Stránka 6 z 10

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: čtv 24. úno 2011, 9:37
od masor68
Napadá mě otázka - vyběhl už olej někomu kdo parkuje v nevytápěné garáži jako já? Poslední dobou přes týden jedu prakticky jen do práce a zpátky (cca 1,5km) a zatím mám kliku. Možná je to tím že auto přes noc tolik nepromrzne, garáž je přilepená k baráku a když je venku -15°C, mám tam jen -2°C. Zajímalo by mě jestli uvažuju správně.

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: čtv 24. úno 2011, 10:26
od snoopy
mám garáž v podzemí. v největších mrazech tam bylo tak +5
žádné problémy. Ani se spotřebou oleje

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: čtv 24. úno 2011, 15:27
od rosta
Určitě máš pravdu garáž pomuže a hodně,nejhorší je mít auto venku.Podle mě je to zamrzání a vyprskání oleje zpusobený především špatnou konstrukcí motoru,protože šlem který se tvoří pod víčkem pro nalévání oleje se v zimě tvoří uplně běžně a u kteréhokoli jiného auta to je zpusobený krátkým popojížděním se studeným motorem a aby se ho člověk zbavil musel by auto parkovat v garáži a jezdit denně takových 50 kilometru aby se motor prohřál a voda v něm zkondenzovaná odpařila.Známý má astru šlemu pod víčkem má spoustu a nikdy mu zatím olej nevyprskal.Já sem zatím letos v pohodě opravdu doporučuju obalit ty hadice jak je tady popsáno.Dneska ráno bylo u nás -20 stupnu a xsara chytla na otočení a uplně v pohodě a to parkuju venku a jezdím každý den.

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: čtv 24. úno 2011, 18:47
od Rici.Kopis
Tak já taky parkuji auto v nevytápěné garáži.Zatím,musím zaklepat se mě s tím nic nestalo a doufám že nestane a to většinou jezdím trasy tak do 20km.A žádný šlem na víčku od oleje nemám.Jak jsem psal doufám že se mě to nikdy nestane. :?

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: čtv 24. úno 2011, 21:51
od Vypravci125
Já parkuju venku, jezdím do práce cca 5 km a zatím bez výstřiku :jup: .
Letošní zima je má druhá s Xsarou a přestože jezdím tak z 80% trasy do 15 km, tak pohoda. Jak olej, tak starty - dnes např. -19°C a chytla na první otočení :klik:

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: čtv 24. úno 2011, 23:44
od Marek
Parkuji venku a v posledním studeném období - ráno kolem -10°C - bez zámrazu. Asi záleží také na vlhkosti vzduchu, kolik se jí absorbuje do oleje. Suchý mráz zatím problémy nedělá. Nikdy jsem nezamrzl při teplotách nad -10°C, takže garáž s teplotou kolem 0 to asi jistí bezpečně. Navíc jsem včera dolil asi 0,5l oleje, takže se zregeneroval. Ovšem před lety jsem zamrzl pár tisíc po výměně oleje, "přestárlým" olejem to není.
Obalení hadice mi na 100% nepomohlo, jak jsem už psal výše, tuto zimu jedno ráno s několikanásobným zámrazem jsem zažil. Ve všední dny jezdím denně do práce, 2x 10km, o víkendu auto někdy den stojí, víkendové trasy do 25km.

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: pát 25. úno 2011, 7:43
od rosta12345
Vypravci125 píše:Já parkuju venku, jezdím do práce cca 5 km a zatím bez výstřiku :jup: .
Letošní zima je má druhá s Xsarou a přestože jezdím tak z 80% trasy do 15 km, tak pohoda. Jak olej, tak starty - dnes např. -19°C a chytla na první otočení :klik:

no ale ja mám pocit ze tim trpí hlavně 1,8 což ty nemáš :D

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: pát 25. úno 2011, 13:52
od snoopy
co skusit sledovat tento směr úvahy :

- motory s vyšší spotřebou oleje více prskají olej do odvětrávací hadičky a mají také problém s jejím namrzáním a ucpáním.
- motory s normální spotřebou oleje problém s ucpáváním nemají

???

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: pát 25. úno 2011, 14:45
od Sleemak
Může to být správný směr úvahy, ale já sem od doby, co jsem vyměnil olej (březen 2010), nedolil ani kapku oleje a pořád jsem měl oleje dostatek..u mě je to spíš těma kratkýma trasama a stojícím autem venku.

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: pát 25. úno 2011, 15:37
od miskod
Mna celkom prekvapuje ze tento problem mate aj na 1.8 16V 85kW...Na mojej C5 s tymto motorom som odvetranie ventiloveho veka skusal rozne upchavat rukou a nemal som pocit, ze by mi niekde striekal olej alebo to povysunulo mierku.

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: pát 25. úno 2011, 20:01
od vlasta0303
Nový olej v létě,dolívat nepotřebuji,nezamrzám a neprskám :D .Páníčka čekám vždy na parkovišti a jezdíme spolu krátké trasy po Plzňi.Jeho Carmen. :driv:

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: sob 26. úno 2011, 0:01
od snoopy
hmm, možná ještě styl jízdy? Dokud se motor pořádně neprohřeje (alespoň 2 čárky na teploměru), tak se snažím nehonit ho do otáček. Předpokládám, že odvětrání je třeba hlavně při vyšších otáčkách...

přes vánoce a silvestra jsem byl u rodičů 14 dní v kuse a parkoval na dvoře v mrazech. I několik kratších cest do 10 km bylo... a taky žádný problém.

zkuste sem napsat tyto údaje:

parkování venku/uvnitř ---- značka atyp oleje ---- styl jízdy za studena(viz výše) ---- mám/nemám problém ---- další info, co vás napadne


vytvoříme tabulku, třeba na nás něco koukne. Ale chtělo by to co nejvíc informací...

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: sob 26. úno 2011, 8:56
od Rope
Moje bývalá xsara 1,8 8V rok 2000, měl jsem ji dvě zimy a nikdy nic, používal jsem olej liquimoly polosyntetiku s přísadou molybdenu, jezdil hlavně krátké trasy do a z práce cca 2,7km auto stálo venku a nikdy nic. Nynější majitel tchán mého kolegy z garáže. Auto jezdí denně a spíše jen žduchy cca 5km olej auto nežere a nikdy nežralo, používá se stále ten samý olej pravidelná výmněna a první zima nic a tuto zimu už dvakrát. podotýkám že po první stříkačce rozebráno vyčištěno a tento týden asi -16 a znovu.

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: sob 26. úno 2011, 10:35
od snoopy
pořád otázka stylu jízdy. dokud se pořádně neohřeje, tak tomu nešlapat na krk.. ono to tedy platí všeobecně...

Re: únik motorového oleje měrkou

PříspěvekNapsal: sob 26. úno 2011, 12:42
od Sleemak
Já jsem v loni taky neměl problém a to byly i větší mrazy. Délku trasy loni jako letos podobnou. Do práce cca 16 km, a se psem na vycházku nebo po obchodech přibližovačky do 5 km max 2x do týdne. Nevím jaký olej tam byl původně asi BP, já jsem pak dal Texaco Halvoline, který tam byl doposud bez problémů. Přes zimu auto moc nehoním ještě když je promrzlé, většinou před vyjetím ho nechám 1 - 2 min. nastartované, při škrábání oken i více. Dokud není zahřáté tak netahám otáčky na víc než 2,500 - 3.000.
Zítra se švárou budeme rozdělávat odvětrání motoru, čistit a kontrolovat, jak moc a kde je to zasažené emulzí. Doufám že je to jen ucpané a není prasklé i těsnění pod hlavou.