cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod NevimNic » čtv 2. čer 2011, 20:13

Tak další krok - výměna svíček - taky nepomohl. Na aditivum už jezdím 200 km a taky žádný znatelný rozdíl. Prostě když se zahřáté auto po jízdě na chvilku zdechne a pak se znova jede (stačí třeba za 2 minuty), je to padání otáček zase tam. Po pár km se to spraví.
Takže ještě chvilku počkám než vyjedu tu nádrž s aditivem a jdu na další krok - ten krokáč volnoběhu.
NevimNic
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 7. říj 2010, 19:34
Bydliště: Boskovice
Vůz: 1.8i Break, 1998

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Stančík » čtv 9. čer 2011, 15:35

Určite je to čidlo....váha vzduchu na ľavej strane.Mohol by som o tom rozprávať.Dokonca ani neorg.váha celkom nepomohla,iba BOSCH.
Xsara1,rv99,1,8i,benzín,coupe,bez klimy
Stančík
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 4. říj 2008, 20:12
Bydliště: Banská Bystrica-Sásová
Vůz: X1,1999,1,8i,benzín,66kW,čierne coupe,bez klimy

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod NevimNic » čtv 9. čer 2011, 20:20

Jaké čidlo máte prosím na mysli ? Mám za to, že váha vzduchu u tohoto motoru ani není.
NevimNic
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 7. říj 2010, 19:34
Bydliště: Boskovice
Vůz: 1.8i Break, 1998

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod miskod » pon 13. čer 2011, 15:04

Mysli zrejme na podtlakove cidlo.
Xsara 1.4i lpg
miskod
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 120
Registrován: stř 30. kvě 2007, 9:27
Bydliště: Banska Bystrica / Praha
Vůz: C5 1, 1.8i lpg + xsara 1, 1.4i lpg

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Tonicek » úte 14. čer 2011, 12:11

Já už měnil ten posmolený krokový motorek, mám iridiové svíčky (ty byly pěkně mastné), aditivum už nedolívám - prd to pomáhalo, byl jsem i na měření kompresních poměrů a nakonec se to spravilo samo, no natankoval jsem plnou nádrž, benzínu v-power, motor pořádně podusil pod 5tisic otáček jsem nešel a je to bez problémů.
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod tribisek » úte 14. čer 2011, 16:32

Dobrý den, asi máme stejný problém. Prosil bych o radu. Otáčky při volnoběhu padají, občas to i chcípne, když je to pod plynem, tak to občas škube. Svíčky jsou měněný a ňák na nic nepřišli. Je možné, že je to kabely ke svíčkám, nebo tím trafem? Baterka je tam taky už dýl, ale s ní není nějak problém. Děkuji za pomoc.
tribisek
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte 14. čer 2011, 16:26
Bydliště: Litoměřice
Vůz: Xsata 1.8 66kw

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod NevimNic » pát 17. čer 2011, 16:36

Tak u mně padání otáček skončilo výměnou palivového filtru. Vytekl z něj bílej sajrajt, asi tam byl filtřík poněkud delší dobu. Absolvoval jsem asi 15 krátkých jízd a bez problému. Uvidíme, než se ozve něco dalšího. Jinak snímač tlaku mám u mého motoru typ 1 strana 40 v následujícím pdf, tak snad je OK.
http://www.ontronic.com/products/doc/Sensors.pdf
NevimNic
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 7. říj 2010, 19:34
Bydliště: Boskovice
Vůz: 1.8i Break, 1998

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod tribisek » sob 18. čer 2011, 12:13

Začalo to po natankovaní asi nekvalitního benzínu. V servisu ho vypustili a dali nový filtr. Taky měnili svíčky. Stále to cuká a i chcípá.
tribisek
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte 14. čer 2011, 16:26
Bydliště: Litoměřice
Vůz: Xsata 1.8 66kw

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod NevimNic » sob 18. čer 2011, 16:44

Jak se pozná "asi nekvalitní" benzín ? Bohužel příčin může být mnoho, jenom těch čidel co je kolem sání...
Tak to zkus protůrovat jako Toníček :mrgreen: .
Taky jsem prošel dlouhým procesem oživování zanedbaného auta, musím uznat, že to bylo jedno k druhému a všechno mělo nějaký vliv (vzduchový filtr, čištění klapky, čištění krokového motorku, akumulátor, svíčky, měření kabelů, aditiva, palivový filtr). Postupně se situace zlepšovala, až jsou problémy snad na chvíli pryč. :klik:
NevimNic
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 7. říj 2010, 19:34
Bydliště: Boskovice
Vůz: 1.8i Break, 1998

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Tonicek » ned 19. čer 2011, 15:28

    Tak když to shrnu, tak mám měněno:
    Všechny filtry, všechny oleje, nové rozvody, nový krokový motorek, nové svíčky (iridiové), novou baterii, aditivum jsem do nádrže lil, rozvody mám taky new, tam už není co by to mohlo dělat, kompresní poměry tlaku/sání mám v pořádku(podle diagnostiky v citroenu - orlová). Zkus tam narvat shell v-power a motor pořádně podus (ono není nad to dobře si zavzpomínat na své mládežnické závodnické začátky za volantem no ni? ), pak děj vědět, mě sutdené starty a rychlé rozjezdy nědělají žádný problém, a zatím mi to za necelý rok co xxx mám se nestalo, že by to chcíplo (nepočítám to když jsem měl výfuk total ko - ale už mám komplet new potrubí se vším všudy).
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod tribisek » ned 19. čer 2011, 16:49

Děkuji za rady. Nekvalitní benzín, to říkali v servisu, tak nevím. Jinak auto je udržované. Počasí na to vliv vůbec nemá. Někdy to neudělá nic a pak zase jo.
tribisek
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte 14. čer 2011, 16:26
Bydliště: Litoměřice
Vůz: Xsata 1.8 66kw

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod NevimNic » úte 27. zář 2011, 21:50

Tak problém byl pryč fakt jenom na chvíli. Padání otáček na 500 opět zde.
Krokový motorek vyměněn, asi 14 dní OK, regulace volnoběhu se mi zdá mírně lepší. Ale už to zase zablblo a auto dokonce i zdechlo.
Stačí popojíždět chvíli po městě mezi obchody a po určité době to začne magořit (po prohřátí motorového prostoru). Už mám i podezření na nějaké tepelné dilatace, např. v kontaktu k nějakému čidlu.
Takže si neustále kladu otázku - co může být v motoru tak teplotně závislé ?
Typicky se to chová tak, že vyjedu na cestu, jedu, jedu..třeba 40 km, vše OK. Najednou přijedu k železničnímu přejezdu, vlak dlouho nejede, tak vypnu motor. Za minutu nastartuju a problém je zde. Pokračuju v jízdě, vždy při sundání nohy z plynu (i mezi přeřazováním kvaltů) ručka otáčkoměru padá rychle dolů k 500 ot./min a buď se motor udrží a vrátí se na těch 850 ot. nebo zdechne. Pár kilometrů jedu a buď se to spraví samo, nebo po určité stačí vypnout zapalování a znovu nastartovat a je to pryč. Odpojení baterie taky spolehlivě funguje.

Onehdy mi to zdechlo na kruháči, nikomu nedoporučuji (nečekané ztuhnutí volantu)... :mrgreen:

-- přidáno úte 27. zář 2011, 22:59 --

Nemohlo by to být v tom, že některé čidlo (otáčení, teploty,...) třeba na chvíli vynechá? Ale nevím, co by následně ŘJ provedla.
Obávám se, že diagnostika by nic nezjistila, je to taková ta typicky sporadická zrádná závada, kterou když člověk chce vyvolat, tak se mu to ani za nic nepovede.
Děkuji za vaše názory.
NevimNic
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 7. říj 2010, 19:34
Bydliště: Boskovice
Vůz: 1.8i Break, 1998

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Kaskáda » čtv 15. pro 2011, 7:51

Problém: cukání při každé jízdě nehledě na počasí či teplotu motoru a to jen a pouze při zátahu motoru, nad 2500 rpm cukání ustane.

Diagnostika : blíže nespecifikovaná závada lambdasondy

Opatření: výměna lambdy, většiny čidel, všech filtrů, svíček

Výsledek: 0

nečistil jsem klapku, neměnil krokový motorek a kabely, ozkouším, podám zprávu.
Kaskáda
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 15. pro 2011, 7:45
Bydliště: STŘEDOČESKO
Vůz: 1.8i 66 kW

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod miskod » čtv 15. pro 2011, 8:53

A cievky/zapalovacia lista/kable? Tam to vidim na 90%
Xsara 1.4i lpg
miskod
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 120
Registrován: stř 30. kvě 2007, 9:27
Bydliště: Banska Bystrica / Praha
Vůz: C5 1, 1.8i lpg + xsara 1, 1.4i lpg

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod rosta12345 » čtv 15. pro 2011, 9:22

souhlas taky bych se ještě zaměřil na to zapalování
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

PředchozíDalší

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků