Trhanie motora

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Příspěvekod pastynko » stř 2. kvě 2007, 8:38

miskod píše:
pastynko píše:
miskod píše:btw....riadiaca jednotka nikdy nemoze vediet ci tie napatia ktore dava MAP su realne alebo chybne. Jednoducho sa na ne spolieha a hotovo. Jedine co si viem predstavit ako detekovat je lambda - ak sa nepreklapa tak je na hovno. Ale ostatne senzory tak jednoducho nedeteknes ci su zle. Trebars cidlo teploty co je NTC odpor. Ako podla jeho hodnoty povies ci je zly alebo nie (samozrejme z pohladu RJ)? Ak ma vysoku hodnotu tak je bud velka zima, alebo je na figu. Alebo naopak, ak ma maly odpor, tak je bud motor prehriaty alebo je zase na nic. Tak isto je to aj z podtlakovym cidlom.


ved ja netvrdim ze moze vediet ze je vadny, takze lepsie citaj :roll:

napisal som ked ho odpojis, vtedy z neho asi nedostava ziadne hodnoty, vsak?! :roll:

Aby sme si rozumeli. Uz par krat sa mi stalo, ze som ho nechal odpojeny, lebo som robil nieco okolo neho. Auto vtedy nastartujes a pokial nemas stlaceny plyn, tak ti hned aj zdochne. A aj s tym plynom ide ako sa mu chce. To znamena ze ziadny nudzovy rezim sa nekona.


:shock: to aj moj nissan z 89 mal nudzovy rezim :!:

no nic, asi to vyskusam na svojom... aky mas motor? mozno sa to pri inej verzii sprava inak... :? ale to su uz len dohady :roll:
Xsara rv99 VTS 2.0 16v 169k | kompresor nebude, vyberam sa inou cestou :mrgreen:
Uživatelský avatar
pastynko
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 298
Registrován: pon 3. črc 2006, 12:07
Bydliště: SK, Bratislava

Příspěvekod miskod » stř 2. kvě 2007, 10:19

no ja mam 1.4-ku ale podla napisaneho sa to sprava rovnako aj na spominanej 1.6-tke.
miskod
 

Příspěvekod dusang » pon 7. kvě 2007, 12:59

Po dlhsom case sa ozyvam...
Ked motor zacal blbnut, tak som to znova premeral. Na konektore (odpojenom z MAP senzoru), na pine, kde by malo ist napatie podla nameraneho podtlaku v sani z MAP do RJ, som nameral pri vypnutom zapalovani 2 V. Niekedy tam byva 0 V - vacsinou pred jazdou. Pri zapnutom zapalovani tam bolo dokonca 5,6 V.
Tymto vylucujem vadny MAP senzor a chyba (skrat na plus) bude asi niekde v kabelazi alebo v najhorsom v RJ. :roll:
Teraz musim najst nejakeho dobreho autoelektrikara...
Xsara 1.6i SX '98 Obrázek
Uživatelský avatar
dusang
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 64
Registrován: pát 15. črc 2005, 9:38
Bydliště: Martin, SR

Příspěvekod MrKrok » pon 7. kvě 2007, 20:31

a nepozreli by ti to v kostanoch u origo citronu? diagnostika stoji cca 500 a potom mas aspon vacsiu istotu kde je pes zakopany. ak na to ovsem pridu
xsara 1,4i 1999
Uživatelský avatar
MrKrok
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 147
Registrován: ned 11. úno 2007, 19:33
Bydliště: Bojnice
Vůz: xsara 1.4i, benzin,r.v.1999 este bez pocitacu

Příspěvekod dusang » úte 8. kvě 2007, 9:25

V Kostanoch som bol na nacitani pamate zavad. Stalo to 235,- Sk. :)
Auto si tam chceli nechat 2 dni na zistenie zavady, tak som sa radsej rozhodol (pri cene servisnej Nh cca. 780,- Sk v Citroene), ze na to pridem sam . Ale zistil som akurat to, co bolo v pamati zavad - Snimac tlaku - skrat na + akumulatora. Teraz len treba zistit, co sposobuje ten skrat.

Mozno tam skocim... Len dufam, ze ak bude napr. skrat v kablovom zvazku, tak mi namiesto opravy neponuknu rovno vymenu celeho kabloveho zvazku za xx.xxx Sk... I ked z ich pohladu pri poskytovani zaruky za opravu je to urcite vyhodnejsie.
Xsara 1.6i SX '98 Obrázek
Uživatelský avatar
dusang
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 64
Registrován: pát 15. črc 2005, 9:38
Bydliště: Martin, SR

Příspěvekod MrKrok » úte 8. kvě 2007, 17:48

kablovy zvazok stoji okolo 5 litrov ale ak by si mal aspon potuchu ktora cast ti ide do skratu tak by sa to isto dalo dopatrat
xsara 1,4i 1999
Uživatelský avatar
MrKrok
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 147
Registrován: ned 11. úno 2007, 19:33
Bydliště: Bojnice
Vůz: xsara 1.4i, benzin,r.v.1999 este bez pocitacu

Příspěvekod dusang » ned 13. kvě 2007, 11:40

Dnes som sa znova pustil do premeriavania.
Odpojil som bateriu a aj RJ. Pomocou digitalneho multimetra som "prepipaval" konektor RJ s pinom na konektore kabelaze, kde ide vysledne napaatie z MAP senzora. Na konektore RJ bol vodivy iba jeden pin - tak to aj ma byt podla schemy. Predtym som nahodou zistil, ze skrat bude aj na snimaci polohy skrtiacej klapky, pretoze aj tam bolo na pine, odkial ma ist signal o polohe klapky do RJ, cca. 2 V. Po zapnuti zapalovania aj tam bolo 5,7 V. Aj tento pin na konektore snimaca polohy skrtiacej klapky bol vodivy iba s jednym pinom na konektore RJ - tak to aj podla schemy ma byt.
Skusil som zapojit bateriu pri odpojenej RJ. Napatie na vystupe z MAP senzora nebolo a ani na snimaci polohy skrtiacej klapky. Tym som vylucil skrat v kabelazi.
Takze moje laicke zistenie je, ze chyba je v RJ motora. RJ som rozobral a len pohladom skontroloval, ci tam nie je nieco viditelne vypalene. Na pohlad vyzerala v pohode.
Tak som RJ pripojil naspat - samozrejme pri odpojenej baterii. Na konektore z MAP senzora som nameral 2,5 mV. Pripojil som bateriu a na konektore bolo 1,6 V. Zapol som zapalovanie a na konektore bolo 5,6 V. Vypol som zapalovanie a na konektore bolo 1,95 V. Znovu som odpojil bateriu a na konektore postupne klesalo napatie z cca. 150 mV az na 2,5 mV. Ako keby sa postupne vybijal nejaky kondenzator v RJ...

Neviete mi dat kontakt na niekoho, kto opravuje RJ? Najlepsie na strednom Slovensku...
Xsara 1.6i SX '98 Obrázek
Uživatelský avatar
dusang
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 64
Registrován: pát 15. črc 2005, 9:38
Bydliště: Martin, SR

Příspěvekod dusang » pon 28. kvě 2007, 12:39

Po dlhom case sa znova ozyvam.
Auto je uz opravene :D
Minuly tyzden v utorok rano som zaniesol auto do autorizovaneho servisu Citroen, aby som si overil moju "teoriu" s chybnou RJ. O mojej "teorii" som im nevravel nic. V stredu okolo obeda mi volali, ze uz nasli chybu - ze skrat je v MAP senzore. A ja somar som ho hned na zaciatku vylucil... Vo stvrtok im prisiel a vymenili ho. Vo stvrtok aj zistili, ze je vadna lambda sonda - ze dava stale 0 V. Objednali ju a v piatok ju vymenili. Takze auto som mal prec styri dni a stalo ma to 11.500 Sk (z toho cca 2.000 Sk bola praca). Na tachometri pribudlo 32 km, ale to moc neriesim.
Nakoniec som rad, ze som to nechal na servis, lebo uz by som zhanal druhu RJ a potom by som ostal prekvapeny, ze chyba sa neodstranila. Nabuduce ked sa budem hrat na autoelektrikara, tak musim byt doslednejsi :lol:
Xsara 1.6i SX '98 Obrázek
Uživatelský avatar
dusang
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 64
Registrován: pát 15. črc 2005, 9:38
Bydliště: Martin, SR

Předchozí

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků