Prasklé těsnění pod hlavou

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod milajda22 » sob 20. úno 2010, 10:44

Taky bych se chtěl něco zeptat ohledně hlavy, nevim teda jestli je prasklá nebo je to jen tyěsnění, ale strácí se mi voda, na víčku oleje mechanik našel jemný šlem, ale říkal že by to mohlo být nějakou kondenzecí :?: (otřej to a zatím v pohodě) jenže když naplnim nádržku do max, tak po ujetí cca 1000km jsem zaze na min, kdy to vydrží tak 4000 km a pak začne pomalu klesat, olej ve vodě neni i když se ztrácí ale u 1.8 je to prý normální. Jinak nepociťuju žádné cukání, ztrátu výkonu, kolísající otáčky, přehřívání motoru , nejsou žádně loužičky pod autem kdyby unikala někde voda, prostě nic takže si myslím, že by to mohlo být to těsnění pod hlavou jsou moje doměnky správné? a neměla by se rozsvicovat kontrolka diagnostiky motoru, přece jenom by voda asi hodnoty měnila nebo ne?
Peugeot 5008 2.0l HDI 110kw Allure - r.v. 7/2012, před tím Citroen Xsara Picasso 1,8 16V Exclusive - rv. 6/2002
Email: milajda22@seznam.cz a jmenuji se Zdeněk

Obrázek
Uživatelský avatar
milajda22
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1092
Registrován: pát 28. srp 2009, 3:54
Bydliště: Jesenice u Prahy
Vůz: Peugeot 5008 2.0l HDI 110kw Allure r.v. 7/2012

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod rosta12345 » sob 20. úno 2010, 10:54

buď se ti vodá tratí někudma jenom za tepla proto to nedělá loužičky a nebo by mohla jít přez vadné těsnění do spalovacího prostoru a to by mohlo jít poznat na svíčkách podle toho jak vypadají nebo by to mohlo odhalit když si necháš změřit tlaky,osobně chych začal tou první variantou a to že bych nechal pořádně zahřát motor a pak při nastartovaném motoru skusil hledat unik.
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod viteon » sob 20. úno 2010, 11:07

pokud jde voda do válců, tak by mohlo jít z výfuku víc páry než je obvyklé u studeného motor. Jak píše rosta, pokud někde utíká netěsností, tak to chce vyzkoušet na ohřátém motoru, kdy je kapalina natlakovaná ale na loužičky bych nespoléhal, na teplých hadicích,.... se rychle odpaří, kdysi jsem netěsnost odhalil podle map od modré kapaliny na netěsných místec. Hledej od chladiče až k topení :(
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod rosta12345 » sob 20. úno 2010, 11:17

a taky kolem vodní pumpy
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod konqui » sob 20. úno 2010, 11:24

Zkus na zahřátém motoru otevřít opatrně víčko od chladiče a přidat plyn, sleduj jestli tam nejdou bublinky. Ale opatrně ať ti to nevystříkne do xichtu.
Uživatelský avatar
konqui
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 234
Registrován: stř 27. kvě 2009, 17:25
Bydliště: Ostrava
Vůz: C5 X7 2.0HDi 120Kw Exclusive

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod lafet » sob 20. úno 2010, 22:01

Ahojte. Jen pro kontrolu... Je normální u studeného motoru, když jde z výfuku vodní pára a odkápne pár kapek vody? Je to asi důsledek katalyzátoru, nebo se mýlím?
lafet
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 16
Registrován: ned 11. led 2009, 2:02
Bydliště: České Budějovice
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.v. 2000

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod viteon » sob 20. úno 2010, 22:03

je to tak jak píšeš, kondenzovaná voda leze ven :D
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod Hubi » sob 20. úno 2010, 22:05

Ano, to je celkem normální v tomto studeném a vlhkém počasí. Je to vesměs skondenzovaná voda ve výfukovým potrubí. Když jsem loni v létě měnil střední a zadní díl, všiml jsem si, že je v zadním tlumiči, u spodního lemu dirka, ta je tam právě z těchto důvodů, aby mohla voda samovolně odtékat a nedrželo se ji tolik uvnitř.
Obrázek
Citroën Xsara II break, 1.6 16V EXCLUZIVE, r.v. 2001
Peugeot 807, 2.0 HDI 100kW, EXCLUZIVE, r.v. 2007

Citroën Xsara II liftback, 1.6 16V CHRONO, r.v. 2003 - stále u našeho domu, pane říká tatíkovi
Uživatelský avatar
Hubi
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1481
Registrován: úte 3. úno 2009, 16:08
Bydliště: Benešov nad Ploučnicí
Vůz: Xsara II break, 1.6 16V EXCLUZIVE, rv. 2001

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod Pety » ned 21. úno 2010, 8:40

lafet píše:Je normální u studeného motoru, když jde z výfuku vodní pára a odkápne pár kapek vody? Je to asi důsledek katalyzátoru, nebo se mýlím?


To dělají i auta bez katalyzátoru. Se vzduchem se do motoru nasává i vodní pára a ta pak ve výfuku kondenzuje, dokud není dostatečně horký.
307SW 2007, 1.6 16V 80 kW benzin
Uživatelský avatar
Pety
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 500
Registrován: ned 6. zář 2009, 10:26
Bydliště: Chomutov
Vůz: Peugeot 307SW 2007, 1.6 16V 80 kW benzin

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod PAVEL.K » pon 16. srp 2010, 21:06

když jsem měl prasklé těsnění pod hlavou, které pak bylo vyměněno, byla provedena kontrola hlavy, vyněněna vodní pumpa, rozvody, termostat, a voda se pořád ztrácí a v nádobce na vodu je tlak , co může být příčina? Po víměně těsnění mi odešla i jedna z lambda sond. Kdyby šla voda do spalovacího sistému šlo by to třeba poznat na emisich?
PAVEL.K
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř 23. zář 2009, 21:22
Bydliště: Olomoucký kraj
Vůz: citroen xsara, 1.4i rok 2004 benzín překopanej na plyn

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod PAVEL.K » úte 17. srp 2010, 8:49

Ještě jsem se chtěl zeptat, když mi měnili těsnění pod hlavou, je potřeba po nejaké době hlavu znovu přitáhnout nebo ne? a pak jde nějak provést tlaková zkouška celého chladicého systému? , ne jen hlavy
PAVEL.K
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř 23. zář 2009, 21:22
Bydliště: Olomoucký kraj
Vůz: citroen xsara, 1.4i rok 2004 benzín překopanej na plyn

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod snoopy » úte 17. srp 2010, 8:54

tlaková zkouška chladicího systému provést jde.

jak moc se ta voda ztrácí? Když nastartuješ ( a trochu přidáš plyn), jdou ti do nádržky bubliny?
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod PAVEL.K » úte 17. srp 2010, 9:11

tak třeba včera jsem dolil asi 1,5 dcl vody a před tím třeba 14 dní nic, pořád se voda držela asi tak kousek nad ryskou min.
a zda jsou bublinky to jsem nezkoušel, abych to zjistil tak mám oddělat víčko od nádržky na vodu , nastartovat a přidat lehce plyn?
Mě totiž nejde do hlavy, že když mi toto dělalo s tou vodou, že se ztrácela a nádržce byl tlak třeba i po dni co auto stálo a bylo mi měněno těsnění pod hlavou atd že to dělá pořád, jen voda se ztrácí o neco mín.
PAVEL.K
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř 23. zář 2009, 21:22
Bydliště: Olomoucký kraj
Vůz: citroen xsara, 1.4i rok 2004 benzín překopanej na plyn

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod snoopy » úte 17. srp 2010, 9:27

no je blbost, aby se ti zrácela voda a přitom jsi měl natlakovaný okruh.
Ta voda se ztrácí nepravidelně? někdy je to dlouho OK a jindy trochu zmizí?
Jak byly ty vedra, tak se ti voda neztrácela a ztrácí se až teď, když je trochu "chladněji" ?
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod PAVEL.K » úte 17. srp 2010, 9:38

no prostě když oddělám viko od vody tak to udělá taky zvuk jako kdybych to otevřel když je to zahřáté, zda je to tlak či podtlak ti teď neřeknu.
Jinak voda se ztrácí nepravidelně, třeba jsem dolil vodu k rysce max a za dva dny voda klesla asi tak 1cm nad rysku min a tak se držela, to jsem si říkal že třeba tam bylo moc vody a tak to přepadem vyteklo ven. Tak jsem jezdil třeba 14 dní na jel na to 1000 km a pohoda a včera jsem se podíval a voda byla asi tak 1-1,5 cm pod ryskou min. Po dolití vody jsem pak najel asi tak 8 km a když jsem se dnes podíval tak voda držela a tlak po oddělání nebyl, ale možná bylo auto málo včera zahřáté. A když byli ty vedra tak voda držela, až ted jak se ochladilo
PAVEL.K
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř 23. zář 2009, 21:22
Bydliště: Olomoucký kraj
Vůz: citroen xsara, 1.4i rok 2004 benzín překopanej na plyn

PředchozíDalší

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků

cron