Stránka 1 z 2

Unik oleje 1.4 8v

PříspěvekNapsal: ned 6. dub 2008, 14:32
od Verdom
Začal mi unikat olej na přední pravé straně motoru.
Příčinou nebylo pouhé vadné těsnění víka ventilů, ale i "volnějąí" ąrouby hlavy válců. Těsnění víka vyměníme po odąroubování jeho dvou ąroubů. Ale pozor, mezi spodním plechem a samotným víkem jsou distanční válečky, které při neopatrném zacházení mohou "zmizet v motoru". Po sejmutí krycího plechu jsem jeątě dotáhl zmiňované ąrouby hlavy válců. Problém je ľe se nejedná o klasické ąrouby s ąestihrannou hlavou, ale o "hvězdičkové" proto je nutné pouľít speciální ořech. Dotaľení je třeba provádět opatrně, nejlépe momentovým klíčem. Kdo nemá, doporučuji dotaľení "za tepla" protoľe při dotaľení studeného bloku by jeho zahřátím mohl vzniknout dilatací větąí tlak a mohlo by dojít k poąkození ąroubu.
Olej zatím neteče, tak snad to pomohlo.
:lol:

PříspěvekNapsal: ned 6. dub 2008, 17:09
od Rope
Ty jsi měl volné ąrouby na hlavě? Ty co drľí hlavu k bloku?

PříspěvekNapsal: pon 7. dub 2008, 5:58
od Verdom
Volné snad uplně ne, ale na pravé straně byly volnějąí. ©ly dotáhnout tak o 90 stupňů. Ty na levé straně dotáhnout neąly a přetahovat jsem je nechtěl.

Únik oleje

PříspěvekNapsal: pon 7. dub 2008, 12:00
od celam
Já mám 1.8-8V,

měl jsem také únik oleje po bloku motoru vytékal olej. nechal jsem to opravit u Citroenu - výměna těsnění pod hlavou a zároveň i gufera ventilů.
Dělat to sám doma jsem vzdal, protoľe kdyľ jsem si přečetl recepturu na dotahování ąroubů hlavy vzdal jsem to.
©rouby se musí vľdy pouľít nové ( podle výrobce)
Pak je stanoveno pořadí pro utahování ąroubů a toto se několikrát opakuje podle předepsaných podmínek.
Co je zajímavé těsnění mi vrátili bez váľnějąího poąkození zpět, dříve jsem byl zvyklý, ľe se těsnění úplně při demontáľi rozpadlo, je asi z jiného materiálu.
Moľná, ľe jsi vtipně vyřeąil problém, za který já jsem dobře zaplatil a nebo jsi si také zadělal na průąvih - zkroucená hlava, ale to ukáľe aľ čas.
Přál bych ti, aby čas ukázal, ľe jsi postupoval správně, a já ľe jsem trouba.
Celý postup výměny těsnění je popsán v příručce od Koppa pro Peugeot 306 (kdyby jste ho někdo potřeboval).
:lol:

PříspěvekNapsal: pon 7. dub 2008, 12:57
od Verdom
No měnit těsnení bych si doma asi nestřihnul. I u toho gufera bych váhal.
To chce přebrousit hlavu kvůli rovinnost a vlastně celé to očesat coľ zabere monohem víc času. Třeba mě to čeká uvidíme co se bude dít. Jinak k tomu dotahování, začíná se u středu a postupuje se směrem ke stranám. Viz obr.
Co se týče momentu, pouľil jsem 25Nm. Pokud se mění těsnění samozřejmě se mění i ąrouby. Ale u benzínů sem to nedělával. Jo u naf»áků je to s tlaky a momenty o něčem jiném. :lol:

PříspěvekNapsal: pát 25. dub 2008, 16:42
od Verdom
Tak dotaľení hlavy sice pomohlo, ale není to stoprocentní, stále to sákne, navíc si myslím ľe i směrem k vodě. Není to sice nijak dramatické (pár kapek za týden) ale klidný z toho nejsem. Asi budu následovat celama a hlava půjde dolů. Nechat přebrousit a nové těsnění, nové i gufera ventilů, rozvodák má 50 tis tak ten asi nechám, ale co by při této akci se jeątě vyplatilo měnit nebo skouknout? Kdyľ bude "hlava dole"?

PříspěvekNapsal: pon 28. dub 2008, 19:47
od jaydee_peta
Tak jsem dopad úplně stejně:-(((

PříspěvekNapsal: pon 28. dub 2008, 20:43
od Verdom
Tak domluveno. Sám se do toho nepouątím.
Rozvodový řemen, napínací kladka, těsnění, gufera popř. co bude ąpatný mám domluvené k výměně v servisu do 14 dnů.
Je to pech, prý vada těsnění dodávaného ve fabrice.
Po 120 tis to dělává.

gufero na vačkové hřídeli

PříspěvekNapsal: stř 7. kvě 2008, 17:45
od Berys5
Ahoj,
mám stejný problém u svý 1.8i, ale zatím to nechávám. Pokud to stále sákne, tak je problém i s guferem na vačkový hřídeli a tam to prý utíká hlavně. Cena opravy cca 2 000,- Kč v autorizovaným servisu i s materiálem.
..........................................................................................
Xsara 1.8i

PříspěvekNapsal: sob 24. kvě 2008, 14:11
od rasto
mne tiez mizne olej, ale netusim kde. Pod autom je sucho. Spravim 15 000 km a dolejem aj 7 dcl oleja. niektorí hovoria ze je to ok ale neviem...

PříspěvekNapsal: sob 24. kvě 2008, 15:14
od Kvido
rasto píše:mne tiez mizne olej, ale netusim kde. Pod autom je sucho. Spravim 15 000 km a dolejem aj 7 dcl oleja. niektorí hovoria ze je to ok ale neviem...

To je nádhera.

PříspěvekNapsal: úte 27. kvě 2008, 11:05
od Verdom
Tak těsnění, rozvodový řemen, napínací kladka, chl. kapalina, olej a svíčky mám vyměněny. Olej neteče. Asi jediná moľnost jak to řeąit. Výměnou. Cena 5 000. Kde je slabé místo, viz přiloľený obr. Tamtudy to teklo.

PříspěvekNapsal: úte 27. kvě 2008, 11:52
od urpin
jj .. bylo mi v servise řečeno, ľe to je slabina naąich Xsar a je to jen otázka času kdy to tudy poteče

PříspěvekNapsal: ned 1. čer 2008, 10:28
od rasto
Kvido píše:
rasto píše:mne tiez mizne olej, ale netusim kde. Pod autom je sucho. Spravim 15 000 km a dolejem aj 7 dcl oleja. niektorí hovoria ze je to ok ale neviem...

To je nádhera.


ahoj Kvido, co si myslel tou nádherou?

PříspěvekNapsal: pon 2. čer 2008, 12:47
od mcspek
Verdom píše:Tak těsnění, rozvodový řemen, napínací kladka, chl. kapalina, olej a svíčky mám vyměněny. Olej neteče. Asi jediná moľnost jak to řeąit. Výměnou. Cena 5 000. Kde je slabé místo, viz přiloľený obr. Tamtudy to teklo.

To je slusna cena, mne rikaji jen za vymenu rozvodaku 5000kc , kde sis to nechal menit ?