Zdravím, pri studenom štarte mi na mojej xsarke N1/1998 1,6 benzín 8v 160tis? vyfúkne modrý obláčik - údajne znak vadných gufer ventilov. Na radu od mio (ďakujem!) som naviac vyskúšal jazdu z kopca aj pretúrovanie motora na max. otáčky - z výfuku modrý dym pozorovaný nebol, takže krúžky zrejme v poriadku - jedine akési sekanie či vynechávanie motora pri maxime - čo neviem či môže byť spojené s možnou závadou gufer, alebo s mnou výmenenou zapaľovacou rampou (cca 5 rokov? - alternatívny výrobca), alebo niečím iným
Spotrebu oleja už dosť rokov pozorujem nejaké 4 litre medzi výmenami, mal by tam byť podľa zápisu servisu 5w30 (ale už mám kúpený Total 5w40)
V servise mi predbežne povedali 500e - tak sa vraj pohybujú takéto opravy - bližšie sa uvidí až po rozobraní. Ale údajne hlava musí ísť po demontáži na magnet. brúsku, zabrusujú ventily, nové šrauby, tesnenie, a všetko čo sa k tomuto patrí. Prípadne výmena vadných ventilov. No a samozrejme nové rozvody - čiže + cca 250e (inak výmena vraj každých 10 rokov)
Xsarku by som si rád ponechal. Rozvody boli menené pred ca 8 rokmi, alternatívny výrobca, takže snáď by ani nebolo na škodu ich vymeniť naviac ak majú nové slúžiť ďalších aspoň 8 rokov, snáď si ich xsarka až do konca už ani neužije..
Problém je, že sumárne je to pre mňa momentálne dosť veľká investícia.. Priznám že mne by stačilo vymeniť guferá spôsobom bez demontáže hlavy - niekto vraj kompresorom tlačí vzduch, niekto do valcov nacpe špagát a piest vytlačí hore - kdesi som čítal.. Výhodu okrem ceny vidím ešte v tom, že sa zbytočne nerozoberá-nehýbe, čo nemusí.. Nevýhodu vidím, že ak je načatý aj nejaký ventil, zostane mi tam..
Nejako sa neviem rozkývať, naviac keď to neurobím do konca augusta, priestor na to bude zrejme až tak budúce leto (záležalo by na počte dní v servise), čo by ste mi k tomu povedali, poradili A sú tu nejaké skúsenosti s tou jednoduchšou opravou