Unik oleje 1.4 8v
Napsal: ned 6. dub 2008, 14:32
Začal mi unikat olej na přední pravé straně motoru.
Příčinou nebylo pouhé vadné těsnění víka ventilů, ale i "volnějąí" ąrouby hlavy válců. Těsnění víka vyměníme po odąroubování jeho dvou ąroubů. Ale pozor, mezi spodním plechem a samotným víkem jsou distanční válečky, které při neopatrném zacházení mohou "zmizet v motoru". Po sejmutí krycího plechu jsem jeątě dotáhl zmiňované ąrouby hlavy válců. Problém je ľe se nejedná o klasické ąrouby s ąestihrannou hlavou, ale o "hvězdičkové" proto je nutné pouľít speciální ořech. Dotaľení je třeba provádět opatrně, nejlépe momentovým klíčem. Kdo nemá, doporučuji dotaľení "za tepla" protoľe při dotaľení studeného bloku by jeho zahřátím mohl vzniknout dilatací větąí tlak a mohlo by dojít k poąkození ąroubu.
Olej zatím neteče, tak snad to pomohlo.
Příčinou nebylo pouhé vadné těsnění víka ventilů, ale i "volnějąí" ąrouby hlavy válců. Těsnění víka vyměníme po odąroubování jeho dvou ąroubů. Ale pozor, mezi spodním plechem a samotným víkem jsou distanční válečky, které při neopatrném zacházení mohou "zmizet v motoru". Po sejmutí krycího plechu jsem jeątě dotáhl zmiňované ąrouby hlavy válců. Problém je ľe se nejedná o klasické ąrouby s ąestihrannou hlavou, ale o "hvězdičkové" proto je nutné pouľít speciální ořech. Dotaľení je třeba provádět opatrně, nejlépe momentovým klíčem. Kdo nemá, doporučuji dotaľení "za tepla" protoľe při dotaľení studeného bloku by jeho zahřátím mohl vzniknout dilatací větąí tlak a mohlo by dojít k poąkození ąroubu.
Olej zatím neteče, tak snad to pomohlo.