Volnoběh

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Volnoběh

Příspěvekod jiřík » pon 1. bře 2010, 9:38

Ahoj lidi, vím, že o volnoběhu už tady bylo řečeno dost, ale musím se znova zeptat, zda někdo ještě poradí. Lítaly mi otáčky semtam, jednou 2 tis. podruhé zhasnul motor, pak to šlo normálně. Kamarád, kterej se zabývá opravami aut nejprve vyměnil nějakej ventil - nepomohlo, teď vyměnil krokový motorek, zdálo se, že je po problému. Jenže teď mi zase nechce držet volnoběh. Někdy to jde tak jak má, jindy to takhle blbne, tak už nevím co je v pr.... Jinak motor nijak nezlobí, když všechno funguje není poznat žádná závada. Xsara 98, 1.8i - 8V . :roll:
jiřík
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 26
Registrován: sob 16. úno 2008, 10:55
Bydliště: Č. Krumlov
Vůz: Xsara 1.8i - 8V, 98

Re: Volnoběh

Příspěvekod Surmi » pon 1. bře 2010, 10:09

Zkoušel jsi vyistit škrtící klapu?
Xsara 1.6 16V 80kW r.v.2003-Tatík
Peugeot 307 2.0 HDi 66kW Siemens r.v.2002 -bejvalka
Peugeot 207 1.4HDi 50kW r.v.2006
Škoda Octavia RS 2.0TDi 125kW
Obrázek
Surmi
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 652
Registrován: ned 3. kvě 2009, 15:50
Bydliště: Havířov
Vůz: Škoda Octavia II 2.0TDi RS 125kW

Re: Volnoběh

Příspěvekod -Johnny- » ned 7. bře 2010, 12:53

Zdravim mám podobnej problém, krokovej motorek sem vyměnil za nový a klapku sem samozřejmě vyčistil. Ale pořád to houpe a nedrží to stálí otáčky, ostatní čidla se zddaj bejt taky v pořádku. Už sem z toho fakt bezradnej, Poradíte mi prosím?
ObrázekObrázek Citroën XSara přestavba
-Johnny-
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 44
Registrován: ned 7. bře 2010, 12:47
Bydliště: Praha - Stodůlky
Vůz: Citroën Xsara přestavba

Re: Volnoběh

Příspěvekod pali67 » ned 7. bře 2010, 21:09

Ja som mal ten istý problém a nakoniec to bolo čidlo teploty motora(zelené) Po výmene sú otáčky OK.
Xsara 1,4i 1998
pali67
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 48
Registrován: stř 25. bře 2009, 20:40
Bydliště: Poprad
Vůz: Xsara 1, 1,4 benzin 1998, Xsara1,6 16V 2001

Re: Volnoběh

Příspěvekod Gambrinus-standa » sob 13. bře 2010, 16:45

Mám stejný problém už asi 1 rok, občas se mi i stane že motor v tahu škubne. Jinak zakolísají otáčky na volnoběh okolo 75 st na budíku. Měl jsem auto již několikrát v servise AutoFrance na diagnostice, dokonce měnili i zapal.cívku, mám nový krokový motůrek, samozřejmě škrtící klapku jako psí kulky :-)) Dokonce mám i nový zapalovací kabely, svíčky by to být také neměly. Zatím s tím jezdím, ale je to takový nespolehlivý.

Pořád mám spadeno i na lambdu, ale v servise mi řekly že funguje. A kdyby nefungovala, tak jen budu mít velkou spotřebu a né že auto bude chcípat a škubat, tak nevim.

O tom teplotním čidle na motoru jsem už taky slyšel, ... může někdo nafotit který čidlo to je? Motor 66kW, 1.8 8v? Už by to chtělo vyřešit, mám za to že to s teplotou nějak souvisí, když to blbne okolo 75st na budíku, ale je to čistě náhodný, v tahu si to škubne klidně ohřátý. A sem tam to na neutrál i chcípne. Takže jestli někdo přišel co nám to kazí klidnou a bezstarostnou jízdu, tak písněte a vložte třeba foto, co by bylo vhodný vyměnit.

Dík
XSARA; 1.8i; rv.1998
Uživatelský avatar
Gambrinus-standa
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 131
Registrován: pon 5. bře 2007, 13:11
Bydliště: Plzeň

Re: Volnoběh

Příspěvekod jiřík » ned 28. bře 2010, 9:26

Kamarád už vyměnil a vyčistil všechno možné a vzhledem, že dodával neoriginální díly, podle mechanika z Citroena musí dojít k přediagnostikování a to na softwaru Citroen. V úterý tam tedy s autem jede, tak jsem sám moc zvědavej. Jinak už fakt nevíme.
jiřík
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 26
Registrován: sob 16. úno 2008, 10:55
Bydliště: Č. Krumlov
Vůz: Xsara 1.8i - 8V, 98

Re: Volnoběh

Příspěvekod jiřík » sob 24. dub 2010, 1:02

Takže výměna krokového motorku, čidla snímače škrtící klapky, vyčištění klapky a ještě nějaký bazmek u škrtící klapky - auto je zatím v pořádku (raději zaklepu). Co se týče tý diagnostiky, než dojel do Citroena tak řídící jednotka si vše srovnala sama. Přesto diagnostiku udělali (1 tis.) - nic neodhalila. Tak budu doufat, že řešení se našlo.
jiřík
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 26
Registrován: sob 16. úno 2008, 10:55
Bydliště: Č. Krumlov
Vůz: Xsara 1.8i - 8V, 98

Re: Volnoběh

Příspěvekod Sleemak » ned 25. dub 2010, 8:20

Taky stejný motor taky stejný problém - otáčky mi zas moc nekolísají, ale občas se při klesání zaseknou na vteřinku a až pak jdou do normálu. Mám vyměněný krokáč, ten už byl mrtvý. Výměna čidla polohy škrtící klapky + vyčištění škrtící klapky. Problém u mě byl v tom, že předchozí majitel, když vyměnil krokáč zvláštním způsobem ho ještě vymezil podložkou asi z toho důvodu že motorek nebyl úplně podle VINu. Když sem nový krokáč taky podložil (v domění že to tak má být) způsobovalo to nedostatečné vysunutí což mělo za následek neustálého přisávání vzduchu na neutrál. Podložku jsme vytáhli dali nižší těsnění a už je to lepší, i když né ještě nejlepší, ale pilujem to a doufám že to bude OK.

O tom čidle už sem taky slyšel ale vzhledem k tomu, že diagnostika nic neukázala tak se do toho zatím nehrnu. Jinak diagnostika mi příjde že neukáže snad skoro nic...nebo ukáže jak říkal Berry chudá směs :mrgreen:
1.8i 66kW Break rv.98 červená s bílou nálepkou "FR" (freeride.cz) na zadku a bílýma zástěrkama

Obrázek
vysněný stroj Specialized SX Trail II
Uživatelský avatar
Sleemak
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 816
Registrován: úte 25. srp 2009, 20:28
Bydliště: Kopřivnice
Vůz: Xsara 1.8i 66kW Break 98

Re: Volnoběh

Příspěvekod Kvido » ned 25. dub 2010, 9:04

To Sleemak: mě ty podložky byly divné na krokovém motorku,možná by tam nemuselo být vůbec nic,na krokáči je těsnící kroužek ten by měl stačit.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Volnoběh

Příspěvekod MrQef » ned 25. dub 2010, 9:38

Zdravim, pridavam se do klubu problemu s volnobehem, mam to uplne stejne... krokac, svicky, kabely, obcas jen poklesnou otacky, obcas litacky nahora dolu v rozmezi 500-1200 a vzpamatuje se az po pridani plynu. Neni to pravidelny, jak se tohle deje... Dneska se mi to stalo na silnici, ktera vedla mirne z kopce, ja dojizdel na krizovatku na 3 az do cca 1500 otacek a po vyrazeni to zacalo litat v rozmezi otacek, co jsem psal vys...
Tak me napada, nemuze na to mit vliv neco s tlakem, kdy cidlo snima, ze motor nedostava treba dost vzduchu... nemuze to mit nejakou souvislost spis s timhle?
MrQef
 

Re: Volnoběh

Příspěvekod Sleemak » ned 25. dub 2010, 18:29

No po tom co jsem vyměnil tu podložku u krokáče tak to bude určitě něco s přísunem vzduchu.

To Kvido: No jak sme nad tím tak dumali tak sme si říkali, že přece když ve fabrice něco dělají tak to nebudou ještě zbytečně navíc ladit nějakou přiblblou podložkou ještě z takového matroše. Těsnící kroužek tam sice je, ale je na nic protože sice pěkně sedí na krokáči ale absolutně nevytěsní prostor v kulise klapky, takže zatím je to utěsněné kouskem duše vyřezané do profilu krokáče místo té podložky. Zatím je to celkem v pohodě uvidíme co s tím dále.
1.8i 66kW Break rv.98 červená s bílou nálepkou "FR" (freeride.cz) na zadku a bílýma zástěrkama

Obrázek
vysněný stroj Specialized SX Trail II
Uživatelský avatar
Sleemak
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 816
Registrován: úte 25. srp 2009, 20:28
Bydliště: Kopřivnice
Vůz: Xsara 1.8i 66kW Break 98

Re: Volnoběh

Příspěvekod MrQef » pon 26. dub 2010, 13:04

Dneska kolísání, xkrát to zdechlo... Fakt netuším, kde je problém, takhle můžu vyměňovat díly pořád dokola... Kde bych měl pokračovat, milí xsaráci? co je nejčastější problém? mám novej krokáč, svíčky, kabely... auto necuká při zátahu, jen zakopnutí na volnoběh a eventuelně zdechne....
Nějaké čidlo zkusit naslepo vyměnit?

Mám ještě jeden dotaz, pokud bych odpojil baterku na několik dní, nebude to vadit elektronice v autě?
MrQef
 

Re: Volnoběh

Příspěvekod Sleemak » pon 26. dub 2010, 20:36

To MrQef: ten krokáč si kupoval podle VIN kodu nebo prostě si jen zadal podle typu motoru? Protože v mém případě se hlavička krokáče, který sem teď vyměnil, vůbec neshoduje s tvarem hlavičky toho co tam byl doposud..a jestli je třeba i rozdíl ve vysunutí může to tím taky být. Jinak tě naprosto chápu je to napalici pořád kupuješ nové díly a pořád to stejně blbne, když mi to občas chtělo zdechnout radši sem do zásoby koupil svíčky, ale zatím jsem je ještě nevyměnil, po té úpravě utěsnění krokáče jsem najel cca 200 km jízda klidným tempem i svižnou jízdou a zatím nám to zaplať Xsarácký bůžek, drží a snad vydrží.
1.8i 66kW Break rv.98 červená s bílou nálepkou "FR" (freeride.cz) na zadku a bílýma zástěrkama

Obrázek
vysněný stroj Specialized SX Trail II
Uživatelský avatar
Sleemak
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 816
Registrován: úte 25. srp 2009, 20:28
Bydliště: Kopřivnice
Vůz: Xsara 1.8i 66kW Break 98

Re: Volnoběh

Příspěvekod snoopy » úte 27. dub 2010, 12:56

a nedělá to kolísání a zdechání někde vadná hadička s podtlakem?
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Volnoběh

Příspěvekod Sleemak » úte 27. dub 2010, 13:03

Může to mít asi více možností, já mám hadičky v pohodě, jak sem už psal u mě to bylo asi tím utěsněním krokáče..
1.8i 66kW Break rv.98 červená s bílou nálepkou "FR" (freeride.cz) na zadku a bílýma zástěrkama

Obrázek
vysněný stroj Specialized SX Trail II
Uživatelský avatar
Sleemak
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 816
Registrován: úte 25. srp 2009, 20:28
Bydliště: Kopřivnice
Vůz: Xsara 1.8i 66kW Break 98

Další

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 89 návštevníků