vysoká teplota motoru

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod PAVEL.K » pon 12. bře 2012, 17:14

potřeboval bych poradit. na volnoběh se mi přehřívá auto, teplota vyleze na nějakých 90 stupňů a rozsvítí se kontrolka stop a kontrolka od vody ale sahara se neroztočí aby to chladilo, zkoušel jsem měřit pojistky a ty jsou Ok. termostat jsem měnil před cca 2 roky. píšete tu o čidlu, jde, nějak to čidlo proměřit zda funguje a v kterých místech to čidlo najdu? A pak na sahaře jsou dva konektory, jde na nich změřit zda sahara funguje? díky za radu
PAVEL.K
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř 23. zář 2009, 21:22
Bydliště: Olomoucký kraj
Vůz: citroen xsara, 1.4i rok 2004 benzín překopanej na plyn

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod viteon » pon 12. bře 2012, 18:00

modré a zelené čidlo je u termostatu a hlavy motoru, jedno je pro ŘJ a druhé pro budíky - nebo naopak :(

relé by měly být na sahaře - viz poslední pžíspěvek: http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=54&t=5442&p=76065&hilit=rel%C3%A9+ventil%C3%A1toru#p76065

vent.jpg
vent.jpg (94.09 KiB) Zobrazeno 13496 krát


6-relátka
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod MP » pon 12. bře 2012, 18:34

Modré je na budíky . Myslím že v konektoru má jeden pin.
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod PAVEL.K » úte 13. bře 2012, 17:56

tak jsem dnes zkoušel tu saharu, zda pojede a nic, když jsem vytáhl ventylátor a zkusil to na přímo tak se roztočil, pak jsem zkoušel měřit vynutí na relé a to bylo taky dobré, co se týká těch čidel tak když jsem odpojil to zelené tak se mi rozsvítila kontrolka stop a hladina vody a ručička od teploty vody spadla na nulu, když jsem zkusil odpojit ten modrý kde je jeden drát, tak to nic nedělala. jak jsou na tom plánku ty tři relátka, nemohli by jste mi říct které je k čemu, pak k čemu slouží pozice 7 a 8 a technickém obrázku. a pak kdyby jste někdo měl el schéma zapojení sahary od pojistek, abych mohl jít po drátech, co jsem zkoušel od ventylátoru k relé ty se zdáli v poho, ale co jsou od relé na pojistky bych potřeboval vědět kudy vedou atd, a sahara se nerozjede ani při zapnutí klimy, co jsem ještě zkoušel, tak měřit napětí na patici co je na ventylátor, měřák mi ukázal že tam je nějakých 13V ale když jsem to zkusil přes žárovku tak se nerozsvítila. kdyby Vás napadlo co dál budu rád,
PAVEL.K
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř 23. zář 2009, 21:22
Bydliště: Olomoucký kraj
Vůz: citroen xsara, 1.4i rok 2004 benzín překopanej na plyn

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod petr_xs » úte 13. bře 2012, 19:50

Relátka jsou ke spínání větráku na různou rychlost, 7 a 8 jsou odpory. Projdi si tohle:
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=57&t=8230&start=60
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 472
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod PAVEL.K » úte 13. bře 2012, 21:52

dík za odkaz, zkusím to podle něj a uvidím, jen se chci zeptat, prý by mělo být nějaké čidlo které když se odpojí že by se měla rozběhnout sahara, nevíte které je to čidlo?


nevíte někdo kam vede drát z prostředního relé, jeden jde na saharu, dva jsou na cívku ale kam vede ten čtvrtý, mě totiž cívky spínají, ale na ten čtvrtý kontakt mi nejde napětí tudiž ani po sepnutí relé nemůže jít nic na saharu aby se rozjela



díky všem za radu, operace proběhla úspěšně xsara přežila. byla spálená 50A pojistka co je pod pojistkama v motorové části.
PAVEL.K
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř 23. zář 2009, 21:22
Bydliště: Olomoucký kraj
Vůz: citroen xsara, 1.4i rok 2004 benzín překopanej na plyn

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod 17marosh17 » pát 25. kvě 2012, 17:59

Zdravím vas. Mam velky problem s vysokou teplotov motora...pri jazde na rovnej dialnici pri rychlosti asi tak 130km/h mam teplotu okolo 105 stupnov...pri vacsom zatazeni pridani plynu, vacsej rychlosti alebo nedaj boze ked je nejaky kopec tak mi teplota hned stupne az do cerveneho pola...menil som pumpu termostat chladic...vetraky chladia....prosim vas pekne o nejake rady....mam 1.9TD s klimov...dakujem
17marosh17
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon 7. úno 2011, 21:12
Bydliště: Svidnik
Vůz: Citroen Xsara 1.9TD, 1999

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod baffy » pát 25. kvě 2012, 18:31

Možno stačilo vymeniť snímač teploty.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod 17marosh17 » sob 26. kvě 2012, 1:08

viete mi aj poradit kde sa nachadza a na akom princípe funguje?
17marosh17
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon 7. úno 2011, 21:12
Bydliště: Svidnik
Vůz: Citroen Xsara 1.9TD, 1999

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod Surmi » sob 26. kvě 2012, 8:31

Tož funguje na principu takovem, že Jestli je to snímač typu NTC tak svůj odpor s roztoucí teplotou chladící kapaliny klesá , Jestliže je to snímač typu PTC tak svůj odpor s roztoucí teplotou chladící kapaliny zvyšuje. čidlo by se mělo nacházet u termostatu.
Xsara 1.6 16V 80kW r.v.2003-Tatík
Peugeot 307 2.0 HDi 66kW Siemens r.v.2002 -bejvalka
Peugeot 207 1.4HDi 50kW r.v.2006
Škoda Octavia RS 2.0TDi 125kW
Obrázek
Surmi
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 652
Registrován: ned 3. kvě 2009, 15:50
Bydliště: Havířov
Vůz: Škoda Octavia II 2.0TDi RS 125kW

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod baffy » sob 26. kvě 2012, 12:10

Teraz pozerám,že máš naftu,tak neviem prečo v benzínovej sekcii?Trochu som pohladal tam kde treba a našiel som napr.
http://www.xsara.sk/phpbb3/viewtopic.php?f=55&t=5415 .A verím,že je tam toho podstatne viac. :wink:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod 17marosh17 » sob 26. kvě 2012, 14:31

dnes som odpojil cidlo a vetraky zacaly fukat naplno....isiel som to hned preturovat ci teplota nebude nizsia ako predtym....viliezlo to len malinko nad 90 stupnov...moze to tak byt?...bude to tym cidlom?

-- přidáno ned 27. kvě 2012, 10:54 --

dnes mi to zase nedalo pokoja...1. rychlost vetrákov sa mi spusti ked je auto nahriate nieco po 90 stupnov....a 2.rychlost as ked rucicka presiahne 105 stupnov...takze vyzera to tak ze cidlo bude dobre...pri 105 stupnov som na cidle nameral rovných 3 kohm, je to dobre?...ale ajtak sa mi auto na dialniciach neskutocne hreje...viete mi este poradit co mam vyskusať?...kde mam hladat chyby?...može to byt aj tym že auto ma vela km?...olej ani vodu nezerie...dakujem
17marosh17
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon 7. úno 2011, 21:12
Bydliště: Svidnik
Vůz: Citroen Xsara 1.9TD, 1999

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod baffy » ned 27. kvě 2012, 12:34

Ja som skôr myslel čidlo pre budíky.Teplota môže byť OK a iba to špatne ukazuje.Ideálne by to bolo napichnúť na diagnostiku a porovnať teplotu ktorú ukazuje diagnostika s teplotou na budíkoch.Druhá možnosť : špatne odvzdušnené.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod rosta12345 » ned 27. kvě 2012, 22:06

a třetí možnost zanesený chladič :?:
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: vysoká teplota motoru

Příspěvekod 17marosh17 » pon 28. kvě 2012, 20:25

robi mi to uz priblizne rok...chladic mam nový
17marosh17
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon 7. úno 2011, 21:12
Bydliště: Svidnik
Vůz: Citroen Xsara 1.9TD, 1999

PředchozíDalší

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků