škubání motoru - benzín

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: škubání motoru - benzín

Příspěvekod Roman4 » pon 6. bře 2017, 20:41

Kontrola kostřicích svorek a přihýbání kontaktů veškerých akčních členů pro ř.j.motoru má stále stejný výsledek, nula. Přihýbal jsem i velký kulatý spojovací konektory i kontakty hrozně zastrčenýho čidla detonačního spalování i všechny kont. na ř.j., i kont. dvojitého relé.
Zkusil jsem jezdit s odpojeným konektorem lamby - poprvé nastala změna, motor na 12 km ani jednou necukl - nevídano. Tak jsem vyrazil na zkušební 6km velký kopec a motor začal škubat ve stejném místě jako při jiných zkouškách a na zpáteční cestě už škubal jako jindy, i malým kopci nebo na rovině. Řídicí jednotka se jen adaptovala na nové podmínky bez lambdy, má samoučicí schopnost pamatovat si jízdní parametry.
Stále mi to ukazuje na ř.j., jedině ona si dokáže vyhodnotit parametry jízdy do kopce. Čidlo podtlaku v sání je nové - Bosch.

Hledám někoho kdo ty Xsary opravdu zná a ovládá jejich diagnostiku - nevíte o někom?? Ve svém okolí jsem někoho takového nenašel, u Citroenů mi řekli, ze by u nich oprava vyšla na desítky tisíc korun :-)
Roman4
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 1. říj 2009, 21:11
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: Xsara 1 hatchback, 1999, 1.4 benzin, man.klimatizace, ABS

Re: škubání motoru - benzín

Příspěvekod Seldi » pon 6. bře 2017, 20:58

A to propojení dvou vstřikovačů jsi proletoval. Jinak s odpojenou lambdou se nemá moc čemu přizpůsobovat. Takže to se mi zdá divný. Eště bych zkusil změřit tlaky na válcích, to je otázka chviličky, řj bych řešil fakt jako poslední. Jinak svíčky máš předpokládám nový.

-- přidáno pon 6. bře 2017, 22:03 --

Jinak naprosto nejlepší řešení by bylo, vzít si přenosnej osciloskop a napíchnout si vstřiky a hned by se vědělo, jestli nedostávají aktivaci od řj nebo ne. Pokud by tam nebyly vidět výpadky aktivace, tak by jsi měl 100% jistotu, že řj to není.
Seldi
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát 1. črc 2011, 17:38
Bydliště: Tábor
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDi,2001

Re: škubání motoru - benzín

Příspěvekod baffy » pon 6. bře 2017, 22:08

Ťažko radiť ,ale do prílohy ti dám nejaký postup a hlavne hodnoty aké by si mal kde merať.Neviem aký typ vstrekovania máš ,či je tam Bosch alebo Sagem ,tak ako prvé vložím Bosch.Možno ťa to posunie ďalej a možno ani nie.

Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: škubání motoru - benzín

Příspěvekod Roman4 » pon 6. bře 2017, 22:53

Díky za odpověď.
Propojení jsem neproletoval, kabely ke vstřikovačům jsou uložený v dlouhém, členitém, tvarovaném a dutém obalu, asi tepelná izolace proti trvalému sálání. Nechci se do toho zatím sám pouštět, taky by to mohlo skončit požárem. Musel bych taky asi sundat sací potrubí a kdybych kabely tahal z obalu ven, obal by nejspíš prasknul...
Dnešní motory neznám, mechanika už dlouho nedělám. Ale změna po odpojení lambdy to byla veliká a zatím jediná. Je to divný, chce to znalce.

Škubací výpadky jsou ale celkové - nevím jestli to jsou všechny svíčky, nebo všechny vstřiky. Jeden výpadek trvá řádově milisekundu, často chodí v těsné sérii za sebou. Ojediněle, asi 3x nastal výpadek v délce asi 2 sec. To bylo zlý - při rozjezdu kolony na zelenou já jedinej začal brzdit. Ve městě chodí výpadky asi po 1-3 km (dost se to odvíjí od výšk.profilu cesty), mimo město po 5-7 km, hlavně v mírném kopci a malém plynu - většinou je vidět logická souvislost se zatížením motoru.
Na diagnostice v neznačkovým servisu řj. hlásila "PŘERUŠENÁ LAMBDA" a to i po připojení nové orig sondy. Jezdím tedy se starou, i ta má jen 700 km.
Jinak motor je v cajku, na volnoběh se krásně kutálí, spotřeba oleje nula, výkon OK. Jsem první majitel, jediný řidič, auto je pečované, garážované - žádní kabeloví hlodavci. Svíčky jsou nové.

Ještě jsem nedostal nové dvojité relé. Až ho vyzkouším a vyloučím, pojedu někam ke znalcům. Zatím vím o jednom specializovaným servisu ve vých.Čechách. Chce to udělat pořádně diagnostiku, potom možná ještě budu investovat.
Řj. sice byla na diagnostice a případné opravě, ale prý je bez závady. V telef rozhovoru ale připustili, že na 100% se to tvrdit nedá. Moje řj. Sagem se opravovat nedá, poslali by mi jinou za 15 000, pokud bych si to nutil :-). Tyhle náhodný, krátkodobý a občasný závady se těžko hledají, chce to znalce.

-- přidáno pon 6. bře 2017, 23:59 --

Baffy: Díky za podporu :-).
Mám Sagem SL 96. Je neopravitelná, protože celá deska řj. je zaplavená v zalévací hmotě.

--ještě dodatek:
Všechny čtyři kabely pro lambdu jsem samozřejmě proměřoval od jejich začátku na řj. a dvojitém relé, až ke konektoru u sondy, ohmicky jsou průchozí, i kostra. Elektricky lambda proražená není, ale nevím jaké hodnoty bych na ní měl naměřit. Je to divný :-(
Roman4
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 1. říj 2009, 21:11
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: Xsara 1 hatchback, 1999, 1.4 benzin, man.klimatizace, ABS

Re: škubání motoru - benzín

Příspěvekod baffy » úte 7. bře 2017, 11:33

Možno by stálo za úvahu ,navštíviť Citroen a nechať si prehrať soft ,respektíve ak je nejaký updat.Je to asi najlacnejšia a najrýchlejšia varianta ,alebo pokus.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: škubání motoru - benzín

Příspěvekod Roman4 » úte 7. bře 2017, 13:18

Seldi a Baffy - díky za Vaše názory a snahu pomoci v mých nesnázích :-)
Dneska se trochu vyjasnilo.
Lambda za výpadkama není. Jezdil jsem s rozpojeným konektorem lambdy dnes po městě i mimo město 40 km, škube to pořád, ať je nebo není vadná. Lambdu nechám zatím mimo, nejdřív musím najít co je za škubáním.

Zaregistroval jsem při minulých zkouškách, že při jízdě do velkého zkušebního kopce motor předtím málo škubající, začne škubat zhruba ve stejném místě kopce a následně už škube hodně a často a to i při další jízdě po rovině třeba na dalších 5ti km cuká dost až moc i po 300 metrech jízdy. Pokud jedu dál po rovině tak se postupně motor uklidňuje a za městem na vyšší rychlost a otáčky už škubání přestane úplně - do dalšího kopce. Dělá to na ohřátém motoru.
Tento scénář jsem se dnes snažil ověřit nebo vyvrátit a vyšlo mi, že to tak je. Dvakrát jsem dneska jel ve městě přes dva různé kopce ve městě (14-16% sklon) a tam velké škubání začalo a následně trvalo a doznívalo i při šolíchací jízdě po rovině. Po průjezdu 16% kopcem motoru zase začaly vynechávat 1 nebo dva válce, na volnoběh se sotva točil, zase hrůza. Pomohlo až protočení do vyšších otáček (asi dočasný nedostatek benzinu). Tedy - vypadá to na problém od benzínu, ne zapalování. Určitě v nejbližších dnech zkontroluji benzínový filtr. Prý byl čistěn, ale nebyl jsem u toho. Také by mohly být nečistoty v nádrži (210kkm), uvidím co bude ve filtru. Nádrž je nyní z 90% plná. Jinak moc nevím co dál kolem benzínu, se vstřikovačema doma asi nic nepořídím. Po případném odpojení benz.hadičky na motoru bych měl asi použít zpátky už jen novou sponku aby to neskončilo požárem?
Roman4
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 1. říj 2009, 21:11
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: Xsara 1 hatchback, 1999, 1.4 benzin, man.klimatizace, ABS

Re: škubání motoru - benzín

Příspěvekod Seldi » úte 7. bře 2017, 13:48

Koukám, že tenhle motor má podávací čerpadlo v nádrži, takže bych rozhodně zkontroloval i čerpadlo, jestli dává dostatečnej tlak, to je taky dost častá závada. Pokud dává malej tlak, tak při klidný jizdě to stíhá, ale když tomu člověk naloží, tak začíná škubat.

-- přidáno úte 7. bře 2017, 14:51 --

Tak čerpadlo by mělo tlačit 3,3-3,7 bar podle esitroniku a a tahle hodnota tam musí zůstat minimálně 60s po vypnutí zapalování.
Naposledy upravil Seldi dne úte 7. bře 2017, 17:46, celkově upraveno 1
Seldi
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát 1. črc 2011, 17:38
Bydliště: Tábor
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDi,2001

Re: škubání motoru - benzín

Příspěvekod Roman4 » úte 7. bře 2017, 17:41

Díky za tip, vyzkouším, taky profoukám hadice. Vypadá to na dočasný nedostatek benzínu, to už je lepší situace :-)
Roman4
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 1. říj 2009, 21:11
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: Xsara 1 hatchback, 1999, 1.4 benzin, man.klimatizace, ABS

Re: škubání motoru - benzín

Příspěvekod MP » úte 7. bře 2017, 22:52

Roman4 píše:Mám Sagem SL 96. Je neopravitelná, protože celá deska řj. je zaplavená v zalévací hmotě.


Nevím jak přesně ta jednotka vypadá , ale to zalití by nemělo bejt problém . Mám na Transalpovi dvě ŘJ - každej válec má svojí řídící jednotku . Předloni při cestě z AL mě začal jeden válec vynechávat , podobný krátkodobý výpadky o jakých píšeš ty . Po příjezdu na Moravu jsem to vyřešil koupí nové ( ale cenovka je na 1/10 ceny tvé ŘJ do Xsary ) . Pak jsem po netu hledal a zjistil že pár lidí takhle nemocnou jednotku už vyléčilo . Je tedy v plastovým obalu a zalitá tou hmotou . Takže plast jsem po obvodu opatrně odřízl , a tu hmotu po kouskách vyloupával . Pak tišťák očistit nějakým tvrdším zubním kartáčkem od všech zbytků té hmoty . Pod silnou lupou jsem zkoumal jestli neuvidím nějakej špatnej spoj . Nic jsem nenašel , tak jsemvzal pájku a každej letovanej spoj přepájet . A nebylo jich málo . Krabičku jsem udělal novou . Píchl to pak zase do Alpa a ejhle .... jednotka fungovala . Tak ji mám jako náhradní . Přiznávám tedy že jsem pak dostal ještě jednu se stejnou závadou , postupoval jsem stejně , ale když jsem ji šel vyzkoušet , nedostatečně jsem ochránil ty spoje na tišťáku a brnkl jsem o to šroubovákem nebo něčím ( při chodu motoru ) a odpálil jsem ji nadobro .
A ještě jedna zkušenost - tedy s dieselem a z jiný káry ( FoFo s modrým oválem ) - ten taky trpěl častejma krátkodobejma výpadkama . Měnili jsme všechny možný čidla , přehazovali z jednoho FoFa do druhýho všechno možný - čerpadlo , vstřikovače - a ten můj furt pokuckával . A ten druhej byl pořád v pohodě . Nakonec jsem se den ze dne rozhodl ho dát pryč , a druhej den koupil C5 . No a ten co mi půjčoval ty věci ze svojeho pak narazil opět na toho bejvalýho mojeho . Ten borec co ho koupil rozebral ŘJ , zjistil že se do ní nějak dostala vlhkost , tak ji kuchl , vyčistil , komplet přepájel , vrazil ji tam a FoFo jezdil bez cukání .
Asi jsem ti nepomohl , co ? Ale po tom všem co jsi už vyzkoušel , bych se já koukl do toho Sagemu .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: škubání motoru - benzín

Příspěvekod Fanatik » stř 8. bře 2017, 11:10

Možná, že je to blbost, ale takto mně cukal VW Transporter T3. Vyměnil jsem kde co. Potom jsem ze zoufalství nalil do benzinu Felfobin a bylo po cukání. Příčinou byla voda v nádrži.
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1362
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: škubání motoru - benzín

Příspěvekod petr_xs » stř 8. bře 2017, 17:40

To mě taky napadlo. Jednou mi favorit zdechnul při jízdě do prudšího kopce a pak měl problém se rozjet. Bylo to vodou v benzínu, nádrž se nahnula dozadu a nasálo to vodu. Jenže mi to nějak nesedí, když je teď v benzínu líh, už by se to stávat nemělo. V každym případě by neškodilo podívat se do nádrže a nějaký čas tankovat jinde. Filtr se nečistí, mění se.
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 472
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: škubání motoru - benzín

Příspěvekod Roman4 » stř 8. bře 2017, 22:15

Fanatik: přísadu do benzínu proti vodě (Velfobin neměli) už mám doma. Ve vhodné situaci jí použiju. Za těch 17 bezproblémových let si to Xsara určitě zaslouží, i třeba jen preventivně. Teď mě ale potvora těžce zkouší :-)
MP: díky za zajímavou a určitě podnětnou zkušenost - odvážnému štěstí přeje. Já jsem po různých nepříjemnostech s lidmi taky začal bojovat sám a situace se začíná vyjasňovat, závada se konečně začíná horšit :-) Při výpadcích spalování ve válcích posledních dní vypadnul asi i jen jeden, nebo tři válce (byl to děs) a dneska zase motor chvíli lehce kulhal asi na tři válce. Za tím ale nemůže být řj. Sagem SL96, je to starý typ a ovládá jedním signálem a jedním drátem vždy jednu dvojici vstřikovačů a jednu dvojici svíček. Nemůže způsobit výpadek lichého počtu válců. Za výpadkama bude benzín a na lambdu budu muset najít někoho kdo to opravdu zná, i diagnostiku, zatím jsem měl jen smůlu.
Pokud by byla potřeba jiná la.sonda, mám vyhlídnutou univerzálku Bosch. Máte s ní někdo zkušenosti?, funguje dobře?, projde motor na emisích?

Teď vykutím měřidlo tlaku benzínu a změřím ho a až budu mít kompresor tak vyfoukám hadičky a vyměním filtr. Pak bude zase jasněji.
Zásadní jasno by ale do situace se škubáním určitě vnesla zkuš.jízda s přenosným osciloskopem, závěr by byl hned.
Díky za všechny příspěvky.
Roman4
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 1. říj 2009, 21:11
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: Xsara 1 hatchback, 1999, 1.4 benzin, man.klimatizace, ABS

Re: škubání motoru - benzín

Příspěvekod Roman4 » úte 14. bře 2017, 21:26

Měřil jsem tlak benzínu: za chodu motoru 3,65 bar, 3,45 po vypnutí čerpadla i po 60 sec. 3 bary 30 minut po zastavení motoru. Stejné hodn. jsem naměřil opakovaně před i po skončení všech prací.
Kompresní tlaky: 13,8-12,6-14,0-14,0. Nebylo to ale přesné měření, měl jsem starý samodomo měřák a ten jsem mohl dotáhnout jen rukou otáčením za hadici s měřákem. Svíčky mají všechny správnou barvu a všechny vypadají úplně stejně.
Tlak benzínu a kompresní tlaky tedy asi nejsou problémem.
Profouknul jsem oboustranně přívodní benzínovou hadičku k motoru a vyměnil jsem palivový filtr. Otevřel jsem ho - byl úplně čistý i když byl nejspíše ještě původní, neměněný.
Do nádrže jsem nalil belgický velfobin.
Jezdil jsem několik dní ve městě i mimo město a výsledek akce je stejný jako jindy - nula.

Stále vidím souvislost mezi škubáním a jízdou do kopce. Snažil jsem se nyní jezdit jiné městské trasy a jiným způsobem.
Zase mi vyšlo, že škubání začne při jízdě do delšího kopce(2-4km) s větším stoupání alespoň 7% a více. Čím větší sklon, tím častější škubání.
V 18% stoupání motor dostal přímo zimničný záchvat a jen taktak jsem se dostal na vrchol.
Dělá to jen u zahřátého motoru a nezáleží na tom, jestli jedu razantně, nebo jen lehce, abych ten kopec přelezl.
Při následné jízdě po rovině motor ještě škube, ale postupně přestává a po několika km se uklidní - zase do dalšího většího kopce.
Dneska jsem jezdil přes 40 km mimo město v trochu zvlněné krajině bez jediného škubnutí.
Na závěr jsem jel přes 6 km stoupání a pod vrcholem v 10% škubal každých 10 - 30m. Tady ve městě i okolí jsou takové kopce běžné, tak motor škube a "doškubává" skoro pořád.
Nádrž je ze 3/4 plná.

Tohle nevypadá na problém s elektronikou, ale s benzínem. Samozřejmě, může být špína v nádrži - ale napadá vás ještě něco jinýho?
Ještě můžu vyndat benzín.čerpadlo z nádrže, ale nevím co bych na něm měl kontrolovat mimo ucpaný trubky.
Je to celý divný - napadá vás ještě něco jinýho - tedy mimo likvidace auta, zatím.
Roman4
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 1. říj 2009, 21:11
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: Xsara 1 hatchback, 1999, 1.4 benzin, man.klimatizace, ABS

Re: škubání motoru - benzín

Příspěvekod Seldi » úte 14. bře 2017, 21:59

Jaký tam máš vůbec svíčky-přesný označení a kolik mají najeto? Bejt to jednotka nebo problém v elektrice, tak si myslím, že zatížení motoru by na to nemělo vliv. Tlaky jsou taky ok, tlak čerpadla taky ok a jestli jsou svíčky cihlový, tak to pálí pěkně, takže jedině fakt výpadek zapalování, což by mohla dělat špatná tepelná hodnota svíčky nebo třeba velký odtrh.
Seldi
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát 1. črc 2011, 17:38
Bydliště: Tábor
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDi,2001

Re: škubání motoru - benzín

Příspěvekod Roman4 » úte 14. bře 2017, 22:35

Svíčky jsou určitě všechny cihlový, jejich hodnoty jsem si nezapsal. Mají kolem 2000 km, na předchozí určitě správné svíčky to škubalo stejně.
Našel jsem jednoho známého s měničem a osciloskopem, ale bohužel starým, analogovým a bez záznamu. Ten by milisekundový výpadky nezachytil. Škoda, bylo by to zajímavý.
Už se přikláním k názoru, že se mi dál nechce investovat do obnovy řídicí elektroniky - jsou to několikanásobné investice s nejistým a nejasným výsledkem a dál, pokud za škubáním jsou výpadky zapalování, tak po těch hrůzách co ten motor dělal, tekl nespálený benzín do výfuku a dohoříval v katalyzátoru a ten už je asi v háji - další investice.
Ještě zbývá šance problému v dodávce benzínu - ale já ty dnešní auta neznám.
Roman4
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 1. říj 2009, 21:11
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: Xsara 1 hatchback, 1999, 1.4 benzin, man.klimatizace, ABS

PředchozíDalší

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků