únik motorového oleje měrkou

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: únik motorového oleje měrkou

Příspěvekod YARI » pát 31. pro 2010, 6:50

Mě se stalo totéž vloni a zjistil jsem zlomenou trubku odvětrání motoru, všimni si toho průvěsu u praskliny. Nová trubka udělá po vyhřátí totéž a zamrzne ev. praskne. Více je patrno z obrázků: http://picasaweb.google.com/rossx10/Cit ... W1paueiwE# roubík do horního odvodu - nad klapku jsem zrušil. Další věc je použitý olej. Mám naběháno 170 tis. a oleje si to vezme cca 3l /10000km, což je dost. Při použití doporučeného oleje 5W40 se mi dosti zasírala klapka v přívodu vzuchu až zamrzla (olej pěnil) a motor ječel na plný plyn. Jelikož motor je již starší, přešel jsem na olej 15W40, a tyto problémy úplně zmizely. Interval výměny mám 6000km, nebo jeden rok. Vzledem k ceně oleje mě to nebolí. Jedině si dávám pozor při studených startech a nechám jej cca dvě minutky v nízkých otáčkách. Zatím nejnižší teplota u startu byla -24stupňů a zatím bez problému.
YARI
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř 1. črc 2009, 5:54
Vůz: Xsara Picasso 1,8 16V,2003

Re: únik motorového oleje měrkou

Příspěvekod ESA » úte 1. úno 2011, 21:37

Dobrý den,
ač mám Berlingo snad to nebude vadit - považuju se za rodinu. Spojují nás stejné závady. Olej přes olejovou měrku 2x a celá náplň v mraze -15...a v rozmezí tří týdnů. Naštěstí vždy v blízkosti benzinky. Zamrzlé odvětrání je jasné, ale není tam toho "vodního hlenu" - emulze trochu moc? Proto mě spíše zajímá, zda se tyto problémy, netýkají pouze těch, kteří jezdí na LPG.
- Na LPG jezdím od komunistů a daň z lacinějšího paliva se různě skrývá. Ani žárová sedla u citroenu nevydržely moc více než 60000km. Už se mi ten chod motoru moc nelíbil. K tomu ten vyšplíchaný olej...

- měření komprese potvrdilo, že komprese klesá a u jednotlivých válců je různá
- sundání hlavy mé obavy potvrdilo
- výfukový ventil prvního válce bez vůle
- toto je už u berlinga po druhé hava vydržela 60000km (u staré škodovky tak 20000 - tedy úspěch a nestěžuju si)

Domnívám se, že se při spalování LPG vzniká nadměrné množství vodní páry. Ta se nějakým způsobem dostává ke klikovce a to způsobuje ten problém zamrzání odvětrání. Nevím, zda se tam ta pára dostává dejme tomu v současné době špatně těsnícím výfukovým ventilem nebo spíše kolem kroužků.
Může mě někdo vyvést z omylu?

Děkuji :?
ESA
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte 1. úno 2011, 20:06
Bydliště: Kašava
Vůz: Citroen Berlingo 1,8i,benzin,LPG

Re: únik motorového oleje měrkou

Příspěvekod rosta12345 » úte 1. úno 2011, 23:02

neboj děla to i u benzínu :D
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: únik motorového oleje měrkou

Příspěvekod Rope » stř 2. úno 2011, 19:28

jj moje bejvalka tuto zimu taky vyšplouchla, ja to předloni čistil a po dvou létech je to zpět a to má najeto lehce přes stovku.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: únik motorového oleje měrkou

Příspěvekod Marek » stř 2. úno 2011, 20:14

To ESA:

Zdravím dalšího plynaře a je mi líto, že máš takové problémy. Na Xsaře mám na LPG najeto cca 75tis km, před tím jsem měl Formana a na něm jsme najel také přibližně tolik, bez problémů co se týká motoru, prodával jsem ho kvůli korozi a motor šel perfektně. A jeden kamarád nedávno likvidoval Formana na LPG, který měl najeto na LPG kolem 360 tis. km a jednou měnil těsnění pod hlavou, ventily a hlava O.K. On jezdí delší trasy, já motor ničím poskakováním po městě a při tom dost využívám síly motoru k akceleraci. Nezdá se mi, že by LPG likvidoval motor, pokud např. měníš olej v rozumných intervalech, tankuješ kvalitní plyn, nejezdíš bez vody a nepodtáčíš motor, k čemuž pružný a tichý chod motoru svádí.
Máme asi stejné motory mám 8V, s jakou spotřebou jezdíš?

K čištění hadice - v létě jsem hadici kontroloval a byla krásně čistá. Přesto jsem v zimě zamrzl. Před léty jsem hadici čistil na podzim, byla plná emulze a v zimě jsem taky zamrzl. Jediné, co se mi osvědčilo, je spínač na měrce a bzučák.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: únik motorového oleje měrkou

Příspěvekod ESA » stř 2. úno 2011, 20:37

Chudina,
jdu na to zkusit vymyslet nějaké účinné léky. Dám vědět.. -cat-
ESA
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte 1. úno 2011, 20:06
Bydliště: Kašava
Vůz: Citroen Berlingo 1,8i,benzin,LPG

Re: únik motorového oleje měrkou

Příspěvekod ESA » stř 2. úno 2011, 21:54

Aha, jak odpovědět Markovi.. Jsem v této diskuzi analfabet ale snad se to časem podá.
Asi na to určitě bude mít vliv ta kvalita plynu. Jezdil jsem olej dokonce plnou syndetiku ale od té doby co vyšplíchlo dávám tu polo 15W40? LPG teda nevybírám snad jen podle ceny. U vás máte asi lepší plyn tady hrozí asi Polsko - nevím. Tam jde hlavně o to že tutově trpí sedla ventilů - i žárové tj. u motorů na natural. Asi to stačí jednou pořádně uhnat a potom už se to veze jak je to vyhřáté...
Myslím že jeden s těch plynů způsobuje tu vysokou teplotu. Nejsem schopen posoudit v jakém poměru to mají smíchané. Tvrdí že mají zimní a letní směs.. Ale pamatuji se že za kom. bomba na sporák v mraze vyjela téměř do dna a nyní tam zůstane půlka.
Motor na LPG kromě těch sedel nijak netrpí možná i lepší. Když se jezdí opatrně určitě je to dobré - jako lehká noha. Pak jsou ty výsledky jiné. Forman už měl určitě taky sedla na natural - tedy žárová že
Já tím tahám těžké vozíky, jedu Franciji co se dá - když už je člověk jednou na té pořádné cestě a jede to atd. Spotřeba opravdu nevím ujedu 300-400km na nádrž je tam 60l tak asi na 40l plná
Kdybych neměl známého velmi dobrého motoráře nedovoloval bych si to co dělám. Ale stejně bych doporučoval při provozu na LPG měřit pravidelně kompresi třeba při výměně svíček a vést si poznámky o naměřených hodnotách. Nic to nestojí a když se to podchytí v začátku je to dobré.
Jdu vymyslet něco na ten kondenzát..

Jo, a motory máme stejné 8V
ESA
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte 1. úno 2011, 20:06
Bydliště: Kašava
Vůz: Citroen Berlingo 1,8i,benzin,LPG

Re: únik motorového oleje měrkou

Příspěvekod vlasta0303 » pát 4. úno 2011, 13:12

LPG-dobrá volba!Já mám LPG namontováno hnedle 2 roky a nemohu si stěžovat.Tankuji u ONO-16,90kč/l.S tvou spotřebou plynu souhlasím.Když však natankuji na Folmavě u jiné firmy,je to rozdíl/jako v D/.Ono je v tom rozdíl jak píšeš"letní a zimní"LPG.Když si budeš kupovat plyn v bombě,tak se tě také zeptají,zda-li chceš ten lepší.On totiž má jedné složky více,takže když máš caravan v zimně na horách vypotřebuješ ji celou a" nezamrzne" ti.A vovotom to je.Občas jezdím Folmava-Mnichov-Folmava a nádrž místo náhradního kola, mi bohatě stačí.Motor.olej 10W40.Jinak ještě je taková věcička.Montuje se někam k sání a to si přisává nějaký olej.Pomněr jde štelovat.Má to nějak přimazávat ventily.Mám dojem,že jsem to našel na stránkách od "LPG".Ten husí krk co vede od víka ventilů k sání, jsem nahradil hadicí bez odbočky.Podle mého,zakopaný pes je v popojíždění na krátké vzdálenosti.Motor se neprohřeje tak aby se vysrážená voda odpařila a proběhla spalováním. :driv:
Obrázek
Uživatelský avatar
vlasta0303
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 417
Registrován: sob 13. úno 2010, 20:41
Bydliště: Plzeň-Locháč
Vůz: xsara-picasso 1.8i16v r.v.03 85kw B/LPG

Re: únik motorového oleje měrkou

Příspěvekod Kleki » pát 4. úno 2011, 16:53

To ESA : Ak tam dávaš olej 15W40 , tak to nie je polosyntetika ale minerál. Polosyntetiky sú 10W40.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: únik motorového oleje měrkou

Příspěvekod ESA » pát 4. úno 2011, 17:40

Plně souhlasím s názorem vlasta 0303 stran přimazávání. Určitě to bude přínos a určitě to vyzkouším. Dle netu je výhřevnější ten Butan 50MJ/kg ale Propan je jen o kousek 45Mj/kg. Tedy kromě toho vypařování s tím nejde moc nejde udělat. Neboli tu teplotu moc neovlivní - na vaření absolutní špička. Oktanové číslo 110 - 120 u plynu je taky výborné - proč na to nepostaví motor..

Ještě k tomu zamrzání odvětrání. Oddělím odvětrání klikovky tím, že to nespojím s nalévacím hrdlem oleje. Vhodně ošetřím konec hadice sítkem. Zdá se mi že ten hlen teče s toho plnícího hrdla směrem dolů ke klice. Tak místo té hadice tam nastrčím čirou petku bez hadice a budu vidět co to skutečně plive. Ona ta vlhkost taky způsobuje bordel i ve škrtící klapce - krokový motorek volnoběhu.Tam to mám taky napojené. Nevím jak to máte vy..

Kleki: omlouvám se mám v těch olejích bordel..
ESA
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte 1. úno 2011, 20:06
Bydliště: Kašava
Vůz: Citroen Berlingo 1,8i,benzin,LPG

Re: únik motorového oleje měrkou

Příspěvekod kerbr » pon 21. úno 2011, 18:32

Nemáte někdo návod na to udělátko na měrku?Letošní zimu už mě vystřík olej 2x.
kerbr
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob 29. led 2011, 12:00
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Vůz: citroen Xsara 1,8 benzín rv.1999

Re: únik motorového oleje měrkou

Příspěvekod viteon » pon 21. úno 2011, 18:35

Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: únik motorového oleje měrkou

Příspěvekod RM1CZ » stř 23. úno 2011, 20:28

Ahoj tak dnes rano po mesici opet olej venku :( :(
Citroen Xsara Picasso 1.8 16V
Citroen C4 1.6HDi 80Kw VTS
Obrázek
Uživatelský avatar
RM1CZ
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 14
Registrován: pát 29. led 2010, 21:15
Bydliště: Droužkovice okr.Chomutov
Vůz: Xsara Picasso 1.8 16v r.v. 2001

Re: únik motorového oleje měrkou

Příspěvekod Sleemak » stř 23. úno 2011, 21:19

Tak mě se dnes stalo něco podobného, cestou do práce. Akorát že mi to nevalilo přes měrku ale přes horní víčko pro nalévání oleje. A byla to pravděpodobně, jak je psáno v návodu, odvětrávací hadice, která byla ucpaná emulzí jako špunt. Takže čeká mě čištění a již přicházející výměna oleje.

Příčinou tvorby emulze je podle slov jednoho technika jízda na krátkých trasách, při nižch se motor ohřeje ochladí a furt dokola, které jsem bohužel v tomto zimním počasí poslední dobou měl.
1.8i 66kW Break rv.98 červená s bílou nálepkou "FR" (freeride.cz) na zadku a bílýma zástěrkama

Obrázek
vysněný stroj Specialized SX Trail II
Uživatelský avatar
Sleemak
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 816
Registrován: úte 25. srp 2009, 20:28
Bydliště: Kopřivnice
Vůz: Xsara 1.8i 66kW Break 98

Re: únik motorového oleje měrkou

Příspěvekod rosta12345 » stř 23. úno 2011, 21:31

souhlas s tím technikem
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

PředchozíDalší

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků