Stránka 1 z 2

Xsara 1.6i volnoběh

PříspěvekNapsal: úte 20. bře 2007, 15:38
od borek II
V lednu 2006 jsem zde psal o problému s Xarou 1.6i, kdy nedr?ely volnobě?né otáčky po odřazení rychlosti, po br?dění motorem. Situace se zhor?ila na tolik, ?e nedr?el volnoběh u? ani v klidu. Nechal jsem vyměnit lambdu a teplotní čidlo vody, dále teplotní čidlo vzduchu a vičistit vzduchový ventil a klapku. V?e se zlep?ilo i kdy? docházelo k houpání otáček při volnoběhu. Zhruba po týdnu je?dění opět po br?dění motorem dojde po odřazení rychlosti ke zdechnutí motoru. Bylo mi řečeno, ?e to mů?e dělat EGR ventil. Nemá někdo podobnou zku?enost. Ka?dá rada dobrá díky.

PříspěvekNapsal: úte 20. bře 2007, 21:48
od Rope
Tohle mi silně připomíná problém krokového motorku volnoběhu. Pokud by se jednalo o benzínovou škodoku, řekl bych vyčistit klapu a základní nastavení.

PříspěvekNapsal: stř 21. bře 2007, 7:34
od levis501
LionVTS píše:
Rope píše:Měl by tam být nějaký ventil, který řídí ECU a který otevírá právě vstup z nádržky filtru z aktivním uhlím, ale já se spíše orientuju v VW group. EGR je to označení, jak se píše na začátku.


Mimochodem, posledni mesic me zacal pres topeni obcas smrdet dovnitr benzin....


Tak si v autě hlavně nezapaluj... 8)

Re: Xara 1.6i volnoběh

PříspěvekNapsal: stř 21. bře 2007, 9:39
od dusang
borek II píše: a vičistit vzduchový ventil a klapku.


Tym vycistenim vzduchoveho ventilu myslis "krokovy motorcek"? Je to taky mensi valec pod telesom skrtiacej klapky a ide do neho hadica zo vzduchoveho filtra a dalsia hadica z telesa klapky? Je to vlastne bypass skrtiacej klapky a ovlada sa s tym ventilom prietok vzduchu, ked je skrtiaca klapka zatvorena.
Lebo u mna problem s obcasnym zdochnutim motoru po vyradeni sposoboval prave tento krokovy motorcek. Mam tiez motor 1.6i TU5JP.

PříspěvekNapsal: stř 21. bře 2007, 11:42
od miskod
LionVTS píše:Problem je ten, ze se to blbe zjistuje a objednavat motorek a vyzkouset a pak vratit, to nejde :-(

Jak to kurna zjistit ??

No ja by som ten krokac vytiahol, trochu zatlacil aby bol prieduch do motora trochu otvoreny (aby tam isiel vzduch), zalozil nazad a nezapajal. Po nastartovani by mal mat motor vyssie otacky, ale mal by ist normalne. Ak ide vtedy motor dobre, tak sa krokac zadiera, alebo mu vynechava nejaka faza.

PříspěvekNapsal: stř 21. bře 2007, 15:02
od pastynko
LionVTS píše:Tak ted sem zjistil jednu prijemnou zpravu...

Krokac sem sehnal za 900 novy takze to hned zitra jak prijde vyzkousim


mam uplne presne take iste problemy ako popisujes... aj skapinanie, aj smrad... a tiez mam 2.0 VTS :roll:

kde si zohnal tak lacno krokovy? vedel by si zohnat este jeden?

daj vediet ci sa ti to podarilo vyriesit... DIK! :wink:

PříspěvekNapsal: stř 21. bře 2007, 17:14
od řepák
LionVTS píše:Tak ted sem zjistil jednu prijemnou zpravu...

Krokac sem sehnal za 900 novy takze to hned zitra jak prijde vyzkousim

Tak to bejt tebou tak si jich nakoupim kýbl , tady v Pha u C za něj chtěli 2 ,-

PříspěvekNapsal: pát 23. bře 2007, 9:02
od pastynko
LionVTS píše:Ja zjistim cim je to chcipani a vy zjistete proc smrdi pres topeni ten benzin, plati :-)

Na to totiz nemuze nikdo prijit :-( nema to nanic vliv a jen to odvetrava prebytecny tlak z nadrze. Bohuzel neprijemne pachne do kabiny :-(

V citroenu maji ten uhlikovy filtr za 600, ale nevim jestli se vyplati dot toho investovat a menit ho, muze nekdo poradit?

Zitra dam vedet ohledne toho chcipani, jsem z toho strasne nestastny :-(


ja som telplotne cidla menil... a nepomohlo, jedine ze by bola kabelaz v prdeli...

to zelene je naco konkretne? viem ze su tam tri, jedno na spinanie sahar, jedno do RJ a jedno do pristrojovky.

ale do citroenu - peugeotu chodit nemusis, na nic nepridu... kamos od ktoreho mam auto bol v citroene dvakrat. 2x cvakol diagnostiku, boli sa mu prehanat autom ako besni. 1x vysledok = zavada sa neprejavila. vysledok 2x bol ten, ze zavada sa prejavila, komp nic neukazal a mechanik mu povedal asi toto: "ja mam saxo VTS a tiez mi to robi, neviem preco to robi. Ja som sa s tym naucil jazdit." a tomu uz poviem odborna rada :evil:

PříspěvekNapsal: pát 23. bře 2007, 9:18
od dusang
pastynko píše:to zelene je naco konkretne? viem ze su tam tri, jedno na spinanie sahar, jedno do RJ a jedno do pristrojovky.


To zelene by malo byt pre RJ, hnede pre klimu a modre na budik do pristrojovky. Teda aspon myslim... :roll:

PříspěvekNapsal: pát 23. bře 2007, 13:27
od pastynko
tak dufam ze nas updatnes potom ;)

inak, ked to cidlo odpojis, auto musi ist lepsie... aj volnobeh musi byt vyssi, pretoze ked z neho RJ nema data, ide v rezime studeneho motora. to znamena bohatsia zmes=vyssie otacky=ide lepsie=vyssia spotreba... takze to by som nebral ako relevantne :roll:

kazdopadne ak nato prides, mas u mna velmi velkeeeeeeeeee pivooooo :D

PříspěvekNapsal: pát 23. bře 2007, 14:01
od miskod
Chlapi, sofistikovanejsie!!!
Zelene teplotne cidlo pre RJ je NTC odpor. Zmerajte si ho pri studenom motore. Samozrejme si zistite aj teplotu vonkajsieho prstredia (prdpokladam ze studeny motor je naozaj studeny). Potom ho zohrejte na prevadzkovu teplotu a zmerajte znova. Niekde tu som pisal ake hodnoty odporu pri danych teplotach tam mali byt (prelistovat). Tak sup do toho! Myslim, ze to zmerat je rychlejsie ako to menit. Treba spustit vodu, potom nalieva,t odvzdusnovat. Je to otrava.

PříspěvekNapsal: pát 23. bře 2007, 14:04
od miskod
Tak som tu zas. Tu je datasheet od bosch-acky cidiel:
http://iis4-0.web.legend.net.uk/preview ... nsoren.pdf

PříspěvekNapsal: pát 23. bře 2007, 14:18
od miskod
miskod píše:Tak som tu zas. Tu je datasheet od bosch-acky cidiel:
http://iis4-0.web.legend.net.uk/preview ... nsoren.pdf

Tak este raz. Z tadeto to odstranili. Toto by malo byt prave ono: http://www.bosch-motorsport.de/pdf/sens ... _M12-L.pdf
Moj osobny nazor je, ze pokial auto dobre startuje studene aj teple, tak to cidlo bude ok.

PříspěvekNapsal: pát 23. bře 2007, 14:47
od pastynko
miskod píše:
miskod píše:Tak som tu zas. Tu je datasheet od bosch-acky cidiel:
http://iis4-0.web.legend.net.uk/preview ... nsoren.pdf

Tak este raz. Z tadeto to odstranili. Toto by malo byt prave ono: http://www.bosch-motorsport.de/pdf/sens ... _M12-L.pdf
Moj osobny nazor je, ze pokial auto dobre startuje studene aj teple, tak to cidlo bude ok.


plne s tebou suhlasim... a pocit ze auto ide lepsie a drzi vyssie otacky je spojeny presne s tym co som uz napisal 8)

PříspěvekNapsal: sob 24. bře 2007, 21:44
od miskod
Ak je to pravda, tak stoji za to vyspekulovat nejke pseudopoistky na zapalovacie cievky. Ale je mi divne, ze toto v RJ nie je osetrene. Inac, podla mna ak by ti odisla zapalovacia cievka, tak si velmi nezajazdis.
Diagnostika ti vyhlasila chybu zapalovania???
Ja osobne si myslim, ze ak sa nieco v RJ udeje, tak odide ochranna dioda, ktora chrani vystupny tranzistor pred vysokym napatim po jeho rozopnuti. Potom nasledne tento tranzistor (a mozno aj dalsie obvody).

Otazka pre ostatnych: Da sa nejako zmysluplne (+/-) udrzat volnobeh, ked odpojime krokac a tento natvrdo nastavime tak aby bol v sani prieduch akurat na volnobeh? Je mi jasne ze takto nastaveny volnobeh vobec nebude presny a dolu pojde veeelmi dlho (ak vobec). Ale ako provizorium by to mohlo ist. No nie?