Syčeni v rozvodech [vyrešeno]

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Syčeni v rozvodech [vyrešeno]

Příspěvekod jakub_k » pát 6. čer 2008, 21:51

Zdravim,

tak kdyz jsem konecne po 4 mesicich trapeni vyresil problemy s vselijakejma pazvukama od napravy, tak se zacalo ozyvat syceni od rozvodu.

Pritom rozvody byly komplet meneny pred necelym rokem, najeto na nich asi 12 tisic km, vymeneny remen, kladka i pumpa.

Dnes jsem to pozoroval a zjistil jsem, ze to zavisi na teplote vody, protoze kdyz nastartuju studenej motor a stojim v klidu na miste, tak nejdrive ticho, a po par minutach kdyz se motor zahreje na 100 stupnu, tak to zacne sycet, pak sednu do auta, vychladim motor tim stylem, ze jedu 5 minut klidnou jizdou na petku pri 2000 otackach, se zapnutym topenim uvnitr na max. Motor se schladi na 60 - 70 stupnu, zastavim, vystoupim a v motoru je ticho, az kdyz se teplota dostane zase na 100, tak zacne sycet. Takze to tipuju asi na tu vodni pumpu.

A ted co si myslim ze by to mohlo zpusobit - v ten den, kdy to zacalo poprve sycet, tak jsem udelal pred tim 2 veci:
1) svitila mi na palubovce diagnostika a podle vseho to byla lambda, tak jsem se ji snazil procistit tim stylem, jak jsem se tu na foru docetl, ze jsem jel chvili ve vysokych otackach, jen nevim jestli jsem to neprehnal, vytocil jsem to na nekolik vterin asi na 6000, nebylo to uplne do omezovace, ale asi dost lehce pod.
2) jeste pred tim jsem dolil trosku vody do chlazeni, asi tak ctvrt litru max .. obycejna destilka .. tak nevim jestli se voda drive vari, nebo jestli je ji tam prilis moc

asi dve hodiny po tomhle jsem jezdil nonstop po praze a nebylo nic slyset ani kdyz byla voda nad 100 stupnu, az asi po trech hodinach jsem zaslechl toto syceni .. pak tyden nic a ted uz to dela v podstate vzdy nad 100 stupnu ...


myslite ze by se s tim mohlo neco stat tim mym vytacenim nebo dolivanim vody ?

dale jestli myslite ze by se to dalo reklamovat v tom servise kde se delaly rozvody, je to necely rok .. problem je ze predchozi majitelka asi uz nema fakturu, ale na motoru je nalepen stitek z toho servisu, kde je napsano kdy menily rozvodu a v kolika km.
Naposledy upravil jakub_k dne stř 11. čer 2008, 20:20, celkově upraveno 1
Xsara I. Break 1.8i 66kW
Uživatelský avatar
jakub_k
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 157
Registrován: čtv 21. úno 2008, 9:58
Bydliště: Praha

Příspěvekod Kvido » sob 7. čer 2008, 7:38

To ľe dolívaą destilku nebo vytáčíą motor nemůľe mít vliv. Auto je na to stavěno,jasně pokud bys to extrémně ničil gumováním a silnými rázy,pak by ty rozvody nemusely dlouho vydrľet.
Reklamovat se určitě dá,jen bez faktury to můľe být sloľitějąí,záleľí na servisu.
Vodní pumpa větąinou teče,syčení od rozvodů můľe způsobovat řemen,spíą tak ąustí,ale můľe se to rozléhat,lepąí by bylo shodit řemen přísluąenství,zda je to opravdu od rozvodů. Mě takhle ąustí servo,počítám sním,ľe moľná dlouho nevydrľí,zadřené servo uľ tady bylo.

Já s rozvody mám hodně spíą negativních zkuąeností a dost jsem se u nich narozčiloval,ale to uľ jsem tu někde hodněkrát psal,co je to mít rozvody neznačkové a v neznačkovém servise,bez napínacího zařízení ( prý stojí 100 litrů a malý servis na to nemá peníze),tak to dělají podle palce,já po 3 neúspěąné reklamaci jel do Citroënu to vyměnit za origo a komplet a dali mi tam uľ dynamickou kladku (napína si řemen sama dle potřeby) a uľ mám dlouhodobý klid.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod jakub_k » sob 7. čer 2008, 7:46

Dnes s tim jedu nekam, kde mi diagnostikuji, odkud presne ten zvuk vychazi, ale bohuzel to bude na 95% nekde od tech rozvodu, protoze nejdrive to byl takovy tlumeny zvuk a pak potom co jsem zkousel sundat ten dekl od rozvodu, tak to bylo slyset o dost vic a jasneji z toho mista.

Jeste zavolam dopoledne predchozi majitelce, jestli by se nepokusila najit tu fakturu od rozvodu, jen radsi jeste pockam abych ji nebudil :) Platila za ne pry 10 tisic..
Xsara I. Break 1.8i 66kW
Uživatelský avatar
jakub_k
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 157
Registrován: čtv 21. úno 2008, 9:58
Bydliště: Praha

Příspěvekod Kvido » sob 7. čer 2008, 7:53

Tak takhle jsem to zjistil taky,ale 2 x mi vyměnili řemen, na chvíli byl klid,ale tím,ľe to nastavovali podle palce se vľdy zničil a zničil i kladku,tak jsem ani né po 1 roce ąel na výměnu znovu tentokrát Citroën a komplet,stálo to taky tak nějak,mám za to,ľe mi mechanik v Citroënu říkal,ľe dynamické kladky se dávaly do Xsar II ke konci a pak uľ aľ C4,jinak dávali pevné kladky,já mám 16 ventil ,tak mám o kladku navíc.
Nejvíc trpí rozvody v nízkých otáčkácha tzv. gumováním,ale nejčastěji přeskočí v zimě.
Je to lepąí dát do pořádku s nefunkční klimou se dá jezdit,ale bez rozvodů to nejde.
Přeji dobré pořízení s minimálními náklady.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod jakub_k » sob 7. čer 2008, 12:15

tak pry vodni pumpa, zatim se s tim muze jezdit ale opravu nemam odkladat, takze pristi tyden to zkusim reklamovat.
Xsara I. Break 1.8i 66kW
Uživatelský avatar
jakub_k
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 157
Registrován: čtv 21. úno 2008, 9:58
Bydliště: Praha

Příspěvekod jakub_k » sob 7. čer 2008, 21:52

tak jeste jsem si vzpomnel jeste na dalsi vec, kterou jsem delal v ten den kdy to zacalo sycet - prostrikaval jsem klimu tou dezinfekci a to i z venku pres ten chladic.. coz mozna byla chyba, jestli se to ted diky tomu neprehriva a pak to takhle syci ..

na kolik stupnu vam vyleze voda kdyz nastartujete a nechate auto bezet na volnobech ? treba pri venkovni teplote 20 stupnu .. me to vyleze az na kolem 105 stupnu .. a az pak to piska .. kdyz je teplota kolem tech 90, tak je to ticho ...
Xsara I. Break 1.8i 66kW
Uživatelský avatar
jakub_k
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 157
Registrován: čtv 21. úno 2008, 9:58
Bydliště: Praha

Příspěvekod Kvido » ned 8. čer 2008, 5:30

Přehřívání a teploty se řeąí tady http://www.xsara.cz/forums/viewtopic.php?t=3957
Ale je to divné.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod jakub_k » ned 8. čer 2008, 12:45

to je zlej sen todle auto. dopoledne celej vytocenej resim to auto, a ted kdyz chci jit domu konecne, tak zamykam auto a ono se v okamziku zase odemyka ..

typuju to na pruchodku u ridice nebo tam neco ... jenze uz delsi dobu mi nefunguje zamykani klicem u ridice, takze jsem musel vlezt dverma spolujezdce, zevnitr rucne zavrit dvere u ridice, vylezl, zavrit a zamknout dalkacem .. nevite ktera barva dratu je na to ovladani zamku ?

a co se tyce te vody, tak bych ji rad zkusil trosku vypustit, je ji tam podle me az moc, jenze se mi to nepovedlo ... na tom chladici na strane ridice jsou dva kouhoutky, jeden nahore, a jeden dole .. ale mohl jsem s nima tocit jak jsem chtel, a nikde nic tect nezacalo :(
Xsara I. Break 1.8i 66kW
Uživatelský avatar
jakub_k
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 157
Registrován: čtv 21. úno 2008, 9:58
Bydliště: Praha

Příspěvekod Kvido » ned 8. čer 2008, 20:00

Nevím proč myslíą ,ľe je ji tam moc. Ono to má být skoro plné,pod víčkem pro dolívání je plastová ryská,takový výčnělek pokud to má být. To co jsi otočil nahoře je odvzduąňovák a poteče ztoho jen tehdy,kdyľ bude motor v chodu a ten spodní by mohl být vypouątěcí,ale jestli budeą vypouątět,můľeą to zavzduąnit,pak se ti to začne přehřívat,nechápu proč to tak mají,v tomhle byla zlatá felda,ta si odvzduąnila sama.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod jakub_k » ned 8. čer 2008, 20:20

aha, a kdyz to zavzdusnim, tak to pak odvzdusnim jak ? protoze me prave prijde ze se to nejak dost prehriva ...

jinak zkousel jsem i nastartovat a at jsem povolil kterykoliv ten kohoutek, tak nic nikde neteklo ..

jediny kudy to teklo byl ten odvzdusnovak od topeni, jenze ten chcije na motor, coz je dost neprakticky :)
Xsara I. Break 1.8i 66kW
Uživatelský avatar
jakub_k
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 157
Registrován: čtv 21. úno 2008, 9:58
Bydliště: Praha

Příspěvekod Kvido » pon 9. čer 2008, 12:11

Asi to nedělám úplně jak by se mělo,taky stím nemám takové zkuąenosti,ale nejdříve doliju po rysku,pak nastartuju zahřeju motor a» otevře termostat naplno,pustím topení naplno a pak postupně odvzduąňuju,topení a na chladiči,pak to vypnu,nechám schladnout a doliju do plna,tedy po rysku.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod jakub_k » pon 9. čer 2008, 12:45

no pockej a jak muzes odvzdusnovat topeni kdyz ho mas zapnuty? to pak z toho tece
Xsara I. Break 1.8i 66kW
Uživatelský avatar
jakub_k
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 157
Registrován: čtv 21. úno 2008, 9:58
Bydliště: Praha

Příspěvekod MP » pon 9. čer 2008, 14:14

Vąak to musí trochu vytéct ... kdyľ je to zavzduąněný tak ti tam chvíli prská z toho ventilku voda se vzduchem , aľ teče jen voda tak to máą odvzduąněný ....
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod jakub_k » pon 9. čer 2008, 16:56

aha, takze se to opravdu musi odvzdusnovat kdyz je to nastartovany a pusteny topeni ? a to tam jde prisroubovat kdyz z toho tece voda ?
Xsara I. Break 1.8i 66kW
Uživatelský avatar
jakub_k
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 157
Registrován: čtv 21. úno 2008, 9:58
Bydliště: Praha

Příspěvekod Rope » pon 9. čer 2008, 17:24

Nejsi ty ľenská? podle otázek ano. Ano jde to zaąroubovat kdyľ to teče.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Další

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 85 návštevníků