vysoká teplota motoru

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod dafus » stř 5. bře 2014, 18:10

Chlapy děkuju za odpověd a každýho názoru si cením. I když vypadá že všechno funguje jak má, tak když se vám rozbliká kontrolka STOP a teploměr je rázem až na doraze člověk znervozní. Kor že čím je tepleji tím víc to dělá, ale jak zní i jedna vaše rada měl jsem to otevřený a osahával vše co mě napadlo. vrchní hadice horká,ale ruku udržím, ani néni nějak moc natlakovaná. Spíš mě furt zaráží ten chlaič, on je poravdu hodně vaříci navrchu a uplně studenej dole. V pátek by mělo vyjít trochu času , tak skusím vyměnit čidlo teploměru a odvzdušnit. Doufám že to k něčemu bude :idea: každopádně se příští týden ozvu jak to dopadlo.
dafus
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 4. bře 2014, 18:58
Bydliště: Přibice
Vůz: 1.6 16V

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod jancisk » pát 7. bře 2014, 17:17

Zdravim vie mi niekto povedat kolko su presne cidla na motore na teplotu?
Modre cidlo som dnes odskusal spusta saharu a ukazuje teplotu motora pri 118C spusta hlasku Engine overhead

Je este niekde ine co tiez posiela taku hlasku?

Dakujem
jancisk
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 35
Registrován: ned 6. kvě 2007, 10:21
Bydliště: KOSICE
Vůz: Xsara II r.v2002 1,4i

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod dafus » ned 23. bře 2014, 14:41

:jup: já mám už klid, u mě to bylo opravdu čidlo teploty a zavzdušněný. už druhej týden lítám a ručička se nehne,nad devadesát ani s naloženým vozejkem!
dafus
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 4. bře 2014, 18:58
Bydliště: Přibice
Vůz: 1.6 16V

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod Venca.6 » čtv 26. čer 2014, 15:09

Mám problém se Xsarou, dvakrát za cca 1000km se mi stalo, že na mě po ujetí cca 2km od studeného startu začala Xsara pípat a na palubáku to psalo vysokou teplotu motoru a rafička teploměru se kolíbala od 60°C k 90°C a po cca 5vteřinách to přestalo. Prvně jsem myslel že to bylo nízkou hladinou vody, že se to snažilo třeba nějak upozornit protože jsem to měl na minimum v tý nádobce ale teď to mám na max a problem se objevil znovu. Nevíte co by to mohlo být? Čidlo teploty? Kde ho najdu?
Venca.6
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 73
Registrován: úte 15. dub 2014, 16:43
Bydliště: Staňkov
Vůz: Citroën Xsara II Break 2.0 HDI 66kW Exclusive, RHY - Siemens, r.v. 2002, CHIP ON, EGR OFF

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod snoopy » stř 2. črc 2014, 14:04

pokud ti skákala teplota, tak bych spíš tipoval termostat, který zůstává přichycený v zavřené poloze a otevírá se později, než by měl...
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod baffy » stř 2. črc 2014, 14:21

Sonda teploty chladiacej kvapaliny je umiestnená na komore chlad. kvapaliny.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod mio » stř 2. črc 2014, 18:47

Určitě bych nejprve prostříkal všechny konektory na hlavě kontaktolem.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Přehřívání motoru při novém termostatu, který otevírá

Příspěvekod Hamm_ond » úte 19. srp 2014, 13:31

Ahoj, mám xsaru 1.4i a mám takový problém. Teď přes léto jsem jezdil bez termostatu a dneska jsem si koupil nový a rovnou sem ho tam dal, akorát ať odvzdušňuji jak chci tak se motor je schopný dostat na 120 stupňů i když termostat otevře na 90ti. Bez termostatu to jde odvzdušnit v pohodě a zachvíli, tak že motor je spíše studený. Ale jak tam dám termostat, tak prostě hřeje.
Hamm_ond
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 7
Registrován: sob 19. dub 2014, 20:45
Bydliště: Dolní Bousov ČR
Vůz: Xsara I. 1998 kupé 1.4i

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod kauly » stř 27. srp 2014, 5:23

Studuju toto téma a měl bych rovněž otázku. Mám Xsarku už nějakej čas a nikdy jsem to nijak neřešil, ale nedávno jsem byl donucen vyměnit termostat na jiném rodinném autě, protože se při normální jízdě nedokázalo ohřát a ručka ležela stále na spodku či se jen nepatrně pohnula. Termostat nedovíral. Xsarka mě normálně topí, ale na teploměru se jen výjimečně ručka dostane nad značku mezi 60 a 90, na které se zpravidla drží stále, jen výjimečně se při ostřejší jízdě dostane na 90. A ted má otázka - kde by normálně ručka teploměru měla být? Neměl bych se rovněž mrknout na termostat, jestli neotevírá dřívë než je zdrávo? Dík za rady. Kauly
Xsara II. 1.4 Break LPG, Moskvič 412, Moskvič 2137, Harley Davidson Sportster 1200
kauly
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 33
Registrován: ned 9. říj 2011, 15:33
Bydliště: Havlíčkův Brod
Vůz: Xsara II. Break 1.4 LPG '03

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod viteon » stř 27. srp 2014, 5:34

taky to vypadá na termostat. Normální je 90st
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod kauly » pát 29. srp 2014, 5:53

Tak termostat byl skutečně mírně za zenitem. Zakoupil jsem nový, ale při instalaci jsem zjistil, že je mírně větší průměrem do plastové příruby. Zapojil jsem lidovou tvořivost a průměr patřičně upravil, aby tam pěkně sedl. Dnešní zkouška při cestě do práce ale žádnou změnu nepřinesla. Auto topí v pohodě jak před tím, v momentě, kdy termostat otevře a začne se ohřívat hadice k chladiči(což by mělo být při nějakých 90 stupních) mi teploměr stále ukazuje na dílek mezi 60 a 90..... Po čem bych se měl pídït dále? Že by čidélko budíku hlásilo špatnou teplotu? Stále si nejsem 100procentně jist, které z těch dvou, co tam jsou, má to hlášení teploměru na starosti, jestli to zelené se dvěma dráty nahoře nebo to modré s jedním kablíkem dole z boku ....
Xsara II. 1.4 Break LPG, Moskvič 412, Moskvič 2137, Harley Davidson Sportster 1200
kauly
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 33
Registrován: ned 9. říj 2011, 15:33
Bydliště: Havlíčkův Brod
Vůz: Xsara II. Break 1.4 LPG '03

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod viteon » pát 29. srp 2014, 6:03

asi před rokem bylo psáno:
Charli25 píše:Dekuji... uz jsem zjistil ktere cidlo je na co a kde ho najdu
Hnědé na chladiči - sahara
Modré pod termostatem --- pro RJ motoru ???
Zelené nad termostatem - pro budik
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod kauly » pát 29. srp 2014, 6:44

Ok, takže ten zelenej dvoudrát nahoře. Dík moc. Já to tu hledal, ale nebyl jsem si jist, páč jednou někdo psal, že na budík je to modré, jiný zas že to zelené.... tak abych v tom měl jasno :) Dík pánové.
Xsara II. 1.4 Break LPG, Moskvič 412, Moskvič 2137, Harley Davidson Sportster 1200
kauly
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 33
Registrován: ned 9. říj 2011, 15:33
Bydliště: Havlíčkův Brod
Vůz: Xsara II. Break 1.4 LPG '03

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod MP » pát 29. srp 2014, 8:28

No a Kvido psal :
Kvido píše:A to na to nepřišli když jsi to měl na diagnostice ?
pak bych šel po čidlech teploty motoru,modré je pro ukazatel na přístrojovce,zelené je pro řídící jednotku a hnědé pro ventilátory na chladiči.
Je to jedna z možností,ale je to divné,takhle se chová krokový motorek.
Nevyloučil bych ani čidlo teploty nasávaného vzduchu,ale to se spíš pozná v hladnějších dnech a motor má spíš tendenci zdechnout.
A spalování je dobré,spotřeba ? jesli není problém i s lambdou.


Kvido píše:Mě to dělá trošku jinak. Rafička dojde na 90°C ,vypnu motor a rozjedou se sahary a to i teď v zimě, vypadám na parkovišti jak blbec ,respektive auto. Když se rafička dostane tak na 100 rožne se STOP až dojde na 105 (vše cca) tak to začne řvát,stačí dát neutrál a chvíli počkat než teplota spadne,tím to přestane i řvát,ale kdybych jel dál tak se pípání nezbavím. Mám vyměněné čidlo Zelené pro ŘJ,Modré pro palubní desku a teď mám zapůjčené nové čidlo od Berryho na vyzkoušení,bohužel jsou teď takové mrazy,že jsem to vlastně ještě ani nevyzkoušel. Čidlo vyjde na nějakých 250-400 kč ,tak to není taková hrůza pokud to bude tím. Konektory jsem jen tak zběžně proletěl. Pokud to nepomůže ,zkusím Berrymu z Xsary vymontovat ŘJ pro sahary ,ale ta už vyjde na 2500 kč ,tak snad to bude jen čidlem.



... a já mám za to , a jsem si téměř 100 % jistej , že to moje bylo taky modrý - to k budíku , když jsem ho měnil . A barvy si nepletu - modrý jsou dresy Komety , zelená je tráva :wink:
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod baffy » pát 29. srp 2014, 8:55

Ja to skúsim takto ,pre predstavu kde je umiestnený :wink:

Snímače teploty chl.kvapaliny.jpeg
Snímače teploty chl.kvapaliny.jpeg (31.03 KiB) Zobrazeno 20004 krát

Popis snímačov.JPG
Popis snímačov.JPG (29.91 KiB) Zobrazeno 20004 krát
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

PředchozíDalší

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků