Stránka 1 z 1

nepravidelný volnoběch při zahřátém motoru

PříspěvekNapsal: úte 20. kvě 2008, 18:31
od Maro
Zdravím, prosím o rady ohledně nepravidelného volnoběhu při zahřátém motoru - Xsara I, 1.4i , r.v 99 - projevuje se kolísáním otáček zhruba mezi 800 - 1100 a neklidným během, nemá tendenci chcípnout a nemusím ho tedy drľet pod plynem, ale je to vcelku nepříjemné, jinak se neprojevuje pravidelně, prostě jak se mu chce a pouze kdyľ stojím třeba na křiľovatce - při vyřazení za jízdy toto nedělá, vąechny filtry měněny cca před 6-8tis. + svíčky, co jsem měl moľnost vidět diagnostiku, ukázala problém s lambda sondou, ale nejsem si jistý, napadá mě krokový motorek, čidlo teploty a jiné..... :cry: dík za pomoc :idea:

př. někdy mi problikává kontrolká STOP + tečka nad teplotou motoru - nějaké nápady? :roll:

PříspěvekNapsal: úte 20. kvě 2008, 20:09
od urpin
stejný motor (vąak víą), projevy podobné, diagnostika mi ukazovala to samé a pomohlo vyměnit čidlo :wink:

sviečkové káble

PříspěvekNapsal: pát 30. kvě 2008, 9:47
od mp3agent
uz som to tu raz pisal ja som mal podobny problem vymenil som svieckove kable a je to OK.po case sa prepalia a ked sa zohreje motor tak sa roztiahne buzirka a nedostava pravidelne iskry.

PříspěvekNapsal: pát 4. črc 2008, 21:06
od Kvido
Taky se přidám,Maro pokud uľ jsi to nějak vyřeąil dej tady vědět co stím bylo.
Stále se potýkám se stejným téměř identickým problémem.
Mám měněny filtry,svíčky,v Citroënu diagnostikováno,bez nálezu,sami netuąili co by to mohlo být,zapal.liąta je prý v pořádku a za jízdy to nedělá nic jen při volnoběhu a zahřátí je motor takový neklidný,běľí ,nemá tendenci chcípnout jen je to nepříjemné.
Výměnil jsem i čidlo teploty chladící kapaliny,kondík k zapalovací liątě,krokový motorek.
Spotřeba nijak se nezvýąila,jede dobře,takľe lambda by to neměla být.
Napadá mě čidlo teploty nasávaného vzduchu,ale ten by se měl projevovat hlavně v zimě,ale je divné,ľe kdyľ se ochladí okolní teplota klesne pod 20°C motor se zdá,ľe jde na volnoběh lépe.
Popř.čidlo tlaku nasávaného vzduchu,čildo klepání,ale to řídí jen předstih a není to častá závada.Ale vąe je dle Citroënu v pořádku,ale to mi říkali i před výměnou čidla teploty vody a po výměně bylo velké zlepąení,přesto se to jeątě lehce projevuje.
Na jednom fóru jsem se dočetl k podobnému problému,ľe to můľe způsobovat dobíjení,popř,ąpatná baterka,je fakt,ľe je tam Bosch,ale 5 let stará,ale udrľovaná,doplňuju pravidelně destilku,nabíjím.
Jen takový moľný postřeh k tomu,kdyľ stojím na místě a začnu dejme tomu zavírat okno elektricky a po puątění tlačítka otáčky lehce poskočí,jako kdyby to mělo velký odběr a značně to zatíľilo altík,pokud uľ se stím někdo setkal s podobnými problémy a vyřeąil je sem stím,popř.dejte názor na tu baterku,vyměnil bych ji a nechal jeątě jednou proměřit dobíjení.
Zajímaly by mě zkuąenosti a problémy i stím čidlem teploty nasávaného vzduchu.
Jinak tu je seznam částí které potřebuje jednotka pro správný chod motoru :
RELÉ 12V 20/30 AMP
SNÍMAČ OTÁČEK
SNÍMAČ TEPLOTY CHLADÍCÍ KAPALINY
SNÍMAČ TLAKU SÁNÍ BOSCH
SNÍMAČ KLEPÁNÍ
POTENCIOMETR KLAPY
SNÍMAČ TEPLOTY VZDUCHU

Dočetl jsem se i problém se snímačem otáček,kde čidlo přestalo fungovat a odstavilo auto,to proto,ľe dávalo informaci jednotce,ľe motor nejede,tedy není v chodu,tak vypnul přívod paliva,po nějakém časovém posečkání,motor opět ąel nastartovat,ale po nějakém ujetí,se to opakovalo,no snad se mi to nestane v zahraničí,ale je dobré o tom vědět.

