Stránka 4 z 7

Re: škubání motoru - benzín

PříspěvekNapsal: sob 27. úno 2016, 7:30
od betom
Tipuju na základě článků zde uveřejněných. Jednalo se o vyběhané plastové ozubení převodu krokového motorku, kde vzniklou vůlí motor při akceleraci, nebo ubrání plynu trhaně měnil otáčky. Do vyhledávače vpravo nahoře napiš krokový motorek, nebo nepravidelný chod motoru. 8)

Re: škubání motoru - benzín

PříspěvekNapsal: čtv 3. bře 2016, 17:16
od dejv
Chtěl jsem se zeptat jak mám resetovat ECU.

Re: škubání motoru - benzín

PříspěvekNapsal: čtv 3. bře 2016, 18:07
od empík
Odpojiť akumulátor trebárs na 2 hodiny. :)

Re: škubání motoru - benzín

PříspěvekNapsal: ned 12. úno 2017, 11:07
od Roman4
Taky mně škube motor při nižších a středních otáčkách. Jsou to krátké, milisekundové celkové výpadky zapalování, i v sérii za sebou.
Výsledek všeho dodavadního úsilí a investic kvůli výpadkům byl vždycky stejný, nula.
I ř.j. motoru byla testovaná, jeví se bez zavad.
Teď je na řadě dvojité relé ovládání motoru (položka č.205 na elektr.schématu, list č.15, ř.jednotka Sagem), koncem února ho budu mít.
Jenomže napájení tohoto relé také závisí na stavu "SPÍNAČE NAVÍJEČE" - položka č.212 stejného listu schématu.
Mám tedy dotaz na Vás, Páni znalci: víte co to je a kde to je ten "spínač navíječe"? Vedou k němu dva kabely - jeden od ř.j.motoru, druhý od první cívky dvojitého relé. Stejný spínač je i u naftového motoru.
Na Xsaře vím jen o navíječi na bezp. pás a to asi nebude ten pravý :-)
Jestli na příčinu škubání přijdu, tak sem tu mojí Odyseu popíšu. Zatím to vypadá spíš na likvidaci auta, ale nevzdávám to, ještě jsem taky neměl rozebranou spínací skříňku.

Víte někdo co to je?

Re: škubání motoru - benzín

PříspěvekNapsal: ned 12. úno 2017, 13:35
od baffy
Spínač navíjača je celkom určite blbosť. :D No v tvojom prípade si dovolím tvrdiť ,že sa jedná o inerčný spínač ,ktorý je v mot. priestore a nájdeš ho podla červeného klobúčika v lavej časti pri pohlade z predu /NÁRAZOVÉ ČIDLO/. Môžeš ho na skúšku vykrátiť a tým eliminovať prípadný problem ktorý by mohol spôsobovať.

Re: škubání motoru - benzín

PříspěvekNapsal: ned 12. úno 2017, 22:51
od Roman4
Baffy bezva, je to ono. Vřelé díky, o kousek jsem se zase posunul. Tušil jsem, že za tím může být překladatelská chyba.
Souhlasí i barva vodičů a konektoru. Je umístěn u motoru na boku podběhu u horního úchytu PP tlumiče, má červené gumové víčko - tlačítko. Funkce inerčního spínače se nechá vygooglit. Jsou o něm zmínky u C5, Picasa a Peugeotů.

Baffy, mám ještě jeden dotaz. V případě že neuspěji s dvojitým relé, rozeberu ještě spínací skříňku až se více oteplí.
Takovéhle staré složitější spínače se ale někdy po rozebrání úplně ropzpadnou. Hrozí to taky této skříňky (18 let, 210 kkm)? Je hodně riziková na rozebírání?

Xsaru ještě likvidivat nechci, je to držák. Přiznávám ale, že teď mně těžce zkouší :-(

Re: škubání motoru - benzín

PříspěvekNapsal: pon 13. úno 2017, 13:29
od baffy
Ja by som pozrel ešte pred tou spínačkou ,ten velký konektor čo ide do kabíny z mot. priestoru.Kludne môže byť niekde oxid ,alebo slabší kontakt. Keď už niečo rozoberieš je dobré ,aspoň trochu prepružiť kontakty.Za tie roky to je už unavené a pri otrasoch to kludne môže spôsobovať tvoje problémi.

Re: škubání motoru - benzín

PříspěvekNapsal: pon 13. úno 2017, 14:37
od Roman4
Jezdil jsem dneska s přemostěným nárazovým spínačem, škube to naprosto stejně :-)
Je mi jasné, že to může dělat cokoli a kdekoli. Všechny konektorové spoje jsem procházel a prostříkával 2x, bylo to pokaždé naprosto stejné.
Je zajímavé, že škubání se vůbec neodvíjí od otřesů auta, ale od otáček a zatížení motoru. škube to až do 2800 ot. (častěji ale při nižsích) a při malém plynu. Pokud při škubání přidám plný plyn, škubání přestane. A stejně přestane, když nechám otáčky klesnout na volnoběh, nebo jednou protočím motor na vyšší otáčky . Při 130 na dálnici to neškube, stejně tak při sportovnější jízdě. Škube jen při malém, nebo mírném plynu.
Indukční cívka je nová, i podtlakové čidlo, svíčky, krokový motorek (dřív trochu houpal volnoběh), detergent byl v benzínu...
Byl jsem na neznačkové diagnostice - hlásila "přerušená lambda" a to tam byla nová sonda (600 km). To samé diagnostika hlásila, když tam poté byla připojená zcela nová značková sonda vyndaná z obalu.
Potom jsem odeslal ř.j.motoru na testování a případnou opravu. Výsledek byl, že při testování ř.j. nevykázala žádnou chybu. Samozřejmě, pokud ale jsem přesvědčen o tom že ř.j. je vadná, mohou mi ji za 14500,- vyměnit za jinou. Chápu, že tohle je nejhorší možná závada - občasné, náhodné milisekundové výpadky. To se hledá hodně těžce i s oscilskopem.
Jinak motor i celý auto, všechno bezva.
Ještě je určitá šance u toho dvojitého rélé (pouští proud i na předehřev lamby) a potom ta spínačka. Relé budu mít nové z Číny, za 12 USD, víc do dalšího pokusu nechci investovat.
-------------------------
Další jezdění s přihnutými plíšky na velkém kulatém konektoru (na obou částech) propojujícím kabinu, i na menším, u pojistek v motorovém prostoru. Je to všechno čím dál tím stejný....
Konektory jsem přihýbal i jinde už dříve.
Jediný konektor na který jsem se nedostal (alespoň co vím) je na čidle detonačního spalování a to je schované pod sacím potrubím.

Re: škubání motoru - benzín

PříspěvekNapsal: úte 21. úno 2017, 23:03
od Roman4
Pro čisté svědomí jsem ještě před týdnem šťourákem a háčkem na jemnou mechaniku očistil a vzájemně přihnul všechny konektorové spoje v motorovém prostoru, i u ř.j. motoru. 2 hodiny jsem na nich strávil a výsledek zase čistá nula. Nadále náhodné občasné výpadky při nižších otáčkách (i v sérii jako střelba dávkou ze samopalu), hlavně při malém plynu a současné jízdě do mírného kopce. Tahle logická vazba mně často vedla k podezření na ř.j. motoru.

Dneska se ale už trochu vyjasnilo.
Při pojíždění po městě motor na šesti kilometrech na volnoběh šel vždy jen na dva válce, i ve vyšších otáčkách to bylo mizerný. Xsara se klepala jako historický traktor. Potom, po 15 km souvislé jízdy, volnoběh a výkon zase normální. Dříve, už v létě se mi toto 3x stalo také, ale jen na 2 sekundy. Teď už to asi je předzvěst definitivního konce...

Mám ještě jeden dotaz pro Znalce: Když se dívám na el. zapojení motoru, tak dvojité relé motoru pouští proud na obě dvojice vstřikovačů a obě dvojice zapalovacích cívek společně - a tedy nemůže způsobit chod na dva válce. Ale ř.j.motoru pouští z druhé strany proud na každou dvojici zapalovacích svíček a vstřikovačů zvlášt. Řekl bych tedy, že je zatím ř.j. motoru, ať to byl výpadek vstřikovačů nebo zapalování. Podobně za tím bude i při celkových škubacích výpadcích. (Zapalovací cívka je nová a v benzinu byl detergent pro čistění vstřikovačů). Páni Znalci - co Vy na to? Je tam ještě jiná možnost?
Ještě mám jeden dotaz - na kolik asi vyjde naklonování jiné ř.j.motoru (z vrakoviště) a případně kde to kdo provádí (snad se tam s ní ještě doškubu:-)
Xsaru zatím likvidovat nechci, jinak je v dobrým stavu.

Re: škubání motoru - benzín

PříspěvekNapsal: úte 28. úno 2017, 15:46
od miskod
Na dva valce? To mi evokuje zapalovanie...Urcite by som isiel po cievkach (liste)...Mozno kable a sviecky...

Re: škubání motoru - benzín

PříspěvekNapsal: úte 28. úno 2017, 22:11
od Roman4
Zapal. cívka s lištou a botkama (i svíčky) jsou úplně nové a na stav závady jejich výměna neměla žádný vliv.
Za vynecháváním dvou válců (točilo se to hrozně) taky může být výpadek vstřikovačů. Ř.j. je ovládá také vždy ve dvojicích, stejně jako svíčky.
Pomohlo protočení ve vyšších otáčkách, stejně jako po sérii škubanců (výpadků zapalování - nebo vstřikovačů??)
Mám pořád největší podezření na řídicí jednotku motoru (souvislost výpadků s otáčkami a zatížením motoru). Ještě bych i zariskoval a pořídil bych z vrakáče jinou, ale teď zase nevím, nemám zkušenost s dnešníma autama. Pokud by ty opakované výpadky 2 válců asi na šesti km byly způsobený výpadkem zapalování, tak by se ze dvou nepálicích válců dostával nespálený benzín do katalyzátoru a ten by se tím asi mohl nevratně poškodit a potom bych neprošel za rok na emisích při TP, to by bylo na likvidaci auta. Máte na to někdo nějaký jasný názor ze zkušenosti? Nebo se obávám zbytečně? Kvůli poškození katalyzátoru se nesmí roztahovat auto. Katalyzátor byl vyměněnej loni před začátkem škubání.
Je to nejhorší závada - náhodný, krátkodobý a občasný výskyt - jinak motor a celý auto bezva - děs.

Re: škubání motoru - benzín

PříspěvekNapsal: úte 28. úno 2017, 22:22
od Seldi
To, aby byly vstřikovače ovládaný v páru se mi zdá nějak divný. To by jsi musel mít V8, aby to šlo, zatim jsem viděl jen každý vstřikovač ukostřovaný zvlášt, což mi dává i větší smysl. Ale cívky jsou párovaný. A i podle schématu, co jsem našel by tak mělo být i u tvojeho motoru.

Re: škubání motoru - benzín

PříspěvekNapsal: úte 28. úno 2017, 22:43
od Roman4
Vstřikovače opravdu fungují ve dvojici, jeden vstřik je tedy "jalový", píší to i v příručce o Xsaře. Na schématu zapojení motoru vedou z ř.j. dva vodiče společné pro dva vstřikovače a všechny vstřikovače mají druhý vodič spojený na jednu svorku a ta je napojena na spínaný kontakt dvojitého relé (přívod proudu ). Ř.j. spíná vždy dvěma vstřikovačům kostru najednou.

Re: škubání motoru - benzín

PříspěvekNapsal: stř 1. bře 2017, 9:22
od Seldi
Jo ted to vidim, ja jsem předtim koukal na vstřikování od bosche, ty tam máš teda Sagem. V tom případě bych zkontroloval ten spoj, kde jsou ty kabely spojený a případně ho proletoval a pak zkontroloval ten pin na konektoru do řj a případně ho připružil. A kdyby to nepomohlo, tak by zkusil natáhnout novej kabel od řj ke spojení těch vstřikovačů.

Re: škubání motoru - benzín

PříspěvekNapsal: stř 1. bře 2017, 13:19
od Roman4
Seldi díky za dobrej tip, půjdu po tom. Podobně to může být i u dvojice zapal.cívek. Mám opravdu ř.j. Sagem.
Rozeberu a vyčistím ještě kostřicí místa.