Odlomeny drot na meranie hladiny oleja v motore

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Odlomeny drot na meranie hladiny oleja v motore

Příspěvekod lobello » sob 10. kvě 2008, 9:36

Potrebujem radu. Dnes som chcel v ramci udrzby zmerat hladinu motoroveho oleja. Na moje prekvapenie som vybral iba drot, bez tej rysky. Ostala v motore odlomena. Chcem sa opytat, ci to nemoze nejako poskodit motor, popripade ako sa da vybrat.
Uživatelský avatar
lobello
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 441
Registrován: pát 5. led 2007, 16:27
Bydliště: Košice
Vůz: Xsara 1.4 SX

Re: Odlomeny drot na meranie hladiny oleja v motore

Příspěvekod mio » sob 10. kvě 2008, 12:43

Tak to jsem nikdy neslyąel.Určitě to v motoru můľe nadělat paseku.Nejhůř, kdyľ se dostatene do olejového čerpadla.Hrozí zničení a katastrofa ,motor (hlava)bez oleje.Ale na druhou stranu bych zkusil vyměnit olej,snad se vyplaví.Kdyľ ne tak uľ jen sejmout olejovou vanu,jestli máą xsaru bez klimy práce na 30min,jestli z klimou na půl dne.Taky se nemusí stát nic, ale náhoda je s...ě.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Příspěvekod rasto.p » sob 10. kvě 2008, 14:46

súhalsím s miom .
Následky môľu by» katastrofálne,ale nemusí sa sta» aj nič ak opdpočíva na dne .
Picasso 1,8 16V 2002
Strieborná metalíza
Uživatelský avatar
rasto.p
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 81
Registrován: sob 1. bře 2008, 13:15
Bydliště: PU - SK

Příspěvekod lobello » sob 10. kvě 2008, 14:57

do pekla teraz sa pytam, preco konstrukteri urobili ten hrot z plastu. mohol byt urobeny ako v napr. oktavii, vylisovany drôt je urcite lepsim riesenim ako ta plastova ryska. mam dat vymenit olej plus aby mi vymontovali olejovu vanu pre kontrolu?
Uživatelský avatar
lobello
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 441
Registrován: pát 5. led 2007, 16:27
Bydliště: Košice
Vůz: Xsara 1.4 SX

Příspěvekod Marek » sob 10. kvě 2008, 16:52

Jestli tomu dobře rozumím, tak je to zase nějaký zlepąovák. Já mám měrku z drátu a je na ní plastový nálitek, který má tvar zátky a těsní do bloku motoru. Dole je jen kov. Jak velký kus plastu tam zůstal? Zkus si posvítit do trubky po měrce, třeba tam zůstal a ąel by háčkem vytáhnout.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod lobello » sob 10. kvě 2008, 19:10

on neviem co mam robit. pozeral som, ľe ten drôt je ulozeny v nejakom kovovom uchyte, ktory je k motoru priskrutkovany. urcite keby som to povolil, tak by zacal vytekat olej... :(
Uživatelský avatar
lobello
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 441
Registrován: pát 5. led 2007, 16:27
Bydliště: Košice
Vůz: Xsara 1.4 SX

obrazok

Příspěvekod lobello » sob 10. kvě 2008, 20:50

odlomena cast ostala v motore
Přílohy
drot.jpg
drot.jpg (36.16 KiB) Zobrazeno 12721 krát
Uživatelský avatar
lobello
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 441
Registrován: pát 5. led 2007, 16:27
Bydliště: Košice
Vůz: Xsara 1.4 SX

Příspěvekod Marek » sob 10. kvě 2008, 21:18

Kdyľ motor neběľí, je olej jen v jeho dolní části - ve vaně. Jestli to, co se bojíą povolit, je trubkové vedení měrky přiąroubované v horní části bloku, tak z toho olej nepoteče. Zkus to napřed vyfotit a dát sem, mám jiný motor.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod lobello » sob 10. kvě 2008, 21:21

ok tak skusim nafotit a dat to tu...
Uživatelský avatar
lobello
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 441
Registrován: pát 5. led 2007, 16:27
Bydliště: Košice
Vůz: Xsara 1.4 SX

no asi tak to vyzera

Příspěvekod lobello » ned 11. kvě 2008, 9:59

. :(
Přílohy
foto1.JPG
foto1.JPG (90.86 KiB) Zobrazeno 12695 krát
Uživatelský avatar
lobello
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 441
Registrován: pát 5. led 2007, 16:27
Bydliště: Košice
Vůz: Xsara 1.4 SX

foto2

Příspěvekod lobello » ned 11. kvě 2008, 10:00

:(
Přílohy
foto2.JPG
foto2.JPG (62.93 KiB) Zobrazeno 12694 krát
Uživatelský avatar
lobello
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 441
Registrován: pát 5. led 2007, 16:27
Bydliště: Košice
Vůz: Xsara 1.4 SX

Příspěvekod Marek » ned 11. kvě 2008, 11:38

Z těch fotek nejsem moc moudrý. Je to na boku motoru? Kdyľ tam dáą měrku, je celá uvnitř toho, co se dá odąroubovat, nebo její spodek je níľ v bloku?
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod lobello » ned 11. kvě 2008, 15:45

no podla toho co som pozeral tak je to z prednej strany za chladicom. myslim,ze merka sa nachadza v tych vypuklych miestach...mna by len zaujimalo, ked to odsrubujem, ci mi vytecie olej...
Uživatelský avatar
lobello
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 441
Registrován: pát 5. led 2007, 16:27
Bydliště: Košice
Vůz: Xsara 1.4 SX

Příspěvekod jeanes » ned 11. kvě 2008, 16:19

lobello píše:no podla toho co som pozeral tak je to z prednej strany za chladicom. myslim,ze merka sa nachadza v tych vypuklych miestach...mna by len zaujimalo, ked to odsrubujem, ci mi vytecie olej...


No... a co takhle vsechny (3 - 4 ?) sroubky zacit pomalu povolovat a pokud zacne neco vytykat, tak to zpet dotahnout (pak aspon vis na cem ses) a pokud nebude nic vytykat, tak povolovat az to oddelas? Ono resit, ve ktery casti motoru olej je a ve ktery uz neni je docela blby problem... :?
jeanes
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 146
Registrován: čtv 17. led 2008, 21:49
Bydliště: Česká Skalice

Příspěvekod Marek » ned 11. kvě 2008, 21:07

Kdyľ přiloľíą měrku zvenku do výąky, jakou by měla kdyby byla zasunutá, tak výąku hladiny oleje odhadneą. Povolování ąroubů na zkouąku není to nejlepąí, těsnění bude drľet i po povolení a aľ to utrhneą, tak by to teklo proudem a poąkozené těsnění by pak protékalo. Nezkouąel jsi posvítit dovnitř otvorem po měrce, jestli tam nebude vidět ten plast?
Pořád nikdo neřeąil, jak velký je odlomený kousek a jestli můľe něco provést. Olej se nasává sacím koąem, kde by mělo být sítko. Ale přesně a zodpovědně to můľe říct jenom ten, kdo tyhle motory zná. Takľe před nastartováním bych se zeptal důvěryhodného mechanika. Pokud by nehrozilo motoru nebezpečí a hladina oleje sahala do vypouklé části, dalo by se s autem najet do prudkého kopce nebo na rampu a olej by se odlil do zadní části motoru. A jestli je tam papírové těsnění, tak se bude muset vyměnit. Nebo část oleje vypustit, ale z vlastní zkuąenosti s výměnou oleje vím, ľe to není pěkná práce - olej se otvorem vyhrne obdivuhodně prudce. Navíc by hrozilo jeho znečiątění, pokud bys ho vracel do motoru.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Další

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků

cron