Xsara Picasso - komplikace

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Xsara Picasso - komplikace

Příspěvekod black_arrow_cze » čtv 1. črc 2010, 8:24

Dobrý den, jsem čerstvě zaregistrovaný uživatel.

Od Dubna 2010 jsem majitelem Citroenu Xsara Picasso 1,8 16V rok 2002 (v provozu od 12/2002).
Auto je po známým, který jezdil 2x měsíčně do rakouska. Auto má najeto 183 tisíc.

Vizuálně a technicky bych řekl, že je v dobrém stavu. Nicméně, od koupi řeším postupně nějaké měnší problémy, se kterýma bych asi potřeboval pomoct.


Takže , nejdřív mi nešla klima a po naplnění někde hodně unikala. To jsme vyřešili včera svárem na jedné hliníkové trubce, přímo na autě a po naplnění klima funguje.

Dále mi v autě vyskakuje hláška chyba motoru, či tak nějak.. Mám to v německým jazyce. Tomu známému tato hláška taky občas vyskočila, ale jelikož diagnostika nic nenašla a auto jezdilo normálně, závadu vymazali a nějaký měsíc byl klid.
Já jsem teda jel taky na diagnostiku ke člověku, který má věci orig. Citroen a tam našel vadu v tom, že nějaký přídavný motor tuto hlášku vykazuje. Jedná se o zařízení(název jsem zapoměl), které funguje po startu automobilu a údajně vhání, nebo popohání výfukové plyny, když je auto studené... Někdy tento motor po startu běží pár sekund, někdy i půl minuty a pak přestane. Údajně, toto je kámen úrazu a prej tam ani být nemusí, je tam také kvůli emisím či co. Máte s tím někdo zkušenosti? Co s tím dělat?

Dále mě asi nejvíc štve jedna věc a to ta:

Od dubna se mi asi 3x-4x stalo, když jsem auto poprvé ráno nastartoval, nemělo výkon. Dva krát jsem pozoroval jiý zvuk motoru a auto se více třáslo... Když jsem zařadil a přidal plyn, auto nechtělo jet, jen velmi pomalu a neochotně se rozjíždělo. Tak jsem chvíli stál na místě a přidával plyn na místě... po nějaké chvíli se zvuk motoru vrátil do normálu a s autem jsem normálně odjel a po celý den jsem již nic takového nepozoroval. Naposledy se to stalo dnes ráno. Manželka jela k zubaři, nastartovala, chtěla jet, ale auto němelo výkon , volala mi, že to víc jak 20km/h nejede i po opakovaném startu. Na vibrace jsem se neptal, pouze jsem ji řekl, ať na místě auto jemně protůruje... udělala tak a auto opět normálně jelo.

Mám takový pocit, jakoby auto při těchno komplikacích po ránu nestartovalo na všechny válce, proto si myslím že byly ty větší vybrace a nepravidelný zvuk motoru - bílý dým z výfuku jsem neviděl, nebo spíš jsem si v autě nevšiml, takže nemůžu vyloučit, ani potvrdit. Myslíte že pomůžou nové svíčky?

nebo je to nějaký tipický neduh picass?


No a poslední věc kterou bych rád pořešil jsou opěrky loktů, které v autě nejsou a dost mi chybí. Dají se někdo dokoupit a dodělat? POkud ano, kde?


Děkuji za jakékoliv odpovědi, tipy, názory....
Uživatelský avatar
black_arrow_cze
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 1. črc 2010, 8:00
Bydliště: Okolí Opavy
Vůz: Xsara Picasso 1.8 16V

Re: Xsara Picasso - komplikace

Příspěvekod dokturek » čtv 1. črc 2010, 8:47

to prvni co popisuješ by mohl byt ERG ventil da se vyčistit nebo zaslepit.to druhe se stava i mě ale ne v takove miře stači nechat jet na volnoběh asi minutu a je to v pohodě.vyndej svičky a mrkni jakou maji barvu.už se to tu probiralo muže toho byt vice od sviček,zapalovaci lišta,lambda sonda,škrtici klapka.krokovy motorek jestli ho maš nebo nějake čidlo.prohledej forum něco možna najdeš
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázek
Uživatelský avatar
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 984
Registrován: sob 15. lis 2008, 9:56
Bydliště: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: Xsara Picasso - komplikace

Příspěvekod rosta12345 » čtv 1. črc 2010, 9:18

viděl bch to jako dokturek
1. egr ventil
2.prověřit jestli to po startu jede na 4. válce pokud ne tak věci kolem VN - svíčky,vn kabely,indukční cívka(lišta)
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Xsara Picasso - komplikace

Příspěvekod black_arrow_cze » čtv 1. črc 2010, 9:45

Mrknu na to.

Jinak, je normální, že spotřebu mám 10.5 l / 100km?

Jezdim výhradně městský provoz (nastartuju, jedu 4km a vypnu).


To vše bez klimy, do včerejška nejela.

Jinak, co s těma loketníma opěrkama?
Uživatelský avatar
black_arrow_cze
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 1. črc 2010, 8:00
Bydliště: Okolí Opavy
Vůz: Xsara Picasso 1.8 16V

Re: Xsara Picasso - komplikace

Příspěvekod lydiem » čtv 1. črc 2010, 10:27

Mně by se loketní opěrky taky líbily, dokonce tu na fóru byl vrak, z kterého by se daly koupit, ale nějak jsme společně s majitelem vraku dospěli k závěru, že to asi přidělat nejde :( . Na té sedačce musí být jakási konstrukce, na kterou se ta opěrka nasadí, a to my "neopěrkoví" nemáme. Takže jedině vyměnit celé sedačky :?
Jestli se pletu, třeba mě někdo poučenější opraví.

Jinak taky se mi stává, že při studeném motoru jednička a dvojka nechce táhnout. Jakmile to přemluvím k rozjezdu, aby se dala zařadit trojka, tak už pak v pohodě. Ale netuším, čím to může být.

Spotřeba 10,5 l v městském provozu je podle mě v normě. Já mám dlouhodobý průměr 8,3 l, jezdím město denně 50 km plus jednou až dvakrát do měsíce na Slovensko a zpět po dálnici.

Edit 18:20: Tak prý to snad nějak přece jen jde, s těma opěrkama :D ale zatím nevím jak, tak počkáme, až se ozve ten, co ví :wink:
Mám Piko-chameleona.
Někdy se tváří zeleně, jindy spíš domodra, občas jako když žádnou barvu nemá... a má rád barevné xsamarády!
Obrázek
Jmenuje se Oslík podle jednoho historického dopravního prostředku: Oslíkův příběh
Uživatelský avatar
lydiem
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1890
Registrován: stř 2. pro 2009, 20:43
Bydliště: Luštěnice - Zelená díra :-)
Vůz: "Oslík" - Xsara Picasso 1.8 16V r.v. 2002

Re: Xsara Picasso - komplikace

Příspěvekod Rope » čtv 1. črc 2010, 17:25

Tak se mi moc nezdá deset a půl normál! Ja jezdím hlavně město, 3,7km do práce , sem tam někde pro matroš a zase domů. Tvrdím že většinu jezdím na sytič a po roce provozu mohu konstatovat léto 8,5 zima 9,5l. Opěrky se nacvaknou do drážky v opěráku, pokud nemáš tak jědině navštiv vrakáč (v tvém případě asi Lazce nebo Bílovec či Klimkovice) a koukni jestli nemají stejné sedačky jako ty co máš s opěrkama. Tyhle tři vrakoviště mám vyzkoušené a jsou tam ochotní a příjemní.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5605
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Xsara Picasso - komplikace

Příspěvekod Cvrček » čtv 1. črc 2010, 17:41

Co se týče problémů s motorem,tak s tím bohužel nepomůžu. Ale co se týká té loketní opěrky,tak jelikož jsem tak trochu rejpal a docela dost vycvičený z X1,kde u většiny věcí v Citroenu řekli "To nejde" a ve finále to bylo jen jednoduše domontovatelné na origo přípravu,tak jsem se ohledně tohoto "problému" mrknul na Citroen servis. Dal jsem si filtraci podle Vinu a porovnal díly sedačky dle mého VINu (loketky mám) a VINu Lydiem. A dle toho,co se ukazuje,tak samotný rám sedačky je u obou stejný. Čili nosný bod pro opěrku by měl být připravený. Takže by mělo stačit koupit plastový držák opěrky se samotnou opěrkou. Najít to správné místo,udělat otvor a opěrku nainstalovat.
Tak konec teorie,teď trochu z praxe. Našemu prckovi se povedlo ulomit na tom plastovém držáku loketky zoubek,který ten držák drží na místě. Čili vím,že to celé drží asi 2cm v sedačce a je to ukotvené v takové kovové trubce. Příští sobotu (t.j. 10.7.) se s Lydiem uvidíme,kuli jiné dlouhodobě plánované záležitosti,tak zkusíme tento zjistit,zda tento držák je opravdu součástí kostry sedačky a dáme pak zde vědět.

Pro inspiraci zde přidávám obrázek kostry sedadla řidiče,kde je k onomu držáku směřovaná šipka. Bohužel zde se projevila má nedokonalost s prací s PC,protože původně jsem tu šipku dělal červené barvy,jenže po uložení obrázku se z ní stala šedá. :oops:
Obrázek

A pro ty,kteří by chtěli ty loketky kupovat nové v Citroenu,tak to raději nedělejte. Chtějí za to nechutný balík...
Obrázek
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4546
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Xsara Picasso - komplikace

Příspěvekod snoopy » čtv 1. črc 2010, 22:47

spotřeba velice záleží na tom, jak se s autem sžiješ. Ze začátku jsem se stejným motorem jezdil o litr dráž. Teď jezdím po městě za 8. Mimo město tak za 6. Má drahá poovička jezdí po městě přibližně za 11.
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1597
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Xsara Picasso - komplikace

Příspěvekod masor68 » pát 2. črc 2010, 8:23

Tak já se musím přidat ke "žroutům" - po městě jistě přes 10 a dlouhodobá naprosto stejně jako Lydiem 8.3, přičemž zmíněné město a jízdy do 6-7km mi dělají asi 3/4 najetých km.
Picasso 1.8 16V LPG r.v.2000 tmavá šeď
Uživatelský avatar
masor68
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 466
Registrován: pon 30. lis 2009, 15:40
Bydliště: Nový Bor
Vůz: Picasso 1.8 16V LPG r.2000

Re: Xsara Picasso - komplikace

Příspěvekod lumach » sob 3. črc 2010, 14:22

Po dálnici 6,5l město 9-9,5l kombinovaná 7,8-8,5l většinou ta samá trasa okolo 10km hlavně kopce auto mám skoro rok
Xsara Picasso 1.8 16V 85kw r.v.2000
lumach
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 21
Registrován: pon 21. zář 2009, 7:22
Bydliště: Sedliště-F-M
Vůz: citroen xsara picasso 1.8 16V 85kw r.v.2000

Re: Xsara Picasso - komplikace

Příspěvekod Ondra » pon 5. črc 2010, 23:51

Ahoj všichni,
první závadu vím zcela určitě co to je - Nefunguje ti ventilátor sekundárního vzduchu - je to ptákovina pro urychlení vypalování katalyzátoru - rozhodně není dobrý jezdit bez toho. Druhá závada může být uzce spojena s tím že nefunguje ventilátor sekundárního vzduchu (může se do výfuku přisávat velké množství kyslíku ( vzduchu ) a to natolik oblbne Lambda sondu že se ŘJ rozhodne obohatit dávku paliva a palivo tam teče proudem, tudíž za studena se to ulejvá jako dobytek ( zas to není dobré pro katalyzátor ). Rozhodně bych tomu věnoval pozornost a řešil to měřením případně výměnou ventilátoru. Nebo je to špatným modulem zapalovací cívky ( dost možné bohužel tam kde je SAGEM tak to stojí za prd - špatná izolace a po čase namáhání vlhkostí a solí se někde VN prorazí a je modul KO)

P.S.: EGR (Exhaust gas recirculation) nebo AGR (Abgasrückführung) je to stejné jen recirkulace výfukových plynů (neboli přisávají se spaliny zpět do sání) - debilita která sice sníží emise ale zasere sání (bohužel bez ní to nejede a kor u HDi to hlásí poruchu - prostě elektronika pozná že nemá snížené proudění vzduchu na snímači hmotnosti vzduchu (váha vzduchu) v souvislosti s otevřeným ventlem EGR)
Červená Dračice v 3dv. rok 12/2002 - motor 1.6 16V 80kW/110HP výbava Chrono VTR (Přidány Xenony H7 6000K - fakt luxus)/ 60% mám podsvícený interier modře, na zbytek nenbyl čas... už jen budíky a ovl. topení
Uživatelský avatar
Ondra
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 68
Registrován: pon 5. úno 2007, 0:46
Bydliště: Kladno
Vůz: Xsara Coupé 1.6i 16V 80kW/110HP / barva Lucifer / Chrono paket VTR / podsvícení interieru do modra

Re: Xsara Picasso - komplikace

Příspěvekod masor68 » čtv 8. črc 2010, 11:27

Malý poznatek ke zmiňovanému poškytávání auta po nastartování:
Pročítal jsem různé diskuze o čističích injektoru a na jedné narazil na radu která se mi ze začátku moc nepozdávala - natankovat benzin 98 nebo 100 a rozbalit to na dálnici pár minut co to dá. Ale zrovna jsem měl před sebou delší cestu a tak jsem to zkusil. Už je to dnes pátý den a musím říct, že motor sice poránu pírkrát blafne, ale během 3-4 sekund se dostane do normálu a šlape jakoby nic. Možná to vypadá trochu šarlatánsky, ale mně to pomohlo a příští dálnici to provedu znovu.
Picasso 1.8 16V LPG r.v.2000 tmavá šeď
Uživatelský avatar
masor68
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 466
Registrován: pon 30. lis 2009, 15:40
Bydliště: Nový Bor
Vůz: Picasso 1.8 16V LPG r.2000

Re: Xsara Picasso - komplikace

Příspěvekod Cvrček » ned 11. črc 2010, 23:46

Co se týká těch opěrek,tak můžu potvrdit,že opravdu u sedačky,která nemá tu opěrku,tak ten plechový držák na konstrukci připravený je. Tedy alespoň v toho Picassa r.v.2002,které jsem měl možnost v sobotu vidět.
Obrázek
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4546
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001


Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků