Prasklé těsnění pod hlavou

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod konqui » pon 9. lis 2009, 11:56

Tak a je to tady....toho čeho jsem se nejvíc obával.
Voda v chladiči malinko ubývá, na víčku od oleje je šlem. Vypadá to na prasklé těsnění pod hlavou (moje doměnka).
Máte někdo nějakou radu jak nejlépe (nejlepvněji) tohle vyřešit? Nebo to mám nechat tak dokud to jede? Nebo rovnou vyměnit celý motor? (ten by se tak za 5k dal sehnat)
Uživatelský avatar
konqui
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 234
Registrován: stř 27. kvě 2009, 17:25
Bydliště: Ostrava
Vůz: C5 X7 2.0HDi 120Kw Exclusive

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod Surmi » pon 9. lis 2009, 18:08

Vyměnit těsnění pod hlavou,případně vyměnit olej a dolít chladící kapalinu-pokud je to tím těsněním,
Naposledy upravil Surmi dne pon 9. lis 2009, 18:12, celkově upraveno 2
Xsara 1.6 16V 80kW r.v.2003-Tatík
Peugeot 307 2.0 HDi 66kW Siemens r.v.2002 -bejvalka
Peugeot 207 1.4HDi 50kW r.v.2006
Škoda Octavia RS 2.0TDi 125kW
Obrázek
Surmi
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 652
Registrován: ned 3. kvě 2009, 15:50
Bydliště: Havířov
Vůz: Škoda Octavia II 2.0TDi RS 125kW

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod MP » pon 9. lis 2009, 18:10

Jak nejlépe ??
...asi vyměnit těsnění , ne ?
Kvůli těsnění nebudu měnit motor , ne ?
A samozřejmě pak náplně - olej a vodu ( nemrzku ) .
Není nic jednoduššího .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod mio » pon 9. lis 2009, 19:03

Ještě bych doporučil , zkontrolovat jestli nejsou mezi ventily sebemenší trhliny .Pokud ano tak tlaková zkouška a hlavně kontrola dosedacích ploch jak hlavy tak bloku , jestli není zkroucená hlava.Jestli bude pokroucená musíš jí dát srovnat.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod dokturek » pon 9. lis 2009, 19:19

a ja ještě přidam gufera na ventily když už to budeš mit dole je to jen par kaček navic
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázek
Uživatelský avatar
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 986
Registrován: sob 15. lis 2008, 9:56
Bydliště: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod konqui » pon 9. lis 2009, 20:14

Gufera na ventilech jsou taky nahovno, teče kolem nich...
Jinak se chci ještě zeptat - neměla by na volnoběh bublat kapalina v nádobce od chladiče když je prasklé těsnění?
Uživatelský avatar
konqui
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 234
Registrován: stř 27. kvě 2009, 17:25
Bydliště: Ostrava
Vůz: C5 X7 2.0HDi 120Kw Exclusive

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod mio » pon 9. lis 2009, 20:28

V počátku nemusí "bublat"! Hlavní příznaky jsou:ztráta chl. kapaliny, voda v oleji,olej ve vodě,nadměrné tlakování chladícího systému,bílý kouř z výfuku (teplý motor) , přehřívání , zavzdušňování chl . systému, zasr... svíčky.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod konqui » pon 9. lis 2009, 20:43

No mě sere zas do toho vrážet další a další prachy....
Jak dlouho to vydrží jet?kolik to škodí motoru?Když jsem měl R.Mégane tak jsem takhle jezdil skoro rok a nic :-)
Uživatelský avatar
konqui
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 234
Registrován: stř 27. kvě 2009, 17:25
Bydliště: Ostrava
Vůz: C5 X7 2.0HDi 120Kw Exclusive

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod mio » pon 9. lis 2009, 21:22

Pokud chceš jezdit bez opravy těsnění , jezdi.Spočítej si kolik naliješ nemrznoucí kapaliny do okruhu za zimu ,spotřeba vody bude narůstat pokud je to opravdu těsnění a neuniká ti voda někde jinde.Podle mě tě výměna stejně nemine.Ještě jedna rada, třeba tě pomůže, vyzkoušej neutahovat víčko na expanzce (chladiči) do druhé polohy, jen na první.Víčko je volnější a snadněji přepouští tlak takže neutíká mikroplaskinami.Funguje to u starších aut u kterých je např KO chladič (teče) ,nebo zpuchřelé hadice.Je to jen nouzovka !! Po "neutažení" zkontroluj jestli nepřetíká voda přes víčko ,hlavně na ohřátém motoru!! Prasklé těsnění je následkem buď "prasáckým" zacházením s motorem nebo problémem s chlazením (nefunkční sahary,poškozená vodní pumpa,zanesený chladič atd.)
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod konqui » pon 9. lis 2009, 21:35

No já bych to vyměnil hned ale zrovna nemám na vyhození tolik peněz.
Jinak chladič tekl, měnil jsem nedávno, voda byla čistá = bez oleje, byl u toho i mechanik. Motor se nepřehřívá, při koupi to tohle nedělalo, vždy si drží ~ 90°C. Nemohu ale vědět jak bylo s motorem zacházeno přede mnou ale soudě podle majitele se o to staral (2x ročně v citroenu na prohlídku, od všeho doklady) takže mě to pochopitelně mrzí...
Uživatelský avatar
konqui
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 234
Registrován: stř 27. kvě 2009, 17:25
Bydliště: Ostrava
Vůz: C5 X7 2.0HDi 120Kw Exclusive

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod Surmi » pon 9. lis 2009, 21:53

Kamarad měl vháji tesneni pod hlavou a nemel zrovna peněz nazbyt tak koupil silikon a dal to na silikon (Golf II 1.8 skoro 300tis. nalitane). chvíli to vydrželo ale stejne musel to těsnění koupit každopádně se vyplati vrazit "par kaček" do těsnění než pak schánět celý motor (voda v oleji je svinstvo)
Xsara 1.6 16V 80kW r.v.2003-Tatík
Peugeot 307 2.0 HDi 66kW Siemens r.v.2002 -bejvalka
Peugeot 207 1.4HDi 50kW r.v.2006
Škoda Octavia RS 2.0TDi 125kW
Obrázek
Surmi
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 652
Registrován: ned 3. kvě 2009, 15:50
Bydliště: Havířov
Vůz: Škoda Octavia II 2.0TDi RS 125kW

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod rosta12345 » úte 10. lis 2009, 15:13

konqui píše:Tak a je to tady....toho čeho jsem se nejvíc obával.
Voda v chladiči malinko ubývá, na víčku od oleje je šlem. Vypadá to na prasklé těsnění pod hlavou (moje doměnka).
Máte někdo nějakou radu jak nejlépe (nejlepvněji) tohle vyřešit? Nebo to mám nechat tak dokud to jede? Nebo rovnou vyměnit celý motor? (ten by se tak za 5k dal sehnat)

voda ti může prosakovat kdekoli a emulze na víčku bych řekl že taky není v tomhle počasí až tak neobvyklá,ještě bych to více prověřil než bych to začal měnit
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod konqui » úte 10. lis 2009, 16:54

Emulzi pod víčkem neberu jako směrodatnou, spíš mě zaráží ubývající voda v chladiči, jsem si téměř jist že to bude těsnění...Ale každopádně ještě pár set km najedu aby se to potvrdilo
Uživatelský avatar
konqui
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 234
Registrován: stř 27. kvě 2009, 17:25
Bydliště: Ostrava
Vůz: C5 X7 2.0HDi 120Kw Exclusive

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod robo27 » úte 10. lis 2009, 21:01

Zdravím kolegov

Koľko taký špás ako výmena tesnenia pod hlavou zhruba stojí? Ja osobne si myslím že je tam drahá tá práca a nie to tesnenie, alebo sa mýlim? Ma to napadlo pri tom silikóne - mi prišlo divné že ked to už niekto rozobral to vrazil na silikón.....

Vďaka
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod konqui » úte 10. lis 2009, 21:08

No tak ~1000kč těsnění, 700 olej (Total Quartz 7000), ~500kč rozvodový řemen (když je dole tak se vždy dává nový), 150 gufero na ventilech (to mi taky teče), nějaké prachy za přetlakování hlavy jestli není prasklá, cca 2 litry za práci nějakému mechanikovi.
Uživatelský avatar
konqui
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 234
Registrován: stř 27. kvě 2009, 17:25
Bydliště: Ostrava
Vůz: C5 X7 2.0HDi 120Kw Exclusive

Další

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků