Měl jsem obdobný problém, čistil jsem klapku, pak jsem čistil to, co je přístupné na krokovém motorku.
Protoľe auto má za sebou cca 150 000 km a vím, ľe bráchovi na Focusu měnili za cca 150 000 km krokový motorek dvakrát (v servisu), ąel jsem po něm.
Objednal jsem si ho v Popartu za nějakých 1700 Kč plus mínus. Chtěl jsem ho tam dát, ale zjistil jsem, ľe u dodaného motorku trčí málo trn.
Po několikerém zkouąení jsem zjistil, ľe po zapnutí klíčku se motorek rozběhne, trn se se vysune o několik milimetrů a po vypnutí klíčku se opět zasune. Délku vysunutí jsem nastavil tak, ľe druhý v autě zapl klíček, motorek se vysunul, já jsem odepnul konektor a pak se klíček v autě vypl. Po dvou opakováních jsem dostal trn tam, kam jsem potřeboval.
Celý prostor jsem řádně vyčistil i v tělese klapky, bylo tam těch sazí z plynů přiváděných z výfuku přes EGR ventil dost. Namontoval nový krokový motorek a vąe běľí jako ąvýcarské hodinky.
Netvrdím, ľe superpyrin je lék na vąechny nemoci, jak nám ho předepisoval v mládí jeden debilní dorostenecký doktor.
Ale v řadě případů kolísání volnoběľných otáček můľe mít na svědomí právě tento motorek. V servisu by měli mít náhradní a v případě, ľe si neví rady, ho zkusit na zkouąku vyměnit a pak teprve měnit dál. Nevím, jak se vůle v mechanismu motorku můľe zapsat do paměti diagnostiky.
Daląím takovým čertovým kopýtkem je snímač otáček motoru - při vadné funkci sdělí jednotce, ľe se motor netočí a ta dá příkaz elektroventilu zastavit přívod paliva.
Jsem obyčejný uľivatel auta, ľádný automechanik, nechci spustit vlnu zbytečných výměn těchto motorků, ale kdyľ uľ se hledá dlouho a stálo to uľ dost času, nervů a peněz, na zkouąku bych ho vyměnil.
Doufám, ľe mě za tento článek neproklejete. Mám Xsaru 1.8-8V r.v. 1999