-Tatík
Peugeot 307 2.0 HDi 66kW Siemens r.v.2002 -bejvalka
Peugeot 207 1.4HDi 50kW r.v.2006
Škoda Octavia RS 2.0TDi 125kW
Obrázek
Surmi
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 652
Registrován: ned 3. kvě 2009, 15:50
Bydliště: Havířov
Vůz: Škoda Octavia II 2.0TDi RS 125kW

Re: Vařím pouze na dálnici

Příspěvekod Marek » úte 2. srp 2011, 21:55

Někde jsem četl, že motory 1,6 16V mají bimetalem odpojovanou vodní pumpu při studeném motoru, není tam problém? Nebo to nemají všechny motory tohoto typu?
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Vařím pouze na dálnici

Příspěvekod petr_xs » stř 3. srp 2011, 7:31

V životě jsem něco takového neslyšel a taky by to byl pěknej nesmysl, voda musí v bloku obíhat, jinak by se v horní části začala vařit a spodek by byl studenej. Něco takovýho se snad používalo pro odpojování větráků u vzduchem chlazenejch motorů nebo pro větrák chladiče. Máš průchozí radiátor topení? Tam voda musí pořád protékat. Chladič je čistej i z venku? http://nendan.sweb.cz/index.html/P1270014.JPG
(Rozvody pokud jsou nové při výměně těsnění měnit nemusíš, ale rozebrat a složit ano. Jenže při těch 52tis km už je to pomalu na výměnu, aspoň řemen).
Naposledy upravil petr_xs dne stř 3. srp 2011, 7:33, celkově upraveno 1
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 472
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: Vařím pouze na dálnici

Příspěvekod viteon » stř 3. srp 2011, 7:33

pumpa se na 1,6ce odpíná před zahřátím motoru ale platí to u 1,6THP = taky 16ti ventil. Z toho to asi vzniklo :D
http://www.citroen-club.eu/page/kod-39/ ... 54708.html
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Další

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků

cron