Motor 1.4 8V - postřehy a zkušenosti

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Motor 1.4 8V - postřehy a zkušenosti

Příspěvekod fantomas72 » úte 27. lis 2012, 8:03

Dobrý den chtěl bych se zeptat,a to...vlastním Xsaru kombi r.v.2003,po prvním majitely,jezdí super sem tam nějaká blbůstka ale jinak spolehlivá......má najeto 145000.Můj dotaz:kolik asi vydrží motor 1.4 najet kilometrů?Dělám pravidelnou výměnu oleje atd.......jen by mě zajímalo jaké máte zkušenosti s tímto motorem.Díky za odpovědi s pozdravem Fantomas72.
fantomas72
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 59
Registrován: pon 22. bře 2010, 20:05
Bydliště: Milovice n/L
Vůz: Citroen Xsara combi 1.4i rv.2003

Re: Motor 1.4 8V - postřehy a zkušenosti

Příspěvekod viteon » úte 27. lis 2012, 10:11

najel jsem asi 180000, už se nepamatuju, dnes jezdí na severu Čech a její majitel je tu registrován. Olej od výměny do výměny cca 18-20000km bez dolívání, někdy odejde kolem 150000 těsnění pod hlavou, já měnil jen krokový motorek a v záruce víko ventilů s těsněním. Podle mě 300000 při dobré údržbě nemůže být problém.
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3766
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Motor 1.4 8V - postřehy a zkušenosti

Příspěvekod mio » úte 27. lis 2012, 18:45

Vydrží hodně ,je to stará klasika (už v p 205).Jen je třeba častěji kontrolovat vůli ventilů a spotřebu oleje.Často se opotřebovávají gufera na ventilech (zvýšená spotřeba oleje,po startu modrý obláček z výfuku).Položka drahá není, jen práce na houby.Nám odešel jen snímač tlaku sání a gufera,jinak nic.Okolo 200 000 km začal protékat olej a zvýšila se spotřeba oleje, po přechodu na 10w-40 je klid.Z vlastní zkušenosti,kupuj jen kvalitnější svíčky (platin).Spotřeba okolo 6.5 ltr.(jízda většinou 1. osoba).
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Motor 1.4 8V - postřehy a zkušenosti

Příspěvekod konqui » stř 28. lis 2012, 9:17

Johnson by mohl vyprávět. Motor mu najel bez větší údržby okolo 300000 a to ho nijak nešetřil. Je to stejný držák jako 1.8 8V nebo 1.6 8V, které se dávaly už do Xantií a ZX
Uživatelský avatar
konqui
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 234
Registrován: stř 27. kvě 2009, 17:25
Bydliště: Ostrava
Vůz: C5 X7 2.0HDi 120Kw Exclusive

Re: Motor 1.4 8V - postřehy a zkušenosti

Příspěvekod robo27 » sob 8. pro 2012, 22:01

Zdravím

Jedmu moju xsaru mi zrušil jeden čo nedobrzdil tak budem asi kupovať novú. Doteraz som mal len naftové 1,9D - tie sa však dnes už ťažšie kupujú... Pozerám sa teda aj po benzínových. Prosím ktorý z benzínových motorov je najmenej poruchový a keď už náhodou sa pokazí je najlacnejší na opravy?

ďakujem za radu
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998


Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků