Stránka 2 z 3

lambda sonda

PříspěvekNapsal: stř 18. črc 2007, 9:48
od petrd
Já mám 1.8 16v a mám stejný problém. Na diagnostice zjistili lambda sondu. Kdyľ my ji mechanik měnil, starou demontoval a zjistil, ľe novou neumí namontovat. Vrátil tam starou a auto jako zázrakem začalo fungovat. Bohuľel jen na 1. měsíc. Chystám se vyměnit lambda sondu, protoľe jsem přesvědčený, ľe je to ono. Myslím, ľe je to i tvůj případ.

Re: lambda sonda

PříspěvekNapsal: stř 18. črc 2007, 10:02
od xdvojak
Také si myslím,v servisu řekli ľe je nějaká chyba na lambdě,jen neví jaká a radili raději vyměnit.Nová je jiľ objednána,ale myslel jsem ľe výměnu zvládne můj oblíbený kamarád servisman,ale teď nevím...troąku jsi mě vystraąil s tou montáľí...Nevíą co bylo za problém s montáľí?

Re: lambda sonda

PříspěvekNapsal: stř 18. črc 2007, 10:53
od CHiP
xdvojak píše:Také si myslím,v servisu řekli ľe je nějaká chyba na lambdě,jen neví jaká a radili raději vyměnit.Nová je jiľ objednána,ale myslel jsem ľe výměnu zvládne můj oblíbený kamarád servisman,ale teď nevím...troąku jsi mě vystraąil s tou montáľí...Nevíą co bylo za problém s montáľí?

Zřejmně ta nová byla jiný typ neľ co tam pasuje :D Jinak si to nedokáľu vysvětlit, kdyľ tam dokázal dát starou a novou ne :?

PříspěvekNapsal: stř 18. črc 2007, 11:14
od K4my
prave proto se kupujou dily podle kodu motoru, je to vlastne serie, a nekdo tady uz nekde psal ze jsou 2 druhy lambdy.... tak jestli to nebude tim ze ma proste spatnou lambdu koupenou. :)

PříspěvekNapsal: stř 18. črc 2007, 12:10
od xdvojak
Mě tedy v servisu tvrdili ľe jsou dva druhy a liąí se počtem drátů, ale pro jeden motor ľe je jen ta jedna. Tzn. co motor to jeden druh.

PříspěvekNapsal: stř 18. črc 2007, 14:06
od tom.tom
Mám rok 2000 a najeto 92100 km. Kdyz jsem to koupil tak uz si nevzpominám, jestli to cukalo.Tedka to pozuruji tak 4 mesice.Aľ nekdo vymění LAMBDU, tak řekněte jak jste dopadly.Ale nekupujte univerzalni jen tu originální. Na [/url]www.citroen.cz se da zjistit cena.Předpokládám tak kolem 3-4 tis.

PříspěvekNapsal: stř 18. črc 2007, 14:13
od xdvojak
Ok, aľ bude vyměněno dám vědět.....
Jinak to vypadá ľe to prostě při tomto věku a kilometrech standartně umírá, jelikoľ já mám konec roku 99 a najeto 88 tis...tedy aspoň u 1,8.

Cukání

PříspěvekNapsal: stř 18. črc 2007, 15:03
od celam
Já mám Xsaru 1.8-8V a zatím nic. Má za sebou tachometrových 135 tisíc kilometrů. Napadla mě moľná blbost, u motorů 1.8 je známo, ľe těsnění dříků ventilů je gumovými krouľky, které po čase ztvrdnou a motor začne bumbat olej - ne moc. Ale přesto jsem u svého auta jeątě ąedý výfuk neviděl ani po deląí jízdě. Moľná ľe tento spalovaný olej způsobuje více sazí a zanáąí lambdu i celý výfuk. Ale je to jen nápad, který můľe být nesmyslný. Někdo z mechaniků by k tomu moľná věděl víc. Na kaľdý pád chci nechat ve 150 000 nechat vyměnit těsnění dříků ventilů a i nechat seřídit ventily podloľkami, aby vąe zase makalo jak má.
Krokový motorek čistím 1 x za rok a i klapku a snímač v její blízkosti, bývá tam sazí poľehnaně. Brzda plyn nejezdím a motor 1.8-8V vytáčím přes 3000 otáček jen výjimečně.

Radek

Re: Cukání

PříspěvekNapsal: stř 18. črc 2007, 18:08
od xdvojak
Nevím ale myslím ľe to tím úplně nebude, olej se mi nestrácí a to ani kapka, takľe tím to asi nebude. I kdyľ nejsem odborník. Spíąe si myslím ľe je tam něco poněkud poddimenzováno.
Kdyľ jsem vyměnil krokový motorek, tak ten starý byl jako prase a to jsem ho několikrát vyčistil. Ale ten nový je stále celkem čistý.Čistění nemělo ľádný efekt jak na výsledek tak na stav.
No prostě vyměním lambdu a budu doufat ľe diagnostika měla pravdu...

PříspěvekNapsal: čtv 19. črc 2007, 5:27
od K4my
mno takhle lambda je skoro nejbeznejsi zavada u aut s kilometry nad 100k ;) mam pocit ze v servisni knizce je i doporucena vymena pri 115k km si ted ale nejsem jistej.

Re: lambda sonda

PříspěvekNapsal: čtv 19. črc 2007, 9:23
od petrd
xdvojak píše:Také si myslím,v servisu řekli ľe je nějaká chyba na lambdě,jen neví jaká a radili raději vyměnit.Nová je jiľ objednána,ale myslel jsem ľe výměnu zvládne můj oblíbený kamarád servisman,ale teď nevím...troąku jsi mě vystraąil s tou montáľí...Nevíą co bylo za problém s montáľí?
Broblém byl v tom, ľe nová lambda sonda má 4 dráty bez svorkovnice. Je potřeba je napájet na svorkovnici na autě a málokdo ví který drát kam příde. Dnes jsem byl ve značkovým servisu Citroen a tam jsou ochotný výměnu provést. Bude mě to stát 2600 za lambda sondu a cca. 640 za práci, ale bude to i s diagnostikou. Alespoň tak mi to slíbili. V úterý to tam vezu, tak dám vědět jak jsem dopad.

PříspěvekNapsal: čtv 19. črc 2007, 13:23
od tom.tom
Jsm zvědav jak dopadneą a jaká bude první jízda.

PříspěvekNapsal: čtv 19. črc 2007, 15:33
od miskod
Pri kazdej univerzalnej LS mate tabulku na pripojenie ku povodnemu konektoru. Je to robota na 10-15min...
Ale podla mna tu hrozne citate z vetra...Jednoducho si tu sondu zmerajte ci sa preklapa (a ci sa preklapa dost rychlo) a nevyhadzujte zbytocne peniaze...

lambda sonda

PříspěvekNapsal: úte 24. črc 2007, 19:13
od petrd
Tak mám novou lambda sondu. Sice 3500 kč, ale je po cukání, chcípání a kolísání otáček. Poznáte to i na chodu motoru, je takový klidnějąí. Dříve jsem ve zpětném zrcátku viděl vybrace, teď se ani nehne. I rozjezd na spojce je znatelně plynulejąí. Investice se vyplatila, mám z auta úplně jiný pocit. Přeji vąem s podobným problémem mnoho ątěstí!

PříspěvekNapsal: úte 24. črc 2007, 20:25
od tom.tom
Tak to rad slysim, ze se lambda sondou ten problem vyresil. Takze kdyz pridas a uberes tak xsara uz necuka je to tak?