cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod vlkous » stř 26. kvě 2010, 7:54

ještě doplním:
Ujel jsem teď znovu asi 5 km, je to tragedie, cukání je takové, že i spolujzdec se mne ptá zda to dělám já plynem a 2x to neudrželo volnoběh......
A další věc, jsem objednaný na pátek na diagnostiku a přijímací technik, že je možné škr. klapku při čistění tech. benzínem a hadrem poškodit, tak to se mi zdá jako úplný nesmysl. Co Vy to všechno...?
vlkous
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 73
Registrován: stř 11. črc 2007, 15:11
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Vůz: xsara 1.8 66kw EX, nyní X2 2002 1.6 16v

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Plecháčová Milena » stř 26. kvě 2010, 8:18

tohle cukání jsem zažila taky,bylo to,jako když pustíš při rozjezdu blbě spojku,projevilo se to po natankování benzinu u Globusu,už mě tam nikdo neuvidí.Auto za jízdy tak cukalo,že jsem měla pocit,že mi upadne motor.Pak jsem ještě měla podobnou závadu na jiném autě(opel vectra) a tam to byly vstřiky.Ale to bys poznal podle spalin z výfuku a spotřeby.
Obrázek
Uživatelský avatar
Plecháčová Milena
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 776
Registrován: sob 13. pro 2008, 20:34
Bydliště: Dolní Vítkov u Chrastavy
Vůz: xsara ,1.6,16V VTR rv. 2002

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod dokturek » stř 26. kvě 2010, 8:25

je to možne mě se to stalo taky při čištěni mi tam asi zateklo a odešel potenciometr,psalo to chybu a jelo to na nouzovy režim.pomohla až vyměna za jiny kus.a co udžba filtry.muže to dělat i zapalovaci lišta tedy jestli ji maš? dost časta zavada(taky ji potřebuji vyměnit)jestli maš kable ke svičkam tak skontrolovat nebo vyměnit.ještě vytahni svičky a podivejse jestli nejsou mokre nebo mastne a jakou maji barvu?
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázek
Uživatelský avatar
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 984
Registrován: sob 15. lis 2008, 9:56
Bydliště: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod vlkous » stř 26. kvě 2010, 9:31

Ahoj, čistil jsem jen benzínem na hadře, tak doufám, že to nikde nezateklo. Myslím si, že 1.8 8v nemá tu lištu, o které mluvíš. No filtr benzínový byl měněný před 3 roky a najel jsem asi 25 000km. Olej je tam asi 8000 km castrol magnatec a filtr olejový i vzduchový byl měněn při tom.
vlkous
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 73
Registrován: stř 11. črc 2007, 15:11
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Vůz: xsara 1.8 66kw EX, nyní X2 2002 1.6 16v

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Marek » stř 26. kvě 2010, 19:42

Začal bych kontrolou zapalovacích kabelů, pokud nemáš ohmetr (multimetr), sežeň někoho, kdo s ním umí. Odpory kabelů ke svíčkám se liší, jsou úměrné délce kabelu, cca 2-10kohm. Pokud budou větší, jsou kabely na výměnu. Měř je na ohřátém (vypnutém) motoru a trochu s nimi kruť a lehce je natahuj, stává se, že jsou uvnitř přerušené. Pokud jsou na povrchu popraskané, zvaž výměnu bez měření, kabely z Tesly Blatná jsou slušné a stojí kolem 400Kč. Dají se koupit v síti Auto Štangl, nebo od výrobce. Pokud to nebudou kabely, je na řadě cívka, to je ten černý bazmek, ke kterému se kabely sbíhají. Tyto součástky neodhalí diagnostika, ale na svíčkách je poznat, jestli vynechává některý válec, nebo jsou všechny špatné. Obrázky, jak má svíčka vypadat, najdeš snadno na netu.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod vlkous » stř 26. kvě 2010, 20:02

Děkuji za radu, v pátek bych měl jít za člověkem co tomu hoví tak se na to koukne....ty kybely jsem proměřoval před třemi roky jak jsem auto koupil, byly OK, můžeme se na to podívat a zkontrolovat i ty svíčky. Dám vědět jak jsem dopadl.
vlkous
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 73
Registrován: stř 11. črc 2007, 15:11
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Vůz: xsara 1.8 66kw EX, nyní X2 2002 1.6 16v

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod Hrnča » čtv 27. kvě 2010, 10:24

Po třech letech ty kabely mohly odejít do věčných lovišť. Na plynovém fávu jsem je tak po třech letech měnil prtavidelně...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod mercal » pát 28. kvě 2010, 14:20

Zdravím vás spolubojovníci.Mam Xsaru Break N2 1.6.16V 80kW a mám ty samé problémy co vy.Auto při nastartování skočí do otáček kolem 1500,pak se to uklidní,nebo otáčky kolísají od 200 po 1500 a při jízdě nebo akceleraci cítím že auto nejde za plynem jak by mělo.Svítí mě kontrolka diagnostiky a na diagnostice v servisech mi to píše hrdlo škrtící klapky.Klapku jsem vyměnil za novou Bosch cena 8500,-Kč,nechal jsem načíst nový software a za 14 dní se na mě závada smála znovu.TA STEJNA závada!!Jel jsem k eletrikářovi který mě osciloskopem (nevím jestli je to dobře napsané) měřil chod plynového pedálu a jestli spolupracuje s klapkou a vše bylo ok.V servisu Citroen mi řekli že mam špatné zběrné výfukové potrubí což znamená že lambda chybně vyhodnocuje emise a tím jednotka špatně otevírá klapku.Oprava 13000,-Kč a chyba přetrvává.Teď jsem měnil svíčky a zapalovací cívku dalších 3000,-Kč tak uvidíme.Taky jsem z počátku vyměnil čidlo tlaku v sacím potrubí bez výsledku.Abych nezapomněl,mám i druhou řídící jednotku motoru,samozřejmě použitou protože mě opravy jedné závady která zůstává stály i z prací cca 40 000,-Kč :mudr: .Filtry mam všechny nové.Všiml jsem si že to umí zlobit i při zapnuté klimatizaci možná mu nedělá dobře větší odběr z jednotky.Pokud jste měl někdo tyto problémy a vyřešili jste je budu rád za každou radu.Díky :driv:
mercal
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát 28. kvě 2010, 13:42
Bydliště: Hodonín
Vůz: XSARA BREAK N2 1.6 16V benzín r.v.2000

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod vlkous » pát 28. kvě 2010, 19:34

Tak auto bylo 2 hodiny v opravě a zde jsou výsledky:
Výpis diagnostiky:
-snímač teploty vzduchu v sání rozpojeno zkrat na +
-snímač tlaku vzduchu v sání rozpojeno zkat na -
lambda sonda zde bez popisu
pak diagnostika akčních členů zde nevím co vypsat je toho moc....pak mi mechanik řekl, že nastavil něco na škrtící klapce, skutečnš se tam asi něco nastavuje, slyšel jsem to i v jiném servise a pak to znova zkusil a v závěru zprávy je to bez závad.

Můj názor s autem jsem najel asi 15km, chod je o 100% lepší, jen jednou na křižovatce se rozkolisaly otáčky a pak při zrychlování to krátcer zablblo a úpoté tase O.k. Doporučil ještě výměnu kabelům ke svíčkám a svíčky ty jsem mu řekl že mají těch 25 tis a tak navrhl první ty kabely, říkal že se mu nezdají a uto občas jako by šlo na tři válce. Tak po kompletní opravě poreferuju předpokla Po,ut a vyptam se co kouzlil s tou klapkou a krok. motorkem. mějte se.vlkous
vlkous
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 73
Registrován: stř 11. črc 2007, 15:11
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Vůz: xsara 1.8 66kw EX, nyní X2 2002 1.6 16v

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod rosta12345 » pát 28. kvě 2010, 19:53

no ani ty svíčky nemusí být od věci už se mi stalo že sem musel vyhodit svíčky které měly daleko míň kolem 3000km
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod vlkous » úte 1. čer 2010, 19:24

Tak kabely jsem nechal vyměnit, výrobce nevím ,ale letmým pohledem je na nich napsáno made in usa. No tak volnoběh je snad úplně dobrý, zablbne jen velmi výjmečně. Takže tato záležitost je opravena ALE, auto má tyto provozní stavy:
za STUDENA se v pásmu 2-3 tis . otáček nic neděje.
při tepltě na budíku 60-80°C se mi občas při akceleraci na 1 a 2 st. jakoby krátce přidusí a pak jde zase dobře
za TEPLA nad 90°C se mi to jeví v pořádku....tak opravdu nevím.

Mechanik říkal že diagnostika už nic nepíše, tak jak někdo psal výše, že by ta cívka....dá se něka proměřit zda je špatná???? nebo dál nevím.... na filtry mi to nepřipadá, tak a teď babo raď!

A další při úplně prvním výpisu chyb vypsalo to i lambda sondu,.... bez uvedení závady a potom už nic, žy by byla nějaká načatá? vždyť je prakticky nová......
vlkous
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 73
Registrován: stř 11. črc 2007, 15:11
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Vůz: xsara 1.8 66kw EX, nyní X2 2002 1.6 16v

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod vlkous » stř 2. čer 2010, 5:43

potvrzuji výše psané za studena je O.k.
vlkous
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 73
Registrován: stř 11. črc 2007, 15:11
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Vůz: xsara 1.8 66kw EX, nyní X2 2002 1.6 16v

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod dokturek » stř 2. čer 2010, 6:13

ono taky neni lambda jako lambda jestli maš nějakou univerzalni tak muže špatně spolupracovat
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázek
Uživatelský avatar
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 984
Registrován: sob 15. lis 2008, 9:56
Bydliště: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod vlkous » stř 2. čer 2010, 9:42

právěže je lambda je od Bosche, tak předpokládám , že je OK
vlkous
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 73
Registrován: stř 11. črc 2007, 15:11
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Vůz: xsara 1.8 66kw EX, nyní X2 2002 1.6 16v

Re: opět cukání a nepravidelný chod otáček 1.8 66kw

Příspěvekod mercal » stř 2. čer 2010, 19:59

Docela mě překvapuje,že máme v podstatě stejné problémy i když já asi na jiném motoru než vy (1.6 16V) a vám to pořád vykazovalo a vykazuje lambda sondu a mě škrtící klapku.Jinak musím taky říct,že po poslední výměně dílu už auto tak nškytá a i při nižších otáčkách pracuje plynuleji jak za studena,tak za tepla.Ty díly byli zapalovací cívka+svíčky.Od výměny jezdím asi týden,tak bych to nerad zakřikl. :?
mercal
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát 28. kvě 2010, 13:42
Bydliště: Hodonín
Vůz: XSARA BREAK N2 1.6 16V benzín r.v.2000

PředchozíDalší

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků