cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Kaskáda » sob 17. pro 2011, 13:21

Postupně vyměním každou z uvedených částí kabely počínaje a cívkami konče. O výsledku budu zde informovat. Dík za tip.
Trochu mi v hlavě leží ta možnost s výfukovým potrubím před katalyzátorem, které by mohlo negativně ovlivnit činnost lambdy. Začnu ale s tím zapalováním.
Kaskáda
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 15. pro 2011, 7:45
Bydliště: STŘEDOČESKO
Vůz: 1.8i 66 kW

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Kaskáda » úte 17. led 2012, 14:37

Koupil jsem v Průhonicích za 150,- aditivum od sonaxu, co by mělo čistit palivovou soustavu a prohnal motor až k Mirošovicům ve vysokých otáčkách. Zlepšení o 95% nastalo celkem okamžitě. Teď si sem tam cukne, hlavně rozjezd do kopce, a jede. Před tím skoro nemožné se do kopce rozjet.
Kaskáda
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 15. pro 2011, 7:45
Bydliště: STŘEDOČESKO
Vůz: 1.8i 66 kW

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Tonicek » pon 2. dub 2012, 22:25

Na volnoběh ti auto sem tak zdechne? Pokud ne, tak na lambdu bych to neviděl, nicméně po nalití aditiva bych ti doporučil vyměnit Palivový filtr, který bude plný bordelu.
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Kaskáda » ned 19. srp 2012, 23:00

filtry, svíčky jsem měnil jako první. Možná to bude něco v nádrži, protože po delší době se auto zase rozcukalo
Kaskáda
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 15. pro 2011, 7:45
Bydliště: STŘEDOČESKO
Vůz: 1.8i 66 kW

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Tonicek » čtv 30. srp 2012, 13:37

Větší poměr aditiva, párkrát sjet nádrž do sucha a poté vyměnit pal.fitr, mi to lítání otáček kompletně zmizelo, něco jiného je, když v těch parnech se zapnou sahary, to je odběr takže tam pokles je
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Larryk » stř 5. zář 2012, 22:07

zdravim mě to taky někdy cuka ale to je spiš jen proto že auto mě stoji s kopečka a je studene a když do toho sednu hnedka jedu. do kopce takže si myslim že to je tím palivem děla mě to většinou když už mě svití rezerva. Jinak chtěl jsem se zeptat dal jsem do xsary tedka větši chladič přes celý čelo myslim že to je na piccaso ale znamej mě řekl že tomu nic nevadi že mě to aspon bude vic chladit a tak mě někdy teplota stoupa a klesa jak na horske draze. Jakou teplotu by to mělo mít ? pokud mate foto dejte.
Larryk
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 27
Registrován: stř 22. srp 2012, 22:04
Bydliště: Brno
Vůz: citroen xsara 1.8i 66Kw rok 98 coupé

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Tonicek » čtv 6. zář 2012, 11:00

u 66 kw verze se držím na 80-90°C ale pokud to skáče jako na horské dráže což dělalo i mě, problém byl v čidle. vyčištěno, zapojeno, vše oka, popř bych to viděl na problém v elektrice.
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Larryk » čtv 6. zář 2012, 15:46

Eletrika je dělana takže tam snad problem neni zkusim vyčistit to čidlo protože se to předělavalo z druheho chladiče tak jeslti tam neni nějaka nečistota. Diky :idea:
Larryk
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 27
Registrován: stř 22. srp 2012, 22:04
Bydliště: Brno
Vůz: citroen xsara 1.8i 66Kw rok 98 coupé

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod kai3i » sob 12. led 2013, 16:42

Dobrý den. Mám menší problém s Xsarou 1.6i (8v)r.v. 1998. Asi před rokem mi auto propvé cuklo, no dobrý! vyměnil jsem filtry (palívák, vzducháč), svíčky (NGK). Po půl roce se škubání se rosvítila kontrolka vstřikování -> diagnostika ukázala vstřik 2,3. Vyměnil jsem je oba, k tomu radši i Snimač polohy štrtící klapky. Nic, auto stále škubalo. Tak mi to nedalo a vymontoval jsem Lamba sondu a bylo po problému a teď nevím jakou Lamda sondu koupit? Nebo jí nechat odpojenou ? Díky za odvověď
kai3i
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 9
Registrován: úte 20. bře 2012, 14:47
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Vůz: Xsara,1.6i,benzín,1998

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod betom » sob 12. led 2013, 17:42

Měnil jsem kvůli nepravidelnému chodu motoru u předchozího auta lambda sondu celkem 4x. Nejprve za originál v autorizovaném servise (5300,-Kč). Po dvou letech a něco se závada objevila znova tak jsem si již lambda sondu měnil sám. Dával jsem univerzální asi za 1000,- Kč. a vydržela stejně. Potom jsem KIA RIO dal na protiúčet za nynější Xsara Picasso. 8)
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1140
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod tonikkk » úte 5. úno 2013, 10:25

zdravim vsechny xsaraky mam taky poblem s cukanim ale trosku jiny nez tu uvadite kdyz seslapnu plny plyn tak mi to cuka jako kdyby nezapaloval benzin takze mam 2000 otacek a nic vic ale kdyz mam tak pul plynu tak to nedela problem a normalne se to rozjede v pohode na 4-5 k otacek ale jakmile seslapnu plnej tak to cuka kdyby nekdo vedel psnete diky moc
tonikkk
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: sob 22. pro 2012, 20:38
Bydliště: Lánov
Vůz: Citroen Xsara 1.8i

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Fallouter32 » stř 27. úno 2013, 17:55

Hoj, dělalo mi to cca před měsícem, šel jsem spíše od paliva, nechal jsem vyčistit nádrž od všeličeho od písku po nějaký humus z benzínu, vyměnil jsem filtr, pročistil trubky, zkontroloval čerpadlo. Zatím můžu říct, že to auto jede bez větších potíží... teď mě spíš trápí cukání bo spíš trhání a vibrace při 3000+ otáčkách, mám dojem, že se urval silentblok na motoru, při volnoběhu, předek skáče 3,5 cm... příští týden budu měnit svíčky, tak uvidíme, jinak po pročištění pal. soustavy je cítit, že auto dostává správný přísun a hlavně toho čeho má! Trápí mě trochu jiný problém než vás ( asi) neumím to popsat, vím že 66kW je spíše méně ale když na to šlápnu tak je cítit prodleva , škubnutí a pak už jede dobře, ale ten prudký nával tomu nedělá moc dobře, musím někde zjistit kolik má tlačit pal. čerpadlo a zkusit nějak změřit, jestli dává kolik má. Jinak v elektro instalacio, bez problému, toto je myslím technický problém.
Jinak doufám, že brzo někdo najde opravdovou závadu, neboť tohle vypadá jako slušný problém co ztrpčuje život nejednomu motoristovi a nedá spát mechanikům :)

-- přidáno čtv 28. úno 2013, 7:45 --

Hm dneska jsem vymenil káble, pročistil klapku a na lpg to jede normálně, akorát v benzínu to pořád trošku trhá ale oproti tomu jak mi to kdysi dělalo, ohromné zlepšení teď to spíš trhne když prudce pustím plyn, to ale dělá na každým autě a občas trhne když stojím na křižovatce s 1čkou a žhavím spojku, když se rozjíždím je cítit slabší úbytek výkonu ale to je možná jen pocit a sugesce...

-- přidáno čtv 28. úno 2013, 7:45 --

Hm dneska jsem vymenil káble, pročistil klapku a na lpg to jede normálně, akorát v benzínu to pořád trošku trhá ale oproti tomu jak mi to kdysi dělalo, ohromné zlepšení teď to spíš trhne když prudce pustím plyn, to ale dělá na každým autě a občas trhne když stojím na křižovatce s 1čkou a žhavím spojku, když se rozjíždím je cítit slabší úbytek výkonu ale to je možná jen pocit a sugesce...
Fallouter32
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 32
Registrován: stř 20. úno 2013, 13:15
Vůz: Citroën Xsara 1.8i 98´ LPG

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Marek » stř 3. črc 2013, 21:36

Klidný chod motoru je podmíněný těsností sacího potrubí. Náhodou jsem zjistil, že je na sacím potrubí zdola přišroubovaná rezonanční komora, která zřejmě pomáhá v nízkých otáčkách. Její propojení s potrubím je vsunutým nátrubkem, který je těsněný O kroužkem, ten zestárně a kupodivu se ztenčí. Vyndal jsem ho a namotal pod něj teflonovou pásku, kterou používají instalatéři místo česání. Komora drží na dvou šroubech, jeden je na pravé straně vozidla zdola a druhý na leé straně vozidla vodorovně. Mimochodem, když se vyndá ta komora, dá se dobře vyndat starter.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod matejzeman » sob 10. srp 2013, 22:43

Ahoj lidi,
já jsem si před týdnem koupil xsaru Exclusive 1.8i 66kW 1997 a měl jsem stejný problém. Cesta z Písku do Českých Budějovic O.K. Když jsme s přítelkyní dojeli, nechal jsem auto chvilku v klidu a zhruba po půl hodině jsem auto natočil znova, načež mi začali kolísat otáčky a auto to dělalo doteď. Chcípalo za jízdy, volnoběh se nedržel, auto bylo málo živé.

Zkusil jsem tedy pročistit klapku, snímače, vyměnil jsem svíčky (které byly ulité). Vše ovšem bez výsledku.

Napíchl jsem auto na uni-diagnostiku a vypsalo mi to chybu "343 Lambda sonda (Trvalá porucha)". Koupil jsem univerzální sondu za 840Kč a vyměnil. Odpojil od akumulátoru na cca. 3hodiny a vymazal chybu z jednotky. Auto začalo být živější, přestalo žrát benzín (předtím 14l/100km, nyní 7,5l/100km :jup: ), ale cukání a škubání nepřestalo.

Tak jsem nastartoval motor a postupně zkoušel hýbat všemi konektory u škrtící klapky a voala, problém vyřešen. Způsobovalo to čidlo vyznačené níže na obrázku. Kontakty byly zoxidované. Prostříknul jsem je kontaktolem a aby do něj nevnikla voda, zadělal jsem spáry silikonem. Fotka stažena náhodně z internetu (pouze dokreslena lokace).

Obrázek
Citroën Xsara 1997, 1.8i 8V (66kW) LFX, stříbrná metalíza, exclusive řada.
Uživatelský avatar
matejzeman
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 9
Registrován: pon 29. črc 2013, 17:57
Bydliště: Písek
Vůz: Citroën XSARA Break, 1.8i Exclusive, 1997, LFX

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod luuccaa » stř 16. říj 2013, 17:39

Zdravim,my mame problem tez s nepravidelnym chodem motoru,zajizdy v pohode. Zadne cukani nepozoruji,ale kdyz motor je v neutralu tak divne poskakuje a kdyz jde clovek k vyfuku tak z nej de zvuk tu..tu..tu.tu a ne tututututututu. Nevim jak jinak priblizit. :lol: A taky resime problem se startem. Kazdy prvni start je broblem,chytne az na ponekolikate. Pote kdyz je teply neni problem. Jiz vymeneny svicky,kabely ke svickam,filtr vzduchovy i palivovy a porad tu..tu..tu..!!! Mohl by me nekdo zkontrolovat zapojeni kabelu? Moje viz. obrazek. Mame motor 1.8 66kw rok 99.
luuccaa
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 30. zář 2013, 15:41
Bydliště: Okr. Trutnov
Vůz: Xsara 1.8 66kW LPG

PředchozíDalší

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků