Vrtule u chladiče

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Vrtule u chladiče

Příspěvekod jaydee_peta » pát 30. kvě 2008, 22:02

Čau,
hledal jsem, ale nenaąel, takľe se ptám:

Má se vrtule u chladiče, kdyľ běľí, vypnout při vypnutí motoru nebo ne?

Máme teď dvě xsary 1.8, jednu s klimou, druhou bez.
U tý s klimou se vrtule po vypnutí motoru vypnou a u tý bez klimy zůstanou běľet dokud se teplota nesníľí, tak jak je to klasický.
Už jen 1x Xsaruška 1.8i Red Flower
Peugeot 307 2.0i 16V Black Power:-)
Obrázek ... holku moji modrou už dráždí někdo jiný...
Uživatelský avatar
jaydee_peta
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 343
Registrován: úte 13. lis 2007, 8:09
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: Xsara 1.8i

Příspěvekod B@RT » pát 30. kvě 2008, 22:47

Měla by chvilku jeątě běľet, po vypnutí, ale taky záleľí jak je na tom to čidlo u té co se vypíná...
Sbírka modelů Citroën
Uživatelský avatar
B@RT
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 681
Registrován: ned 8. dub 2007, 9:14
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Vůz: Xsara 2,0 HDi 66Kw 2001, 2CV Kachna

Příspěvekod Kvido » sob 31. kvě 2008, 5:14

Jo to prý je normal,u té s klimou myslím běľí taky,ale asi při vyľąí teplotě neľ u té bez klimy.Taky jsem se to zalekl,ale dle servisu je to v pořádku.U klimy je v okruhu nejspíą více vody a větąí chladič,ale to by nemělo mít vliv,teplota je přeci stejná,tak nevím proč to tak mají udělané.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod MrKrok » sob 31. kvě 2008, 12:55

Pokial mi zopne vetrak tak mozem klucik aj vypnut a kym neklesne teplota motoru tak sa ventilator toci takze to tak asi ma byt
xsara 1,4i 1999
Uživatelský avatar
MrKrok
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 147
Registrován: ned 11. úno 2007, 19:33
Bydliště: Bojnice
Vůz: xsara 1.4i, benzin,r.v.1999 este bez pocitacu

Re: Vrtule u chladiče

Příspěvekod mio » sob 31. kvě 2008, 18:20

jaydee_peta píše:Čau,
hledal jsem, ale nenaąel, takľe se ptám:

Má se vrtule u chladiče, kdyľ běľí, vypnout při vypnutí motoru nebo ne?

Máme teď dvě xsary 1.8, jednu s klimou, druhou bez.
U tý s klimou se vrtule po vypnutí motoru vypnou a u tý bez klimy zůstanou běľet dokud se teplota nesníľí, tak jak je to klasický.
Záleľí na modelu a hlavně na místu určení prodeje (podnebí)Na mé xsaře při vypnutí klíčku taky vypnou 1,9 td klima,kolegovi po vypnutí běľí stále 1,9d bez klima .A třeba na mé 306 1,9d taky běľí po vypnutí.Někde jsem o tom četl ,myslim ľe to bylo v návodu na picasso nebo nějaký peugeot 306 nebo 406,tam o tom byl malý článek.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Příspěvekod Marek » sob 31. kvě 2008, 19:23

Mám klimu a vrtule se zastaví po vypnutí motoru. Rozdíl bude v tom, ľe u auta s klimou se vrtule spíná přes řídící jednotku klimy a při zapnutí klimy běľí trvale a řídící jednotka se vypíná s klíčkem. U auta bez klimy se spíná termostatem na chladiči a ten je zřejmě připojen na trvalé napájení, nebo např. R19 měl elektronický obvod, který podrľel napájení pro sahary asi 15 min. po vypnutí klíčku a pak vąe vypnul, aby se nevybila baterka při závadě termostatu. Dalo by se to vysledovat ve schematech elektriky.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod jaydee_peta » sob 31. kvě 2008, 22:10

taky mi to přijde divný no, ľe je to tak udělaný, protoľe vysoká teplota ąkodí motoru i s klimou :-D ľe vrtule běľej při zapnutý klimě je pravda, ale ľe zapnou se i při vypnutý, kdyľ jde teplota nahoru, a to musí bejt přes ten termostat bych řekl, stejně jako u aut bez klimy...
navíc jsem naąel v tabulce pojistek na vrtuli 2 pojistky (a opravdu je tam mám, v obou autech), tak sem myslel ľe jedna z nich bude právě na napájení pří vypnutým motoru
Už jen 1x Xsaruška 1.8i Red Flower
Peugeot 307 2.0i 16V Black Power:-)
Obrázek ... holku moji modrou už dráždí někdo jiný...
Uživatelský avatar
jaydee_peta
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 343
Registrován: úte 13. lis 2007, 8:09
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: Xsara 1.8i

Příspěvekod Marek » sob 31. kvě 2008, 22:29

2 pojistky = 2 vrtule (alespoň já mám 2). U auta s klimou není pouľitý výkonový termostat na chladiči, ale chod vrtule řídí řídící jednotka, která se po vypnutí zapalování odpojí od napájení a tedy nemůľe ani sepnout relé ventilátoru. Jinak s Tvými připomínkami o ąkodlivosti vysoké teploty souhlasím, ale slovy klasika "tak sdělano".

P.S. 2 pojistky pro napájení s a bez zapnutého klíčku je nesmysl, tím bys propojil obvody spínané klíčkem a ąly by pořád. Stačila by jedna pojistka - na nespínané napětí. Ale samostatné jiątění 2 motorů je výhodnějąí - při poruąe jednoho druhý pracuje.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod Kvido » sob 31. kvě 2008, 22:58

Máą to vcelku jedno,vrtule sice běľí a ochlazují,ale ochlazují pouze vodu v chladičí,ale oběh uľ nejde,takľe voda v bloku motoru se stejně vrtulemi neochladí.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod Kaslikov » ned 1. čer 2008, 19:51

Hlavni prdel je v tom ze ty vrtule bezi kvuli tomu aby ti po zastaveni nevybublala voda kdyz by v chladici zustala stat a byla varici..
Xsara break 1.9 D
Uživatelský avatar
Kaslikov
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 88
Registrován: pon 20. lis 2006, 18:33
Bydliště: Praha

Příspěvekod Marek » pon 2. čer 2008, 23:04

Pokud je chladící soustava pod tlakem, voda se nezačne vařit. O tolik teplota v chladiči po vypnutí motoru nestoupne. Vypínání sahar při vypnutí motoru je i u jiných aut.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Vrtule u chladiče

Příspěvekod Maro » úte 3. čer 2008, 19:50

MrKrok píše:Pokial mi zopne vetrak tak mozem klucik aj vypnut a kym neklesne teplota motoru tak sa ventilator toci takze to tak asi ma byt


Stejná funkce jako napsal MrKrok, mám stejný rok výroby i motor a co se týče toho, co napsal mio o tom podnebí, tak nevím :roll: , ale jestli je to tak, tak Xsary prodané u nás by se měli teda v závislosti na teplotě točit i po vypnutí motoru :wink:
Uživatelský avatar
Maro
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte 20. kvě 2008, 17:00
Bydliště: Morávka , dlouhá vesnička, kdesi v beskydech..
Vůz: Citroën C4 Grand Picasso 1.6 HDI 2008 + Fiat Punto 1.2 LPG 2003

Příspěvekod Kvido » úte 3. čer 2008, 20:01

Já mám Xsaru koupenou u nás a po vypnutí motoru se vrtule zastaví. V Citroenu mě ujistili,ľe to dělají jen Xsary s klimatizací a je to v pořádku. Ale uľ jsem si vąiml,ľe kdyľ ąla teplota opravdu do kritických hodnot,třeba při odvzduąňovaná ,tak mi vrtule jeątě chvíli běľely,tak to bude nastaveno podle teplot,pokud je jeątě v normálu vypnou se.
Spíą mě ątve,ýe to chlazení je poddymenzované a motr z vyľąí teplotou nemá takový zátah a bere mi víc oleje.
Ale nějaké kroky jsem pr oto udělal a třeba teď na 3.xsara srazu jsem si vąiml,ľe kdyľ stojím v koloně a takovém vedru,ąla mi ručička někde na 100 - 105 °C,ale kdyľ jsem zapnul klimu neąla mi teplota pře 90°C,ale byla lehce pod.Přijde mi,ľe má xsara ąpatný přívod vzduchu na chladič,přeci jenom jiná auta mají masku více otevřenou. ©kodovka je má dokonce tvarované,aby rozdělovala vzduch rovnoměrně,to měly uľ feldy,tady to mám zaslepené a zespod toho moc taky nejde. Uvaľoval jsem tam nacpat takovou tu tuningovou mříľku,aby se maska více otevřela,ale to by chtělo od někoho kdo to má vysondovat,zda to pomůľe.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod mio » úte 3. čer 2008, 20:19

Kvido píše:Já mám Xsaru koupenou u nás a po vypnutí motoru se vrtule zastaví. V Citroenu mě ujistili,ľe to dělají jen Xsary s klimatizací a je to v pořádku. Ale uľ jsem si vąiml,ľe kdyľ ąla teplota opravdu do kritických hodnot,třeba při odvzduąňovaná ,tak mi vrtule jeątě chvíli běľely,tak to bude nastaveno podle teplot,pokud je jeątě v normálu vypnou se.
Spíą mě ątve,ýe to chlazení je poddymenzované a motr z vyľąí teplotou nemá takový zátah a bere mi víc oleje.
Ale nějaké kroky jsem pr oto udělal a třeba teď na 3.xsara srazu jsem si vąiml,ľe kdyľ stojím v koloně a takovém vedru,ąla mi ručička někde na 100 - 105 °C,ale kdyľ jsem zapnul klimu neąla mi teplota pře 90°C,ale byla lehce pod.Přijde mi,ľe má xsara ąpatný přívod vzduchu na chladič,přeci jenom jiná auta mají masku více otevřenou. ©kodovka je má dokonce tvarované,aby rozdělovala vzduch rovnoměrně,to měly uľ feldy,tady to mám zaslepené a zespod toho moc taky nejde. Uvaľoval jsem tam nacpat takovou tu tuningovou mříľku,aby se maska více otevřela,ale to by chtělo od někoho kdo to má vysondovat,zda to pomůľe.
Jeden poznatek.Po namontování spodního krytu motoru ąla teplota na budíku dolů .Kdyľ stojim na semaforech i při jízdě po dálnici.Je tady jeątě někdo kdo to zpozoroval???Nebo je to blbost!!
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Příspěvekod Hrnča » stř 4. čer 2008, 8:43

Nemůľu porovnat. Jezdím jen s krytem. Teplotu jsem jeątě nedostal výą neľ nějakých zhruba 95°C...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Další

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 74 návštevníků