Přehřívání motoru

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Přehřívání motoru

Příspěvekod MarekX » pon 1. čer 2009, 11:41

Ahoj, prosim o radu. Xsara I, 1,6i bez klimy. Při popojíždění ve městě ve velkem vedru mi ručička teploty vyleze klidně až na 110 stupnu. Mam vypozorovane, že ventilator(sahara) se nesepne.(nesepne se ani kdyz dojedu, zastavin a rucicka ukazuje cca tech 100st). Na chladiči je cosi co vypada jako cidlo, vedou k tomu dva draty. Ty kdyz proklemuji( spojím kancelařskou sponkou) tak se ventilator okamžitě rozjede( i s vypnutym motorem). V čem je tedy problém? Je problém v tom čidle? Stačí vyměnit? Nebo tam muže byt zrada ještě v něčem jiném? Už se to tady probíralo, ale přesto prosím o radu. Díky moc.
Xsara I Break, 1,6i, rv.99, metalická zelená
I cesta je cíl.
MarekX
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 8. lis 2007, 10:08
Bydliště: Budislav u Litomyšle

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Hrnča » pon 1. čer 2009, 16:47

Podle toho co píšeš by měl být problém v tom čidle. Já jsem ho jednou kvůli takové závadě měnil na fávu. Pak byl klid...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Rope » pon 1. čer 2009, 20:01

Není to čidlo, je to obyčejný termospínač, vyměnit a bude klid. :D
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5623
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod dapata » úte 2. čer 2009, 6:15

tak tak,potvrzuji, měl jsem ten problém také, pomohla výměna.
Xsara 1,6 Break 65kW AT 1999
dapata
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 217
Registrován: stř 30. kvě 2007, 7:24
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara Break 1,6 i , natural 95, 1999

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod MarekX » úte 2. čer 2009, 6:34

Takže myslíte termospínač ventilátoru? Je to ten našroubovaný nahoře v chladiči, že? Na Kelly stojí cca 500,- to de. Ještě se zeptám co by se mohlo stát motoru, když se párkrát dostal kousek před červené pole na ukazately.Díky za rady
Xsara I Break, 1,6i, rv.99, metalická zelená
I cesta je cíl.
MarekX
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 8. lis 2007, 10:08
Bydliště: Budislav u Litomyšle

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Hrnča » úte 2. čer 2009, 7:03

Vyvařila se voda? Pokud ne, tak je vše v poho. Mě se toho favorita povedlo uvařit a jezdí tuším dodnes. Buď v klidu...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod MarekX » úte 9. čer 2009, 10:49

takže vyměněno. Byl to ten termospínač v chladiči. Výměna na 5 minut. Vyteklo zopár deci kapaliny, ale neva. Díky
Xsara I Break, 1,6i, rv.99, metalická zelená
I cesta je cíl.
MarekX
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 8. lis 2007, 10:08
Bydliště: Budislav u Litomyšle

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Dawe.007 » ned 14. čer 2009, 10:58

mám podobný problém jen že stím rozdílem že mě se sepne sahara asi jen na první stupen.točí se pomalu.mam 2,0.16v vts.s klimou kde tam najdu to čidlo nebo ten termospínač?
Dawe.007
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 96
Registrován: ned 6. kvě 2007, 11:46
Bydliště: Břeclavsko Kurdějov (pred hospodou do prava a pred hristem do leva)
Vůz: xsara 2.0.16v 120kw vts.1998

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod MarekX » pon 15. čer 2009, 6:33

Na těle chladiče, vedou do toho dva nebo tři dráty.Je to tuším na 27čku klíč. Odpoj konektor proklemuj kontakty a budeš vidět jak se točí. Tou klemou vlastně simuluješ spínání čidla.
Xsara I Break, 1,6i, rv.99, metalická zelená
I cesta je cíl.
MarekX
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 8. lis 2007, 10:08
Bydliště: Budislav u Litomyšle

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod zozo » sob 21. črc 2012, 23:11

ja mam podobny problem menil jsem chladic za novy a pri starem se mi sahary tocili a fungovaly jak maji ale dal jsem novy a sahary nejdou.kde na chladici najdu nejaky spinac?na starem zadny nebyl a fungovaly diky za rady
zozo
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 109
Registrován: čtv 10. bře 2011, 20:06
Bydliště: PUVODEM KAMENICE NAD LIPOU TJ.NA VYSOCINE A JINAK UZ 5LET CESKE BUDEJOVICE
Vůz: citroen xsara 1,9td r.v.1998

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Aedd.Gynvael » sob 28. črc 2012, 17:39

Zdar, mám podobný problém, sahara se mi sice spouští, ale až těsně před červenou. Je to tak, že nad devadesáti se spustí pouze jeden větrák a před červenou se pak přidá i druhej? Když pustím klimu, rozběhnou se okamžitě oba. A ještě jeden problém, zřejmě mám vysypané ložisko u jednoho z těch větráků, točí se pomalu, je v něm celkem velká vůle a když běží, klepe se jak stará bába. :) Jde nějak vyměnit jen to ložisko nějak, nebo musím celý větrák, nebo úplně celou saharu?

Díky za radu. :))
Aedd.Gynvael
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 4
Registrován: ned 19. črc 2009, 14:53
Bydliště: Brno
Vůz: Xsara VTS, 1.8i 16V, r.v. 1999, zlatá metalíza

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod baffy » sob 28. črc 2012, 18:57

Prvý vetrák zapína pri 96 a druhý pri 101 stupňoch.Takže normál.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Peugeot 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5124
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod splatters » ned 3. bře 2013, 20:44

Ahojte,
som nútený písať aj do tejto sekcie, bohužiaľ. Vedeli by ste mi poradiť aký oem kód má to čidlo, ktoré je priamo v tele chladiča?- Z predného pohľadu je na ľavej strane dole- je tmavej farby- je to ten teplotný spínač ventilátora alebo ?
Ďaakujem
splatters
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 53
Registrován: úte 17. črc 2012, 16:41
Bydliště: Biskupice
Vůz: Citroen Xsara 2001, 1.4i

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod baffy » ned 3. bře 2013, 22:01

Priamo v telese chladiča? mám pocit že tam nič neni ,Ak sa budeme baviť o riadení ventilátora tak ano, nachádza sa tam nejaké relé a odpory.Ak som správne tak snád to nájdeš v prílohe a ak nie tak to upresni
Ventilátor.pdf
(76.29 KiB KiB) 429 krát
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Peugeot 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5124
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod splatters » pon 4. bře 2013, 18:03

P3040009.jpg
P3040009.jpg (52.09 KiB) Zobrazeno 7134 krát
Tak upresňujem, prikladám foto...
Ešte by som chcel dodať, že som bol na diagnostike a nič neukázalo. No sahara sa zapne až keĎ svieti stopka :evil:
splatters
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 53
Registrován: úte 17. črc 2012, 16:41
Bydliště: Biskupice
Vůz: Citroen Xsara 2001, 1.4i

Další

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron