váha vzduchu - škrtící klapka

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

váha vzduchu - škrtící klapka

Příspěvekod jlindovsky » ned 28. bře 2010, 17:11

ahoj jsem od soboty nový šofer xsary picaso. Je to krásný poježdění,ale když dam nohu z plynu zůstanou chviličku vysoké otáčky motoru. Co s tím? Může to být ta škrtící klapka? Poradí mí někdo ,dík
jlindovsky
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned 28. bře 2010, 16:55
Bydliště: opava
Vůz: citroen xsara picaso 1.8 16v

Re: Čištění - váha vzduchu (škrtící klapka)

Příspěvekod masor68 » ned 28. bře 2010, 17:44

Na 90% máš prasklou (rozežranou) hadici. Podívej se na obrázek od milajdy
viewtopic.php?f=54&t=4911&start=15
a tvá hadice začíná u té rozdvojky v pravém horním rohu obrázku (je z ní vidět jen koudek) a pokračuje pod plastový dekl motoru. Já ji vyměnil a otáčky padají tak jak mají.
Picasso 1.8 16V LPG r.v.2000 tmavá šeď
Uživatelský avatar
masor68
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 466
Registrován: pon 30. lis 2009, 15:40
Bydliště: Nový Bor
Vůz: Picasso 1.8 16V LPG r.2000

Re: Čištění - váha vzduchu (škrtící klapka)

Příspěvekod jlindovsky » ned 28. bře 2010, 17:54

dik za odpověď zítra se na to podívam.
Doufam že to bude tím .ještě sem chtěl mam najeto 117000km a nevim kdy byl měněn rozvodový řemen, zjistí to na diagnostice?
1.8,16v r.v2000 stříbrná metla
jlindovsky
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned 28. bře 2010, 16:55
Bydliště: opava
Vůz: citroen xsara picaso 1.8 16v

Re: Zůstávají vyset otáčky 1,8 16V

Příspěvekod masor68 » ned 28. bře 2010, 18:35

To opravdu ne, jestli nemáš servisní knížku kde by to bylo uvedeno, vyměň ho preventivně co nejdřív. Lepší vyhodit nesjetý kladky než zůstat viset s potkaným motorem.

Ještě odkaz na yariho obrázky té hadice:
http://picasaweb.google.cz/rossx10/Citr ... irectlink#
Picasso 1.8 16V LPG r.v.2000 tmavá šeď
Uživatelský avatar
masor68
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 466
Registrován: pon 30. lis 2009, 15:40
Bydliště: Nový Bor
Vůz: Picasso 1.8 16V LPG r.2000

Re: Zůstávají viset otáčky 1,8 16V

Příspěvekod Sleemak » pon 29. bře 2010, 15:24

To jlindovský: No právě včera sem konečně dořešil stejný problém, sice mám jiné auto jiný motor, ale u mě to teda byla jiná závada. Nejprve to byl krokový motorek škrtící klapky, který mi dělal z auta závoďák, protože mi samy otáčky lítaly při N v rozmezí od 2500 do 3500. Když sem ho vyměnil přestaly otáčky lítat nahoru a dolů, ale když sem vyřadil a pustil plyn otáčky se na cca 2 sec. zastavily na 1750 a až pak šly do normálu. Diagnostika ukázala že je v tahu snímač polohy škrtící klapky. Takže výměna tohoto sajrajtu, zároveň sem vyčistil škrtící klapku a zatím je klid.
1.8i 66kW Break rv.98 červená s bílou nálepkou "FR" (freeride.cz) na zadku a bílýma zástěrkama

Obrázek
vysněný stroj Specialized SX Trail II
Uživatelský avatar
Sleemak
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 816
Registrován: úte 25. srp 2009, 20:28
Bydliště: Kopřivnice
Vůz: Xsara 1.8i 66kW Break 98

Re: Zůstávají viset otáčky 1,8 16V

Příspěvekod jlindovsky » pon 29. bře 2010, 18:22

dik za radu,ale mněl sem ještě jiný problem mně tam chybělo čidlo váhy vzduchu dobrý co?
jlindovsky
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned 28. bře 2010, 16:55
Bydliště: opava
Vůz: citroen xsara picaso 1.8 16v

Re: Zůstávají viset otáčky 1,8 16V

Příspěvekod Sleemak » pon 29. bře 2010, 21:27

no tak to je to proč ti to kolísalo asi protože čidlo váhy vzuchu = snímač polohy škrtící klapky nebo taky potenciometr 8)
1.8i 66kW Break rv.98 červená s bílou nálepkou "FR" (freeride.cz) na zadku a bílýma zástěrkama

Obrázek
vysněný stroj Specialized SX Trail II
Uživatelský avatar
Sleemak
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 816
Registrován: úte 25. srp 2009, 20:28
Bydliště: Kopřivnice
Vůz: Xsara 1.8i 66kW Break 98

Re: Zůstávají viset otáčky 1,8 16V

Příspěvekod Hrnča » pon 29. bře 2010, 21:59

Nedám za to ruku do ohně, ale váha vzduchu není potenciometr. Mělo by to být čidlo, který snímá množství nasávaného vzduchu a podle toho nastavuje parametry vstřiku. Samozřejmě, že to není jen díky váze vzduchu. Je tam ještě víc snímačů a čidel od kterých se bere signál. Pokud se pletu prosím o opravu...

Sice je to k HDi, ale u benzínu to bude hodně podobný... http://www.xantiaclub.cz/view.php?nazev ... 2006070001
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Zůstávají viset otáčky 1,8 16V

Příspěvekod snoopy » pon 29. bře 2010, 23:01

je to tak. Nevim, z jakeho roku mas picasso, 2002 a starsi ma mechanicky plyn a 2003 a mladsi maji elektronicky plyn. Je v tom docela rozdil. U el. plynu není krokový motorek - volnoběh za studena se nastavuje přímo motorkem pohánějícím klapku. Stejně tak čidlo polohy klapky (potenciometr) je součástí pohonu klapky. Váha vzduchu je vlastně složitější teploměr :)
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Zůstávají viset otáčky 1,8 16V

Příspěvekod jlindovsky » stř 31. bře 2010, 8:51

všechno sem prohlidl a otáčky pořád zůstavají viset tak čim to je?
nevíte někdo kde je pylový filtr v xsaře picaso 1.8 16v
dík
:driv:
jlindovsky
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned 28. bře 2010, 16:55
Bydliště: opava
Vůz: citroen xsara picaso 1.8 16v

Re: Zůstávají viset otáčky 1,8 16V

Příspěvekod Hrnča » stř 31. bře 2010, 8:55

Pylový filtr nemá co dočinění s otáčkami motoru. Filtruje se přes něj vzduch co jde do kabiny. Jinak je v motorovém prostoru na stěně oddělující motor a kabinu. Je před spolujezdcem. Mám za to, že ten černý kryt co ho kreje drží šest matek...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Zůstávají viset otáčky 1,8 16V

Příspěvekod snoopy » stř 31. bře 2010, 12:09

a z jakoho roku máš picasso? jaký typ plynu tam máš? elektronický nebo mechanický? jestli to nepoznáš, tak pošli fotku klapky. Nebo jednoduše. u el. plynu končí plynové lankou vedle nádržky na brzdovku, kde je snímač a dál už vedou jen kabely. U starších aut, s mechanickým plynem, vede lanko až ke klapce vzduchu (v motorovém prostoru zcela vpředu až u chladiče, nalevo od středu)
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Zůstávají viset otáčky 1,8 16V

Příspěvekod jlindovsky » stř 31. bře 2010, 17:20

mam picaso r.v.2000 1.8,16v z mechanickym plynem
na ten filtr sem se ptal kvuli výměně :driv:
jlindovsky
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned 28. bře 2010, 16:55
Bydliště: opava
Vůz: citroen xsara picaso 1.8 16v

Re: Zůstávají viset otáčky 1,8 16V

Příspěvekod snoopy » čtv 1. dub 2010, 14:04

s tim plynem - koukni tady :

viewtopic.php?f=54&t=6872&start=0
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Zůstávají viset otáčky 1,8 16V

Příspěvekod jlindovsky » stř 7. dub 2010, 10:22

diky za radu jak bude teplo tak se na to podivam. nevi někdo kde bych sehnal plastovy obal na dalkove ovladani na klíčku zapalovaní.mam zníčene ovladací tlačitka.elektronika uvnitř funguje jen ta mechanická část.v original citroenu se prý musí koupit celý klíček podle vinka. neni nějake levnější řešení? dik za odpověd nebo radu
jlindovsky
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned 28. bře 2010, 16:55
Bydliště: opava
Vůz: citroen xsara picaso 1.8 16v

Další

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 návštevníků