Prasklé těsnění pod hlavou

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod Fanatik » ned 16. dub 2017, 12:35

Jestli je něco, ve válcích přidřeného, zjistíš až po sundání hlavy. A jestli ti teče voda těsněním do motoru, může naplnit spalovací prostor a blokovat píst.
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1362
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod NevimNic » ned 16. dub 2017, 13:09

OK.
Zatím jsem pouze při první obhlídce zjistil, že 2. válec je zaplavený, svíčka černá. Ostatní válce jsou dobré, svíčky čisté. Stříkačkou jsem z 2.válce vytáhl asi 1 dcl kapaliny. Dále jsem zjistil, že hladina oleje v motoru se zvedla nad rysku.
NevimNic
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 7. říj 2010, 19:34
Bydliště: Boskovice
Vůz: 1.8i Break, 1998

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod empík » ned 16. dub 2017, 19:35

Všetko nasvedčuje tomu, že problémy robí unikajúca voda z chladenia. Aby si sa o tom uistil, je potrené vypustiť všetku vodu z chladenia. Motor naštartuješ na pár minút, aby sa vytlačila z valcov zbytková voda a potom na druhý deň uvidíš, či to bude štartovať normálne, alebo sa to zasekne. :idea:
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod zlj » ned 16. dub 2017, 19:58

V žádném případě bych se to nepokoušel nastartovat,akorát by jsi mohl ohnout ojnici.Hlavu dolu.
Uživatelský avatar
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 392
Registrován: pát 25. pro 2009, 21:50
Bydliště: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod NevimNic » pon 17. dub 2017, 8:24

No jo, jenže já jsem s tímto stavem jel asi 50 km. Teplota kapaliny se celou dobu držela na standardních 85-90 stupňů. Ze začátku to vždycky po zařazení vyšší rychlosti cukalo, ale jak se to dostalo do otáček, táhlo to normálně. Posledních 5 km už se cukání zvyšovalo a k chalupě jsem prakticky doskákal. Ale volnoběh byl takřka normální, i na ty 3 válce. U chalupy jsem s tím ještě asi po hodině trochu popojížděl kvůli přeparkování.
Asi i tuším, proč k tomu došlo. Před 14 dny jsem měnil chladič, protože už léta slzel, sice minimálně, ale sem tam kapka pod autem byla. Občas (3x do roka) mi i zakolísala prudce teplota a v expanzce přibyla a nebo ubyla kapalina. V těsnění pod hlavou zřejmě nějaká trhlinka byla. Auto dělalo to, že při krátkých jízdách a krátkých zastávkách s vypnutím motoru a následné jízdě asi po 100-200 metrech motor ztratil tah (začal cukat) a po pár metrech se zase uklidnil. V servisu mi řekli - to tyto Xsary dělají. Myslím ale, že tam právě k něčemu souvisejícímu s netěsnostmi docházelo. No a ten chladič to asi dorazil.
Tak zkusím domluvit tu opravu formou pouze výměny těsnění pod hlavou a gufer ventilů.
NevimNic
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 7. říj 2010, 19:34
Bydliště: Boskovice
Vůz: 1.8i Break, 1998

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod Fanatik » pon 17. dub 2017, 10:55

Tu hlavu nech zarovnat. Když to neuděláš, tak se může stát, že to těsnění budeš měnit zbytečně. A místo toho, aby si ušetřil, tak to budeš mít dražší.
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1362
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod vena garážmistr » úte 18. dub 2017, 8:18

Fanatik má pravdu, pokud se sundává makovice tak chce nechat líznout pokaždé. Kámoš mechanik se takhle vycvičil na tehdy favoritu 6x sundával makovici a pořád to nebylo dobrý nakonec nechal makovici líznout o pár setin a bylo po problému.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázek
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Uživatelský avatar
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2232
Registrován: ned 17. led 2010, 13:57
Bydliště: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod NevimNic » úte 18. dub 2017, 21:13

Tak domluvená oprava v místním servisu. Bude to i s líznutím makovice, jak píše vena garážmistr. Aspoň taky jednou nebudu mít ruce od šmíru a o Xsarevnu se postará někdo jinej, byť to vyjde dráž. Dám pak vědět, kolik jsem vysolil a jak to vypadalo pod tou kebulí.
NevimNic
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 7. říj 2010, 19:34
Bydliště: Boskovice
Vůz: 1.8i Break, 1998

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod NevimNic » sob 17. čer 2017, 15:24

Takže zde jsou výsledky - nové těsnění pod hlavou, těsnění sací a výfukové, broušení hlavy, tlaková zkouška hlavy, broušení bloku, broušení ventilů, nové šrouby hlavy, sada rozvodů (bez pumpy), výplach motoru. Cena 16500 vč. DPH, záruka 2 roky. Je to docela pálka, ale bylo na tom dost práce a zdá se, že je poctivá. Auto jede skvěle, zmizelo letité cukání po rozjezdech a občasné kolísání volnoběhu. A když už jsem byl v těch investicích, nechal jsem poprvé v životě po 7 letech zkontrolovat klimu - ještě tam bylo 270g chladiva (celkem má tento model 970g). Systém drží tlak, kompresor přestal chrochtat, klima chladí - takže spokojenost. A jako bonus nová STK. A to šlo auto před 2 měsíci málem do šrotu.... :driv:
NevimNic
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 7. říj 2010, 19:34
Bydliště: Boskovice
Vůz: 1.8i Break, 1998

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod zlj » sob 17. čer 2017, 20:19

Dát do dvacetiletého auta tolik peněz,že to převyšuje jeho hodnotu no nevím.Každý musí sám posoudit z čeho se chce radovat.
Uživatelský avatar
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 392
Registrován: pát 25. pro 2009, 21:50
Bydliště: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod Fanatik » ned 18. čer 2017, 9:02

Máš li auto jako srdeční záležitost, tak není co řešit. Mě loni stála údržba 15 letého auta asi 20 000 Kč. A taky toho nelituji. :jup:
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1362
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod Seldi » ned 18. čer 2017, 9:08

Ale tak zase na motor už zase nešáhneš kolik let snad. A kdyby jsi ted eště nastříkal dutiny a podvozek, tak ti dalších 10let vydrží bez problému a budeš mít starý poctivý auto.
Seldi
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát 1. črc 2011, 17:38
Bydliště: Tábor
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDi,2001

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod betom » ned 18. čer 2017, 10:18

Nejhorší je přečkat tu dobu, než se z "pojízdného šrotu" stane cenný veterán, který začne nabývat na ceně. :lol:
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1140
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod Roman4 » ned 18. čer 2017, 14:12

Je to tak :-).
Před půl rokem měla moje Xsara kvůli problémům se škubáním už nastartováno ke šrotišti a teď je bez problému (212 kkm).
Taky si říkám, že její hodnota třeba i začne zase stoupat od nuly v zhůru :-)
Roman4
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 1. říj 2009, 21:11
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: Xsara 1 hatchback, 1999, 1.4 benzin, man.klimatizace, ABS

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Příspěvekod rambik7 » sob 15. črc 2017, 22:41

konqui píše:No tak ~1000kč těsnění, 700 olej (Total Quartz 7000), ~500kč rozvodový řemen (když je dole tak se vždy dává nový), 150 gufero na ventilech (to mi taky teče), nějaké prachy za přetlakování hlavy jestli není prasklá, cca 2 litry za práci nějakému mechanikovi.

To fakt potrebujem spraviť úplne všetko takto pocparadi dnes som chcel meniť riešenie hlavy a xsara si povedala ze nechce tak sa jej nechce proste a tak sa mi nedala odkrútiť hlava 2 sroby niekto skôr načal a a na mňa prišlo a pretočil som imbusky: / viete ako sa to dá inak vytiahnuť?
rambik7
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv 23. dub 2015, 10:21
Bydliště: Brezno
Vůz: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 2001 66kW 1998cm3

Předchozí

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků