Vrtule u chladiče

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Příspěvekod Kvido » stř 4. čer 2008, 9:33

Nesrovnával bych naf»áky s benzínem,obecně se o Xsarách ví,ľe přehříváním trpí jen benzíňáky,u dieselu je to jen vyjmečně a povětąinou je tam nějaká závada,konstrukce motoru je jiná,uľ jen plnící mnoľství chladiva je rozdílné oproti 2.0 HDi (9,6 litrů) a 1.8 16V (7 litrů) vąe sklimou bez klimy to můľe být méně..
Nevím co proto víc udělat,nová vodní pumpa,termostat,modré čidlo,skoro jen destilka,trubky poměrně čisté,vąe spíná jak má,prostě jsi myslím,ľe to poddymenzované,v zimě ale topí dobře a zahřívá se poměrně rychle.
Ale xsary II by mohly tímto trpět méně,snad uľ to v PSA pořeąili,začli dávat novějąí modernějąí motory a masku omnoho více zvětąili a otevřeli.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod pj » stř 4. čer 2008, 15:43

Hrnča píše:Nemůľu porovnat. Jezdím jen s krytem. Teplotu jsem jeątě nedostal výą neľ nějakých zhruba 95°C...

Sem na tom stejne, sem porad nevedel co kdo resi s prehrivanim motoru, kdyz jsem mel bezne odhadem 65-70. A pres tech 95-100 jsem mel jen v Dolomitech v kopcich kdyz jsem zasatvil.

Co vite o zavislosti pusteni klimy na teplote v chladicim okruhu?
Pred 14 ti dny jsem si v zacpe vsiml ze tam mam pres 95 stupnu. Bylo horko tak jsem pustil klimu a teplota podle budiku klesala pred ocima - do 2 min to bylo spadle z 95 na odhadem 75 a slo to dal dolu. Po vypnuti klimy teplota opet sla na tech 90.
X1 HDI2.0
pj
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 349
Registrován: úte 20. čer 2006, 11:36
Bydliště: Brno
Vůz: XI HDI break, r.v.99; C4GP 2.0HDI BMP r.v.09

Re: Vrtule u chladiče

Příspěvekod Maro » stř 4. čer 2008, 19:42

Kvido píše:Já mám Xsaru koupenou u nás a po vypnutí motoru se vrtule zastaví. V Citroenu mě ujistili,ľe to dělají jen Xsary s klimatizací a je to v pořádku. Ale uľ jsem si vąiml,ľe kdyľ ąla teplota opravdu do kritických hodnot,třeba při odvzduąňovaná ,tak mi vrtule jeątě chvíli běľely,tak to bude nastaveno podle teplot,pokud je jeątě v normálu vypnou se.
Spíą mě ątve,ýe to chlazení je poddymenzované a motr z vyľąí teplotou nemá takový zátah a bere mi víc oleje.
Ale nějaké kroky jsem pr oto udělal a třeba teď na 3.xsara srazu jsem si vąiml,ľe kdyľ stojím v koloně a takovém vedru,ąla mi ručička někde na 100 - 105 °C,ale kdyľ jsem zapnul klimu neąla mi teplota pře 90°C,ale byla lehce pod.Přijde mi,ľe má xsara ąpatný přívod vzduchu na chladič,přeci jenom jiná auta mají masku více otevřenou. ©kodovka je má dokonce tvarované,aby rozdělovala vzduch rovnoměrně,to měly uľ feldy,tady to mám zaslepené a zespod toho moc taky nejde. Uvaľoval jsem tam nacpat takovou tu tuningovou mříľku,aby se maska více otevřela,ale to by chtělo od někoho kdo to má vysondovat,zda to pomůľe.


Tak tu teplotou motoru při puątěné klimě a bez ní bych mohl potvrdit. Nevím jestli mi to vyleze aľ někde přes 100 °C, ale asi nejspíą ne, nejak to neřeąím :wink: . Co mě spíą zaráľí (tady odbočuji trochu od tématu :lol:), tak je ta spotřeba oleje a mnoľství, které se vleze do 1.4ky . Na srazu vyplynulo, ľe skoro vąichni do ni nalejou tak ty 3litry, nechápu tedy, jak mi tam vlezlo přes 3,5litrů ??? :shock: a spotřeba oleje prakticky nulová. Od výměny oleje loni na podzim jsem nemusel dolívat ani kapku, při kontrole na měrce pořád stejná hladina :D (od výměny najeto cca 8tis km).
Uživatelský avatar
Maro
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte 20. kvě 2008, 17:00
Bydliště: Morávka , dlouhá vesnička, kdesi v beskydech..
Vůz: Citroën C4 Grand Picasso 1.6 HDI 2008 + Fiat Punto 1.2 LPG 2003

Příspěvekod Kvido » čtv 5. čer 2008, 6:18

Dle mých tabulek má 1,4 jak sklimou tak bez 3,5 litrů,rozdílné hodnoty jsou pouze u 1.8i ,1.8 16V, 1.9D, 1.9 TD,tam se liąí klima nebo bez.
Ale kdyľ jsi naboural aľ k olejům,teplota oleje a schopnost mazat,tedy olej přispěje taky k teplotě motoru,buď zvýąí nebo sníľí tření,tak i palivo,díval jsem se do tabulek a Total 5W40 má schopnost mazat do 104 °C coľ v těhto parnech obačas v zácpě překročím,moľná bych měl pouvaľovat a najít olej 5W50 ten je do 122 °C,určitě s kvalitou oleje mazacími účinky po ujetí 10 tisíc uľ nemusí být učinost sníľení tření ve vyľąích teplotách taková,určitě přispěje k zvýąení teploty motoru.
Jinak já dolívám tak 0.5 litrů co 5 tisíc a to je jeątě dobré dolíval jsem u polosyntetiky i 1 litr na 5 tisíc.
Palivo bych u sebe vyloučil auto jezdí uľ víc jak rok pouze na Shell V-power,mělo by sniľovat tření.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod Hrnča » čtv 5. čer 2008, 10:19

Ohledně puątěné klimy a sniľování teploty: jak se zapne klima rozběhnou se obě vrtule před chladičem...
Ohledně mazacích schopností olejů v závislosti na teplotě: teplota chladicí kapaliny není stejná jako teplota motoru! Olej dle mě mívá tak maximálně 80°C...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Příspěvekod Kvido » čtv 5. čer 2008, 11:30

Stím olejem by se to moľná dalo zjistit,taky bych řekl,ľe se olej nedostává výą jak voda,ale starąí olej začne ztracet mazací schopnosti a nějaká voda se tam nakondenzuje.
Zjisit by to mohly 2.0 16V VTS ty mají místo mnoľství oleje měrku na teplotu oleje.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod Hrnča » čtv 5. čer 2008, 11:40

Na ąkole nás učili, ľe oleje bývají značně dimenzované. Říkali nám, ľe by měl za normálních podmínek vydrľet dvojnásobek. Při výměně oleje stačí vzít olej mezi prsty a dá se poznat jestli maľe nebo ne. Sice to není kdoví jak technické, ale pozná se to...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Příspěvekod Kvido » čtv 5. čer 2008, 11:50

Hrnča píše:Na ąkole nás učili, ľe oleje bývají značně dimenzované. Říkali nám, ľe by měl za normálních podmínek vydrľet dvojnásobek. Při výměně oleje stačí vzít olej mezi prsty a dá se poznat jestli maľe nebo ne. Sice to není kdoví jak technické, ale pozná se to...

Dělám to úplně stejně,ąpatný je suchý,neklouľe. To ľe je černý je taky dobře,je kvalitní,váľe na sebe karbon a nenechá ho usadit,ale kdyľ je ho moc není to taky dobře.
Je fakt,ľe určitý podíl na ohřevu motoru můľe mít vliv,ale nejspíą né zásadní.
Asi to zůstane u toho základního,čistota,kvalitní náplň,dobrý termostat,sensory,dobře odvzduąněno.
A vrtule se točí dál jen u aut bez klimy a sklimou se vypnou jen v extrémech běľí dál,nevylučuje se moľné nastavení pro klimatické podmínky jednostlivých zemí.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Vrtule u chladiče

Příspěvekod Maro » čtv 5. čer 2008, 20:55

Tak s tou klimou stále nevím, ale je pravda, ľe kdyľ jsem si toho vąiml, ľe se mi vrtule točí bylo horko - sobota na srazu :driv: a klimu jsem měl před tím zaplou. Jinak k tomu oleji, při výměně na podzim jsem tam nalil Castrol Magnatec 10W40. Vím, ľe v manuálu je doporučený Total, ale byl mi doporučen, tak proč ho nezkusit. Měl by snad v kritických fázech motoru ( třeba při startování) lépe chránit neľ ostatní oleje a vytvářet ochranný film na deląí dobu = menąí opotřebení motoru a jelikoľ toho dost najedu po městě a pořád startuju a zhasínam motor, tak to snad nějakou funkci má :roll: . Samozřejmě, ľe to beru z nadhledem a určitě se najde spoustu lepąích olejů, ale taky to není ľádný 3.0 V6 :wink:
Uživatelský avatar
Maro
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte 20. kvě 2008, 17:00
Bydliště: Morávka , dlouhá vesnička, kdesi v beskydech..
Vůz: Citroën C4 Grand Picasso 1.6 HDI 2008 + Fiat Punto 1.2 LPG 2003

Příspěvekod jaydee_peta » pát 6. čer 2008, 6:29

já mám vykuchanou masku s tahokovem, takľe zcela otevřenou a rozdíl v teplotě nevidím :-)
jinak xsara bez klimy má jednu vrtuli, ale pojistky taky dvě...
Už jen 1x Xsaruška 1.8i Red Flower
Peugeot 307 2.0i 16V Black Power:-)
Obrázek ... holku moji modrou už dráždí někdo jiný...
Uživatelský avatar
jaydee_peta
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 343
Registrován: úte 13. lis 2007, 8:09
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: Xsara 1.8i

Předchozí

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron