cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Peterson09 » ned 20. čer 2010, 13:01

Také jsem měl podobný problém, při sešlápnutí plynu za jízdy se mi auto dusilo, někdy i chcíplo, při startování neudrželo otáčky a chcíplo. Hned jakmile mi to začalo dělat, tak jsem řešil, čím to je a známí mi poradil levnou věc, kterou mám zkusit jako první, dát do nádrže aditivum. Po 30km se to začalo lepšit a po dalších 30km se mi zdá, že chod motoru je jako když jsem auto před rokem koupil. Prostě zanesený vstřiky a nikdy nevíte, čím benzín který tankujete ředí. Aditivum stálo 150 kč a je na 40-50l benzínu. Třeba tato rada někomu pomůže. Hezký den.
Peterson09
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 28
Registrován: ned 19. dub 2009, 14:36
Vůz: Citroen Berlingo, 1.8i, 1997

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod vlkous » ned 20. čer 2010, 16:11

Tak byl jsem 14 dni ve Švédsku auto stálo před domem, tak pokračuji.
Po ujetí asi 40 km, při něktrých jízdách naprosto O.K. včera mi občas zablbul volnoběh a dokonce 2x chcípnul, na dvojku při nižších otáčkách občas cukne.... tak a teďkom vámám jestli pokračovat v bádání dál nebo to necht být, jezdit se s tím dá.
Jedu na dovču k Salcburku, tak přemýšlím, že to budu řešit až se vrátím. Natankuju u Shellu V-power.

Ještě váhám zda má cenu preventivně vyměnit motorek volnoběhu(myslím za 1800,-).....i když diagnostika nic něříká.
vlkous
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 73
Registrován: stř 11. črc 2007, 15:11
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Vůz: xsara 1.8 66kw EX, nyní X2 2002 1.6 16v

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Gambrinus-standa » ned 20. čer 2010, 19:53

Zdravím všechny, měl jsem stejný problém, možná ještě mám. Byl jsem v soukromém servise, kde byli hoodně moc ochotný a auto procvakli celkem důkladně. Je fakt že jsem se vracel několikrát nespokojený. Jediný co mě těší, že už to cukání, dušení a chcípání nedělá. Sice nevím čím to bylo .. ale prý co šlo tak bylo rozpojeno a promazáno. Dokonce prý byly i nějaký piny naohýbány tak aby byl lepší kontakt. Ted jsem byl o víkendu na delší cestě a bylo to po dlouhý době parádní svezení. Ještě se nemůžu smířit s tím, že mi při přeřazování stupňu 1-2-3-... a hlavně vyřazení na neutrál celkem často otáčky kolísnou. Mám fungl nový krokový motůrek, vše vyčištěno a stejně to krokáč neudrží. Asi to bude už něco většího a poslední dobou vidím že případů přibývá. Možná by to mohla být vačka (čistě laicky určeno) nebo něco s motorem. Třeba už někdo rozřešil ??? Jinak nevím jestli se Vám také ztrácí poměrně dost oleje .. ( cca 1litr / 5-6 tis. km) - třeba to s tím souvisí.

PS: sice byla tuhá zima ale měl jsem v zimě poměrně velkou spotřebu kole 12l/100km auto bylo také dost v tom servisu a jezdil jsem po městě, ale myslím že by mohly být ty problémy spojený i nějak s kontaktem na lambdě. Protože po připojení nový lambdy mi auto skoro nejelo a když mi tam dal servisák tu starou tak to šlape záhadně dobře - takže tam by mohl být zakopanej pes. Přece jenom naše autí nemá spodní dekl motoru a oxidace a bordel ze silnice se tam lehce dostane. Dokonce jsme tam měli před měsícem i kunu - třeba nám chtěla s problémem poradit. Ted jezdíme do 8l/100 km.

Tak asi tak, musím vyřešit to kolísání, nechci se spokojit s argumentem, že je Xsara už starý auto.
XSARA; 1.8i; rv.1998
Uživatelský avatar
Gambrinus-standa
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 131
Registrován: pon 5. bře 2007, 13:11
Bydliště: Plzeň

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod vlkous » úte 22. čer 2010, 5:38

Ne, olej se mi neztrácí a mezi výměnami nemůsím dolévat. Zatím jezdím a je to celkem o.k. Po dovolené se ozvu, najedu kolem 1500-2000km tak poreferuju.
Vlkous
vlkous
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 73
Registrován: stř 11. črc 2007, 15:11
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Vůz: xsara 1.8 66kw EX, nyní X2 2002 1.6 16v

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod vlkous » ned 25. črc 2010, 11:57

Pánové,

závadu jsem neodstranil. Někdy auto je úplně v pořádku, někdy jede nepravidelně, jako na tři válce a stává se, že zakolísání otáček dojde tak daleko, že buď se rozvítí všechny kontrolky a motor to ještě ustojí nebo chcípne.

Mezitím mi přestal jít ještě ventilátor! už jednou opravovaný, předtím jsem měl vypálený konektor v připojení na ventilátor, teďkom je to někde jinde.

Myslím, že to nechám zajít tak daleko, až se projeví závada v motoru při diagnostice - vadný prvek, jinak je to jen laborování.

Mějte se. VLKOUS
vlkous
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 73
Registrován: stř 11. črc 2007, 15:11
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Vůz: xsara 1.8 66kw EX, nyní X2 2002 1.6 16v

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod vekunol » čtv 5. srp 2010, 8:40

Asi bych se zaměřil na krokový motorek. Ten je vpodstatě zodpovědný (řídí množství vzduchu do sání) za chod motoru ve volnoběžných otáčkách. Na fóru Xantie jsem objevil schéma primitivního testeru krokového motorku.Jelikož jsem dříve řešil zhasínání motoru při brždění motorem a sešlápnutí spojky (vadná zapalovací lišta), tento tester jsem si vyrobil. Opravdu funguje dá se s tím krokový motorek rozebrat vyčistit , promazat a složit.
tester krokovy motorek.doc
(62 KiB KiB) 3429 krát
vekunol
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát 5. pro 2008, 9:18
Bydliště: Levínská Olešnice
Vůz: Xsara ll 1,4 benzín, 2001

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Marek » čtv 9. zář 2010, 16:01

Zdravím, hlásím pokrok v léčení cukajícího motoru. Cukal mi při prvním rozjezdu za studena, kdy automatika jede na benzín. Parkuji do strmého kopce a ranní rozjezd s naloženým autem připomínal Š105 se špatně nastaveným sytičem. V letních horkách, když jsme se potili i po ránu, to nedělalo. Na LPG taky ne. Před dovolenou jsem do plné nádrže nalil čistič vstřiků STP. Cestou jsme vyjeli víc než 1 nádrž benzínu. Je už víc než měsíc po návratu, ráno je chladno, ve kterém to na jaře zlobilo, motor tahá plynule hned po startu.
Benzín jsem tankoval různě, V-power nikdy, často u Makra nebo obyč. 95 u Shelu, vždy 10-15l (v průměru jednou za měsíc, mám spotřebu pod 1l/100km). Doplnění nádrže jsem provedl z větší části u Ona v Nýřanech začátkem května. Čistič jsem nalil asi den před cestou.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod jenca » úte 14. zář 2010, 4:19

tak u mě byla vadná lambda sonda - zajímavé je , že se závada ukázala až na třetí neorigo diagnostice
jenca
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 25
Registrován: stř 9. črc 2008, 18:53
Bydliště: Poličná
Vůz: xsara break 1,8i 8v 1998

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Tonicek » sob 25. zář 2010, 11:18

    Mě osobně to dělalo také, stačilo vyměnit palivový filtr, natankovat plnou+nalít aditivum, ještě jsem k tomu přidal nové iridiové svíčky a společně s novýma rozvodama a kompletně novými naplňmi to necuká. Jupííííí.
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod NevimNic » sob 21. kvě 2011, 21:19

Zdravím Xsaráky, co jim to sem tam zakolísá. Také jsem jeden z kolísačů (1.8i 66kW).
Párkrát se mi stalo, že po nastartování se auto zbláznilo a kolísaly otáčky jako blázen, třeba to drželo na 2000 a nechtělo spadnout. Na křižovatce si lidi ťukali na čela. Nebo naopak po uvolnění plynu to šlo na 500 apod. Jediná odpomoc byla odpojit baterku, počkat půl minuty, připojit a vše OK.
Teď mám novou baterku a zatím to musím zaklepat, že dobrý. Baterka měla asi 6 let (po předch. majiteli) a už neměla kapacitu. Problém jsem přisuzoval tomu, že při startování napětí spadlo tak hluboko, že ŘJ pak posbírala špatné signály z čidel a nastavila si nějaký pseudorežim chodu...možná.

Teď auto jezdí dobře, ale pravidelně se stane, že když je auto zahřáto delší jízdou, dá si přestávku a pak má znovu jet, padají otáčky několik km jízdy dolů k 500 (po sundání nohy z plynu). Po pár km se ty otáčky, na které to padá začnou plynule zvyšovat (600, 700,..) až na normální volnoběžné asi 850.
Netušíte na co se zaměřit ?
Zkusím ještě vyměnit svíčky, ty jediné jsem neměnil (kabely jsem měřil a jsou OK; od 1 do 4 kOhmů).

Díky za jakékoliv tipy !
NevimNic
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 7. říj 2010, 19:34
Bydliště: Boskovice
Vůz: 1.8i Break, 1998

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Vasik » sob 21. kvě 2011, 22:51

krokovej motůrek nejspíš dosloužil...
Předtím: Xsara 1,8 8V 66kw 1998 Obrázek
Poté: C4 1,6 16V Hdi 80kw 2006 Obrázek
Znovu poté : Ford Mondeo 2,0 TDCi 85kw 2010 ECOnetic
Současnost : Toyota Auris TS 1,6i 2017
Vasik
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 960
Registrován: ned 15. lis 2009, 15:34
Bydliště: PLZEŇ
Vůz: Toyota Auris TS 2017 1,6i

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod lumpík » ned 22. kvě 2011, 2:35

a zkoušel si rozebrat krokovej motůrek a vyčistit?
doma se mi to snad samo množí 3x xsara pak P806 a eště Š130 a štafetu uzavírá tátova C5, snad je budem muset od sebe odtrhnout:-D
Peugeot 806 r.v: 2001 2.0 16v LPG
Xsara 1.6 16v r.v: 03 ESP a ASR - skoro full výbava
Xsara 1.4 8v r.v: 01 kombík - socka, ale už má palubní počítač,dodělanou klimku,i tempomat z P406 a těď se chystají el.zrcátka
Xsara 1.4 8v r.v: 01 na ND
Š 130 r.v: 1986 LPG
foto aut mám i tady: http://lumpik-citroen.rajce.idnes.cz/
Lexie je dobrá věc, ale umět s ní je věc druhá....
Uživatelský avatar
lumpík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 186
Registrován: pát 31. črc 2009, 14:24
Bydliště: Nesvačily
Vůz: 1.6 16V rv03 s ESP a ASR a 1.4 8V rv.01 kombík a 1.4 8v rv.01 na dily :-C, P806 LPG a Š130 LPG

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod NevimNic » ned 22. kvě 2011, 7:33

Ano, krokový motorek jsem měl venku 2x, pročištěn, odzkoušen. Preventivně mám v plánu ho vyměnit, ale nezdá se mi, že by byl zdrojem této závady.
Právě spíš tipuju, že něco má problém s teplotou - když se vypne motor a blok motoru a okolí se prohřeje, něčemu to vadí. Až se to zase krátkou jízdou prožene chladící kapalinou a proluftuje vzduchem, vrátí se to do normálu...
(Paaradoxně, ač se to nedá srovnávat, to samé mi dělal starý skůtr Tatran, ten když se během jízdy někde zastavilo, nechtěl pak chytnout. Po dlouhém bádání jsem zjistil, že stačilo otevřít ventilační otvory po bokách kapotáže a nechal se proudit vzduch, který nedovolil prohřátí okolí motoru. Pak to chytalo a jelo hned.)
NevimNic
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 7. říj 2010, 19:34
Bydliště: Boskovice
Vůz: 1.8i Break, 1998

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod lumpík » ned 22. kvě 2011, 21:15

zkus to vyměnit a uvidí se, jinak s tou teplotou, když se motor zahřeje jsem to řešil to samí akorát na peugeotu 406 a pomohlo mi vyčistit krokovej motůrek ale vyndal jsem si i celou klapku a pořádně to vyčistil i dosedací sedlo kam dosedá ten dřík z toho motůrku i ty ruzný kanálky v tělese klapky.
doma se mi to snad samo množí 3x xsara pak P806 a eště Š130 a štafetu uzavírá tátova C5, snad je budem muset od sebe odtrhnout:-D
Peugeot 806 r.v: 2001 2.0 16v LPG
Xsara 1.6 16v r.v: 03 ESP a ASR - skoro full výbava
Xsara 1.4 8v r.v: 01 kombík - socka, ale už má palubní počítač,dodělanou klimku,i tempomat z P406 a těď se chystají el.zrcátka
Xsara 1.4 8v r.v: 01 na ND
Š 130 r.v: 1986 LPG
foto aut mám i tady: http://lumpik-citroen.rajce.idnes.cz/
Lexie je dobrá věc, ale umět s ní je věc druhá....
Uživatelský avatar
lumpík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 186
Registrován: pát 31. črc 2009, 14:24
Bydliště: Nesvačily
Vůz: 1.6 16V rv03 s ESP a ASR a 1.4 8V rv.01 kombík a 1.4 8v rv.01 na dily :-C, P806 LPG a Š130 LPG

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Lucius » čtv 26. kvě 2011, 14:09

tak s tym cukanim mam uz aj ja problem. vcera to z nicoho nic zacalo. horsie je ze obcas to nerobi a obcas ano hlavne pri nizsich rychlostiach ked mam zaradeny 2-3 stupen. ked to rozbehnem na 4ku a pridavam tak uz nic. neviete cim by to mohlo byt. sviecky a palivak som menil pred 2mi mesiacmi. spotreba mi zatial nestupla a ani ziadny dym nepozorujem tak to moc nechapem. Cim by to mohlo byt na 1.6 70kw? Auto zatial iba cuka mam podozrenie na vadnu sviecku alebo pridali do benzinu nejake svinstvo. Moze sa takto prejavovat aj volnobezny ventil?
Uživatelský avatar
Lucius
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 25
Registrován: pát 17. zář 2010, 15:33
Bydliště: Kosice SR
Vůz: Xsara Picasso 1.6i 70kw

PředchozíDalší

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků

cron