slabý výkon

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Příspěvekod Marek » ned 17. čer 2007, 20:06

Mám stejné poznatky, u LPG je závislost na teplotě jeątě větąí - ráno "trhá asfalt" s minimálním seąlápnutím plynu a odpoledne v horku s klimou je znatelně líná a musím ji hodně přiąlápnout.

To lobello:
Pokud se Xsara rozjede, zdá se mi, ľe funguje přeplňování náporem vzduchu. Ale jestli ąla dobře za plynem, tak mohl být vlahý podvečer :) .

Problém nadmořské výąky umí trochu eliminovat jedině přeplňování.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod CHiP » ned 17. čer 2007, 20:24

Marek píše:Pokud se Xsara rozjede, zdá se mi, ľe funguje přeplňování náporem vzduchu.


:shock: :D
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Příspěvekod K4my » pon 18. čer 2007, 7:48

jaj formule bych ani moc nezminoval :) asi nejnachylnejsi masina co se teploty tyce :D Taky se jedna o pasivni chlazeni vzduchem, kdy je motor chlazeny naporovym vzduchem a spalovani je ted envim presne ale proste pod hooodne velkym proudem vzduchu.. Cirka pro predstavu, F1 sezere vzduchu asi 10-15x vice nez prumerny auto o obsahu 1400... nedavno sem panu tupolankovi na jeho blogu spocital kolik sezere 1,4ka vzduchu za sekundu pri prumernych otackach, a dopocital sem se 60 lidi..(to aby pan tupolanek nerikal ze za oteplovani auta atpd nemohou). neco kolem 8 tisic kubicentaku za sekundu, F1 s prehledem sezere nejakych 80tisic, tam je vzduchu ve smesi mnohem vice nez u osobaku a taky ty pohodovy tocky ktery efko toci :P... jaj ale ze to zni az neuveritelne :D 600 lidi= 1 F1 :D

jinak co se snizeneho vykonu tyce, ja pocituju snizeni vykonu vzdy jen pri studenem motoru, a pri velkych vedrech... hlavne pozor na to, muzete si myslet ze mate novej filte, ale ja jezdim necely mesic na novym a mam pocit ze pujdu menit, cistit.... uz citim upadek vykonu, protoze takovou prasnost co tady mame, celkem ten filtr lituju.... Pokud auto netahne jedna se povetsinou o vzduch, spatny privod nebo privod horkeho a sucheho vzduchu- sami vime ze xsary moc vedro nenmaj rady a v lete je s tim celkem pruser uvaznout na dalnici.
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 751
Registrován: čtv 3. kvě 2007, 11:13
Bydliště: Odry - Nový Jičín

Příspěvekod Raďas » pon 18. čer 2007, 19:10

Tak s tím sáním vzduchu je asi problém,protoľe nevím jak vy,ale já mám sání v levém podběhu za světlem,takľe tam asi moc vzduchu náporem neprojde :(
Xsara II 1.4 2001
Uživatelský avatar
Raďas
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 89
Registrován: pát 30. bře 2007, 15:24
Bydliště: Havířov

Příspěvekod CHiP » pon 18. čer 2007, 19:39

Raďas píše:Tak s tím sáním vzduchu je asi problém,protoľe nevím jak vy,ale já mám sání v levém podběhu za světlem,takľe tam asi moc vzduchu náporem neprojde :(

Vąak to je buď vtip a nebo volovina první třídy :lol: Tam je probém v tom, ľe to saje rozpálený vzduch přímo od motoru, proto se dodělávají sání z venku atp. ...
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Příspěvekod Marek » pon 18. čer 2007, 23:17

Já mám hadici od filtru zakončenou plastovou hubicí vyústěnou do otvorů v masce, takľe motor nasává 100% čistý vzduch a navíc mi přijde logické, ľe nápor vzduchu při dálničních rychlostech trochu plnění motoru pomůľe. Zdá se mi to i vzhledem k tomu, ľe není nutné moc ąlapat na plyn a auto jede 130km/h jako nic.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod K4my » úte 19. čer 2007, 9:34

to Marek: pochopitelne, vic vzduchu ucinnejsi spalovani, mene paliva tedy muzes do motoru poustet protoze rychlost jen udrzujes, proto jen zlehynka drzis plyn :) Coz ale u xsar vidim jako celkem nelogicky proc je saci potrubi tak male, tedy respektive ten saci otvor v masce je jen polovicni velikost te masky ani ne.... je to pak problem treba i jen pro samotny chlazeni motoru v zacpach atpd.... Kazdopadne i pres to ze se to zda vselijaky maji to hosi vcelku dobre vymyslene, navic je tam i program vyssiho prutoku vzduchu, a vazne toho dokaze vedeni nasat opravdu dost... :)
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 751
Registrován: čtv 3. kvě 2007, 11:13
Bydliště: Odry - Nový Jičín

Příspěvekod Marek » sob 23. čer 2007, 21:03

To K4my: poměr paliva a vzduchu se řídí na základě signálu z lambda sondy a je v ustálených otáčkách přibliľně stejný - moje Xsara nemá motor stavěný na chudou směs (GDI, FSI). Pouze se zmenąí plnící ztráty přetlakem vzduchu zvenčí a ąkrtící klapka můľe být méně otevřená. Je to podobné jako při různě zaneseném vzduchovém filtru. Malý průřez sání mi nepřijde, kdyľ ho srovnám se ©kodovkami s výkonem 40 - 50kW, zdá se mi pro 66kW přiměřený.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod darnel » ned 24. čer 2007, 10:44

K4my píše:to Marek: pochopitelne, vic vzduchu ucinnejsi spalovani, mene paliva tedy muzes do motoru poustet protoze rychlost jen udrzujes, proto jen zlehynka drzis plyn :) Coz ale u xsar vidim jako celkem nelogicky proc je saci potrubi tak male, tedy respektive ten saci otvor v masce je jen polovicni velikost te masky ani ne.... je to pak problem treba i jen pro samotny chlazeni motoru v zacpach atpd.... Kazdopadne i pres to ze se to zda vselijaky maji to hosi vcelku dobre vymyslene, navic je tam i program vyssiho prutoku vzduchu, a vazne toho dokaze vedeni nasat opravdu dost... :)



Tohle mě taky napadlo, ten otvor v masce měl být kvůli chlazení motoru asi větąí, novějąí citroeny to uľ mají.
darnel
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 89
Registrován: ned 20. srp 2006, 17:39
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod Jiri » pon 25. čer 2007, 12:59

Kdyľ je vedro, tak je jako kaľdý jiný material i vzduch "roztaľený", tudiz to jede min... V zime nebo za studena to jede lepe, nebo» je vzduch smrskly. (Omluvam se za vyraz roztaľený a smrskly, ale nejak me nenapada vhodne slovo :D ) Pro dobre spalovani a dobry vykon je potreba tedy hoooode moc studeneho vzduchu, coľ je pri tomto krásnem pocasi problem...
Uživatelský avatar
Jiri
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 102
Registrován: čtv 17. kvě 2007, 21:53

Příspěvekod CHiP » pon 25. čer 2007, 14:49

darnel píše:Tohle mě taky napadlo, ten otvor v masce měl být kvůli chlazení motoru asi větąí, novějąí citroeny to uľ mají.

A co teprve nový Peugeoty :lol:
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Příspěvekod Dave » stř 27. čer 2007, 20:37

jen abys neměl to co já :lol:
Byl jsem s ní jeątě "zamlada" na reklamaci ľe to občas netáhne.
Nic nenaąli, a já pak po čase zjistil ľe mi leze gumovej kobereček s ąirokým rantlem mezi plyn a doraz na podlaze, takľe mi brání seąlápnout plyn aľ na zem :oops:
No není kaľdý den posvícení... :)
Xsara II 1.9D r.v. 2002 úúúplně obyč přibližovadlo
Uživatelský avatar
Dave
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 249
Registrován: sob 16. zář 2006, 11:09
Bydliště: Hluboká n.Vlt
Vůz: Grand Scenic II 2.0 dCi r.v.08

Příspěvekod K4my » čtv 28. čer 2007, 5:25

v klidu, neco podobnyho na tuning srazu v koprivnici resil znamej se svym golfem... prej ze mu to nak netahne, sem se mu podival an pedaly, "co tak kdyby sis odsrouboval ty slapky na pedalech frajo :P a hnedle po sundani tech lopat, nevim kde to nabral z toho tahal maximum :lol:

jinak xsara opravdu ma funkci, naporoveho vzduchu, kdy jednotka muze propoustet vetsi objem vzduchu... zajimalo by me jak proc cim, ale kdyz se podivate do softwaru pro ridici jednotku tak tam tu moznost aktivace najdete. A prevazne u slabsich vozu to jde poznat jinak si tech svych 185 na dalnici vysvetlit jinak nedokazu :) coz sem predtim nevytlacil ani nahodou. 8)
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 751
Registrován: čtv 3. kvě 2007, 11:13
Bydliště: Odry - Nový Jičín

Předchozí

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 103 návštevníků