Prehrievanie motora

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Prehrievanie motora

Příspěvekod gh0st » pon 30. čer 2008, 20:59

Zdravím vąetkých

mám problém s priehrievaním motora. Náplne v chladiči je dos», vonkająie ventilátory spínajú ale aj tak sa mi teplota vyąplhá na 120° a keď vnútri auta zapnem kúrenie (nemám klímu) tak ide studený vzduch, pritom by mal ís» horúci.

model: Xsara I; 1,4 r.v.:1999
Uživatelský avatar
gh0st
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned 20. led 2008, 14:21
Bydliště: Pezinok, Slovakia :)

Příspěvekod Milan D. » pon 30. čer 2008, 21:09

Máą to asi někde zavzduąněné a dej pozor a» Ti nefoukne těsnění pod hlavou motorů, to by sis asi malinko vydělal. Jeden odvzduąňovák je u termostatu a druhý na vstupu hadice topení do vnitř auta, oba jsou v prostoru motoru.
Milan D.
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 125
Registrován: čtv 23. lis 2006, 22:29
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvekod gh0st » pon 30. čer 2008, 21:14

tesnenie pod hlavou motora mi menili asi pred 4 mesiacmi tak dufam ze to neni ono :D

ehm nemas nejake fotky kde je termostat ? :)
Uživatelský avatar
gh0st
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned 20. led 2008, 14:21
Bydliště: Pezinok, Slovakia :)

Příspěvekod jaydee_peta » úte 1. črc 2008, 9:21

más tam čepičky jako na ventilkách u kol... jdi po hadicích vody a narazíą na něj :-D
Už jen 1x Xsaruška 1.8i Red Flower
Peugeot 307 2.0i 16V Black Power:-)
Obrázek ... holku moji modrou už dráždí někdo jiný...
Uživatelský avatar
jaydee_peta
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 343
Registrován: úte 13. lis 2007, 8:09
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: Xsara 1.8i

Příspěvekod Hrnča » úte 1. črc 2008, 9:40

Termostat by měl být podle vąeho na hlavě motoru. Kdyľ to vemu z pohledu na motor při otevřené kapotě je to na pravé straně. Já na něm mám odvzduąňovací ąroub ve tvaru imbus ąroubu. Mám za to, ľe je na pětku imbus...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Příspěvekod jaydee_peta » úte 1. črc 2008, 10:09

Hrnča píše:Termostat by měl být podle vąeho na hlavě motoru. Kdyľ to vemu z pohledu na motor při otevřené kapotě je to na pravé straně. Já na něm mám odvzduąňovací ąroub ve tvaru imbus ąroubu. Mám za to, ľe je na pětku imbus...


jo, ale on u ty 14ky by to měl mít stejný jako já u 18ky myslim, takľe čepičky na ventilky :-)
Už jen 1x Xsaruška 1.8i Red Flower
Peugeot 307 2.0i 16V Black Power:-)
Obrázek ... holku moji modrou už dráždí někdo jiný...
Uživatelský avatar
jaydee_peta
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 343
Registrován: úte 13. lis 2007, 8:09
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: Xsara 1.8i

Příspěvekod Kvido » úte 1. črc 2008, 10:42

Nějak se v tom strácím,zaprvé,o přehřívání motoru je na fóru uľ napsáno hodně,zadruhé,postup odvzduąňování,je následující. Doplnit kapalinu,nastartovat motor,počkat aľ pustí termostat naplno,otočit v autě kolečkem na topení a začít odvzduąňovat,jeden je na přívodu k topení,jak bylo zmíněno je to čepička jak od ventilku,jen doporučím trochu citu je to jen plast,druhý je na chladičí,takový plastový kohoutek ,který se po otočení vysune nahoru,párkrát to opakovat,dokud nepoteče jen voda.
Jen dodatky,neotvírat nedolívat,kdyľ voda vaří,ihned bude gejzír vařící vody a zničíą termostat,za daląí změř si na kolik máą chladící směs naředěnou,doporučuji na léto klidně jen destilku nebo lehce pod nulu.
Daąí věc je zda motor se vůbec přehřívá a není to problém měření,tedy sensor,je to ten modrý a to se dostavám k termostatu,stálo by za to ho popřípadném neúspěchu odvzduąnění vyměnit,nemusí otvírat a nebo je zaseklý a je otevřený napůl,ale vzhledem k tomu ,ľe ti to netopí,by to mohlo být zavzduąněno.Přeji hodně zdaru za co nejmíň peněz.
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod mio » úte 1. črc 2008, 17:33

gh0st píše:tesnenie pod hlavou motora mi menili asi pred 4 mesiacmi tak dufam ze to neni ono :D

ehm nemas nejake fotky kde je termostat ? :)
Termostatem to nebude(kdyľ spínají sahary tak se tam dostává horká kapalina).Kdyby byl nefunkční zůstával by malý okruh otevřený(motor-topení)tím pádem by to topilo!!!Zkontroluj nejprve to odvzduąnění! A jestliľe ti měnili těsnění, měl jsi přerovnat hlavu!?Popř. zkontrolovat jestli neni prasklá(tlaková zkouąka)!? Po té výměně tesnění jak píąeą, se to začalo přehřívat ihned nebo aľ teď po čtyřech měsících?Jestli se ti postupně strácí voda v hlavě válců a zavzduąňuje se, tak je tam někde prasklina a strácí se do spal. prostoru,proto máą v chladiči vodu a v hlavě ne.Bohuľel .....
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Příspěvekod jaydee_peta » úte 1. črc 2008, 19:53

mio píše:
gh0st píše:tesnenie pod hlavou motora mi menili asi pred 4 mesiacmi tak dufam ze to neni ono :D

ehm nemas nejake fotky kde je termostat ? :)
Termostatem to nebude(kdyľ spínají sahary tak se tam dostává horká kapalina).Kdyby byl nefunkční zůstával by malý okruh otevřený(motor-topení)tím pádem by to topilo!!!Zkontroluj nejprve to odvzduąnění! A jestliľe ti měnili těsnění, měl jsi přerovnat hlavu!?Popř. zkontrolovat jestli neni prasklá(tlaková zkouąka)!? Po té výměně tesnění jak píąeą, se to začalo přehřívat ihned nebo aľ teď po čtyřech měsících?Jestli se ti postupně strácí voda v hlavě válců a zavzduąňuje se, tak je tam někde prasklina a strácí se do spal. prostoru,proto máą v chladiči vodu a v hlavě ne.Bohuľel .....



Termostat jsme zmiňovali právě proto, ľe je na něm jeden z odvzduąňováků :wink:
Už jen 1x Xsaruška 1.8i Red Flower
Peugeot 307 2.0i 16V Black Power:-)
Obrázek ... holku moji modrou už dráždí někdo jiný...
Uživatelský avatar
jaydee_peta
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 343
Registrován: úte 13. lis 2007, 8:09
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: Xsara 1.8i

Příspěvekod engila » stř 2. črc 2008, 10:23

to znamena,ze na nize uvedenem obrazku, je vse ok? :?:
engila
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 90
Registrován: stř 2. črc 2008, 9:54
Bydliště: Plzeň
Vůz: Coupe, 1.8i 8v, r.v. 98 takova zelena s uza zvukem vyfuku:D -minulost... ted Xsara II 1.4

Příspěvekod Kvido » stř 2. črc 2008, 11:02

Rozhodně za dobré to nepovaľuji,ale je to v normě.
Takhle by se to mělo ukazovat jen ve velkých vedrech a v zácpě či se stojícím autem za jízdy ne. jak říkám,uľ není co bych změnil a snad i vylepąil,do takové pozice na obrázku výąe,se dostávám jiľ málo kdy,ale stává se to.
Momentálně jsem na 90°C a se stojícím autem jsem tak do 100°C,ale mám odzkouąeno,ľe po zapnutí klimy se mi auto i v zácpě a vedrech nedostane nad 90°C,takľe na tohle spoléhám a dál to neřeąím.
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod bajo008 » stř 2. črc 2008, 11:11

Nestriekal ti niekto chladic vapkov ? Ak hej tak mas zohnute mriezky na hladici a neprudi ti vzduc cez chladic a zato sa hreje. Treba ho vyfukat vzduchom ale slabym tlakom. Mne to spravili v servise a motor sa zacal hriat musel som kupit novy chladic a vsetko bolo OK.
Uživatelský avatar
bajo008
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: pát 18. kvě 2007, 20:22
Bydliště: Hrinova
Vůz: Xsara 1.9TD Nafta 1998

Příspěvekod Kvido » stř 2. črc 2008, 11:15

bajo008 píše:Nestriekal ti niekto chladic vapkov ? Ak hej tak mas zohnute mriezky na hladici a neprudi ti vzduc cez chladic a zato sa hreje. Treba ho vyfukat vzduchom ale slabym tlakom. Mne to spravili v servise a motor sa zacal hriat musel som kupit novy chladic a vsetko bolo OK.

Můľe se stál,ale uľ jsi zkouąel vytáhnout v 220 km/h ruku z okna ? Je to nápor jako blázen,to by musel být ten chladič hodně zničený,taky mám z vnitřní strany trohu poohýbaný,ale to se stalo mechanicky při montáľích,vapkou jsem chladič mnohokrát čistil na plný výkon a nikdy jsem ho neohnul resp. ty mříľky.
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod engila » stř 2. črc 2008, 11:25

no tohle je na semaforu-auto nemam tak dlouho-ani ne mesic-a je to, da se rict porad v tyhle poloze-pokavad stojim-jak se rozjedu klesne to na tech 90,...chladic je z vnitrni strany trosku obouchanej,ale neni to moc,byl uvolnenej z tech plechu co ho drzi-tak to malinko mlatilo...jinak vypada jak novej-jen chladici kapalina se mi zda ze se ztraci-na olejovym vicku zadna usazenina,tak nevim... :( no nekde jsem se tady docetl ze je to normalni s tim motorem co mam(1.8 8v 66KW)
engila
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 90
Registrován: stř 2. črc 2008, 9:54
Bydliště: Plzeň
Vůz: Coupe, 1.8i 8v, r.v. 98 takova zelena s uza zvukem vyfuku:D -minulost... ted Xsara II 1.4

Příspěvekod Kvido » čtv 3. črc 2008, 12:24

Kaľdý větąí únik vody je podezřelý a pokud je to hodně,bylo by dobré to vysledovat.To stou teplotou je to normální v tomhle počasí,nic se nestane a pokud máą klimu,pus» ji,mělo by to chladit mnohem lépe.
Pokud máą auto krátce změřil bych aspoň nemrznoucí směs v chladiči,na kolik je to ředěno,popř,naplánoval výměnu,já to měl při koupi namíchané na -50°C jak kdyby jsme byli na sibiři,motor byl v červeném pořád.
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019


Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 86 návštevníků