Vstřikování

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Vstřikování

Příspěvekod Roony » pon 30. lis 2009, 21:18

jj tohle jsem taky ýž prolezl,šlo mi spíš to proč píšou že rozvod OHV je ted uz na ustupu. Neprijde mi o moc horsi.
Roony
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 12
Registrován: úte 10. lis 2009, 21:35

Re: Vstřikování

Příspěvekod Marek » pon 30. lis 2009, 22:41

Možná tam hraje také roli změna ventilové vůle, u OHV je cca 20cm dlouhá zvedací tyčka, která se ohřívá jinak, než hlava a např, po výměně těsnění pod hlavou se musí vůle kontrolovat, protože těsnění si sedá. Nevím, jestli hydraulická zdvihátka by si s tím poradila. OHC i bez hydraulických zdvihátek se prakticky neseřizuje, vydrží bez údržby víc než rozvody s řemenem.
Nejlepší u rozvodu OHV byla verze s ozubenými koly mezi klikovkou a vačkou, není to zas takový exot, např. to měly motory u R12 a tedy i u nás známé Dacie 1300!
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Vstřikování

Příspěvekod Škopek » pon 30. lis 2009, 23:10

Roony píše:jj tohle jsem taky ýž prolezl,šlo mi spíš to proč píšou že rozvod OHV je ted uz na ustupu. Neprijde mi o moc horsi.

Zdravím
Hlavní důvod je,že OHC může dosahovat větších otáček než OHV a diky tomu i vyššího výkonu motoru.
Xsara 2.0 HDI 66 Kw hatchback do provozu 3 ledna 2003 u frantíků - XSARA - dobrá volba
Uživatelský avatar
Škopek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 839
Registrován: sob 8. lis 2008, 17:36
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: Xsara 2.0 hdi hatchback 66Kw nafta 2002

Re: Vstřikování

Příspěvekod Pety » úte 1. pro 2009, 11:43

No, dlouhá zdvihátka u OHV se teplem roztahují, je problém dodržet malé vůle ventilů. Vůle musejí být větší, což je jednak hlučnější a druhak se to víc vytlouká. Navíc jsou tam větší setrvačné hmoty, což způsobuje potíže u vysokootáčkových motorů. Kromě toho OHC se dá snadno udělat 2xOHC (DOHC).
307SW 2007, 1.6 16V 80 kW benzin
Uživatelský avatar
Pety
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 500
Registrován: ned 6. zář 2009, 10:26
Bydliště: Chomutov
Vůz: Peugeot 307SW 2007, 1.6 16V 80 kW benzin

jak vymontovat vstřikovače

Příspěvekod rasoni » pon 26. srp 2013, 9:50

zdarec xsaráci,
mám dotaz , jak vymontovat vstřikovací lištu a pak z ní vyndat vstřikovače , :)

díky
Uživatelský avatar
rasoni
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 25
Registrován: stř 10. dub 2013, 17:48
Bydliště: západní čechy
Vůz: xsara 1.6 i , 65KW , benzín,kupé 1999

Závada vstřikování 1.4i a utržený kondenzátor

Příspěvekod Muf_2005 » ned 24. lis 2013, 17:39

Mám Xsaru II. r. 2001 1.4i. Již delší dobu se potýkám při zahřátí motoru s občasným cukáním a svitem kontrolky vstřikování (měněn palivový filtr, svíčky, jeden vstřik). Dle diagnostiky v Citroenu (stálo mě to kolem 900,- Kč) vstřikování funguje absolutně bez problému). V paměti byla závada možný zkrat vstřikování. Technik závadu smazal a pak cca týden OK. Teď to začalo nanovo. Mohl by tento kondenzátor mít na toto vliv? Jen děje se to, když se otevírá termostat. Auto studené - OK. Blíží se k 90°a začne cukat a blikat kontrolka vstřikování. Otevře se se termostat a vše OK.

Dnes jsem doléval ostřikovače a všiml jsem si, že mám utržený dle dokumentace odrušovací kondenzátor Facon 2022 Citroen číslo: 6555 K9. - může mít na to tento kondenzátor vliv?
Naposledy upravil Muf_2005 dne ned 24. lis 2013, 18:33, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Muf_2005
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned 15. dub 2012, 7:33
Bydliště: Domažlice
Vůz: Citroen Xsara 1.4i 2001

Re: Závada vstřikování 1.4i a utržený kondenzátor

Příspěvekod MP » ned 24. lis 2013, 18:27

Muf_2005 píše:, když se spíná termostat. .......... Sepne se termostat a vše OK.


Termostat se spíná ? Hm.... ?
Termostat se otevírá .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Obrázek
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4322
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011 (ex: Xsara 1.9 TD - 1998 , C5 Break 2.0 HDi - 2004 )

Re: Závada vstřikování 1.4i a utržený kondenzátor

Příspěvekod Muf_2005 » ned 24. lis 2013, 18:34

Opraveno, aby bylo pochopeno.
Naposledy upravil baffy dne ned 24. lis 2013, 18:41, celkově upraveno 1
Důvod: odstránená zbytočná citácia
Uživatelský avatar
Muf_2005
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned 15. dub 2012, 7:33
Bydliště: Domažlice
Vůz: Citroen Xsara 1.4i 2001

Re: Závada vstřikování 1.4i a utržený kondenzátor

Příspěvekod baffy » ned 24. lis 2013, 18:45

Ak je táto sranda http://www.xsara.sk/phpbb3/viewtopic.php?f=59&t=9723&start=15 ,tak snáď aj ano ,mohlo by to mať nejaký vplyv
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Peugeot 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5124
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Závada vstřikování 1.4i a utržený kondenzátor

Příspěvekod Muf_2005 » ned 24. lis 2013, 19:10

Právě tímto jsem se dostal až na Peugeot forum, kde to jeden měl taky ulomený, ale nikde nebylo, zda ten kondenzátor má na něco vliv nebo ne. Každopádně jej koupím a vyměním za orig. nový.
Uživatelský avatar
Muf_2005
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned 15. dub 2012, 7:33
Bydliště: Domažlice
Vůz: Citroen Xsara 1.4i 2001

Re: Vstřikování

Příspěvekod porez » sob 28. bře 2015, 13:16

Xsara 1,4i má nepřímé vstřikování paliva?
Uživatelský avatar
porez
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 341
Registrován: stř 14. zář 2011, 9:38
Bydliště: Přerov
Vůz: Citroen Xsara-1,4,Benzín,1999,STŘÍBRNÝ SRŠEŇ

Re: Vstřikování

Příspěvekod empík » sob 28. bře 2015, 14:26

Odrušovací kondenzátor je preto odrušovací aby zabraňoval rušeniu. :lol:
Používa sa vätšinou preto, že to vyžaduje nejaká norma. Pokiaľ je prechodný, tak bez neho samozrejme nemôže zariadenie fungovať. V elektrotechnike sa používa hlavne z dôvodu odrušenia (zníženiu rušenia) nejakého zdroja rušenia ako napr. motorček alebo nejaká cievočka. Bežné použitie je napr. u vysávačov a mixérov. Prechodný kondenzátor musí mať min. 3 ale vätšinou má 4 vývody.:)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1703
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Vstřikování

Příspěvekod rosta12345 » sob 28. bře 2015, 17:08

porez píše:Xsara 1,4i má nepřímé vstřikování paliva?

ANO
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Vstřikování

Příspěvekod vlasta0303 » čtv 21. kvě 2015, 15:14

Nazdar xsaramádi!Mám problém,jak vyzkoušet benzin.střiky.Jsou-li dobré,či ne.Zkouška samodomo preferuji./1.8l16V střiky Bosch/Má někdo :idea: ?Díky.
Obrázek
Uživatelský avatar
vlasta0303
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 417
Registrován: sob 13. úno 2010, 20:41
Bydliště: Plzeň-Locháč
Vůz: xsara-picasso 1.8i16v r.v.03 85kw B/LPG

vstřiky ?

Příspěvekod SGOC » sob 20. čer 2015, 15:12

koukam na schema motoru X1 1.8 MMarelli a cinklo mi do oka ze 1.a 4. vstrik jsou zapojeny paralerne , 2.a3. vstrik taky. vzdycky jsem myslel ze ŘJ ma na to 4vystupy. moc mi hlava nebere proc to tak je ,jestli vyplach.. vi to nekdo?
Uživatelský avatar
SGOC
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 8. led 2009, 18:42
Bydliště: Nymburk
Vůz: Xsara I coupe 99´ 1.8i 66kW

PředchozíDalší

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků