Stránka 1 z 1

Zapalovací kabely

PříspěvekNapsal: úte 12. bře 2013, 20:03
od Marek
Před 3 roky jsem měl přerušený nejkratší zapalovací kabel. Koupil jsem tehdá kabely z Tesly Blatná. V poslední době mi auto při provozu na LPG cukalo při akceleraci v nízkých otáčkách, motor neměl sílu pro rozjezd bez vysokých otáček. Svíčky jsem měnil, zlepšení nějaké bylo, ale na bezvadný stav jsem se nedostal. Změřil jsem odpor nejdelšího zapalovacího kabelu Tesla - odpor cca 10kohmů, starý originální kabel (schovávám si vzorky ND a také špatné omezeně funkční díly) měl cca 4kohmy.
Po namontování 3 starých kabelů se motor choval jako vyměněný, ať jsem dělal cokoli, necuknul a měl klidnější volnoběh.
Pro nové kabely jsem šel s ohmetrem, nabídli mi Bosch za velmi zajímavou cenu (kolem 500Kč) - odpor nejdelšího 10kohm! Prodavač byl trochu udivený, ale ochotně mi nabídl objednání kabelů Equyem z centrálního skladu. Druhý den opět měříme - 4kohmy, za necelých 1100Kč mám perfektní nové kabely. Zvláštní je, že kabely nejsou na délku rovnoměrně odstupňované a místo nejkratšího je stejný jako k 2. válci. Proto nejsou tak hezky urovnané jako původní originály.
Zdá se mi, že pro Citroen jsou nezbytné některé ND výrobců originálů, např. převodový olej Total, elektrické příslušenství Equyem, když ani náhrada od renovovaného výrobce navíc v našich končinách známějšího není dokonalá.
Při provozu na benzín nebyly kabely s vyšším odporem tak znatelně problematické, ovšem dochází u nich ke zvýšenému namáhání zapalovací cívky a určité ztrátě energie jiskry. Rozdíl ve výkonu a spotřebě na benzín nemohu posoudit, spotřebu na LPG budu moci vyhodnotit až po delší době.

Re: Zapalovací kabely

PříspěvekNapsal: čtv 14. bře 2013, 17:15
od Rob2
Zajímavý postřeh a je dobře, že to zde uvádíš, protože to může někomu pomoci. Já řešil podobný problém (neklidný chod) a po výměně svíček bylo prakt. vše v pořádku. Přitom ty (značkové), co jsem demontoval, měly cca 10 tis. km, barvu výbornou (všechny), odpor od 1,4 do 1,6 kOhm. A přesto byla jedna (která?) špatná.

Re: Zapalovací kabely

PříspěvekNapsal: pát 15. bře 2013, 8:52
od snoopy
myslím, že tem postřeh s náhradními díly neplatí jen pro Citroen, ale obecně. A bohužel, zejména u nás ještě značka neznamená kvalitu. Ani bych se nedivil, kdyby si Bosh nechával kabely pro "méně náročné trhy" vyrábět v té Tesle a jen na ně lepil svoje štítky.

Zapalovací kabely

PříspěvekNapsal: pát 15. bře 2013, 11:34
od axx
Bude to trochu OT, ale když už byla řeč o značkách minule jsem měnil palivový filtr tatovi na xantii. Před pár lety chtěl vysloveně BOSCH, tak jsem mu ho namontoval, teď jsem jej měnil zase tak že ten starý vykuchám a podívám se jak vypadá a co jsem nenašel pod plechovým obalem se značkou bosch byla vložka Filtron takže co si o tom má človek myslet...

Re: Zapalovací kabely

PříspěvekNapsal: ned 17. bře 2013, 21:16
od Marek
Bosch prý filtry nedělá, to bych celkem chápal, ale součásti zapalování byly vždy jeho hlavní program. Což nevylučuje, že LOW END díly pouze nepřekupuje. Když jsem hledal informace na internetu, několikrát jsem narazil na nabídku zapalovacích kabelů Champion, u kterých uváděli odpor 13kohm/m, což by bylo také víc, než 4kohm u nejdelšího.

Svíčka jsou trochu alchymie, nikdy jsem nezkoušel měřit odpor, protože za pravděpodobnější závadu považuji svod,než přerušení vodivé cesty. Pokud se objeví svod po 10tis. km, nepoznáš ho na barvě hned, slábnutí jiskry bude postupné a zanášení také.

Re: Zapalovací kabely

PříspěvekNapsal: pon 18. bře 2013, 17:05
od Rob2
Marek: Smutné je, že se svod vůbec objeví. Výměna svíček u Xsara 1.6 8V je legrace. Sám ale víš, že u některých aut je to porod (teď jsem u svého vozíku svíčky měnil, a dostat se na šestý válec bylo "móóóc fajn". Nemít křížový kloub, tak tam ještě stojím.) A k přerušení obvodu (konkr. odrušovacího odporu): Kdysi jsem to zažil u odrušené koncovky. U jednoválce, takže posun dopředu byl nemožný :( Při pátrání po závadě na silnici mezi poli jsem ji nakonec objevil, koncovku zahodil do onoho pole, kabel na konci "oholil" a lanko namotal na vývod svíčky. No a :driv: