Svítí arrange service + spotřeba oleje 1,8 16V

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Svítí arrange service + spotřeba oleje 1,8 16V

Příspěvekod lumach » sob 31. črc 2010, 18:09

zdravím vás všechny od mého posledního příspěvku uběhl nějaký čas mám vyměněny rozvody a co se týká spotřeby oleje po ujetí asi 12 000 km jsem dolil necelý půllitr oleje 10w40 eurol ta spotřeba před tím 2l na 6 000km je mě samotnému záhadou ale auto nekouří jede v pohodě nikde nic neteče prostě spokojenost mějte se čus
Xsara Picasso 1.8 16V 85kw r.v.2000
lumach
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 21
Registrován: pon 21. zář 2009, 7:22
Bydliště: Sedliště-F-M
Vůz: citroen xsara picasso 1.8 16V 85kw r.v.2000

Re: Svítí arrange service + spotřeba oleje 1,8 16V

Příspěvekod dement2005 » ned 9. čer 2013, 15:32

lumach píše:No myslel jsem si to hned že to asi v poho nebude hned navštívím známého a poptám se ho na detaily :roll: jinak tam leju 10w 40 od Eurolu co mi poradil známý který mi bude měnit rozvody a olej z filtry a tak různě to celkově projde.



Ahoj,mam stejny auto jako ty a my mame,dle vyrobce,mit olej 5w40 (plna syntetika) a ne 10w40 (polosyntetika).Hrozi ti,ze muzes poskodit nebo zadrit motor (stalo se nam to na Fiat Brava 1.8 16v).Taky by s tim mohl byt spojen tvuj problem se spotrebou oleje.Je fakt,ze Picassa timhle nesvarem trpi,ale dolivat 2l neni dobre.Melo by to byt tak 0,5-1l za par tiic ujetych km.Ja dolivam tak 0,75 l za 7-10 tis km.Kazdy 2 roky menim cely olej vcetne filtru.Mej se
dement2005
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: sob 5. úno 2011, 18:03
Bydliště: Písek
Vůz: Citroen Xsara Picasso 1.8 16v + LPG

Re: Svítí arrange service + spotřeba oleje 1,8 16V

Příspěvekod Citroobe » pát 21. čer 2013, 23:12

Jo plna synt. kdyz je motor novy ci v dobrem stavu, pozdeji uz ma vsemozne vule a polosynt. je ta prava a urcite mu neublizi (resim spotrebu oleje v jinem vlakne a nechci predbihat ale vypada to, ze jsem to vyresil zmenou z plne na polo)
Citroobe
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 140
Registrován: ned 24. bře 2013, 9:03
Bydliště: Ostravsko
Vůz: Xsara Picasso Exclusive 1.8 16V 85kw, 2003, panorama,kůže...

Re: Svítí arrange service + spotřeba oleje 1,8 16V

Příspěvekod dement2005 » sob 22. čer 2013, 18:01

Z vulema to nema nic spolecnyho,ten olej netece,ale spali se.Musi ho tam byt urcite mnozstvi,aby se radne mazaly a chladily prevody.Rozdil mezi plno a polo syntetikou je ve vizkozite a slozeni.Vyrobce urcil 5w40 a na to je motor zkousen,zkonstruovan a testovan.Nikde neni napsano,ze po opotrebeni se ma menit druh oleje,to je uplna blbost.Jasne auto pojede i na mineralni olej ci olej z fritaku,otazka je jak dlouho a kdy se zadre.Mam s tim osobni zkusenost z Fiatu.Misto 10w40 jsem najivne dal 5w40 a jezdil a jednoho dne auto prestalo tahnout a i kdyz jsem hned zastavil a popojel 1km k benzine,kde nechal odpocinout trochu a dolil olej,jak to zchladlo samovolne (ne tim dolitim) uz auto nikdy nejelo.Oprava 30000.Jiny motor jsem nesehnal,novej 64000.Auto slo do srotu bohuzel.
dement2005
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: sob 5. úno 2011, 18:03
Bydliště: Písek
Vůz: Citroen Xsara Picasso 1.8 16v + LPG

Re: Svítí arrange service + spotřeba oleje 1,8 16V

Příspěvekod empík » sob 22. čer 2013, 19:21

Vätšina motorov má povolené viac druhov oleja. Za moje auto môžem povedať, že je tam aj 5W/40 aj 10W/40. Používam len 5W pretože sa snažím šetriť turbo, mám nepatrnú spotrebu oleja a cena nie je nejak veľmi rozdielna. Viem však, že viac ľudí čo má vyššiu spotrebu oleja používajú 10W a nemajú s tým nijaké problémy. Ináč myslím, že výrobca predpisuje meniť olej každý rok. :)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Svítí arrange service + spotřeba oleje 1,8 16V

Příspěvekod Cvrček » sob 22. čer 2013, 20:30

dement2005: Tak ono je dokola zmiňováno,že přechod z polosyntetiky na plnou syntetiku můžebýt problém,jelikož se můžou uvolnit usazeniny a ucpat okruh. Výsledkem je zadření motoru. V tomto směru je to krok výše. Pokud přecházíš na polosyntetiku,tak jdeš směrem dolů a přecházíš na "horší" olej a tento problém tedy nehrozí. A pokud si zde na fóru najdeš tanulky s doporučenými náplněmi,které sem dal Baffy,tak olej je doporučen obojí.
dement2005 píše:Z vulema to nema nic spolecnyho,ten olej netece,ale spali se.

Když to nemá nic společného s vůlema,tak jak se tam tedy ten olej dostane. Promiň,trochu si protiřečíš.
Máš pravdu,že plná a polosyntetika se liší viskozitou. Čili jednodušeně řečeno hustotou. Polo je hustší,takže tolik neprojde přes opotřebení,čili netěsnosti. Ale podobných vysvětlení je zde na fóru povícero. Již jen opakuji řečené,a nebudu dále rozvádět.
empík: Máš pravdu. Buď najeté kilometry,nebo jednou za rok,je doporučená výmněna.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Předchozí

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků