Stránka 1 z 3

Cukání, citelná ztráta výkonu a slabé kolísání otáček

PříspěvekNapsal: čtv 8. lis 2007, 12:13
od vlkous
Zdravím, obracím se na Vás s problémem. Mam xsaru 1,8i 8v (66 kw), najeto cca 120-150tisíc. Koupil jsem ji v létě. V době koupě auto táhlo normálně, vůbec necukalo, jen se stávalo, ľe při stání na křiľovatce lehce kolísal volnoběh.
Po 500 km jsem měnil olej, filtr olejový, vzduchový i palivový.
Olej byl dán 1-2 mm nad horní rysku. Od výměny to je cca 4 měsíce a najeto kolem 4tisíc km.Vąe OK.
Teďkom asi 3 týdny nazpět, začalo auto při zrychlování cukat, teďkom se mi jeví jako celkově dost slabé a vůbec se mu nechce do otáček.

Jako první jsem vyměnil svíčky, ty byly jeątě po původním majiteli. Dal jsem NGK pro daný typ motoru a nepomohlo to.
Pročistil jsem tech.benzínem to čídlo tlaku za ąkrtící klapkou, ľádná změna.

Postup:

-dneska proměřím kábly ke svíčkám,ale moc nevěřím, ľe jim něco je.
-chci jeątě pročistit ąkrtící klapku a krokový motorek volnoběhu, tím snad opravím to kolísání otáček, ale to není hlaní problém.

Chci se zeptat neľ to nechám dát na diagnostiku, napádá Vás co jeątě zkontrolovat? Prosím o radu. Děkuji Vám.

PříspěvekNapsal: čtv 8. lis 2007, 15:06
od Kaslikov
Je to lambdou.

PříspěvekNapsal: čtv 8. lis 2007, 15:08
od vlkous
Tak jsem poměřil kabliky ke svíčkám mají odpor od 1,6 kiloohm(nejkratąí) po 3,6 kiloohm (nejdeląí). Prostříkal jsem koncovky kabelů i viditelné koncovky v motor. prostoru sprejem na kontakty a nic, stále stejné cuká a po zahřátí na teplotu vody 70°c na volnoběh před domem nepravidelný chod.....

PříspěvekNapsal: čtv 8. lis 2007, 15:08
od vlkous
díky za radu, z čeho tak usuzujeą? Dá se lambda nějak proměřit?

PříspěvekNapsal: čtv 8. lis 2007, 17:53
od dapata
vlkous píše:díky za radu, z čeho tak usuzujeą? Dá se lambda nějak proměřit?


Usuzuje jednoduąe (alespoň se tak domnívám :) ), po svíčkách,kabelech a atd.....je lambda sonda na řadě co by ti to cukání mohlo způsobovat.Můľe být totiľ mrtvá.

PříspěvekNapsal: čtv 8. lis 2007, 18:57
od Rope
Jeątě před lambdou bych zkusil teplotní čidlo, moooockrát to pomohlo přesto ľe někteří říkali lambda (a je to levnějąí)

PříspěvekNapsal: čtv 8. lis 2007, 19:11
od vlkous
Rope píše:Jeątě před lambdou bych zkusil teplotní čidlo, moooockrát to pomohlo přesto ľe někteří říkali lambda (a je to levnějąí)


Moľná blbá otázka, ale které teplotní čidlo?

PříspěvekNapsal: čtv 8. lis 2007, 19:19
od Rope
To , které dává jednotce motoru údaje o teplotě vody, je umístěno za motorem vpravo, tam jak vede hadice s chladiče, myslím ľe je modré.

PříspěvekNapsal: čtv 8. lis 2007, 21:44
od MP
A kdyby to bylo to čidlo - to modré , tak jedno navíc mám doma .... a nebylo by drahý .

PříspěvekNapsal: čtv 8. lis 2007, 21:54
od urpin
Rope píše:Jeątě před lambdou bych zkusil teplotní čidlo, moooockrát to pomohlo přesto ľe někteří říkali lambda (a je to levnějąí)

.. mohu potvrdit .. taky mi to pomohlo :wink:

PříspěvekNapsal: čtv 8. lis 2007, 22:00
od MP
Teď tak o tom přemejąlím .... modrý čidlo je k budíku . To co dává informace do jednotky bude to zelený nebo hnědý . Ale nejsu si úplně 100% jistej .

PříspěvekNapsal: pát 9. lis 2007, 6:57
od vlkous
Nevím jestli jsem to napsal, auto cuká nejvíc kdyľ je motor úplně studený, po zahřátí vody na cca 70°C je malinké zlepąení, ale ľádný zázrak a nechce se mu do otáček.

Jeątě by mě zajímalo jakou barvu tedy má to teplotní čidlo vody do motoru.

PříspěvekNapsal: pát 9. lis 2007, 14:49
od miskod
Pani...zase tie vase metody pokusu a omylu...
Teplotne cidlo pre RJ je zelene...Zmeraj si ho za studena a za tepla...Niekde na nete su tabulky ohmickych hodnot pri jednotlivych teplotach a pre dane cidlo.
Labdu zmeraj tak, ze budes merat napatie na signalnom vodici. Malob skakat idealne medzi 0-1V, realne tak medzi 0.2V a 0.7V. Ak sa nemeni, tak je mrtva...Tazko akurat bez osciloskopu odhadnes ci je na odchode (ak je zmena pomala)...

PříspěvekNapsal: pát 9. lis 2007, 15:11
od vlkous
miskod píše:Pani...zase tie vase metody pokusu a omylu...
Teplotne cidlo pre RJ je zelene...Zmeraj si ho za studena a za tepla...Niekde na nete su tabulky ohmickych hodnot pri jednotlivych teplotach a pre dane cidlo.
Labdu zmeraj tak, ze budes merat napatie na signalnom vodici. Malob skakat idealne medzi 0-1V, realne tak medzi 0.2V a 0.7V. Ak sa nemeni, tak je mrtva...Tazko akurat bez osciloskopu odhadnes ci je na odchode (ak je zmena pomala)...


Podívej se, za prvé Ti děkuju za radu, potřeboval jsem vědět, jaké hodnoty má vykazovat lambda pokud je v pořádku. Za druhé osciloskop mám i někoho kdo s tím umí dělat. On ní autoelektrikář , ale je jen dobrý nízkoproudař(MaR). Stačí jen poradit a on mi udělá co budu chtít.

Nevím jen kde ty hodnoty teplotního čidla hledat. Jdu na to snad neco objevím. Opravdu Ti děkuju. VLK

PříspěvekNapsal: pát 9. lis 2007, 17:13
od miskod
Nie som si isty, ale myslim, ze okolo nuly by tam malo byt okolo 10kohm, na izbovej teplote okolo 2kohm a pri 90C asi 200ohm...
Ale fakt to ber z rezervou...nie som si isty...