Čidlo polohy škrtící klapky

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Čidlo polohy škrtící klapky

Příspěvekod vekunol » pon 22. pro 2008, 10:13

Dobrý den.Prosím kdo máte zkušenosti s čidlem polohy škrtící klapky u XSARY II 1.4 typ motoru KFW. Myslím si, že čidlo se má chovat jako odporový potenciometr s hodnotou asi 700 ohmů.
Toto je schema zapojení.

10.jpg
10.jpg (17.45 KiB) Zobrazeno 3802 krát


Problém je v tom,že při pootočení škrtící klapky se odpor měřený mezi jezdcem a libovolným krajem potenciometru nemění, jako by byl mechanicky požkozen. Proto se domnívám, že vlivem této závady se stává to, že při brždění motorem a poklesu otáček asi pod 1700 ot/min. a sešlápnutí spojky motor někdy zhazne. Je to velmi nepříjemné zváště při dojíždění např. na křižovatku. Protože jsem majitelem Xsary krátkou dobu, nejsem si jistý, zda je čidlo vadné a jestli to může mít vliv na chod motoru výše popsaný.

Přikládám i foto čidla.
PICT0376.jpg
PICT0376.jpg (96.96 KiB) Zobrazeno 3802 krát

PICT0378.jpg
PICT0378.jpg (79.08 KiB) Zobrazeno 3801 krát

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
22.12.2008
Dobrý den
Omlouvám se za nepravdu kterou jsem napsal o principu snímače polohy škrtící klapky typu zobrazeném na fotkách.XSARA II 1.4 KFW. Podařilo se mi zjistit, že princip není založen na odporovém snímači, jak jsem se domníval,ale je to záležitost elektroniky. Průběh natočení se dá změřit pouze osciloskopem. To že je čidlo dobré jsem zjistil tím, že jsem jej odmontoval ze škrtící klapky (kabely zůstaly připojeny) a nastartoval motor. Na volnoběh byl chod motoru normální. Problém nastal při sešlápnutí plynu. Motor se začal dusit a houpat.Po namontování čidla zpět se vrátilo vše do původního stavu. Problém se zhasínáním motoru mi stále trvá a tak budu hledat závadu dále. Až se dopracuji k nějakému výsledku dám vědět.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


:jup:
21.9.2009
Dobrý den
Konečně jsem se dopracoval k uspokojivému výsledku se zhasínáním motoru. Po laborování se škrtící klapkou se má pozornost obrátila na krokový motorek. Nejdříve jsem krokový motorek čistil, ale bez úspěchu. Potom na doporučení jsem krokový motorek i vyměnil. Výsledek byl stejný. K odstranění závady mi pomohla tak trochu náhoda.Při jedné z jízd se mi rozsvítila kontrolka diagnostiky a motor šel nepravidelně(asi na tři). Druhý den se toto již neobjevilo. Přesto jsem zajel do servisu na diagnostiku, která opravdu ukázala poruchu zapalování. Byli tak ochotní, že mi zapůjčily na odskoušení starší ale dobrou zapalovací lištu. Na tuto lištu jsem najezdil přes 1000 km bez sebemenšího problému. Musím ještě podotknou, že jsem také vyměnil svíčky, ale jezdilo to stejně jako na staré. Ještě jedna věc se projevovala se starou lištou. Po prudkém sežlápnutí plynu se motor neroztáčel z volnoběžných otáček okamžitě, ale byla tam "díra". Na novou lištu to nedělá. Nyní mám najeto asi 150 km a zdá se, to dobré. Stará lišta byla od firmy SAGEM (fuj) a Xsara II je rok výroby 2001. Pokud má někdo podobné problémy doporučuji si někde půjčit jinou lištu na odskoušení. Cena nové lišty je poměrně vysoká(3 - 4 tisíce kč)
:driv:


Naposledy oživil vekunol v pon 22. pro 2008, 10:13
vekunol
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát 5. pro 2008, 9:18
Bydliště: Levínská Olešnice
Vůz: Xsara ll 1,4 benzín, 2001

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 104 návštevníků