Zhasnutí motoru při otočení volantem Xsara 1.4i

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Zhasnutí motoru při otočení volantem Xsara 1.4i

Příspěvekod filipxec » pát 12. úno 2016, 10:46

Ahoj všem, budu rád za každý tip, který povede k řešení :-)
Mám Xsaru 1.4i 55kW KFX. A auto/motor při otočení volantem chcípne nebo se přidusí. Po nastartování stačí nepatrný pohyb volantem, aby šlo servo do záběru a motor zhasne. Pokud dám motor na prázdno do otáček (2.500 ot/min napriklad) a tocim az na doraz, tak po pušteni volantu se otacky zvednou o cca 700, aniz bych pohnul plynovým pedálem. Za jízdy auto po otocení volantem (zatoceni) pod plynem v záběru cuká a rucicka otackomeru prudce pada dolu (neadekvatne ke skutecnym otackam), pri jizde z kopce a brzdeni motorem (zavreny plynový pedal, potazmo skrtici klapka) pokles otacek na otackomeru o cca 1000 (typicky pri 80km/h a 5.stupni ze cca 2000 ot/min na 1000 ot/min, nic necuka, motor se toci stale stejne, pocit, ze slysim, jako by strelilo neznatelne do vyfuku nebo sani), a posledni, kdyz jedu setrvacnosti a mam vyrazeno a zatocim, motor zhasne. Rozjezd s rovne natocenymi koly je OK, pokusím-li se o to samé s otoceným volantem, auto skace jak jelen a vypada to, ze mam prave prvni vyucovaci hodinu v autoskole :-)
Co jsem udelal (než jsem takhle krasne odpozoroval, co to dělá):
vyměnil svíčky (už bylo potřeba, byly tam cca 80 tisic, auto obecne jede líp)
vyčistil skrtící klapku
Co chci udělat:
vyndat čidlo otáček na setrvačníku a vyčistit, změřit
podívat se na čidlo tlaku na potrubí serva (změřit jeho odpor, připadne, zda meni napeti pri otaceni volantem, odpojit a pozorovat, co se deje)
Nemáte někdo zkušenost s touto závadou?
Díky za rady, pomoc.


Tak jsem se tomu o víkendu trochu věnoval. Udělal jsem několik úkonu dohromady, což vím, že se nemá, protože příště zase člověk nebude vědět, čím to bylo. Ale bylo to jednoduché.
1) vyndal jsem čidlo otáček na setrvačníku, vyčistil benzínem, mazadlem WD40, prostříkl kontakty (na čidle byl jakystakys nanost oteru
2) vyčistil kontakty na čidle tlaku od serva, prostříkl mazadlem
a pak jsme udělal to, že jsem otevřel nádobku oleje serva, abych se podíval, jak olej vypadá, zda je pořád červený, je ho tam dost, jak voní, zda není špinavý a čas ho vyměnit. Olej je relativně čistý, voní olejem, jak má, je vazky, hladky bez necistot. Duvod, proc to sem pisu je ten, ze nadobka nesla otevrit. Musel jsem ji otevirat sikovkama. Pšouklo to jako sterilovane okurky. Zda se, ze tam byl podtlak. Nevim, jestli to ma vliv na funkci. Radsi to sem pisu, kdyby mel nekdo obdobny problem. Mam totiz pocit, ze servo neni ted tak hlasite pri otaceni volantem, myslim tim, ze neslysim toak intenzivne, jak se preliva kapalina, jak se oteviraji pistky.
Zdar vsem citorenarum :-)

Jinak jsem ujel ted do prace cca 35km a auto jde jak za mlada :-) Mimochodem, jezdíme cela rodina na LPG, tak kdyby měl někdo potíž s plynem, rád poradím a pomohu.
CITROËN XANTIA 2.0i16V
CITROËN EVASION 2.0TCT
CITROËN C5 3.0V6 24V
CITROËN XSARA 1.4i
filipxec
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát 12. úno 2016, 10:11
Bydliště: Beroun
Vůz: CITROËN XANTIA 2.0i16V XSARA 1.4i C5 3.0V6 24V

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků