Prasklé těsnění pod hlavou

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod Fanatik » ned 12. led 2014, 21:03

Válce se počítají od rozvodů.
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1362
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod laci » pát 17. led 2014, 13:07

Ahoj,ahoj..mám takú otázku , vie niekdo prepočítať uhol dotiahnutia hlavy valcov na newton meter??
240 stupnov = ? newton meter..dík..
citroen xsara 1.4i plaisir r.v.2000
Uživatelský avatar
laci
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 140
Registrován: sob 5. zář 2009, 16:44
Bydliště: Velký Krtíš
Vůz: citroen xsara 1.4i plaisir (potešenie) r.v.2000 VF7N1KFXF36988448

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod MP » pát 17. led 2014, 13:24

To si myslím bude rozumější sehnat si momenťák .
Podle mě je nějaký počítání úhlu dotažení nemožný . Ale třeba tu nějakej Einstein mezi náma je .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod laci » pát 17. led 2014, 13:47

Iba ma to zaujíma lebo práve dotahujem hlavu a mám iba momenťák od 28 newtnov hore , tak sa bojím dotiahnut na 28..
a treba iba 20..+240stupnov..hm..
citroen xsara 1.4i plaisir r.v.2000
Uživatelský avatar
laci
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 140
Registrován: sob 5. zář 2009, 16:44
Bydliště: Velký Krtíš
Vůz: citroen xsara 1.4i plaisir (potešenie) r.v.2000 VF7N1KFXF36988448

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod empík » sob 18. led 2014, 13:00

Tiež si myslím, že je to neriešitelná matematická úloha. Preto je to aj tak nastavené, lebo každá skrutka má trošku odlišný odpor pri doťahovaní. Ja osobne by som sa však nebál dotiahnuť to na tých 28nm akurát by som to viackrát obehal dookola, kým by som to definitívne dotiahol. :)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod Fanatik » sob 18. led 2014, 14:26

Hlava se dotahuje momentem + úhel. Na dotažení momentem musíš mít momenťák a na úhel se používá úhloměr. Přepočítávat úhel na moment je, podle mého názoru, nesmysl. Jestli si to nedělal, svěř to radši zkušenému servisákovi. Nemusí být ani z citroenu. A měli by se použít i nové šrouby.
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1362
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod laci » sob 18. led 2014, 19:09

Ano každá skrutka má svoj odpor ale práve pre to je základ 20 nano a potom definitívny uhol 240stupnov aby boli rovnomerne dotiahnuté všetky skrutky . keď sme dotiahly momenty na 28 + uhol ..bol som zvedavý na kolko nano je faktickly utiahnutá hlava.na120nano.
citroen xsara 1.4i plaisir r.v.2000
Uživatelský avatar
laci
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 140
Registrován: sob 5. zář 2009, 16:44
Bydliště: Velký Krtíš
Vůz: citroen xsara 1.4i plaisir (potešenie) r.v.2000 VF7N1KFXF36988448

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod empík » sob 18. led 2014, 19:17

Možno sme si celkom neporozumeli. Pokiaľ by som doťahoval na 28nm už by som nepridával tých 240st, ale max. 90. Pár krát som robil túto činnosť a vždy som to robil len od oka bez momenťáku. Viem, že to nie je správne, ale nikdy som s tým nemal problém. :)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod laci » ned 19. led 2014, 12:33

Keď máš cit a odvahu tak sa to dá aj bez momentu , niekto to má proste v oku . Ináč myslím že tých 8 nano je zanedbatelných.
Napr. kamarát dotahuje podla tipu a hrúbky šrobu..
citroen xsara 1.4i plaisir r.v.2000
Uživatelský avatar
laci
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 140
Registrován: sob 5. zář 2009, 16:44
Bydliště: Velký Krtíš
Vůz: citroen xsara 1.4i plaisir (potešenie) r.v.2000 VF7N1KFXF36988448

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod MP » ned 19. led 2014, 12:53

laci píše:že tých 8 nano je


8 nano ?
Myslím že mluvíme o 20 Nm a 28 Nm , takže 8 Nm , což je Newtonmetr
Utahovacího momentu 1Nm se dosáhne působí-li se silou 1N na ramenu (klíči) délky 1 metr. Vzhledem k tomu, že se používá klíčů jiné, normální délky, je nutné sílu zvětšit v poměru zmenšení délky klíče k délce 1 metr.
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod laci » pon 20. led 2014, 17:48

Ach ..prepáčte , myslel som to dobre ano,ano newtonmeter ..
citroen xsara 1.4i plaisir r.v.2000
Uživatelský avatar
laci
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 140
Registrován: sob 5. zář 2009, 16:44
Bydliště: Velký Krtíš
Vůz: citroen xsara 1.4i plaisir (potešenie) r.v.2000 VF7N1KFXF36988448

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod NevimNic » sob 15. dub 2017, 12:49

Zdravím všechny - tak je to tady, při výletě k rodičům fouklo těsnění pod hlavou, pára z výfuku, při dojezdu škubání motoru a po vyšroubování svíček zjištěn zaplavený 2.válec. To je pech, protože jsem na autě měl udělané snad všechno. Nyní dilema...
Jelikož oprava by se mohla vyšplhat v nejhorším případě na 10-15 tisíc, chtěl bych se Vás zeptat, co byste s autem udělali Vy ?
Kdybych to chtěl prodat za nějakou zbytkovou cenu, třeba 5-10 tisíc, stejně to musím dotáhnout na evidenčku a řešit kupní smlouvu a přepis. Myslíte, že je vhodné řešení třeba z auta rozprodat pár věcí a zbytek odvézt na vrakoviště ? Vezmou tam auto k likvidaci s demontovanými díly ?
Jinak to auto jsem hodil na bazoš za 12 tisíc, ale nikdo o to zatím nemá zájem (jasně, je to drahé, ale polezu dolů), tak pokud by někdo chtěl mrknout, pošlu mu odkaz.
Doufám, že to není nepovolená reklama :chrum: .
Díky moc za reakce.
NevimNic
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 7. říj 2010, 19:34
Bydliště: Boskovice
Vůz: 1.8i Break, 1998

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod MP » sob 15. dub 2017, 20:15

Jestli je to ona :
https://auto.bazos.cz/inzerat/73730601/Xsara-Break-N2-1998-tesneni-pod-hlavou.php
Tak by to stálo za to opravit .
Výměna těsnění pod hlavou , plus olej , chladící kapalina ... to zdaleka nebude takovej rozpočet jak píšeš .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod Cvrček » sob 15. dub 2017, 21:15

Jestli je to jen fouknutý těsnění,tak bych hned neházel flintu do žita. Spíš to oprav,než zbrkle poslat do světa.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod NevimNic » ned 16. dub 2017, 11:02

Díky za názory.
Ano, ten odkaz to je ona. Ptal jsem se opraváře přímo v místě a řekl, že to udělá, ale pouze kvalitně - proto ta cena. Tím myslel vyměnit vše kolem toho, vč. např. šroubů, těsnění sacího a výf. potrubí, přebroušení hlavy a tlakové zkoušky. Prý má špatné zkušenosti s výměnou pouze těsnění, zrovna mu prý vrátili po týdnu auto, kde vyměnil právě jen těsnění a nic víc (praskl údajně šroub).
Navíc, když chci točit startérem, tak jednou to chytne hned a podruhé se startér kousne a musím s autem pohnout přes kvalt, tzn. mám podezření na nějaké přidření.
Auto mám u našich na chalupě a kdybych se do toho chtěl dát sám, musel bych si to nechat odtáhnout domů 60 km. Navíc nejsem tak dobrý mechanik, dělám si na autě jen jednodušší věci a tohle je pro mě vyšší dívčí.
Myslíte, že by šlo nějak diagnostikovat to přidření ? Třeba vyšroubovat svíčky a točit ráčnou motorem ?
Já bych se do té výměny klidně dal, ostatně mám knížku i s obrázky :mrgreen: , ale strach z komplikací typu "přidření něčeho" mi to nedovoluje :mrgreen: .
NevimNic
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 7. říj 2010, 19:34
Bydliště: Boskovice
Vůz: 1.8i Break, 1998

PředchozíDalší

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků