Stránka 1 z 8

cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

PříspěvekNapsal: stř 9. črc 2008, 20:45
od jenca
Mám problém s nepravidelností otáček, padá mi to z 850 někdy aľ na 500 a zpátky, tak jak se tomu asi zrovna chce a někdy při přidání plynu jako by to bylo přiduąené a za dvě vteřinky to cukne a zas to jede.Je to dost nepříjemné na křiľovatkách.Jsem uľ z toho neą»astný, měnil jsem svíčky,veąkeré filtry,výfuk,čistil ąkrtící klapku.Měl někdo ten samý problém a jak jste to vyřeąili?

PříspěvekNapsal: čtv 10. črc 2008, 6:05
od Kvido
Mám stejný problém,jen mi to dělá,při zahřátém motoru,ale nemám problém se zátahem,za jízdy je to v pohodě. Diagnostika mi nic neukázala. Je fakt,ľe mi to začlo dělat potom co mi v Citroenu dali nové svíčky,ale kontrolovali je a prý jsou v pořádku.Vyměnil jsem čidlo pro teplotu vody pro ŘJ,trochu to pomohlo,ale teď jsem byl dávat novou baterku,po odpojení a zapojení mi to začlo dělat zase a to zítra jedu 1200 km,tak jsem zvědavý.Řeąit to budu dál aľ po dovolené.
Spalování mám dobré,takľe zapal.liąta by měla být dobrá,lambda taky,nijak to nekouří emise jsou dobré. Musí to být něco co diagnostika neurčí jako závadu nebo nevyčte s ŘJ.
Pohrávám si jeątě z myąlenkou vyměnit čidlo teploty nasávaného vzduchu,které je v klapě,prý se pozná hlavně v zimě,neudrľí to volnoběh vůbec na Xantia fóru to měnili dost často,tady se o tom moc nemluvilo.
Ale nechce se mi měnit půl auta neľ na to příjdu.
Jestli to vyřeąíą ,tak to tu napią,vyzkouąím to případně taky.

PříspěvekNapsal: čtv 10. črc 2008, 13:56
od jenca
Vyzkouąím jeątě vyměnit kabely od svíček a pak zkusím něco jiného

PříspěvekNapsal: čtv 10. črc 2008, 15:17
od Kvido
hmm,to máą dobré,já tam kabely nemám. Na jiném fóru jsem se dočetl,ľe i tohle umí dělat lambda sonda,ikdyľ mi ji diagnostika nevyhodila jako ąpatnou. Ale za jízdy se motor chová normálně,má i dobrý zátah,fakt uľ nevím.

PříspěvekNapsal: čtv 10. črc 2008, 17:03
od jenca
hmm a co tam máą kdyľ né kabely?Já byl před chvílí v servisu a týpek mi slíbil, ľe mi půjčí nějaké kabely na zkouąku tak uvidím.Doufám, ľe nedopadnu jak kámoą, ten měnil řídící jednotku, podávací čerpadlo, zapalovací liątu, ąkrtící klapku a teprv potom se tohoto problému zbavil, ale nebyl schopen mi říct, kterým dílem to bylo.Přinejhorąím se s tím naučím ľít hihi

PříspěvekNapsal: čtv 10. črc 2008, 19:03
od Kvido
Zapalovací liątu,ty máą 1.8 8V já 16V

PříspěvekNapsal: úte 15. črc 2008, 11:30
od tom.tom
To samé co popisujeą mám i já. Mám motor 1.8 16V. Diagnostika nic nezjistila. Slyąel jsem, ľe to dělá lambda, ale diagnostika ji nevyhodnotila jako ąpatnou, takľe s tím ľiju dál.

PříspěvekNapsal: úte 15. črc 2008, 16:10
od Marty01
Mel jsem ten samy problem, byl jsem na diagnostice a tam mi rekli, ze lambda podavala informace pozde a proto to blblo..... Tak ji odpojili :oops: a bude se to jeste nejak resit. Asi novou lambdou :cry: Ted sice nekolisaj otacky, ale trochu to cuka. No spis jakoby pridusuje, ale tak na vterinu nebo dve.

Cukání motoru.

PříspěvekNapsal: čtv 17. črc 2008, 8:10
od jiřík
Zkus jeątě znovu dát jiné svíčky a do benzinu zkus přidat nějaké to aditivum na pročiątění.

PříspěvekNapsal: sob 19. črc 2008, 16:09
od Kvido
Svíčky jsem zkusil dát ty staré a bylo to stejné,aditivum dávat nebudu,tankuju dlohodobě Shell V-power. Ta lambda mě taky napadla.Jak jsem se vrátil z HR tak se to jeątě zhorąilo. Za jízdy pohoda .vůbecc nic ani nezaąkudne,ale aľ se motor zahřeje začne občas ąkubat,taky jako kdyby se na 1-2 vteřinky přidusil nebo přestal běľet a opět naskočil.
Dokonce mi to teď po dovolené začlo reagovat i na servo,kdyľ jsem pohnul z volantem otáčky razantně klesly a kdyľ jsem přestal tlačit,opět vklidu naskočily.Uľ to nechápu. Pokud někdo zkusí tu lambdu a pomůľe to ,dejte vědět.Já uľ si nevím rady.

PříspěvekNapsal: sob 19. črc 2008, 17:34
od Marek
Kvido, nekontroloval jsi taky krokový motorek co nastavuje klapku při volnoběhu? Ten zajią»uje m.j., aby při pohybu volantem neklesaly otáčky. Po připojení baterky je slyąet, jak přejíľdí mezi krajními polohami. Zkus odpojit a připojit baterku, zapni zapalování a poslouchej. Pokud se neozve, je kouslý. Jak startujeą, chytá dobře? Má studený motor normální otáčky, nebo niľąí, nebo zvýąené? Teď v letě není nutné tolik přidávat pro chod studeného motoru, takľe pokud motorek necvičí, tak se volnoběh udrľí.

PříspěvekNapsal: sob 19. črc 2008, 19:20
od Rope
Kvido má krokáč nový.

PříspěvekNapsal: ned 20. črc 2008, 5:41
od jenca
Uľ to mám v naprosto stejné fázi jako KVIDO.Můj známý mechanik má kámoąe se stejnou károu tak se s ním domluvil na půjčce a budem zkouąet měnit díly.Aľ na to přijdem čím to vyloľeně je, tak to sem ąoupnu-doufám, ľe z toho dřív nezeąedivím!

PříspěvekNapsal: ned 20. črc 2008, 8:25
od Kvido
Tak to by bylo super. Taky jsem včera mluvil s kamarádem mechanikem,on sice Francouzským autům vůbec neholduje,ale říkal,ľe u 16V se někdy stává,ľe zůstanou viset ventily,tohle prý by mohla být příčina.Údajně by lambdu vyloučil,prý a» ji klidně odpojím,je jen na emise,pokud by dávala jednotce ąpatné info,diagnostika to prý umí odhalit.Kdyľ vyhodím lambdu výkon by se mohl zvýąit,ale i emise a tam bych neproąel.
Čidla jsem proměřoval,já je proměřoval na studeno,ony se musí i za tepla,to jsem nedělal,tak to vyzkouąím,jestli se něco zmení. Prý bych mohl zkusit i jednostlivé věci odpojit a zkusit nastartovat,pokud to bude blbnout,tak to funguje,pokud se nic nezmění,mohl by to být ten problém.
Těch variant je asi mrtě,diagnostika toho moc nezjistí.Prý je moľná i ąpatná bohatost směsi,říkal a» mrknu na čidlo tlaku sání,nevylučuje ani ty svíčky,prý se můľou chovat jinak za studena a jinak za tepla a origo neznamená kvalitu. Prý mám zkusit vymenit olej,kvůli těm ventilům,to moc nechápu,ale je fakt,ľe olej má 12 000 km a o výměnu uľ si bude říkat,auto vyuľívám hodně do městského provozu a tam se výměna sniľuje o 1/3 z 15000 km limitu.Ale nevím zda Xsara 1.8 16V má hydroątely,tam je myslím normálně vačka,ale to nevím jistě.
Počkám na co příjdete,určitě to pomůľe nejen mě. Prevenci zkusím ten olej a moľná ty svíčky,ikdyľ opálené jsou pěkně do cihlova,takľe fungují dobře.
Musím to opravit,to mě fakt ątve.Xsara musí vydrľet i daląímu majiteli bez problémů na jaře ji definitivně prodávám.

PříspěvekNapsal: ned 20. črc 2008, 8:49
od Hrnča
Jak jsi psal s tím servem, oleje tam máą dost? To by mohlo dělat málo oleje. Kdyľ jsem měl fábku, tak mi za jízdy aľ poblikávaly světla. Stačilo dolít olej a bylo po problému....