Stránka 1 z 1

Xsara Picasso - komplikace

PříspěvekNapsal: čtv 1. črc 2010, 8:24
od black_arrow_cze
Dobrý den, jsem čerstvě zaregistrovaný uživatel.

Od Dubna 2010 jsem majitelem Citroenu Xsara Picasso 1,8 16V rok 2002 (v provozu od 12/2002).
Auto je po známým, který jezdil 2x měsíčně do rakouska. Auto má najeto 183 tisíc.

Vizuálně a technicky bych řekl, že je v dobrém stavu. Nicméně, od koupi řeším postupně nějaké měnší problémy, se kterýma bych asi potřeboval pomoct.


Takže , nejdřív mi nešla klima a po naplnění někde hodně unikala. To jsme vyřešili včera svárem na jedné hliníkové trubce, přímo na autě a po naplnění klima funguje.

Dále mi v autě vyskakuje hláška chyba motoru, či tak nějak.. Mám to v německým jazyce. Tomu známému tato hláška taky občas vyskočila, ale jelikož diagnostika nic nenašla a auto jezdilo normálně, závadu vymazali a nějaký měsíc byl klid.
Já jsem teda jel taky na diagnostiku ke člověku, který má věci orig. Citroen a tam našel vadu v tom, že nějaký přídavný motor tuto hlášku vykazuje. Jedná se o zařízení(název jsem zapoměl), které funguje po startu automobilu a údajně vhání, nebo popohání výfukové plyny, když je auto studené... Někdy tento motor po startu běží pár sekund, někdy i půl minuty a pak přestane. Údajně, toto je kámen úrazu a prej tam ani být nemusí, je tam také kvůli emisím či co. Máte s tím někdo zkušenosti? Co s tím dělat?

Dále mě asi nejvíc štve jedna věc a to ta:

Od dubna se mi asi 3x-4x stalo, když jsem auto poprvé ráno nastartoval, nemělo výkon. Dva krát jsem pozoroval jiý zvuk motoru a auto se více třáslo... Když jsem zařadil a přidal plyn, auto nechtělo jet, jen velmi pomalu a neochotně se rozjíždělo. Tak jsem chvíli stál na místě a přidával plyn na místě... po nějaké chvíli se zvuk motoru vrátil do normálu a s autem jsem normálně odjel a po celý den jsem již nic takového nepozoroval. Naposledy se to stalo dnes ráno. Manželka jela k zubaři, nastartovala, chtěla jet, ale auto němelo výkon , volala mi, že to víc jak 20km/h nejede i po opakovaném startu. Na vibrace jsem se neptal, pouze jsem ji řekl, ať na místě auto jemně protůruje... udělala tak a auto opět normálně jelo.

Mám takový pocit, jakoby auto při těchno komplikacích po ránu nestartovalo na všechny válce, proto si myslím že byly ty větší vybrace a nepravidelný zvuk motoru - bílý dým z výfuku jsem neviděl, nebo spíš jsem si v autě nevšiml, takže nemůžu vyloučit, ani potvrdit. Myslíte že pomůžou nové svíčky?

nebo je to nějaký tipický neduh picass?


No a poslední věc kterou bych rád pořešil jsou opěrky loktů, které v autě nejsou a dost mi chybí. Dají se někdo dokoupit a dodělat? POkud ano, kde?


Děkuji za jakékoliv odpovědi, tipy, názory....

Re: Xsara Picasso - komplikace

PříspěvekNapsal: čtv 1. črc 2010, 8:47
od dokturek
to prvni co popisuješ by mohl byt ERG ventil da se vyčistit nebo zaslepit.to druhe se stava i mě ale ne v takove miře stači nechat jet na volnoběh asi minutu a je to v pohodě.vyndej svičky a mrkni jakou maji barvu.už se to tu probiralo muže toho byt vice od sviček,zapalovaci lišta,lambda sonda,škrtici klapka.krokovy motorek jestli ho maš nebo nějake čidlo.prohledej forum něco možna najdeš

Re: Xsara Picasso - komplikace

PříspěvekNapsal: čtv 1. črc 2010, 9:18
od rosta12345
viděl bch to jako dokturek
1. egr ventil
2.prověřit jestli to po startu jede na 4. válce pokud ne tak věci kolem VN - svíčky,vn kabely,indukční cívka(lišta)

Re: Xsara Picasso - komplikace

PříspěvekNapsal: čtv 1. črc 2010, 9:45
od black_arrow_cze
Mrknu na to.

Jinak, je normální, že spotřebu mám 10.5 l / 100km?

Jezdim výhradně městský provoz (nastartuju, jedu 4km a vypnu).


To vše bez klimy, do včerejška nejela.

Jinak, co s těma loketníma opěrkama?

Re: Xsara Picasso - komplikace

PříspěvekNapsal: čtv 1. črc 2010, 10:27
od lydiem
Mně by se loketní opěrky taky líbily, dokonce tu na fóru byl vrak, z kterého by se daly koupit, ale nějak jsme společně s majitelem vraku dospěli k závěru, že to asi přidělat nejde :( . Na té sedačce musí být jakási konstrukce, na kterou se ta opěrka nasadí, a to my "neopěrkoví" nemáme. Takže jedině vyměnit celé sedačky :?
Jestli se pletu, třeba mě někdo poučenější opraví.

Jinak taky se mi stává, že při studeném motoru jednička a dvojka nechce táhnout. Jakmile to přemluvím k rozjezdu, aby se dala zařadit trojka, tak už pak v pohodě. Ale netuším, čím to může být.

Spotřeba 10,5 l v městském provozu je podle mě v normě. Já mám dlouhodobý průměr 8,3 l, jezdím město denně 50 km plus jednou až dvakrát do měsíce na Slovensko a zpět po dálnici.

Edit 18:20: Tak prý to snad nějak přece jen jde, s těma opěrkama :D ale zatím nevím jak, tak počkáme, až se ozve ten, co ví :wink:

Re: Xsara Picasso - komplikace

PříspěvekNapsal: čtv 1. črc 2010, 17:25
od Rope
Tak se mi moc nezdá deset a půl normál! Ja jezdím hlavně město, 3,7km do práce , sem tam někde pro matroš a zase domů. Tvrdím že většinu jezdím na sytič a po roce provozu mohu konstatovat léto 8,5 zima 9,5l. Opěrky se nacvaknou do drážky v opěráku, pokud nemáš tak jědině navštiv vrakáč (v tvém případě asi Lazce nebo Bílovec či Klimkovice) a koukni jestli nemají stejné sedačky jako ty co máš s opěrkama. Tyhle tři vrakoviště mám vyzkoušené a jsou tam ochotní a příjemní.

Re: Xsara Picasso - komplikace

PříspěvekNapsal: čtv 1. črc 2010, 17:41
od Cvrček
Co se týče problémů s motorem,tak s tím bohužel nepomůžu. Ale co se týká té loketní opěrky,tak jelikož jsem tak trochu rejpal a docela dost vycvičený z X1,kde u většiny věcí v Citroenu řekli "To nejde" a ve finále to bylo jen jednoduše domontovatelné na origo přípravu,tak jsem se ohledně tohoto "problému" mrknul na Citroen servis. Dal jsem si filtraci podle Vinu a porovnal díly sedačky dle mého VINu (loketky mám) a VINu Lydiem. A dle toho,co se ukazuje,tak samotný rám sedačky je u obou stejný. Čili nosný bod pro opěrku by měl být připravený. Takže by mělo stačit koupit plastový držák opěrky se samotnou opěrkou. Najít to správné místo,udělat otvor a opěrku nainstalovat.
Tak konec teorie,teď trochu z praxe. Našemu prckovi se povedlo ulomit na tom plastovém držáku loketky zoubek,který ten držák drží na místě. Čili vím,že to celé drží asi 2cm v sedačce a je to ukotvené v takové kovové trubce. Příští sobotu (t.j. 10.7.) se s Lydiem uvidíme,kuli jiné dlouhodobě plánované záležitosti,tak zkusíme tento zjistit,zda tento držák je opravdu součástí kostry sedačky a dáme pak zde vědět.

Pro inspiraci zde přidávám obrázek kostry sedadla řidiče,kde je k onomu držáku směřovaná šipka. Bohužel zde se projevila má nedokonalost s prací s PC,protože původně jsem tu šipku dělal červené barvy,jenže po uložení obrázku se z ní stala šedá. :oops:
Obrázek

A pro ty,kteří by chtěli ty loketky kupovat nové v Citroenu,tak to raději nedělejte. Chtějí za to nechutný balík...

Re: Xsara Picasso - komplikace

PříspěvekNapsal: čtv 1. črc 2010, 22:47
od snoopy
spotřeba velice záleží na tom, jak se s autem sžiješ. Ze začátku jsem se stejným motorem jezdil o litr dráž. Teď jezdím po městě za 8. Mimo město tak za 6. Má drahá poovička jezdí po městě přibližně za 11.

Re: Xsara Picasso - komplikace

PříspěvekNapsal: pát 2. črc 2010, 8:23
od masor68
Tak já se musím přidat ke "žroutům" - po městě jistě přes 10 a dlouhodobá naprosto stejně jako Lydiem 8.3, přičemž zmíněné město a jízdy do 6-7km mi dělají asi 3/4 najetých km.

Re: Xsara Picasso - komplikace

PříspěvekNapsal: sob 3. črc 2010, 14:22
od lumach
Po dálnici 6,5l město 9-9,5l kombinovaná 7,8-8,5l většinou ta samá trasa okolo 10km hlavně kopce auto mám skoro rok

Re: Xsara Picasso - komplikace

PříspěvekNapsal: pon 5. črc 2010, 23:51
od Ondra
Ahoj všichni,
první závadu vím zcela určitě co to je - Nefunguje ti ventilátor sekundárního vzduchu - je to ptákovina pro urychlení vypalování katalyzátoru - rozhodně není dobrý jezdit bez toho. Druhá závada může být uzce spojena s tím že nefunguje ventilátor sekundárního vzduchu (může se do výfuku přisávat velké množství kyslíku ( vzduchu ) a to natolik oblbne Lambda sondu že se ŘJ rozhodne obohatit dávku paliva a palivo tam teče proudem, tudíž za studena se to ulejvá jako dobytek ( zas to není dobré pro katalyzátor ). Rozhodně bych tomu věnoval pozornost a řešil to měřením případně výměnou ventilátoru. Nebo je to špatným modulem zapalovací cívky ( dost možné bohužel tam kde je SAGEM tak to stojí za prd - špatná izolace a po čase namáhání vlhkostí a solí se někde VN prorazí a je modul KO)

P.S.: EGR (Exhaust gas recirculation) nebo AGR (Abgasrückführung) je to stejné jen recirkulace výfukových plynů (neboli přisávají se spaliny zpět do sání) - debilita která sice sníží emise ale zasere sání (bohužel bez ní to nejede a kor u HDi to hlásí poruchu - prostě elektronika pozná že nemá snížené proudění vzduchu na snímači hmotnosti vzduchu (váha vzduchu) v souvislosti s otevřeným ventlem EGR)

Re: Xsara Picasso - komplikace

PříspěvekNapsal: čtv 8. črc 2010, 11:27
od masor68
Malý poznatek ke zmiňovanému poškytávání auta po nastartování:
Pročítal jsem různé diskuze o čističích injektoru a na jedné narazil na radu která se mi ze začátku moc nepozdávala - natankovat benzin 98 nebo 100 a rozbalit to na dálnici pár minut co to dá. Ale zrovna jsem měl před sebou delší cestu a tak jsem to zkusil. Už je to dnes pátý den a musím říct, že motor sice poránu pírkrát blafne, ale během 3-4 sekund se dostane do normálu a šlape jakoby nic. Možná to vypadá trochu šarlatánsky, ale mně to pomohlo a příští dálnici to provedu znovu.

Re: Xsara Picasso - komplikace

PříspěvekNapsal: ned 11. črc 2010, 23:46
od Cvrček
Co se týká těch opěrek,tak můžu potvrdit,že opravdu u sedačky,která nemá tu opěrku,tak ten plechový držák na konstrukci připravený je. Tedy alespoň v toho Picassa r.v.2002,které jsem měl možnost v sobotu vidět.