Motorový a převodový olej

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod Kostěj » úte 14. zář 2010, 16:24

Tak ještě jednou - po zásahu admina není odkaz funkční: http://www.shell.cz/home/page/cze/produ ... match.html
omlouvám se, nezkoušel jsem ho, jen kopíroval - to máš z toho, že jsi to tlačítkem upravit nepřidal do původního příspěvku. viteon
Citroen Xsara Picasso 1.8i16V Exclusive (2001)
Kostěj
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 70
Registrován: pon 29. led 2007, 19:44
Bydliště: Valašské království
Vůz: Citroen Xsara Picasso 1.8i16V (2001)

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod Tonicek » pát 17. zář 2010, 10:59

    Takže naposled, koupím proplachový olej, nastartuju motor, necham běžet tak cca 5-10 minut na volnoběh popř se s tím na tech 10 minut někde projedu, poté olej vypustím a mohu do motoru nalít plnou syntetiku? (Už vím co do něj bylo nalito předtím polosyntetika Castrol). V servise mi řekli že by to tak mělo jít bez problému.
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod mio » pát 17. zář 2010, 14:49

Tohle jsem udělal u motoru 1.4 i ,žádné změny v chování motoru a spotřebě nenastaly ,jen asi po 7000 km začal motor téct i tam kde předtím to bylo úplně čisté a samozřejmě se "ztrácel" olej .Takže před měsícem zpět na 10w-40 a pod autem je kupodivu sucho bez loužiček :mrgreen: .Nalij opět 10w-40 , ten kdo ho tam lil před tebou určitě věděl proč !!
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod viteon » pát 17. zář 2010, 16:31

pokračuj podle tradice, nemáš co zkazit, ale to už jsem psal.
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod Kostěj » sob 18. zář 2010, 11:36

Nedávám vyplachovací olej, ale do zahřátého (na provozní teplotu) vypnutého motoru naleju od Valvoline prostředek na vypláchnutí motoru na ropné bázi Engine Flush, je toho asi 150 až 200 ml, mastartuju - ale nesmí se s tím jezdit ani zvyšovat otáčky, jen nechat motor běžet na volnoběh 5 nebo 10 minut (podle návodu), vypustím, nechám pořádně vytéct, našroubuju zátku, vyměním filtr (dávám Knecht/Mahle) a naleju nový. Původně byla v autě polosyntetika, nejspíš Total, protože auto bylo servisované v německém Citroenu. Když jsem měnil olej poprvé, Total jsem u nás nesehnal, tak jsem dal plnou syntetiku od Q8 Formula Excel 5W-40, ale pak olej tochu mizel (mezi výměnami a nájezdu asi 8 až 10 tkm ročně jsem dolíval asi 0.2 l), další dva roky jsem tuším dával polosyntetiku Q8 Formula Advanced 10W-40, ta sice nemizela, ale zdálo se mi, že je motor takový línější a hlučnější, tak jsem poslední dva roky dal Valvoline plnou syntetiku SynPower 5W-40 a s ní jsem naprosto spokojen.
Citroen Xsara Picasso 1.8i16V Exclusive (2001)
Kostěj
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 70
Registrován: pon 29. led 2007, 19:44
Bydliště: Valašské království
Vůz: Citroen Xsara Picasso 1.8i16V (2001)

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod Šedivka » sob 18. zář 2010, 15:24

Neřešil bych nějaké proplachy a dal bych 10W40. Stejně po roce vyleješ. Do "špinavého" motoru bych plnou syntetiku nelil.
Uživatelský avatar
Šedivka
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1143
Registrován: pon 20. srp 2007, 14:45
Bydliště: Česká Kamenice
Vůz: Citroën Xsara 1.4i (55kW) Break 2002

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod Tonicek » pon 20. zář 2010, 20:17

    Tak dnešní poznatky s návštěvy Citroenu.

    1. Motorový olej ve vozidlech Xsara N1 doporučujeme lít výhradně polosyntetiku 10w40 sice nevím proč ale budiž.
    2. Převodový olej u modelů od roku výroby 1999 se dělal jako doživotní náplň=není nutno prý měnit.
    3. Prolívaní motoru různými tzv. "proplachovacími prvky či tomu určenými prostředky"akorát znehodnotíme motor, a plná syntetika může udělat ještě větší neplechu.


    Závěr : Výměna těchto kapalin + olejový filtr + práce = 880,- olej (plosyntetika 10w40) olejový filtr 540,- práce 900-1.000,- = zdá se mi to nebo to je nějak moc?
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod viteon » pon 20. zář 2010, 20:26

poznámka k bodu 2 - co je to doživotní, měnil jsem ve 120tis. km po 6ti letech
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod Tonicek » pon 20. zář 2010, 20:31

    K bodu č.2 doživotní znamená že ten olej co je nalit do převodovky od výroby se údajně nemusí NIKDY měnit, pokud-li převodovka neteče(což údajně bývá zřídka) no já sám jsem se divil, jelikož mi pod rukama prošlo již hodně aut ale tyhle odpovědi stály opravdu za to.
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod Kvido » úte 21. zář 2010, 6:33

Ta cena je značně neúměrná,proto si to měním sám,Olej Total Quartz 9000 5W40 cena 750 kč/5 litrů. Olejový filtr 200 kč. Nic na tom není,zabere to půl hodinky a je ušetřených spousta peněz.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod mio » úte 21. zář 2010, 7:15

Životnost automobilu se podle slov výrobců pohybuje v rozmezí od 120 000 km do 180000 km ( výdrž katu,náplně eloys , fapu atd). Tak proto doživotní náplň :mrgreen: .Olej má taky svojí dobu použitelnosti !!
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod rosta12345 » úte 21. zář 2010, 11:51

jo jo taky bych tu doživotní naplň viděl někde kolem 200000 km a pak bych to vyměnil
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod Marek » úte 21. zář 2010, 21:02

"Životnost" auta je především 6 let. Převodový olej se nedegraduje jen kilometry, ale i časem. Mám informaci (myslím, že je z fóra citroeny.cz) o životnosti oleje v převodovce 6 let. Přikláním se k tomuto údaji, měnil jsem ho později a po výměně se zlepšilo řazení. Vzhledem k ceně oleje a ceně převodovky, která je prakticky neopravitelná, si myslím, že není vhodné zde šetřit. Výměnu jsem si dělal sám a olej se nalévá špatně. Ale mám jistotu, že mám v převodovce to, co bylo v orig. balení od Citroenu.
Co se týká motorového oleje, motor 1.8 8V je staré konstrukce a v době jeho vývoje nebyly "řidší" oleje. Pokud použiješ olej nižší viskozní třídy (5W40), bude za studena víc tekutý. To obecně motoru prospívá, pokud to nevede k jeho zvýšené spotřebě. Značkový servis vždy doporučuje to, co výrobce odzkoušel a předepsal.
Obecně oleje 5W40 a 0W40 se od 10W40 liší jen za studena, mohou zlepšit startování v mrazech a rychleji zaplaví celý motor. Jejich výhody jsou podstatné pro motory s velkým množstvím studených startů při provozu na krátké vzdálenosti. Po zahřátí (pozor, olej se zahřívá pomaleji než voda a jeho telota se ustálí prý až po cca 30km) jsou jejich vlastnosti stejné (40 v označení) a jsou dány výkonovou specifikací. Tu předepsanou pro tento motor splňují prakticky všechny dostupné oleje zmíněných viskozních tříd. Tento motor navíc nemá hydraulická zdvihátka, takže je na olej relativně nenáročný.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod Baggio88 » stř 1. čer 2011, 13:54

Poradí mi někdo jak se u Xsary kontroluje hladina převodového oleje?
Baggio88
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 38
Registrován: úte 24. kvě 2011, 17:37
Bydliště: Třebíč
Vůz: Citroen Xsara 1.6i 65Kw

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod viteon » stř 1. čer 2011, 13:59

kontrolním šroubem
viewtopic.php?f=55&t=4502&p=95323&hilit=v%C3%BDm%C4%9Bna+oleje#p95323
viewtopic.php?f=59&t=8525
download/motor_benzin/vymena_oleje_v_prevodovce.pdf

vpravo nahoře je hledání, na začátku každé sekce jsou návody Xsamarádů
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

PředchozíDalší

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků

cron