Zdravím, protože si už nevím rady tak prosím o radu vás. Cvrček už přispěl, tak ještě poprosím vás ostatní, třeba to pomůže
Do servisu se mi s tím zatím úplně nechce, úplně vidím jak by skákaly tisíce a nic...
Asi před 14 dny, kdy jsem po asi hodině od poslední jízdy přišel k autu, nastartoval, auto normálně chytlo, ale motor hned chcíp. Pomohl až start s trochou plynu a držet ho i při řazení, jinak to hned chcíplo. Po asi 2km jsem zkusil vyřadit, opět hned chíp. Tak jsem zastavil, odpojil baterii, a poté motor normálně naskočil a vše ok. Myslel jsem, že je to nějakou chybnou hodnotou v ŘJ, protože mi měnili střední a zadní díl výfuku, tak jestli se nezměnili tlaky ve výfukovém potrubí.
Bohužel následovala před týdnem příhoda další: auto mi ráno po nastartování normálně jelo asi půl kilometru, pak divný zvuk od motoru jakoby na málo válců a následný chcíp. Od té doby motor nenaskočil. Přitom se žádná stopka na palubce nerozsvítila, prostě to jen chcíplo. Ani diagnostika nesvítila.
Zkusil jsem nejdříve takový ty postupy jako odpojit baterii, start s trochou plynu, porozpojovat a zase spojit konektory - nic. I špatná baterie mě napadla, ale start přes kabely nic. Takže cesta z chalupy domů nakonec tátovým autem a xsara nocovala tam kde chcípla.
Druhý den návštěva s kamarádem automechanikem. Všechny konektory co jsem našel prostříkal Kontaktolem, sundal co šlo, kontrola palivového čerpadla - zdálo se mu, že drnčí, což jsem mu říkal že je ok - výměna palivového filtru, cca 6 let starého (tekl z toho černej benzín, naštěstí z hadiček už čistej) - zvuk čerpadla lepší, ale motor nic. Kontrola dodávky paliva ve ventilku se mu zdála normální. Kontrola svíček - výměna, už prej nic moc, všechny hází jak mají. Nezdál se mu rozvodový řemen, prej je dost volnej - rozvody dělaný asi před 5 lety, cca 30 000km zpět. Zatím na to nekoukal, jen zvrchu, to by prej muselo k němu do dílny, kterou ale zatím nemá volnou, dělá u známého... Vyčištění klapky, nic.
Další den přijel Cvrček s diagnostikou. Velká pomoc, bez toho je člověk jako slepej. Hlásila čidlo polohy škrtící klapky horní mez - trvalá porucha, a snímač tlaku v sacím potrubí zkrat na plus pól. Už dříve se za studena xsara občas při rozjezdu zakuckala a občas i chcípla, musel jsem ty ranní rozjezdy opatrně s plynem. Ale pak další jízda už ok.. Dále Cvrček zjistil, že se hodně hřeje krokový motorek.
Cvrček mi za pár dní přivezl náhradní oba snímače i s krokovým motorkem, děkuji ještě jednou. Vyčistil jsem je, namontoval, ale bohužel žádný rozdíl. Ne že by nebyly třeba, určitě ty vadné kousky způsobovaly ty problémy se studenými starty, ale na rozjetí motoru to nestačilo.
Přes pracovní berlingo jsem teď zkusil vyměnit i zapalovací lištu - negativní. Opět žádná změna. Ještě jsem dnes vymontoval na další tip a vyčistil nějaký čidlo (poloha vačky?) z pod termostatu, taková tlustá černá tyčka - no taky nic.
A přitom auto pokaždé po delším stání hned napoprvé jakoby chytne!, na první otočení, ale hned zase chcípne a následné další pokusy jsou už jen trápení baterie.
Tak už nevím co bych ještě upřesnil a dodal, tak babo raď!
Prosím, nějaké tipy?