od NevimNic » sob 21. kvě 2011, 21:19
Zdravím Xsaráky, co jim to sem tam zakolísá. Také jsem jeden z kolísačů (1.8i 66kW).
Párkrát se mi stalo, že po nastartování se auto zbláznilo a kolísaly otáčky jako blázen, třeba to drželo na 2000 a nechtělo spadnout. Na křižovatce si lidi ťukali na čela. Nebo naopak po uvolnění plynu to šlo na 500 apod. Jediná odpomoc byla odpojit baterku, počkat půl minuty, připojit a vše OK.
Teď mám novou baterku a zatím to musím zaklepat, že dobrý. Baterka měla asi 6 let (po předch. majiteli) a už neměla kapacitu. Problém jsem přisuzoval tomu, že při startování napětí spadlo tak hluboko, že ŘJ pak posbírala špatné signály z čidel a nastavila si nějaký pseudorežim chodu...možná.
Teď auto jezdí dobře, ale pravidelně se stane, že když je auto zahřáto delší jízdou, dá si přestávku a pak má znovu jet, padají otáčky několik km jízdy dolů k 500 (po sundání nohy z plynu). Po pár km se ty otáčky, na které to padá začnou plynule zvyšovat (600, 700,..) až na normální volnoběžné asi 850.
Netušíte na co se zaměřit ?
Zkusím ještě vyměnit svíčky, ty jediné jsem neměnil (kabely jsem měřil a jsou OK; od 1 do 4 kOhmů).
Díky za jakékoliv tipy !