PříspěvekNapsal: ned 17. srp 2008, 10:40
od Berny
Také mě to dělalo... někdy mě to i chcíplo za jízdy...a bylo to tím ľe byl zanesený volnoběh...vyčiątění cca 500,- :)

PříspěvekNapsal: úte 19. srp 2008, 11:52
od Kvido
Berny píše:Také mě to dělalo... někdy mě to i chcíplo za jízdy...a bylo to tím ľe byl zanesený volnoběh...vyčiątění cca 500,- :)


Hmm,co je zanesený volnoběh ? Tuąím,ľe ti vyčistili krokáč a to si udělám sám,je to jednoduché,ale do půl roku tam budeą znova a stejně budeą muset koupit nový. Tedy pokud je to ten zanesený volnoběh.

PříspěvekNapsal: úte 19. srp 2008, 13:49
od drystone
Tohle mě uľ dělá skoro rok. Je tu bohuľel moc čidel a vąechny měnit nehodlám. Mám nové svíčky, baterku. Několikrát jsem přímo vyleątil ąkrtící klapku a krokový motorek, ale je to stále stejné.
Zjistil jsem ale, ľe kdyľ odpojím lambda sondu, problém zcela vymizí, a otáčky jsou v klidu. Normálně to jezdí, tak teď zkouąím takhle jezdit. Spotřeba vypadá snad OK, na nádrľ uľ jsem najel 700km a brzy se chystám tankovat. Určitě ji ale vypojenou nenechám, za mnou musí být toxický neviditelný oblak... :lol:
Lambda by ale měla být dobrá - proąel jsem na jaře emisemi. Takľe buď ta lambda jenom nějak hapruje, nebo kdyľ nejde signál od lambdy, tak to co reguluje volnoběľné otáčky pracuje "nějak jinak".
Vím ľe mám uľ nějakej pofiderní krokový motorek, ale do ostatních čidel nevidím... Chtělo by je to postupně vyzkouąet za jiné, ale není ta moľnost...

Předmět: Re: nepravidelný volnoběch při zahřátém motoru

PříspěvekNapsal: ned 24. srp 2008, 18:53
od Maro
Toľ zdar vąici, tak jsem konečně zhruba před týdnem vyměnil čidlo teploty a stihl najet cca 300km - moc jsem to neąetřil :drie: ....No a řekl bych, ľe 2/3 problému vyřeąeny, jinak řečeno o mnoho lepąí :D , ale přeci jen si myslím, ľe to není pořád ono... sem tam to jeątě zazlobí, ale opravdu jen jemně... Zkusím jeątě zkontrolovat vzduchový filtr a třeba i ty zapalovací kabely.... jestli nic nenajdu tak uľ to vidím asi na ten krokový motorek... zlobil uľ loni - vyčiątěno = vąe bylo ok. Jinak chci tímto poděkovat Urpinovi za cenné rady a Ropemu za dodávku nového čidla, díky pánové :ooo: O případných úspěąích či neúspěąích podám daląí hláąení... :salut-:

Re: Předmět: Re: nepravidelný volnoběch při zahřátém motoru

PříspěvekNapsal: ned 24. srp 2008, 20:15
od drystone
Maro píše:Toľ zdar vąici, tak jsem konečně zhruba před týdnem vyměnil čidlo teploty


A které čidlo je to konkrétně?

Re: Předmět: Re: nepravidelný volnoběch při zahřátém motoru

PříspěvekNapsal: pon 25. srp 2008, 12:39
od Maro
drystone píše:
Maro píše:Toľ zdar vąici, tak jsem konečně zhruba před týdnem vyměnil čidlo teploty


A které čidlo je to konkrétně?


Je to čidlo na pravé straně bloku (hlavy) motoru, před ním (blíľ tobě) je daląí čidlo, které má připojovací konektor z plastu a tuąím hnědé barvy, to co jsem měnil mělo konektor taky plastový, ale zelený - jsou si hodně podobné... :arrow: jinak ale ľádné dobré zprávy, dnes ráno jsem odjíľděl do práce a je to tady zpátky :cry: no a jelikoľ teď nemám čas se tomu věnovat :nasr? musím to svěřit někomu jinému, snad bude úspěąnějąí :sztud: