Čidlo tlaku vzduchu

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Čidlo tlaku vzduchu

Příspěvekod Raďas » sob 22. pro 2007, 12:25

Chtěl jsem se zeptat,jestli je normální,ľe kdyľ vytáhnu čidlo tlaku vzduchu ze sání,jsou na něm kapičky oleje.
Xsara II 1.4 2001
Uživatelský avatar
Raďas
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 89
Registrován: pát 30. bře 2007, 15:24
Bydliště: Havířov

Re: Čidlo tlaku vzduchu

Příspěvekod petr_xs » úte 25. pro 2007, 10:34

To bude olej z odvetrani klikove skrine, to asi dela vsem, hlavne kdyz uz je motor starsi.
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 472
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Příspěvekod Raďas » stř 16. led 2008, 23:14

A chtěl jsem se jeątě zeptat,jestli to čidlo tlaku měří i teplotu nasávaného vzduchu? Nikde jsem čidlo na teplotu nasávaného vzduchu nenaąel :(
Xsara II 1.4 2001
Uživatelský avatar
Raďas
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 89
Registrován: pát 30. bře 2007, 15:24
Bydliště: Havířov

Příspěvekod pacaveli » čtv 17. led 2008, 7:20

Taky by mě zajímalo kde tohle čidlo najdu.
Uživatelský avatar
pacaveli
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 18
Registrován: úte 1. led 2008, 18:43
Bydliště: Královéhradecký kraj

Příspěvekod petr_xs » pát 18. led 2008, 22:06

A chtěl jsem se jeątě zeptat,jestli to čidlo tlaku měří i teplotu nasávaného vzduchu? Nikde jsem čidlo na teplotu nasávaného vzduchu nenaąel

http://www.ontronic.com/products/doc/Sensors.pdf
http://www.bosch-motorsport.de/content/ ... /2880.htm#
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 472
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Příspěvekod Raďas » sob 19. led 2008, 10:58

Dík,takľe čidlo měří jak tlak tak i teplotu nasávaného vzduchu :klik:
Xsara II 1.4 2001
Uživatelský avatar
Raďas
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 89
Registrován: pát 30. bře 2007, 15:24
Bydliště: Havířov

Příspěvekod pacaveli » ned 27. led 2008, 17:25

Tak jsem měl včera rozdělaný to čidlo a bylo taky celý od oleje, takľe snad to bude normální :) . Kaľdopádně jsem ho otřel, prostříknul jsem kontakty. Pak jsem taky vyčistil ąkrtící klapku a taky prostříknul kontakty u ąkrtící klapky a ąkubání při akceleraci a chcípání na volnoběh přetalo. Takľe před diagnostikou vřele doporučuji tohle udělat, pokud má někdo podobný problémy jako jsem měl já.
Uživatelský avatar
pacaveli
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 18
Registrován: úte 1. led 2008, 18:43
Bydliště: Královéhradecký kraj

Příspěvekod Raďas » ned 27. led 2008, 19:52

Jeątě bych doporučil propláchnout hadice vzduchu z motoru benzínem,taky v těch záhybech je dost oleje,uľ jsem uvaľoval ľe dám nějaké kovové sítko do hadice z klikovky,aby ten olej se zachytával na něm
Xsara II 1.4 2001
Uživatelský avatar
Raďas
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 89
Registrován: pát 30. bře 2007, 15:24
Bydliště: Havířov

Příspěvekod Marek » ned 27. led 2008, 21:37

Se sítkem bych byl opatrný, kromě oleje by se tam zachytávala vodní emulze, co dobře zamrzá a byl by tu problém, který máme my se starąími 8V motory.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod Rafan » pon 28. led 2008, 18:42

pacaveli píše:Tak jsem měl včera rozdělaný to čidlo a bylo taky celý od oleje, takľe snad to bude normální :) . Kaľdopádně jsem ho otřel, prostříknul jsem kontakty. Pak jsem taky vyčistil ąkrtící klapku a taky prostříknul kontakty u ąkrtící klapky a ąkubání při akceleraci a chcípání na volnoběh přetalo. Takľe před diagnostikou vřele doporučuji tohle udělat, pokud má někdo podobný problémy jako jsem měl já.

Co kdybys sepsal podrobnějąí návod této tvojí operace, ale aby to pochopily takový lamy jako jsem já :lol: . Mě kolísání otáček ve volnoběhu trápí jiľ deląí dobu, ale na cestu do Citroenu mi poslední dobou nějak nezbývá.
Xsara II break, 1.6 16V, 2002, tmavomodrá metla
Rafan
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 40
Registrován: stř 19. zář 2007, 7:47

Příspěvekod pacaveli » pon 28. led 2008, 19:37

Rafan:
Ok. Máą dokonce stejnej motor :-)

čidlo drľí na jednom ąroubu, je dobrý nejdřív vytáhnout hadičku co tam překáľí, je tam pojistka která se musí zatlačit a pak to jde vytáhnout.
Obrázek

detail čidla
Obrázek

nejdřív oddělat přívod k ventilům, drľí to stejně jako ta hadička u toho čidla, to ľlutý je ta pojistka. Pak povolíą dvě objímky na hadici přívodu vzduchu od filtru a sundáą to.
Obrázek

pohled na klapku ze shora
Obrázek

pohled ze strany do vstupu klapky, tohle uľ je trochu otřený, je to černý jako prase, takľe pořádně vyčistit, hlavně po obvodu kde se to zadrhává. Nesundával jsem ji teda celou, vyčistil jsem to pouze odtud a stačilo to, mám klid.
Obrázek

Doufám, ľe ti to pomůľe, taky nejsem profík ;-). Ty konektory můľeą prostříknout nějakým přípravkem na oąetření kontaktů.
Uživatelský avatar
pacaveli
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 18
Registrován: úte 1. led 2008, 18:43
Bydliště: Královéhradecký kraj

Příspěvekod creative » pon 28. led 2008, 19:46

:shock: kucí a najdu tyhle srandy i u ropáka :?: :idea: A hlavně, kde :?: tam se to asi taky čistí, nebo chtělo by to asi taky moľná vyčistit, co :?: :?: Vobčas mi to kolísne, ale jenom za studena :roll:
Obrázek
Uživatelský avatar
creative
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 118
Registrován: stř 24. říj 2007, 18:27
Bydliště: Praha
Vůz: bývávalo Xsara Break 2.0 HDi, nyní Toyota Avensis Combi 2.2 D-CAT

Příspěvekod petr_xs » pon 28. led 2008, 20:51

U naftaku se pouziva jinej druh, konkretni typ neznam, obecne se tomu rika vaha vzduchu, MAF, HFM...
http://rb-k.bosch.de/en/fieldsofapplica ... t/hfm.html
http://www.xantiaclub.cz/view.php?nazev ... 2006070001
nebo v tom pdf-ku str. 54-57.
Jeste http://album.volny.cz/petulak/view.php? ... age=17#img
Naposledy upravil petr_xs dne úte 29. led 2008, 13:55, celkově upraveno 1
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 472
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Příspěvekod creative » pon 28. led 2008, 22:17

:shock: :shock: , jo takhle to je u ropáka :idea: , ale uľ jsem o tom někdy něco zaslech...to víą - lamy, ty to nemaj jednoduchý... :lol:...díky
Obrázek
Uživatelský avatar
creative
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 118
Registrován: stř 24. říj 2007, 18:27
Bydliště: Praha
Vůz: bývávalo Xsara Break 2.0 HDi, nyní Toyota Avensis Combi 2.2 D-CAT

Příspěvekod Rafan » úte 29. led 2008, 7:39

Moc díky pacaveli. Jak se vylepąí počasí, pustím se do toho.
Xsara II break, 1.6 16V, 2002, tmavomodrá metla
Rafan
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 40
Registrován: stř 19. zář 2007, 7:47

Další

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků