Stránka 1 z 18

Nestartuje - benzín

PříspěvekNapsal: sob 30. led 2010, 20:58
od Plecháčová Milena
prosím o pomoc,auto XI ,18i,přestalo náhle startovat,při startování se startér točí ,je slyšet i čerpadlo,ale nenastartuje,klíček v první poloze-na přístrojovce se nepohnou ručičky.

Re: Záhada,nestartuje

PříspěvekNapsal: sob 30. led 2010, 21:45
od driversk
Žeby nefunkčný imobilizér v kľúči? :idea:
Takzo isto sa správa moja xsara ked skúsim štartovať zo záložným kľúčom na ktorý nereaguje imobilizér...

Re: Záhada,nestartuje

PříspěvekNapsal: sob 30. led 2010, 21:47
od Hubi
Na problémy s imo je na přístrojovce kontrolka, nebo je tomu u X1 jinak?

Re: Záhada,nestartuje

PříspěvekNapsal: sob 30. led 2010, 22:28
od ColinMcRay
a nesvítí náhodou kontrolka žlutého klíče? jestli ne tak ještě mrknout na to tlačítko co vypíná přívod paliva... ikdyž to by se možná čerpadlo neozvalo... pak jedině projít kabely, kostru...

Re: Záhada,nestartuje

PříspěvekNapsal: sob 30. led 2010, 22:31
od Marek
Zajíčková Milena píše:klíček v první poloze-na přístrojovce se nepohnou ručičky.


A rozsvítí se kontrolky před startováním? Pokud ne, viděl bych to na napájení přístrojovky/řídící jednotky. Pro napájení přístrojovky slouží pojistka F2 (dle návodu). Když to nebude pojistka, tak by to v horším případě mohla být spínací skřínka nebo porucha v kabeláži. Fungují spotřebiče zapojené přes klíček, např. blinkry sepnuté páčkou pod volantem (varovná signalizace funguje i bez klíčku)?

Re: Záhada,nestartuje

PříspěvekNapsal: sob 30. led 2010, 22:56
od snoopy
starter se točí, ale točí se taky motor? nějak jsem nevyčetl... to by pak byl pastorek...

Re: Záhada,nestartuje

PříspěvekNapsal: ned 31. led 2010, 10:17
od jojos
Keby to bol imobilizér,tak by nebolo počuť čerpadlo,či áno?

Re: Záhada,nestartuje

PříspěvekNapsal: ned 31. led 2010, 12:05
od Cvrček
Tak díky všem za názory. Závada byla ještě včera večer odstraněna. Stručně vám teď popíšu,co se včera vlastně dělo a ve finále,jakej jsem občas blbec. :oops:
Včera proběhl "pracovní"minisrazík u nich v garáži. Na jednom Breaku se dělala průchodka do dveří a prohazovali kola (po defektu dostala půjčené rezervy z ostatních dvou Breaků) a na nové Xsarce se měnili svíčky,popraskané žárovky v zadních lampách. Zároveň se majitelce vysvětlilo co a jak přesně funguje a znamená. Pak ještě zmínila,že jí nefungujou ostřikovače. Takže se Monča s Viktorem domluvili,že odpoledne znovu přijede a Viktor se na to podívá. Bylo asi půl šesté večer,když mi zazvonil telefon a bylo mi řečeno,že rozchodili ostřikovač,ale auto prostě nejde. Přesně tak,jak to Míla popsala v prvním příspěvku. Po dotazech typu,co pojistky? Co baterka? A co jste s tím vůbec provedli? :D jsem začal hledat ve schématech,co by to mohlo být. Pojistky byli v pohodě,všechny Viktor vyzkoušel a byli dobrý. Imobilizér jsem rychle vyloučil,protože to by se na palubce rozsvítil klíček (to se mi osobě jednou stalo,když imobilizer nestihl načíst z klíčku kód). Padlo podezření na relátka v motorovém prostoru,špatné kontakty u řídící jednotky motoru,spínačku a nějaký pitomí čidlo u motoru. Viktor se v tom do půl osmý hrabal sám a už nevěděl. v tu dobu jsme s mou drahou sedli do Xsarky a vyrazili k nim. Tam jsme víc jak hodinu špekulovali co by to mohlo být (samozřejmě první co bylo,tak opětovná kontrola veškerých pojistek). Svého kamaráda mechanika jsem vytáhl z hospody od pivka a zjišťoval,co by to mohlo dělat. Dostal jsem typ na nárazové čidlo. Mezitím jsme ještě zburcovali Jaydeeho,který má 1,8i a v tom motoru se vyzná víc. Ani on nevěděl co by to mohlo dělat. Postupně jsme odpojovali veškerý čidla a konektory prostříkávali kontaktolem. Míla mezi tím zde napsala tento problém,jestli někdo neporadí co to může být.
Přibližně v půl desáté,když už jsme byli v koncích,jsem si vzal "chytrou"knížku a náhradní pojistky ze své Xsarky,sednul si na zem u otevřených dveří,Viktor říkal,co všechno nejde a já hledal,která pojistka to určité ovládá a že je prostě prohážu. Hm a tady byla chyba. Vážení,pojistka číslo 2 tam vůbec nebyla... V pojistkách jsme byli X-krát a vůbec si toho prázdného místa nevšimli. Po doplnění pěti ampérové pojistky najednou všechno fungovalo a zprovozněná Xsarka se mohla odvést majitelce domů. Ta pojistka tam asi byla špatně zastrčená a vypadla a ztratila se někde v kabelech a nikdo z nás si toho nevšiml.
Kurňa,to jsem se ale rozepsal. Snad nevadí.

Re: Záhada,nestartuje

PříspěvekNapsal: ned 31. led 2010, 12:18
od Plecháčová Milena
tak a já už jen dodám:nestačí jen zkontrolovat pojistky,jestli nejsou vypálené,ale jak je vidět i to,jestli jsou všechny v poj.skříňce ,jestli náhodou nějaká nechybí,nebýt Vaška,tak Monika ode dneška jezdila na sáňkách,tímto všem děkuju za rady,obvzlášť těm,které jsme vytáhli od jiné činnosti :jup:

Re: Záhada,nestartuje

PříspěvekNapsal: pon 1. bře 2010, 22:41
od lydiem
Tak už konečně chápu vaše žertíky na téma ztracené pojistky :lol:
Jenže - mně v autě všechno funguje jak má, a v pojistkové skříňce mám stejně některé zdířky prázdné - takže fakt nevím, jak by se poznalo, kdyby se některá pojistka vydala na procházku :roll: To jste osazovali postupně všechny prázdné, nebo podle knížky hledali, která prázdná být nemá, nebo je to u "nehrbatých" Xsarek ještě nějak jinak?

Re: Záhada,nestartuje

PříspěvekNapsal: úte 2. bře 2010, 9:47
od snoopy
některé opravdu nejsou obsazené. Záleží na výbavě a ročníku. Pokud ti vše funguje jak má, tak je to OK. Ideální by bylo mít originální dokumentaci k pojistkám. Ale já si nějakou stahl a stejně mi byla k ničemu - jiný rok výroby...

Takže, když to funguje, tak zaznamenat stav (foto například) :)

Re: Záhada,nestartuje

PříspěvekNapsal: úte 2. bře 2010, 11:45
od lydiem
Nojo, to je moudrá rada. Jak přijedů domů :driv: , tak si pojistky vyfotím :D

Re: Záhada,nestartuje

PříspěvekNapsal: úte 2. bře 2010, 17:13
od Cvrček
lydiem píše: To jste osazovali postupně všechny prázdné, nebo podle knížky hledali, která prázdná být nemá, nebo je to u "nehrbatých" Xsarek ještě nějak jinak?


Pojistkovka u X1 je plně obsazená. Čili jsou v ní i pojistky,které nejsou dál připojené (což je výhodný pro další možné "přidělávky" jako je u mě denní svícení a další zásuvka u zadních sedaček :D ). V podstatě jsem chtěl ty pojistky vyměnit za jiné,které vozím jako náhradní.
A u Picassa je možné,že už je osazená jenom ta část,která tam je potřeba a zbytek je prázdný. To nevím,pikaču nějak moc neznám.

Re: Záhada,nestartuje

PříspěvekNapsal: sob 17. dub 2010, 12:08
od Thomas11
Zdarec mě se stane, že se startér točí, ale motorem ne. Někdy třeba až na popáté vypnutí a zapnutí klíčku se zadaří nastartovat. Starér byl venku vyčištěň namazán, při zkoušce na baterce fungoval v pohodě, dokonce po namazání a vrácení zpět to protáčení naprázdno dělá častěji. Tak nevím jestly je to ve spínací skříňce nebo setrvačník.... Nemá někdo podobnou zkušenost?

Re: Záhada,nestartuje

PříspěvekNapsal: sob 17. dub 2010, 14:13
od rosta12345
jestli se startér točí a motor ne tak je nejspíš vadná volnoběžka ve startéru