Neudrží volnoběh po startu

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Neudrží volnoběh po startu

Příspěvekod Kvido » stř 4. lis 2015, 17:27

Ahoj všem po dlouhé době.
Potřebuji poradit s volnoběhem. A zda někdo neřešil stejný problém.
Motor ihned po nastartování "zdechne" neudrží volnoběh. Je jedno jestli je studený nebo teplý.
Jediný rozdíl je v tom, že ihned po startu prošlápnu několikrát plynový pedál a motor normálně naskočí. Po ujetí cca 100 metrů už po vyřazení rychlosti volnoběh zase drží.
Diagnostika je naprosto čistá.
Už ani mechanik si neví rady. Jediné co vím, že startér už není co býval a má docela velký odběr. Tak jsme zkusili baterku napíchnout přes kabely na ještě jednu baterii abychom vyloučili startér a dělá to pořád.
Možná ještě jeden poznatek, že při startu je odběr asi tak velký, že celá přístrojovka se rozkmitá. Baterka je proměřená. prošli jsme všechny čidla. Krokový motorek. Nějaké netěsnosti jsme nenašli.
Budu moc rád,za radu co s tím a jestli už to někdo neřešil.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Neudrží volnoběh po startu

Příspěvekod betom » stř 4. lis 2015, 18:44

A co takhle opravit nebo vyměnit startér a pak případně pokračovat dál. Stejně se tomu časem nevyhneš. :roll:
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1140
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: Neudrží volnoběh po startu

Příspěvekod Kvido » stř 4. lis 2015, 18:57

Do tohoto auta už dál vrážet nechci. Chci ho prodat kdo ho dojezdí a vyhodí. Vše je jinak super a jezdí jak střela. Mám doma ještě Opel Astra a Peugeot 307 SW 2.0 16V. Takže xsara jde z domu. Potřebuju jen vědět zda se s tím někdo nesetkal... A vědět čím by to mohlo být. Díky
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Neudrží volnoběh po startu

Příspěvekod baffy » stř 4. lis 2015, 19:22

Možno by stálo za pokus ho vymeniť m aspoň na skúšku aby si ho mohol vylúčiť.Niečo podobné tu rieši jeden chalanisko http://www.xsara.sk/phpbb3/viewtopic.php?f=54&t=7217&start=135
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Neudrží volnoběh po startu

Příspěvekod Kvido » stř 4. lis 2015, 20:31

Ahoj kamaráde Baffy. Nějakou logiku by to dávalo. Ale já musím nastartovat pod plynem a chvíli na něm stát aby motor nezdechnul. Pak stačí ujet pár desítek metrů a je to v pohodě. Hlava mi to nebere. U mechanika je to už týden a neví si rady. Už jsem chtěl mít auto pryč ať nemám doma tři auta... Měnil jsem svíčky a MAP sensor.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Neudrží volnoběh po startu

Příspěvekod baffy » stř 4. lis 2015, 21:12

Aké napätie meriaš na baterke počas toho štartovania ? K tomu štartovaniu cez káble ,čítal som už prípady keď auto nedokázali natočiť ani cez káble a keď tam trtol baterku tak auto zavrčalo.To kmitanie palubky nasvedčuje k nejakému možnému skratovaniu ,skrátka to na na okamžik stiahne napätie tak dole ,že to nezapáli. Štartér ,baterka????
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Neudrží volnoběh po startu

Příspěvekod Kvido » stř 4. lis 2015, 21:41

Baterka vykazuje 13,6V. Při startu už nevím,zkusím to ještě proměřit. No je fakt,že občas z toho startéru už jdou dost podivné zvuky.
Ale když už to chytne a párkrát protočím motor,proč to znova zdechne... Když nic neodhalila diagnostika,tak to nasvědčuje na elektro problém. Napadala mě baterka,zkusil jsem z Opla ,ale problém stejný. Je mi líto Xsaru hodit na vrakáč,jezdí jak ďas,ikdyž zub času je znát.
No je fakt divné,že při startu a je jedno jestli je studený nebo teplý motor,že přístrojovka se úplně zblázní,pípá,ručičky lítají a motor nenaskočí...
Baffy děkuju za pomoc,moc si toho vážím. Snad máš pravdu a je problém na startéru.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Neudrží volnoběh po startu

Příspěvekod empík » stř 4. lis 2015, 22:32

Ja neviem, ale štartér pokiaľ je už auto naštartované, tak je snáď mimo hry, či? Všetky tie príznaky ukazujú na baterku, ale pokiaľ tá je určite dobrá, tak by som sa zameral na káblovanie, kostry atď
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Neudrží volnoběh po startu

Příspěvekod Kvido » čtv 5. lis 2015, 14:19

Takže,mluvil jsem dnes s autoelektrikářem. Říkal,že baffyho teorie je možná,ale dá se vyloučit právě připojením ještě jednoho akumulátoru. Pokud by to údajně bylo vadnou kostrou,projevovalo by se to neustále a né jen při startování.
Mechanik dnes vyčistil krokový motorek,klapku,čidlo polohy klapky. Pak vše přes diagnostiku testoval jak vše reaguje,stejně tak čidlo teloty,MAP sensoru.
Kontroloval i případné netěsnosti a nikde nic.
Je zvláštní,že motor tak na vteřinku chytne a pak zdechne. kdyby to aspoň nechytlo vůbec.
Vím,že mi jednou dělal problémy s chodem motoru kondík u zapalovací lišty,ale už si po těch letech nemůžu vzpomenout co to přesně dělalo.
Za jízdy se právě neprojevuje vůbec nic,motor jede jak střela a jak jsem psal výše,po ujetí cca 100-200 metrů to už drží i volnoběh. Jen při tom startu je potřeba podržet plynový pedál a motor chvíli tůrovat a pak je vše OK.
Ještě nějaký nápad ?
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Neudrží volnoběh po startu

Příspěvekod zlj » čtv 5. lis 2015, 15:06

A ty dva akumulátory jste připojili? Přikláněl bych se ke startéru,při startování jde skoro do zkratu,stáhne baterku a než to altík dobije musíš ho držet v otáčkách,aby nezhasl.Nebo-li po startu není dost napětí pro chod na volnoběh.
Uživatelský avatar
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 392
Registrován: pát 25. pro 2009, 21:50
Bydliště: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: Neudrží volnoběh po startu

Příspěvekod robobj123 » čtv 3. pro 2015, 12:47

Dobrý den. Nehladajte problem v elektrike, nevymienajte zbytocne drahe diely. Problem je vo vzduchu. Motor odpali a spotrebuje vsetok vzduch ktory je v sacom potrubi za skrtiacou klapkou a zhasne lebo sa sam udusi pretoze krokovy motorcek zacne regulovat volnobeh /teda sa otvori/ az cca po 4 -5 sek. po starte.
Tento tyzden som uz riesil 2 xsary s týmto problemom.
robobj123
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 3. pro 2015, 11:33
Bydliště: Bardejov
Vůz: C5

Re: Neudrží volnoběh po startu

Příspěvekod petr_xs » pát 4. pro 2015, 8:18

A jak jsi to opravil ? Mě se to nezdá, řekl bych, že ten motorek by měl trochu vzduchu přidat ještě před spuštěním startéru, a po nastartování potom stáhne otáčky. Aspoň tak se to projevuje u 1,6 16v, ale tam je jiná konstrukce.
V řídící jednotce motoru se ukládají hodnoty pro řízení vstřiku a předstihu podle kterých motor pracuje, a ty se liší podle stavu motoru a opotřebení. Pokud při stratování hodně klesne napětí, můžou se ty hodnoty vymazat a motor je řízený podle tabulky nahrané ve výrobě pro nový motor a čidla. U opotřebeného motoru to může být někde jinde, než co potřebuje.
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 472
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: Neudrží volnoběh po startu

Příspěvekod baffy » sob 5. pro 2015, 15:08

Tiež by ma zaujímalo to riešenie. :wink: Mňa napadla ešte jedna vec a to : plynové lanko jak je uchytené na potenciometri by sa malo dať štelovať,nedal by sa tento problém vyriešiť práve jeho vyladením ,poprípade výmenou?
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Neudrží volnoběh po startu

Příspěvekod robobj123 » sob 3. bře 2018, 19:34

Kurnik ja som sa na toto forum nepozrel 2 roky a nenapisal som postup ako som vyriesil ten volnobeh.
Ja som jednoducho skrutkou nastavil doraz na klapke aby sa celkom neuzavrela a motor tak tesne po starte prestal skapinat. Potom si do 3 sekund volnobeh uz upravil sam krokovym motorom.
Inac daval som tu prispevok ohladom regulacie vetraka aut. klimy ak by niekto mal problem. Riesil som tento tyzden tento problem.
https://youtu.be/vj_tEoK4Two
robobj123
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 3. pro 2015, 11:33
Bydliště: Bardejov
Vůz: C5

Re: Neudrží volnoběh po startu

Příspěvekod rasoni » ned 28. črc 2019, 18:23

zdravím všechny xsaráky ,
moje info pro ty , kdo řeší problém volnoběhu . U mně po nastartování studeného motoru byly otáčky mezi 2-3tisíci a pomale klesaly , při zahřátém motoru otáčky lítaly od 300 do 2000 , no hrúza.
Po přečtení několika příspěvkú jsem prvně vyměmil senzor polohy škrtící klapky , no a problém furt stejný , pak jsem vyměnil volnoběžný regulační ventil , byl dost zakarbonovanej , ale problém
furt stejný , nakonec jsem vyměnil snámač teplotry chladicí kapaliny a - problém vyřešen , motor špale tak jak má :jup:
Tak možná to někomu pomůže :D :D
Uživatelský avatar
rasoni
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 25
Registrován: stř 10. dub 2013, 17:48
Bydliště: západní čechy
Vůz: xsara 1.6 i , 65KW , benzín,kupé 1999

Další

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků