Čidlo chladící kapaliny

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Čidlo chladící kapaliny

Příspěvekod Skodax » stř 27. led 2010, 19:07

Ahoj všichni,
Objevil se u mne problém před nedávnem mi začal počítač psát moc vysokou teplotu chladící kapaliny (pouštěl sahary STOPka atd.) tak jsem zajel do servisu tam mi vyměnili čidlo chladící kapaliny a vše OK. Až do teď, včera jsem si se Sárou vyjel ven a po chvilce jízdy mi začala zase blikat STOPka, lekl jsem se ale nechal to být, protože jsem to zase tipoval na čidlo a to jízdě nevadí. Ale po 10 minutách se auto samo opravilo STOPka zmizela, rafička teploty poskočila a vše jelo jak má. Tak jsem si řekl ,že je to klasický Citroen rozmar a nechal to být, ale dneska do puntíku to samé.

Takže otázka pro vás: Mam to řešit a nebo je to jen rozmar způsobený nízkou teplotou?

Díky moc za odpovědi
Uživatelský avatar
Skodax
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 98
Registrován: ned 20. pro 2009, 18:21
Bydliště: Plzeň
Vůz: Citroen Xsara II 1.6 16V rv 2000

Re: Čidlo chladící kapaliny

Příspěvekod Hubi » stř 27. led 2010, 19:10

No, být tebou, uričitě bych se obrátil na servis, který ti tvůj problém vyřešil výměnou čidla. Je to dá se říci reklamace, protože jsi zaplatil za vyřešení problému a ejhle. Problém trvá. Měli by to vyřešit oni. Já osobně bych se bál na to kašlat, aby jsi něco nezanedbal a nepodělal motor.
Obrázek
Citroën Xsara II break, 1.6 16V EXCLUZIVE, r.v. 2001
Peugeot 807, 2.0 HDI 100kW, EXCLUZIVE, r.v. 2007

Citroën Xsara II liftback, 1.6 16V CHRONO, r.v. 2003 - stále u našeho domu, pane říká tatíkovi
Uživatelský avatar
Hubi
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1481
Registrován: úte 3. úno 2009, 16:08
Bydliště: Benešov nad Ploučnicí
Vůz: Xsara II break, 1.6 16V EXCLUZIVE, rv. 2001

Re: Čidlo chladící kapaliny

Příspěvekod jan452 » stř 27. led 2010, 21:18

Presne tieto príznaky (rozsvietenie STOP, spustenie ventilátorov) sa mi objavovali pred nejakým časom na mojej druhej Xsare I, s motorom 1,4i. Keď mi to urobilo viackrát (a väčšinou po krátkej jazde - ešte ani nebol zohriaty motor), dal som na radu z tohto fóra a kontoxom som prestrekol konektor na čidle teploty chl. kvapaliny. Momentálne je už vyše mesiaca pokoj, tak neviem či sa mi podarilo nájsť a odstrániť príčinu blbnutia signalizácie prehriatia alebo je to len ticho pred búrkou.
Každopádne to zatiaľ nestálo ani korunu, tak dúfam, že príčinou bol len ten konektor. Podľa mňa sa vždy oplatí začať najskôr finančne najmenej náročným spôsobom opravy.
Xsara Break 1,8i Exclusive - 98
Uživatelský avatar
jan452
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 208
Registrován: pát 19. led 2007, 18:29
Bydliště: Zvolen - SR
Vůz: Xsara I Break, 1998, 1,8i 8v Exclusive

Re: Čidlo chladící kapaliny

Příspěvekod Kvido » čtv 28. led 2010, 7:07

Mě to dělá trošku jinak. Rafička dojde na 90°C ,vypnu motor a rozjedou se sahary a to i teď v zimě, vypadám na parkovišti jak blbec ,respektive auto. Když se rafička dostane tak na 100 rožne se STOP až dojde na 105 (vše cca) tak to začne řvát,stačí dát neutrál a chvíli počkat než teplota spadne,tím to přestane i řvát,ale kdybych jel dál tak se pípání nezbavím. Mám vyměněné čidlo Zelené pro ŘJ,Modré pro palubní desku a teď mám zapůjčené nové čidlo od Berryho na vyzkoušení,bohužel jsou teď takové mrazy,že jsem to vlastně ještě ani nevyzkoušel. Čidlo vyjde na nějakých 250-400 kč ,tak to není taková hrůza pokud to bude tím. Konektory jsem jen tak zběžně proletěl. Pokud to nepomůže ,zkusím Berrymu z Xsary vymontovat ŘJ pro sahary ,ale ta už vyjde na 2500 kč ,tak snad to bude jen čidlem.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Čidlo chladící kapaliny

Příspěvekod snoopy » čtv 28. led 2010, 11:52

na jakou teplotu máš vodu v chladiči? Nevím, odkud jsi (doplň si profil), ale jestli jsou u vás opravdu velké mrazy, tak se ti může nějakým kouskem ledu (ikdyž máš směs na určitou teplotu, tak se může tvořit ledová tříšť v chladicím potrubí) přichytit (ucpat) termostat... nebo někde jinde hadice. až se celý motor prohřeje, tak to rozmrzne a správně chladí...
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1597
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Čidlo chladící kapaliny

Příspěvekod ColinMcRay » čtv 28. led 2010, 12:22

řekl že tím to asi nebude jak bylo -25 nebo -27 už nevím tak jsem ujel asi 15km než se auto začalo hodně rychle přehřívat tak jsem ho odstavil abych přišel kde je zakopaný pes, ale moje podezření na prasklý chladič se nepotvrdilo ale zjistil jsem že mám z chladiče tuhý kus ledu, po 15min se to od krept přihřátého motoru ohřálo a byla s toho taková ledová tříšť. následovalo naředění chladící kapaliny která byla do -7 a to v -25 moc neobstojí :oops: no ale ani po tomhle aušusu se mic nepodělalo
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
ColinMcRay
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1546
Registrován: sob 16. čer 2007, 13:12
Bydliště: OSTRAVA... ke Xsamarádům blíž než se zdá
Vůz: ŠKODA Auto... Simply Rebel

Re: Čidlo chladící kapaliny

Příspěvekod snoopy » čtv 28. led 2010, 12:51

A do kolika máš kapalinu teď?
Taky je možné, že pokud jsi tam dolil láhev fridexu do expanzky, tak máš v motoru pořád směs do -7 a v expanzce fridex :)

Příznaky jsou stejné? (přehřátý motor, ledový chladič) ???
Pokud ano, tak termostat... neotevírá, nebo pozdě otevírá...nebo ho první zmrznutí poškodilo... a nebo pumpa, třeba nežene vodu... pokud jsi měl zamrzlou vodu v motoru, nevěděl o tom a nastartoval, tak bych asi jel do servisu, ať udělají tlakovou zkoušku, jestli někde opravdu něco neprdlo a taky ať zkontrolujou vodní pumpu. Taková pumpa se v ledu blbě otáčí.... občas prdne, občas se ulámou lopatky, občas převody... podle konstrukce. Na mé bývalce oktávce mi prokluzovaly lopatky po hřídelce. Hřídelka kovová, lopatky nalisované plastové. Trochu se to točilo, ale chladit to nestačilo. Vždycky jsem popojel tak 20 Km a musel jsem čekat na vychladnutí.
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1597
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Čidlo chladící kapaliny

Příspěvekod Skodax » pát 29. led 2010, 0:16

Tak hustoměrem měřeno a je to skoro jenom fridex... DO -35C. Takže tam si nejsem jistej chybou i když to zní logicky. No uvidim podle teplot jak to bude blbnout. Ted jsem tu měl -22C a zítra má být zase teplo :)
Uživatelský avatar
Skodax
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 98
Registrován: ned 20. pro 2009, 18:21
Bydliště: Plzeň
Vůz: Citroen Xsara II 1.6 16V rv 2000

Re: Čidlo chladící kapaliny

Příspěvekod ColinMcRay » pát 29. led 2010, 8:32

snoopy: ne v chladící souustavě se to už promíchalo a momentálně je to cca na -18 -20, ale jak říkám váš problém nebude asi v tomhle protože já žádné problémy nemám ani po tomhle zatuhnutí
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
ColinMcRay
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1546
Registrován: sob 16. čer 2007, 13:12
Bydliště: OSTRAVA... ke Xsamarádům blíž než se zdá
Vůz: ŠKODA Auto... Simply Rebel

Re: Čidlo chladící kapaliny

Příspěvekod zlj » ned 31. led 2010, 9:56

Zdravím,taky vám v tomto chladném počasí cestuje ručička teploměru na palubovce? Řekl bych v rozmezí 75-90°C.
Dík za vaše názory.
Uživatelský avatar
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 364
Registrován: pát 25. pro 2009, 21:50
Bydliště: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: Čidlo chladící kapaliny

Příspěvekod viteon » ned 31. led 2010, 10:06

je dokud se nesrovná teplota díky termostatu, v 90ti otevře, zchladí se na cca 75, a pak cca 90-80-90-85-90......záleží jak daleko jedu, pak už se drží u 90ky.
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3758
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Čidlo chladící kapaliny

Příspěvekod michal27089 » pát 2. pro 2011, 0:38

Caute sa ja mam presne taky isty problem,termostat mam new,chladiaca do -30 a teplota sa mi po cca2-3km vysplha na 115stupnov,pumpa funguje aj termostat sa otvara tak nerozumien ako je to mozne zeby to bolo len to cidlo alebo to moze bit aj nieco ine?Pri spominanych 115stupnoch dam kurenie na plno a fuka studeny vzduch :shock: poradte pls dikes
michal27089
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 236
Registrován: čtv 2. čer 2011, 12:12
Bydliště: Žilina
Vůz: Citroen xsara 1,6i 8V r.v.2000 copue

Re: Čidlo chladící kapaliny

Příspěvekod Cvrček » pát 2. pro 2011, 1:15

A nemáš náhodou ucpanej radiátor topení? Zkoušel jsi při tom sáhnout na hadice,jak jsou teplé? Jestli obě podobně,či jedna horká a druhá studená?
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4552
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Čidlo chladící kapaliny

Příspěvekod michal27089 » pát 2. pro 2011, 10:23

No skusal som ich jasne,vrchna pri termostate je horuca a tak isto aj ta spodna,este premyslam ze celu sustavu prebehnem prudom cistej vody,vyberem termostat a odskusam ho ked bude vonku,ak ak nepomeoze ani to tak skusim urobit co mi poradili inde a to je ze urobim do termostatu dierku,len dufam ze to pomoze.Je to dost neprijemne pozret na palubke na teplotu motora a vidiet tam ze ma skoro 120stupnov :shock:
michal27089
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 236
Registrován: čtv 2. čer 2011, 12:12
Bydliště: Žilina
Vůz: Citroen xsara 1,6i 8V r.v.2000 copue

Re: Čidlo chladící kapaliny

Příspěvekod miskod » pát 2. pro 2011, 11:20

Cvrcek sa ta ale pyta na hadice od radiatora a nie chladica...Ak su teple obidve, tak mas problem s klapkami ovladania vzduchotechniky. Ak je jedna tepla a druha nie, tak je to zavzdusnene. Odvzdusnovaky su na radiatore aj na chladici. Ked to odvzdusnujes, tak to treba robit pri vyssych otackach a nie len na volnobehu.
Inak sahara sa ti toci???

edit:
Ozaj, 115degC je naozaj dost na to aby sa voda varila. Ked trochu povolis vicko, tak syci? Mala by to byt celkom velka parna fontanka, tak pozor na ruky. Ak sa nevari a napriek tomu hlasi taku teplotu, tak vymen cidlo teploty pre budiky (myslim, ze zelene)
Xsara 1.4i lpg
miskod
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 120
Registrován: stř 30. kvě 2007, 9:27
Bydliště: Banska Bystrica / Praha
Vůz: C5 1, 1.8i lpg + xsara 1, 1.4i lpg

Další

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník